![]() |
Binero slöa på att registrera .nu
registrerade en .nu idag klockan 14.57 hos Binero och betalade direkt med kort. Domänen har fortfarande inte dykt upp på mitt konto, förutom den betalda fakturan. När man söker på domänen, så är den fortfarande ledig.
Så här ska det inte vara. Skärpning! |
Har de en automatisk registrering av .NU då, utan manuellt arbete?
|
Citat:
Enda informationen jag fått är, vi registrerar när vi fått er betalning, vilket de fått. Fakturan är även markerad som betald. |
Det har skett direkt per automatik varje gång jag själv beställt. Kontakta supporten.
|
Har haft samma fel med .com och någon annan domän, efter ett par dagar påpekade jag det så reggades den, betalade med kort också.
|
Har skickat ärende till Bineros support.
|
Har råkat ut för att betalningen inte registrerats så jag har fått betala igen och Binero fick betala tillbaka den första betalningen.
|
Antar att ni sitter med nya kontrollpanelen? Den verkar ju fungera så mycket bättre än den gamla :)
|
Tidigare har Binero skyllt på att dom inte kan påverka något utan att det är eNom som är sega, som dom tydligen använder?
|
Citat:
|
Det är nog så att det är Payex som inte rapporterar betalningen på ett vettigt sätt. Brukar bli så när Payex är överbelastad.
|
Citat:
|
.NU verkar gå lite segare än t.ex. .SE men min .NU var registrerade inom en halvtimme reggade domänen i lördags...
|
den .nu domän jag registrerade igår tog ca4 timmar att bli aktiv.
Inte via binero dock. Domänen var "registrerad" enligt nunames whois på hemsidan. Whois via andra kanaler sa dock att den inte fanns och likadant med dns uppslagningar. Så nunames verkar lite sega. dock inte flera dagar :). |
Fortfarande inte dykt upp, väntar på svar ifrån supporten.
"Hej, beställde domänen xxxxxxxxx.nu 12 dec kl. 14:57 och betalade med kort, den har dock fortfarande inte blivit registrerad. Är ni vänliga och registrerar den. //Mvh Xxxxxxxxx" |
Hänt ett flertal gånger att mina .nu domäner inte har blivit registrerade hos binero trots betald faktura. Men efter att man påminner dem så brukar de bli registrerade. Om man inte påminner dem behåller de dock pengarna och struntar i att registrera (dock inte medvetet får jag hoppas).
|
.nu domäner hos binero registrerars direkt betalningen gått igenom.
Men de verkar ha haft något strul med det. Fick ringa supporten efter 6 timmar, efter att betalning blivit godkänd. Men sen registrerades dem direkt. :) Så... ring supporten! //Mattias |
Nu har domänen dykt upp på kontot. :)
|
Citat:
|
Hur betalade du?
Reggade för 10min sen två domäner, båda är registrerade hos nunames.nu ser jag nu. |
jag fick svar från dem och det verkade som nått blev fel med min order, dem är nu ialfall reggade.
jag betalade med kort inne i kontrollpanelen. |
Sånt händer.
Binero är dock ett riktigt bra webbhotell. Köpte en .org domän från surftown en gång, tog 3 veckor och 4 klagomål via epost för den att reggas :) Betalade med kort då också. |
Citat:
|
Binero är slöa på att förnya domäner också. Betalade för 1 år vid 14:00 tiden, men det har fortfarande inte registrerats, betalade via kort. På twitter sa de 1-2 timmar och på mail sa de "några timmar"...
|
Citat:
|
Citat:
|
Köpte en nu-domän för kanske 4 timmar sedan. Detta är min första nu-domän jag köpt, så jag vet inte riktigt hur lång tid det generellt sett brukar ta. Men när jag köpt org/com/net-domäner har det varit klart inom 10min.
Domänen är ett riktigt bra sådant och jag är just nu otroligt paranoid att någon ska hinna norpa det. Hur lång tid kan jag räkna med att detta ska ta? |
Jag beställde en domän ungefär samtidigt. Jag låg på och mailade och den var registrerad inom en timme.
|
Det funkar nu.
economy.nu blev det. Har dock ingen aning vad jag ska ha den till. Gick på impuls :) |
Hehe, du tar över en av mina gamlingar :)
|
Har också registrerat en .nu domän, ännu inte registrerad.
Jag har också beställt ett webbhotell där men för cirka en vecka så cancellera jag det och bad dem skicka tillbaka pengarna på mitt konto eftersom jag var missnöjd med deras tjänster. Jag har ännu inte fått tillbaka pengarna, och de svarar inte längre på mina ärenden. Sveriges bästa webbhotell? Knappast. |
Binero har nog gått under isen nu, beställde 2 domäner kl 12 idag som är betalda och klara och de är fortfarande inte registrerade. Hade jag inte haft så många domännamn där skulle jag flyttat rubbet till något ställe som funkar. Får planera in en flytt under året. Senaste gångerna när jag reggat något har jag fått kontakta supporten för att registreringarna ska gå igenom. Någon som kan säga vad som har hänt med Binero, numera Sveriges sämsta Webbhotell.
|
Citat:
Eftersom varken fakturaavdelningen som tidigare varit fenomenal eller vanliga supporten svarar på mina ärenden misstänker jag att de har för lite personal.. Jag hoppas att de vänder på det fria fall i anseende som Binero sysslar med. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Dvs allt som var på fakturan men jag tror det löser sig så fort de svarar på mitt ärende. Jag ger det någon dag och sen så flyttar jag över alla viktigare domäner till övriga leverantörer jag litar på. Edit: Nu har en domän förlängts, vad jag kan se. |
Hehe, efter att du informerat mig om problem med förnyelser gick jag igenom mina domännamn hos Binero. Det visade sig att 6 st .NU-domäner var betalda men EJ förnyade. Dessa hade gått ut den 5 december och var betalda i november.. Alltså säkert bara någon dag från att bli fri för registrering..
Så den som har Binero gör rätt i att gå igenom sina domännamn där. Jag ska även nämna att Binero nu har förnyat domännamnen en månad försent. Bättre sent än aldrig som man brukar säga :) |
Citat:
|
Liknande hände en kollega till mig för några veckor sedan, men då gällde det hans konto som dom stängde med hänvisning till att han inte hade betalt fakturan.
Noterbart är att han betalade fakturan samma dag som den kom på mailen och som tack så tog det 3 dagar innan dom fick upp hans konto igen :( |
Binero bekräftade att de haft ont om personal pga sjukdom och ledigheter.
Samt så verkar mitt problem vara löst. Fortfarande tror jag att de kan få binero att fungera strålande igen. Nu verkar kontrollpanelen fungera förutom cronjob vilket skulle komma inom kort sedan förra sommaren. Cronjob och mer personal, både teknisk och support borde göra susen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:18. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson