![]() |
ssh binero?
Är det någon annan än jag som har problem med ssh mot binero just nu? Sidan verkar uppe dock.
|
Kika på Binerodrift innan du frågar här. Ett tips bara :)
|
mmm jag ber om ursäkt
Citat:
Men borde ha kollat driftportalen... Ber om ursäkt |
Läste på Twitter tidigare om att dem funnit något säkerhetshål rörande SSH.
"@pokristensson No and we are not offline. SSH is due to a vulnerability we are solving; binerodrift.se (swe) BR E" |
De anger inget datum om när tjänsten kommer igång igen, typiskt Binero. Och vi vet vad "några veckor" i Binero-språk betyder: Typ, aldrig, eller i bästa fall, ett par år!
När jag krävde kompensation så svarade de som följande: Citat:
De kan alltså hålla på stänga ner tjänster, och hänvisa till säkerhet? I deras tjänstebeskrivning står att SSH ingår, då förväntar mig att den funkar också. Det är ett klockrent fall där de behöver kompensera kunderna, då de inte kan uppfylla avtalet. |
Var glad för att det inte var WWW-servern som en säkerhets risk :)
|
Citat:
Citat:
|
Vad skulle du få för kompensation kan man ju fråga sig istället. Vad betalar du för kontot? Säg 100 kr / mån. SSH kanske kan representera 1/10 av tjänsten. Säg att den ligger nere en vecka. Du kan väl få sisådär 2-3 kr, känns kanske som det kvittar? :) Men håller med dig i övrigt, det är inte mycket som gått rätt hos Binero den senaste tiden.
|
Har binero en SSH-tjänst? Hittar info på deras hemsida. Vad får man köra där? :-)
|
Citat:
"Det bästa webbhotellet i Sverige" har problem med sina kontrollpaneler, säkerhet, statistik, osv... Ja, de har problem med Awstats också. Jag påpekade problemet med Awstats (framen till vänster - med länkar - syns inte, enbart framen till höger) i september. Citat:
|
Citat:
|
Hade man kunnat få köra Perl, Java eller PHP-konsoll-appar så hade det varit mycket värt.
|
coredev - alltid en fråga om balans mellan säkerhet och funktionalitet.
|
Med tanke på att de kör SFTP via ssh så är det enda vettiga sättet att överföra applikationer till sin tjänst, om man nu har gamla 1.0 och inte behöver köra upp .NET-applar, så kan det va rätt trevligt om det är igång. Vi som är kunder sedan länge och kör .NET får nöja oss med att skicka connectionstrings etc okrypterat via vanlig FTP som vilken fjortis som helst kan avlyssna...
|
ssh på Binero är väl avstängt tills vidare?
http://www.binerodrift.se/?p=1539&m=201012 |
Citat:
Tack för en bra service förresten! |
Citat:
|
Citat:
Jag flyttar mina sajter efter jul... |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Skall faktisk medge att det bara hänt mig en gång hittills på binero. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Hur många % av dina besökare har aktivt valt att blockera analytics? gissningsvis är den gruppen så pass liten så att man faktiskt kan ignorera dem i statistiken. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:07. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson