WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Wikileaks-ledaren Julian Assange gripen (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1045234)

tartareandesire 2010-12-07 11:35

Wikileaks-ledaren Julian Assange gripen

Det var väl inte helt oväntat. Assange greps hur som helst i Storbritannien idag:

http://svt.se/2.22584/1.2259948/julian_assange_gripen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8239509.ab
http://www.dn.se/nyheter/varlden/jus...ipen-1.1223040

Vad som händer nu spekulerar nog många redan i.

coredev 2010-12-07 11:57

Händer förhoppningsvis inget. Vi får hoppas att organisationen är förberedd att klara sig utan honom.

Det är totalt sjukt att man kan bli misstänkt för våldtäkt för att ha gjort sönder en kondom med flit. Tjejjer kan ju ljuga om att de har tagit P-piller - är det också våldtäkt?

hubbert 2010-12-07 12:04

Han själv är nog rätt så rökt nu. Och lär hamna i USA till slut. Om han lämnas ut till Sverige först och blir dömd här lär han utvisas till Australien senare. De håller på att se om de kan åtala honom där.
Blir han inte dömd i Sverige så har vi väl utlämningsavtal med Australien så han skickas dit istället.
Om USA får för sig att åtala honom nu kommer ju engelsmännen skicka honom direkt dit utan att passera Sverige först.

jonny 2010-12-07 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av coredev (Inlägg 20381783)
Det är totalt sjukt att man kan bli misstänkt för våldtäkt för att ha gjort sönder en kondom med flit. Tjejjer kan ju ljuga om att de har tagit P-piller - är det också våldtäkt?

Källa? ....

Westman 2010-12-07 13:03

Citat:

Ursprungligen postat av jonny (Inlägg 20381798)
Källa? ....

Vet inte var han fick det från men jag hörde det (kondomen) på Nyhetsmorgon men det var lite rörigt så jag vet faktiskt inte om det var våldtäktsfallet eller det andra (sexuellt utnyttjande) som kondomen hörde till. Åklagaren var lika virrig som journalisten som frågade.

tartareandesire 2010-12-07 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av Westman (Inlägg 20381805)
Vet inte var han fick det från men jag hörde det (kondomen) på Nyhetsmorgon men det var lite rörigt så jag vet faktiskt inte om det var våldtäktsfallet eller det andra (sexuellt utnyttjande) som kondomen hörde till. Åklagaren var lika virrig som journalisten som frågade.

Kan ju finnas andra syften med åtalet? Inte särskilt vanligt att våldtäktsmisstänkta hamnar högt upp på Interpols lista om man säger så :)

BarateaU 2010-12-07 13:35

Största problemet är nog inte att han är gripen utan att "stormakter" kan vilja se han klippas.
Snarare de jag skulle vara orolig för istället för att ruttna i nått fängelse.

Xamda 2010-12-07 14:02

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20381808)
Kan ju finnas andra syften med åtalet? Inte särskilt vanligt att våldtäktsmisstänkta hamnar högt upp på Interpols lista om man säger så :)

Fast nu är det ju offentligt vad som står i åtalet och vad som finns i den internationella efterlysningen, så någon direkt dold agenda finns nog inte. Att man sedan kan ha funderingar kring hur han hamnade i den sits han nu befinner sig i är ju en annan sak...

coredev 2010-12-07 14:09

Citat:

Ursprungligen postat av jonny (Inlägg 20381798)
Källa? ....

Internet / flashback

Påstår inte att det stämmer, men läser man på lite så verkar det rimligt.

tartareandesire 2010-12-07 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av Xamda (Inlägg 20381822)
Fast nu är det ju offentligt vad som står i åtalet och vad som finns i den internationella efterlysningen, så någon direkt dold agenda finns nog inte. Att man sedan kan ha funderingar kring hur han hamnade i den sits han nu befinner sig i är ju en annan sak...

Jag menade inte att det finns något annat i åtalet men detta är ett bra sätt att ha koll på honom till dess man ordnat upp saker och ting och har underlag för andra krav.

Xamda 2010-12-07 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20381830)
Jag menade inte att det finns något annat i åtalet men detta är ett bra sätt att ha koll på honom till dess man ordnat upp saker och ting och har underlag för andra krav.

Har man en konspiratorisk ådra så är det förvisso lätt att tänka sig att det skulle kunna vara så, ja... Det är kanske lite för stora risker involverade i detta för att tro att så skulle vara fallet, men vem vet?

tartareandesire 2010-12-07 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av Xamda (Inlägg 20381835)
Har man en konspiratorisk ådra så är det förvisso lätt att tänka sig att det skulle kunna vara så, ja... Det är kanske lite för stora risker involverade i detta för att tro att så skulle vara fallet, men vem vet?

Man behöver nog inte ha mycket till konspiratorisk ådra i sig i detta fallet. Åtskilliga högt uppsatta politiker världen över är tämligen upprörda just nu, inte minst de konservativa i USA. Galentunnan Sarah Palin har ju jämfört honom med talibanerna i Afghanistan...

WebboT 2010-12-07 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20381837)
Man behöver nog inte ha mycket till konspiratorisk ådra i sig i detta fallet. Åtskilliga högt uppsatta politiker världen över är tämligen upprörda just nu, inte minst de konservativa i USA. Galentunnan Sarah Palin har ju jämfört honom med talibanerna i Afghanistan...

Sara Pahlin sa; - Vi ska jaga honom (Julian A) precis som vi har jagat Usama Bin Laden.

Då var nån snabb och sa; - Då kan han ju i alla fall känna sig säker i minst 10 år. :)

heavenclouds 2010-12-07 15:46

Hmm, hoppas de inte lämnar han till USA. Han lär ju bli skickad till Guantanamo i en liten låda utan lufthål.

Danski 2010-12-07 16:49

Lite med om vad som faktiskt hände med de två kvinnorna. OBS! Journalisten är en anhängare av Wikileaks varav delvis vinklad artikel:
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...wide-hunt.html

Anklagelserna handlar väl ändå inte om att Assange tog sönder en kondom som vissa här påstår.

Våldtäktsanklagelsen handlar om att Assange vägrade avsluta sexakten trots att kvinnan ville detta när det inte länge fanns en fungerande kondom.
I mina ögon ganska glasklart om detta stämmer, säger man nej så ska akten avbrytas. Anledningen kan vara allt från kondom spricker till att en lek går överstyr men är helt betydelselös, det är våldtäkt om den ena parten blir tvingad i svensk lag.

Att det skulle vara USA som ligger bakom detta känns också lite väl konspiratoriskt. Kvinnornas bakgrund är enkel att kolla upp och dessutom skulle en konspiration vara betydligt bättre genomtänkt än två kvinnor som erkänner att ha haft frivillig sex fram till att kondomen försvann ur bilden.

Kvinnorna erkänner att de tyckte Wikileaks och Assange var häftigt. Assange liksom många andra kändisar använder gärna denna position till att få ligga. Inget konstigt där.

Att bli red flagged hos Interpol är för övrigt inget ovanligt för sexbrott...

Den enkla lösningen är oftast den rätta =)

tartareandesire 2010-12-07 17:03

Vill passa på att påpeka att jag aldrig påstått att USA på något vis skulle ligga bakom våldtäktshistorien. Däremot är det ett väldigt svårhanterligt brott där det sällan finns någon större poäng att diskutera sanningshalten utan närmare insyn.

Sen tror jag att de flesta journalister uppskattar Wikileaks precis som alla andra viktiga informationskällor. Det innebär inte fördenskull att de vinklar sina artiklar.

Danski 2010-12-07 17:16

Pekar inte på dig tartareandesire, utan på de högljuda anhängarna som skriker att USA är allt ont i världen =)

Den där artikeln är dock tyvärr väldigt vinklad i mina ögon, använder sexuella och nedlåtande adjektiv om kvinnorna medan det förekommer direkt positiva adjektiv och helt irrelevanta påståenden om Assange.

"Afterwards, she hung around and was still there when Assange — who has a child from a failed relationship around 20 years ago — left with a group of male friends for lunch."

Personligen tror jag också att USA kan/har tatt till oschyssta metoder, men betvivlar starkt att de har nått finger med i detta liksom DDoS-attackerna. USA om någon vet hur Streisand-effekten fungerar, det vore att skjuta sig själv i foten.

tartareandesire 2010-12-07 17:20

Jag tror inte heller att amerikanska myndigheter ligger bakom DDoS-attackerna, däremot är det väl inte omöjligt att det är amerikaner. Jag tror däremot att politiker och / eller amerikanska myndigheter har pressat både Paypal, Visa och Mastercard på samma sätt som skedde med Amazon.

Danski 2010-12-07 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20381883)
Jag tror inte heller att amerikanska myndigheter ligger bakom DDoS-attackerna, däremot är det väl inte omöjligt att det är amerikaner. Jag tror däremot att politiker och / eller amerikanska myndigheter har pressat både Paypal, Visa och Mastercard på samma sätt som skedde med Amazon.

Ligger nog mycket i vad du säger. Hade räckt med ett enkelt samtal från någon med hyfsat inflytande nånstans för att jag som privat näringsidkare skulle sluta jobba med en sån här kund. "press" behöver det inte vara, räcker nog med en enkel förfrågan ibland.

Kan faktiskt inte se något företag som har något att vinna på att ha Wikileaks som kund. En kund som retar upp många, drar med sig överbelastningsattacker som drabbar andra kunder och inte tvekat en sekund på att exponera mitt egna företags hemligheter om de fått mer besökare av det.
Wikileaks ska betala bra duktigt för sina tjänster för att uppväga nackdelarna. Något som de inte verkar ha problem med då de har ett bra flöde av pengar både in och ut.

Gustav 2010-12-07 21:19

Alltihop är en enda stor soppa från början tillslut.

Problemet med den här typen av våldtäktsanklagelser är ju att inte ens domstolarna brukar kunna reda ut vad som har hänt, utan att de grundar sina domslut på mer eller mindre motiverade gissningar där parternas trovärdighet tas i beaktande. Det är inte heller ovanligt att tingsrätten och hovrätten dömer helt olika. Jag tycker därför att det verkar vara rena lotteriet. Jag tror inte det är ovanligt att våldtäktsmän går fria och att oskyldiga döms. I den här typen av mål så har jag extremt lågt förtroende för våra domstolar.

Hade jag varit i Assanges kläder så hade jag faktiskt oroat mig mer över anklagelserna om våldtäkt än om att bli utlämnad till USA. USA brukar ha problem att få "terrorister" fällda i domstolar. Det är ju en av anledningarna till att man har Guantanamo. Och där lär han knappast hamna som vit superkändis.

MRDJ 2010-12-07 22:16

Det är ju klart att USA tar till exakt vad som helst för att stoppa Assange för att skydda sin egen säkerhet när han läcker ut information. Ett perfekt läge att skicka dit några damer som raggar på han och anklaga han får våldtäkt efteråt. Det är ju även en fördel för USA att det är en fråga som man kanske inte ifrågasätter då det gäller våldtäkt. Nu är ju detta bara en teori, Men det vore intressant att veta lite mer om dessa 2 damer. Skulle det vara sant att han våldtagit dem så borde han låsas in för gott..

MRDJ 2010-12-07 22:25

under spegelsiterna på wikileaks.ch såg jag att någon skapat en domän som heter beatriceask.se :)

tartareandesire 2010-12-07 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av MRDJ (Inlägg 20381962)
under spegelsiterna på wikileaks.ch såg jag att någon skapat en domän som heter beatriceask.se :)

Freeassange.com registrerades för en vecka sedan av ett serbiskt företag :)

7AAA7 2010-12-08 20:37

Visst har han varit lite oförsiktig... men jag tror att han är medveten om att han har "hela världens" ögon riktade mot sig och förlitar sig på att dem som vill ha åt honom inte kan förklara honom död hur som helst.

För övrigt så tycker jag att hela grejen med wikileaks är underskattad i omvärlden, mest i väst, eller så har dem som är emot det tryckt på rätt knappar för att blocka det i media.
Kanske varit så i mitt fall bara, men kollar man mainstream media så verkar det mest varit artiklar förknippade om hans våldtäkt och vilka "risker" han utsätter folk i det militära för.

Han är ju en revolutionär för sin tid!!!! Han verkar inte vara tillräckligt uppskattat i massans ögon tyvärr, folk kommer förhoppningsvis inte detta årtal framåt.
Idag är "alla" upptagna med att leva sina stressiga liv och betala av sina banklån känns det som.....iallafall i västvärlden.

Glömde tillägga att den här killen har BALLS OF STEEL! :D

MVH

Danski 2010-12-08 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av 7AAA7 (Inlägg 20382110)
För övrigt så tycker jag att hela grejen med wikileaks är underskattad i omvärlden, mest i väst, eller så har dem som är emot det tryckt på rätt knappar för att blocka det i media.
Kanske varit så i mitt fall bara, men kollar man mainstream media så verkar det mest varit artiklar förknippade om hans våldtäkt och vilka "risker" han utsätter folk i det militära för.

Han är ju en revolutionär för sin tid!!!! Han verkar inte vara tillräckligt uppskattat i massans ögon tyvärr, folk kommer förhoppningsvis inte detta årtal framåt.

Vilka nyheter har du läst? =) En klar majoritet av media och vanliga människor runt om i världen stödjer Wikileaks. Dessutom har det dagligen i två veckor varit nyheter om vad som står i dokumenten wikileaks publicerat och om hur Assange är jagad.

Tittar vi två dagar tillbaks bara i DN hittar man direkt ett gäng artiklar om avslöjanden i dokumenten(utan någon större undersökning).
”Sverige en hemlig medlem i Nato”
"Amerikansk ambassadör: S sökte opinionsstöd av USA"
"Skjut inte på budbäraren – Wikileaks"
"Algeriet tillät USA-flyg"
"Samarbete USA–Sverige mot illegala fildelare"
"Hizbollah byggde fibernät"
"Vitala uppgifter för USA släppta"

Fox och andra sedan tidigare kända väldigt subjektiva media är nog de enda som inte skildrar båda sidor (för- och nackdelar). Detta är en guldgruva för alla journalister, det släppta materialet, DoS-attackerna och jakten på Assange garanterar enkla och populära historier varje dag. Den misstänkta våldtäkten och "fara för personer" har bara varit en mycket liten del av den stora bevakningen media har gjort.

KarlRoos 2010-12-08 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av 7AAA7 (Inlägg 20382110)

Är revolution verkligen alltid något positivt då? Jag är mycket kritisk till Wikileaks, jag förstår mycket väl att det inte går att stoppa men om det hade gått hade jag helt klart varit för det.

Bra att han äntligen är fast, hoppas att han blir utelämnad till USA.

tartareandesire 2010-12-08 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av KarlRoos (Inlägg 20382126)
Är revolution verkligen alltid något positivt då? Jag är mycket kritisk till Wikileaks, jag förstår mycket väl att det inte går att stoppa men om det hade gått hade jag helt klart varit för det.

Håller inte alls med dig. Det finns mycket material som var väl värt att publicera, bland annat vissa händelser som ligger mycket nära krigsbrott. Det är viktigt att sådant uppdagas så tidigt som möjligt. Däremot finns det andra dokument som gör mer skada än nytta men det mesta är inte särskilt chockerande.

7AAA7 2010-12-09 02:26

Citat:

Ursprungligen postat av Danski (Inlägg 20382122)
Vilka nyheter har du läst? =) En klar majoritet av media och vanliga människor runt om i världen stödjer Wikileaks. Dessutom har det dagligen i två veckor varit nyheter om vad som står i dokumenten wikileaks publicerat och om hur Assange är jagad.

Tittar vi två dagar tillbaks bara i DN hittar man direkt ett gäng artiklar om avslöjanden i dokumenten(utan någon större undersökning).
”Sverige en hemlig medlem i Nato”
"Amerikansk ambassadör: S sökte opinionsstöd av USA"
"Skjut inte på budbäraren – Wikileaks"
"Algeriet tillät USA-flyg"
"Samarbete USA–Sverige mot illegala fildelare"
"Hizbollah byggde fibernät"
"Vitala uppgifter för USA släppta"

Fox och andra sedan tidigare kända väldigt subjektiva media är nog de enda som inte skildrar båda sidor (för- och nackdelar). Detta är en guldgruva för alla journalister, det släppta materialet, DoS-attackerna och jakten på Assange garanterar enkla och populära historier varje dag. Den misstänkta våldtäkten och "fara för personer" har bara varit en mycket liten del av den stora bevakningen media har gjort.

Där ser man! Va bra! Tröttnat rejält på de flesta tidningarna man kan få tag på, kanske varit mer av en slump då man plockat upp gp eller nåt i korridoren t ex.

Känner igen vissa av rubrikerna skrivit upp. Det jag syftade på är att han inte "hyllas" tillräckligt.

Citat:

Ja, i mina ögon är revolutioner oftast, = möjligheter till bättring.

Om det inte kan vara positivt. Hur kan det då vara negativt?
Ja, jag tycker att det är positiv, om man kollar på kriget i Iraq och sedan Afghanistan så är det rekordmånga ex soldater bl.a. sådana som krigat i andra krig för USA tex., som inte tycker att detta krig är rättfärdigat och dem förstår inte vad dem har där att göra ens.

(och nej jag är inte en USA-hatare) Varje land har sina bra och dåliga sidor.

Om det leder till att lögnare som Beatrice Ask riskerar att få avgå är det som en bonus :p

Från vad jag har förstått, men detta är bara en liten fraktion av det hela och kan diskuteras i dagar hehe :)

JAG hoppas iallafall att detta inspirerar fler runt om i världen som har möjligheten att göra något gott, gör det.

Det jag inte förstår är, varför vill man att han blir utelämnad? Vad har han förstört? Samhällen? Folks familjer? Varit värre än Saddam?

Nu ska jag däcka, natti natti!

MVH

WebboT 2010-12-09 02:53

Citat:

Lyssna och lär vad Andrew Napolitano har att säga om hur det EGENTLIGEN ligger till. Det finns ingen (Amerikansk) lag som gör det olagligt att publicera dessa dokument. Tvärtom är det helt lagligt.
http://www.youtube.com/watch?v=WBvXsLJ-uwQ

Captain Thailand 2010-12-09 05:13

Hej,

Dessvärre (eller hur man nu ser på det) är nog gällande yttrandefrihetslagar och amerikanska konstitutionen underställda CIA och tillfälliga konstruktioner som "The Patriot Act" (eller motsvarande) just i detta fall.

Jag betvivlar att WikiLeaks kommer att fortsätta tillåtas sprida sina dokument år efter år. Den aktuella händelsen med kontokortsföretagen och PayPal är nog bara ett av flera tillvägagångssätt som "USA" har i bakfickan.

Jag kan förstås ha fel.

tartareandesire 2010-12-09 09:48

Tror ingen blir ledsen om Beatrice Ask avgår :) Däremot tycker jag det vore synd om Carl Bildt försvann.

kalasboll 2010-12-09 11:29

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20382161)
Tror ingen blir ledsen om Beatrice Ask avgår :) Däremot tycker jag det vore synd om Carl Bildt försvann.

+1 så att säga.

Bjorne 2010-12-09 13:54

Om det nu är så att han har gjort sig skyldig till något våldtäktsliknande, sex med sprucken kondom eller så. Hur är det möjligt för kvinnorna att vara kompis med honom i flera dagar efteråt och sedan anmäla brottet? Om jag blev rånad av en vän skulle jag ju inte kunna fortsätta vara vän med personen och sedan anmäla honom.

Man kan inte båda äta kakan och ha den kvar eller hur man ska säga.

Jenny Salmson 2010-12-09 14:51

Irrelevant

Hej, vore jag moderator skulle jag plocka bort inlägget som ifrågasätter de eventuellt våldtagna kvinnornas trovärdighet. Sådana spekulationer har inte någonting på ett sånt här forum att göra.

Som kvinna på ett mansdominerat forum vill jag slippa läsa självsäkra uttalanden om sexuellt våld.

Jag förväntar mig att det här forumet ska innehålla sådant som är relevant för mig i mitt arbete, inte skvaller.

Hälsar Jenny

tartareandesire 2010-12-09 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av Jenny Salmson (Inlägg 20382233)
Hej, vore jag moderator skulle jag plocka bort inlägget som ifrågasätter de eventuellt våldtagna kvinnornas trovärdighet. Sådana spekulationer har inte någonting på ett sånt här forum att göra.

Som kvinna på ett mansdominerat forum vill jag slippa läsa självsäkra uttalanden om sexuellt våld.

Jag förväntar mig att det här forumet ska innehålla sådant som är relevant för mig i mitt arbete, inte skvaller.

Hälsar Jenny

Man har givetvis all rätt i världen att tycka vad man vill och ifrågasätta trovärdigheten på bägge sidor. I det här sammanhanget är det dessutom allt annat än irrelevant och det är inte särskilt konstigt att människor spekulerar. Jag är helt övertygad om att ingen som skrivit i denna tråd försvarar våldtäkt.

Det finns andra forumavdelningar som är mer inriktade på tekniska ämnen om du vill slippa läsa "skvaller".

Linuus 2010-12-09 19:01

Citat:

Hälsar Jenny

Vilken tur att du inte är moderator här då.
Inte någon här har väl försvarat våldtäkt?! Sen att hela historien är lite skum kan väl till och med du erkänna? Man måste väl få ifrågasätta utan att bli censurerad?

Citat:

Vad har det med saken att göra att du är kvinna?
Hade det varit en man som ev. blivit våldtagen hade du förmodligen inte sagt ett knyst...

Jag tycker Assange jobbar för en bra sak. OM han har våldtagit någon ska han få sitt straff. Huruvida han har det eller inte kan ju inte vi veta. Det får ju en utredning visa. Jag hoppas bara att den blir rättvis.

MRDJ 2010-12-09 21:45

Citat:

Hälsar Jenny

Detta är nog första och förhoppningsvis sista gången man överhuvudtaget ifrågasätter hennes våldtäktsanklagelser, det finns massor av anledningar till att alla här är misstänksamma, om du öppnar Google och söker lite kring det så förstår nog även du varför.

Och som övriga skriver så är självfallet även jag starkt emot våldtäkt.

ha en bra kväll

7AAA7 2010-12-10 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20382161)

hehe right on!! Antar du läst vad som "noterats" om honom från amerikanska ambassaden?

Vet inte mycket om honom men den mannen verkar ha mycket kontakter..:)

Citat:

Hälsar Jenny

Letar du efter Kvinnohatande, våldtäktshyllande folk så hittar du nog fler på Flashback och inte på WN kära du.
Och om du lägger märke till artiklarna eller kommentarerna kring "våldtäkten" så tycker folk att det är KONSTIGT, självklart är ingen 100% säker, tiden gör sitt i det fallet...

MVH :)

Dennis Holm 2010-12-10 00:34

Citat:

Hälsar Jenny

när någon är så "besvärlig" för många stora farliga politiker i både usa och runt om i världen.
När någon visar upp så stora mängder bevis på saker som skulle kunna dras upp i domstolen i haag..

Det gör att konspirationsteorier börjar rulla i var enda person tror jag.
För det skulle vara skitbra för USA om herr assange's trovärdighet förstördes.
Ett mål som får rubriceringen våldtäkt är helt perfekt för detta och det finns nog inget bättre i det ändamål.

Jag förespråkar absolut inte att man ska ignorera våldtäkts offers trovärdighet.
Men nu finns det ju mängder av udda uppgifter som tex att personerna umgås med deras "våldtäktsman" inte bara minutrar utan dagen/dagar efteråt utan besvär.

Det luktar rutten fisk.
Sedan kan assange vara den ruttna fisken.. ingen av oss var där.
Men att inte få ifrågasätta och vilja ha bevis är ju grundstenen i demokrati.

USA är överlyckliga för denna process.
I sverige av alla länder dessutom som har väldigt bra rykte som rättvist land.

p.s
vi är inte kvinnohatare (iallafall inte majoriteten).
Välkommen till forumet.. men tänk på att det är en fri värld, censur på befogade frågeställningar hör inte till ett fritt land ;).

SimonP 2010-12-10 18:10

Jag är rätt förvånad över hur många som "vet" att han är oskyldig innan ens all fakta är offentlig?, dessutom tar en del till våld för att försvara honom. Syftar främst på de personer som gör DoS-attacker mot div. företag.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson