![]() |
Träff i GÖTEBORG
DATUM SPIKAT.
Onsdagen den 8e December Klockan 18:00. Bokat privat rum på Bitter Bar. Om ni inte hittar dit så borde vi kunna mötas i Nordstan vid utgången där du har Mcdonalds på vänster sida och Akademibokhandeln på höger sida. Vi möts där ca 17:40 och åka spårvagn ihop. Spårvagnarna går i princip varannan minut och tar ca 10 minuter. SE TILL ATT SMSA/RINGA 0765-718600 om ni vill gå med oss som möts vid mcdonalds<!!!!8>Akademibokhandeln. GOOGLE MAP BILD VART VI MÖTS 17:40 Det var i stockholm nyligen. Nu tänkte jag vi kan träffas några i göteborg någon gång snart. Jag tänkte att ni som är intresserade säger ungefär hur det passar er de närmsta 2 veckorna. Vi är några redan som tänker träffas väldigt snart. Men om vi blir lite fler har vi inte något emot :). Jag hade tänkt vi skulle hitta ett ställe där vi kan äta, dricka (för de som vill det) och framför allt PRATA (så ingen skrikig pub!). Borde finnas några trevliga ställen som passar in på de kriterierna med mysig stämning och vettiga priser, inte alla som har råd med att spendera 1000kr. Ska ju inte vara priset som avgör om någon kommer. Så gärna lite ideer om centrala ställen man kan vara på. gångavstånd från nordstan med andra ord. Jag uppdaterar denna posten med datum när vi har några passande dagar. Själv är jag tillgänglig alla dagar i veckan (och kommer åka till göteborg redan imorgon). ----- listan på deltagare/intresserade ----- *nosnaj efter den 13e, kan möjligen torsdag/fredan 9e/10e. (kan inte den 8e) *alex emellan 17e och 31e december (kan inte den 8e) *trådlöst kan ej den 8e. Mervinst (Dennis) _blackened_ Sweely Adam Olterman KristianE Fredrik-s heavenclouds danieldate Stefan tartareandesire linusoleander inpbox *KANSKE på kvällen, inte helt säkert* 7AAA7 *KANSKE, inte helt säkert* 11 stycken "säkra" än så länge då. och 2 kanske. |
Jag föreslår stället vi var på sist - där var maten fantastisk ;)
|
Citat:
kina buffe o lite annat gott.. och de har öl för den som gillar det.. och lugn o fin stämning också.. nära till nordstan och stationen. :) |
Vart var detta? Ching Palace?
|
Citat:
efter jag gav 500kr dricks där så är jag väldigt poppis :P |
Citat:
|
Jag hänger gärna med. Kommande fredagar är redan uppbokade med
div. julfester hos kunder, men mitt i veckan är enklare att hitta en lucka. Förslag på käk? Sushi direkt från sushibandet på Haiku Sushi är alltid gott. De stänger 20 så efter kan man ju ta en fika nånstans, eller så. |
Usch för sushi.
Är väl skönare stämning med en helkväll på något ställe. Med både mat och dryck. |
Citat:
alltid trevligt att nätverka. Men som du säger.. Jag hade föredragit att vara på något ställe med bra stämning och tillgång till mat o dryck av olika slag. Men vilka dagar kan ni pöjkar (och flickar/kvinnor och gubbar! vi har just nu en 18 och några 25+ och någon 40+are så det är välspritt intresse). |
Bästa är väl att ta någon restaurangkrog av något slag isåfall, så att alla är välkomna.
Ska vi gå på 18-årskrogar får vi vara beredda på en väldans massa folk och höga gap och skrik. Kör vi på en 25+ så kommer inte alla in. :) Jag är på och kan när som helst, jag brukar göra mig tid. |
Jag föreslår att vi drar till något ställe och käkar först - förslagsvis Ching Palace - och sedan drar vidare till till något random place och tar oss en kall.
Eller så kan man göra det på Ching... |
Citat:
Sedan kan man dra sig till ett annat ställe. Men någon form av restaurangs krog tror jag också är bäst just för en bra mix av stämning(ljudnivå så vi kan diskutera tankar o ideer), dricka, mat, efterrätt.. editerat första posten med lista över folk. Jag finns på PM, msn, email eller livechatten på siten :P om någon vill nått angående detta. Finns även på jourtelefonen om ni vill ringa/smsa. |
Skriver ett inlägg om detta i bloggen och fiskar förhoppningsvis in alla andra som var intresserade ;)
|
Citat:
en eller två av dem kommer kanske. Jag ska iallafall luncha med dem imorn. |
Beror på datum. Jag åker upp till Göteborg den 17:dec och stannar till efter nyår.
|
Alex, det lär inträffa långt innan det. Men vi bör kunna dra ihop en träff till :)
|
Jag är gärna på!
Pluggar in för en tenta jag har den 10:e, så om det blir en längre kväll helst efter det. Annars kan jag ju hänga med en stund på maten och en kall och kanske avrunda kvällen lite tidigare. Om man ska dra vidare och vill vara på något lugnare ställe kanske Bishop Arms upp mot Poseidon kan vara något. Har vi tur kan vi ockupera det lite mer enskilda rummet de har där, även kallat vardagsrummet :) |
13:e dec eller senare passar bäst.
Nästa vecka kan jag eventuellt senare delen av veckan, tex torsdag eller fredag. |
Jag kan tydligen inte imorgon och övermorgon (torsdag eftermiddag tills fredag kväll).
och på torsdag nästa vecka har jag parti möte på kvällen :p. Men från lördag denna veckan till och med onsdag är helt öppet. och sedan igen på fredag i nästa vecka och framåt är allt öppet igen :p. så ska vi ta det innan torsdag eller efter torsdag? (före eller efter torsdagen den 9e menar jag.) |
Jag är gärna på! :) Vart skriver jag upp mig? ;)
|
Citat:
så skriver jag till i listan. |
Låter riktigt trevligt! Kan alla dagar.
|
Jag är också intresserad!
Kan den 6, 8, 14, 16 december. |
lagt till er i listan.
Det verkar som att onsdagen den 8e och fredagen den 10e kan flest. Någon mindre för lördagen den 11e. |
Tjena !
Låter trevligt , skulle vilja ha kommit med. Men reser till London på i morgon och direkt där efter 14 dagar till Egypten. Så får hoppas på en annan träff i framtiden. Hoppas ni får det roligt... Mvh |
Citat:
Kanske varje månad rent av (efter löning då inte alla driver eget :P). Så det blir fler tillfällen. Jag börjar få en hel del att göra med politiken och företagen men det ska nog gå :D. |
Jag är på!
Men ching, det stinker ju avlopp där inne och dem har haft myndigheterna på sig ett flertal gånger.. Jag föreslår North and south, ett helt nyöppnat ställe i vasastan. Dock är det ganska litet så man kan nog vara max 20 pers där. |
Sign me up !
|
Skulle varit roligt att få träffa kunniga personer som har samma intresse. Bor dock i småland men är i gbg till och från, dock ingen inplanerad resa dit förrän i januari nästa år.
|
Citat:
|
Jag är gärna på men vet inte om min ålder Spelar så stor roll/har betydelse..Är 15 år, så skulle inte vara så schysst att jag kommer där och ni alla har bestämt för att käka ngn stans där man måste vara 18 för att komma in , eller kanske efter en viss tid och speciellt om de har alkohol där inne lär ju jag inte komma in.
Annars skulle jag gärna vilja komma! |
Citat:
Därför, som jag skrev förut, menar jag att vi borde ta en restaurang. Där kommer alla in. Och de som vill dricka får göra det. Sedan kan man ju gå vidare senare på kvällen om man känner för det. |
Citat:
En restaurang har alkohol för de som vill ha det, mat, vanlig läsk, vatten och om vi väljer ett vettigt ställe så har vi även en bra stämning. Och alla kommer in. Nu kommer vi ju inte ha mer än kanske 1 som inte har åldern inne. Så länge de har mognaden så bryr inte jag mig :). Men det verkar som att den 8e är bäst för de flesta. Så vi tar Onsdagen den 8e december (om 6 dagar). Plats kan vi ta lite fler förslag då ching palace inte var att föredra för några. Så jag tar gärna emot förslag på fler restauranger som jag kan besöka nu i helgen (pröva dem lite.. se så man känner att det passar). |
Förhoppningsvis kommer jag om det är spikat den 8e, beror på hur panikartat det känns inför tentan med plugg :)
Men kan ju som sagt komma en sväng, käka mat är ju något man gärna inte missar :) |
Gutt, lägger in den 8:e i kalendern.
|
Citat:
Men ska du med? så jag vet om jag ska skriva dig på listan (och ordna plats efter listan). Onsdag den 8e blir det (om 6 dagar från idag). |
Citat:
För mig spelar det verkligen ingen roll. Jag kan tänka mig att käka vart som helst ;) |
Grabbar...Har 2 prov nästa vecka, ligger verkligen inte så bra till i just dessa ämnen och dessa betyg ska jag söka in mig på ett gymnasium, så jag vill ändå kunna ha en chans att höja mig, så den 8:onde går inte för mig.
Men vem är jag som ska sätta stop för erat möte? Nä, kör ni på :) Så kan jag joina en annan gång ni är ute igen (Kanske runt jul-lovet) ? Vi hörs! |
Härligt, jag kan nästa onsdag så skriv gärna upp mig med ;) Can't wait!
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson