![]() |
Citynetwork brädar Binero med .nu domän för 9 kr och slänger med 12 mån webbhotell...
http://blog.citynetwork.se/kampanjer...ner/#more-3660
"Idag är det dags att dra igång vår julkampanj. Under december månad kan du köpa .NU-domäner för bara 9kr inkl. moms! (ord. pris 129kr/år). Bäst av allt är att det även ingår ett City Webbhotell i 12 månader (ord. pris1183kr/år). Läs mer om erbjudandet nedan God Jul önskar vi på Nya City Network! OBS! För närvarande är vår bulkbeställningsfunktion under uppbyggnad och du kan endast registrera 4 domäner åt gången. Vi återkommer med mer information om när vår avancerade bulkfunktion släpps igen. -Du får köpa hur många .NU-domäner du vill (9kr/st inkl. moms) -Du får 1st 12-månaders webbhotell i vår nya plattform med tillgång till nya kontrollpanelen -Erbjudandet gäller fram till den 30:e december 2010 -Erbjudandet gäller inte transfers eller premiumdomäner (färre än 4 tecken) -Dina domäner registreras först när betalning är oss tillhanda -Din betalning måste vara oss tillhanda senast 30/12 2010, annars förfaller erbjudandet -Tänk på att välja kortbetalning eller faktura via e-post för att slippa fakturaavgift -Rabatten dras i kassan -Erbjudandet gäller såväl nya som befintliga kunder* *Självklart kan även våra befintliga kunder ta del av erbjudandet. Observera att detta INTE är en migrering utan att ni enbart skapar ytterligare ett konto fast i vår nya plattform. Det är i den NYA plattformen som webbhotellspaketet är kostnadsfritt i 12 månader. Det kostnadsfria webbhotellet som ni får genom denna kampanj behåller ni dock även efter migreringen som är planerad att påbörjas Q1 2011 (Observera PLANERAD). Under tiden debiteras era tjänster i det gamla systemet som vanligt." Undrar om Binero surnar till och kontrar? Ska man förnya .nu domänen andra året så har Binero lägre ordinarie priser och det lönar sig inte att spara in 1 kr, men minst en .nu hos citynetwork lönar sig då man får 1 ett webbhotell och inte ett per domän hos citynetwork, ändå väldigt generöst. |
så de tog "sönder" sin bulk registrering så man inte reggade för många? :D
Let the pricewar begin! :D |
Citat:
|
mervinst - nja tog sönder var inte tanken. :-) Vi har, som några sett redan, lanserat en förfärlig massa nyheter denna vecka. Där ingår bland annat en helt ny delad miljö och också helt ny kontrollpanel och nytt paket. Vi inte hunnit få riktig fason på bulkbeställnigen men ville ändå ge ett julerbjudande. Du kan trots allt beställa fyra i taget...
Man kan beställa så många .nu domänerman vill för endast 9:- ink moms. Efter dina fyra första gör du det direkt i kontrollpanelen - och som sagt där finns inte några begränsningar. Kan bli smidigare och kommer bli smidigare. :-) Lycka till med att hitta riktigt bra .nu domäner. |
Nice!
/me älskar alla jul erbjudande!! NICEEEE!! REGGA REGGA REEAAAAAAAAAAAGGA |
Loopia, om några, bör ju kontra med tanke på vad som hände igår ;)
|
Citat:
Lycka till med er drive. Det ger garanterat betalande kunder år2 :). |
Schyssta bananer!
Jag gillar verkligen er nya kontrollpanel också, den är riktigt clean att använda: http://hashcookie.net/uploads/citynetworkkp.png :) |
5st reggade =)
|
Reggar!!
Citynetwork <3 Riktigt schysst kontrollpanel också :) |
iostream - oj den var lite för ren va? :-) Mycket testning har det blivit men vi förväntar oss lite barnsjukdomar så att säga. Funkar den bra för övrigt - kan du skicka mer info om vad som hände så jag kan skicka vidare till tekniker och fixa.
Roligt att ni gillar erbjudandet! |
Regget ett par nu.. Utmärkt erbjudande..
Ps. johan1234 har skickat dig ett litet pm :) |
Citat:
|
Måste man betala för ett år till? Eller kan man avbeställa om man inte är eventuellt nöjd t ex till nästa året?
|
Citat:
http://www.citynetwork.se/files/City...and_domain.pdf "6. Avtal a) Avtalet påbörjas när bekräftelse utfärdas av City Network. Avtalet löper den tid som betalning erläggs för Webbhotell, Domänregistrering och Övriga tjänster, om ej annat är överenskommet. b) Kund har rätt att frånträda avtalet enligt ”Distans -och hemförsäljningslag” (2005:58) genom att meddela City Network om detta inom 30 dagar från det att avtalet påbörjas. Rätt till frånträde av avtalet enligt denna princip innefattar även juridiska personer. Undantag från distanslagens ångerrätt gäller då fullgörandet av nyregistrering och/eller förnyelse av domännamn påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen. Samtycke sker genom bekräftelse av e-postmeddelande. c) Avtalet förlängs efter inledande avtalsperiod i samband med att kund inbetalar tillsänd faktura för nästkommande avtalsperiod. d) Avtalet kan av Kund sägas upp när som helst. Uppsägning ska ske skriftligen. City Network tillhandahåller en blankett som kan användas för skriftlig uppsägning. Vid uppsägning ska Kund identifiera sig med kundnummer." Luddigt skrivet och tvetydigt, men tolkar det så att såväl domän som webbhotell inte behöver sägas upp utan att avtalet inte förlängs om du inte betalar fakturan. d) handlar enligt min tolkning om att säga upp hela kontot alltså dina registrerade uppgifter och godkännande av avtalet för köp av tjänster hos citynetwork, eller att säga upp tjänster i förtid mitt under löpande avtalsperiod. Tycker dock det är en luddig modell som inte jag skulle vilja använda som företag, skicka faktura och tolka utebliven betalning som att det inte förnyas istället för att ha en enkel och tydlig uppsägning eller val att förnya i kontrollpanelen. Mycket administration i onödan, även om det är 100 % automatiserat. |
Åh nej, inte en ny kontrollpanel till var väl det första jag tänkte :) Förhoppningsvis lyckas de bättre än Binero. Det står åtminstone klart att vi nu har en till stor aktör som på allvar satsar på att bli nummer ett. Uppfriskande och bra för branschen i stort tror jag.
|
Citat:
|
Köpte in mig på ett konto ny. Deras kontrollpanel är ju skrämmande lik Bineros. Kopierat den eller samma leverantör? Jag hoppas på det första.
|
Det är samma leverantör, även Telia kör med den, se deras reklamblad för deras webbhotells-tjänst.
|
Citat:
|
Citat:
|
Alltså RUSKIGT jädra dåligt bemötande har jag fått av CityNetwork.
Har klagat på dem tidigare, då så ville en i support att jag skulle ta problemet med honom här på WN i stället. Så det gjorde jag, skulle få kompsensation i stället i form av ett års webhotell som de skulle bjuda på. Skulle bara återkomma i november för att då hade de fått deras nya kontrollpanel. Så vad gjorde jag? Jo jag skrev i tisdags (den 30e) och frågade om de hade fått den nya kontrollpanelen. Jovisst det hade dem och som svar får jag att jag ska vänta tills på eftermiddagen i stället. Så på eftermiddagen (igår) får jag ett meddelande om deras nya erbjudande (de som står här i tråden). Då så svarar jag tillbaka att hela poängen var att jag skulle kompenseras och jag skulle bli bjuden på ett webhotell. Inte få samma erbjudande som de andra. Varpå jag får ett relativt drygt svar: "Njo men det är 9 kronor? Dvs du får ett år kostnadsfritt - för pengen av en godisbit. Det skulle vara mycket mer jobb att lägga in på annat sätt för oss båda tror jag. Kanske jag kan bjuda tillbaka de 9 kronorna någongång om vi träffas. :-) Känns det ok?" Jag struntar väl i om det är 9 kronor, från början ville jag bara säga upp det och nu gick jag med på att prova det om jag fick det GRATIS. Sedan att det är samma erbjudande som ligger på deras sida också.. det gör mig ännu mer förbannad. Nej jag har ingen bra erfarenhet av det här företaget. Ännu en gång blir man i princip spottad i ansiktet. |
Citat:
Det är 9 kronor skillnad. Tror väl att de säkert gett dig gratis om de inte kört denna kampanj nu. Nu får du ju dessutom en domän också. Som sagt.. 9 kronors skillnad och då måste du posta ett klagomål i denna tråd? :S |
Ruskigt dåligt är väl en överdrift, eller?
|
Skulle vara trevligt om de implementerade stöd för Paypal eller åtminstone fullt stöd för kontokortsbetalningar istället för att använda Moneybookers fula lösning.
|
Citat:
paypal är bra mycket krångligare om du inte vill göra ett konto. Och de har även satt in massa spärrar så du KAN INTE betala med dina kort efter några betalningar. |
Citat:
Tycker City Network sköter sig alldeles utmärkt än så länge. Supporten är snabb och hjälpsam. |
För mig funkade kortbetalning hur bra som helst igår så de va väl inga problem där.
|
Muqito - Om du ansåg det vara så fel att lägga 9 kr så hade du kunnat säga det vidare i den diskukssionen du och jag hade. Det fanns en anledning varför jag skrev "känns det ok". Jag var skämtsam i mitt mail då jag trodde att det kanske var enklast för oss båda att lägga de 9 kronorna. Du har dock rätt - det är inte kostnadsfritt så fel av mig.
Då jag felaktigt inte insåg detta så gör vi som så att du går in och gör din beställning. PMar mig här med kundnummer så skall jag se till att vi tar bort dem. Då får du en bonus i form av en domän dessutom... Känns det ok? Och då menar jag det som en seriös fråga - är det inte ok så kan vi säkert jobba vidare tills det är det... dvs ta det vidare med mig eller någon på support hos oss så fixar vi det. |
Marcus - tack för bra feedback. Fula lösning? Vad är det du inte gillar - som jag har förstått det skall moneybookerslösningen (med direktbetalning) funka som payex och andra? Vore jättetacksam om du kan detaljera lite så vi kanske kan fixa. Du behöver inte konto eller annat utan som sagt - det är en ren direktbetalning med kreditkort. Vi kör dock payex i våra rena svenska tjänster kan jag tillägga.
tartareandesire - Roligt att höra att supporten har fungerat. Något som vi satsar stenhårt på och hoppas vi levererar på ett bra sätt. Provat chatten än? Vi kör den lite kortarde tider än så länge då vi själva har lite att lära i rutinerna där. :-) Tiderna lär utökas dock under 2011. |
Moneybookers fungerar utmärkt vid kortbetalning, dock kan det nog för nya användare kännas konstigt och förvirrande att hamna där när man väljer "betala med kort". Men fungerar gör det.
|
mindphaser - du har en poäng. Vi svenskar är inte riktigt lika vana vid moneybookers. Värt en diskussion.
|
Citat:
Nej, Moneybookers är ingen riktig kreditkortslösning. Att implementera t.ex. stöd även för Paypal (som för övrigt, utanför gaming-världen, stöds i betydligt större omfattning; ca 20 ggr större än Moneybookers) skulle inte direkt skada eller vara speciellt komplicerat. För mig är det oförståeligt varför man väljer Moneybookers, men inte har stöd för Paypal - men ni har kanske era anledningar? |
Citat:
Men men, jag har iaf lärt mig att det är värt att erbjuda PayPal av det enkla skäl att folk efterfrågar det. I Piratshoppen tar vi till och med en PayPal-avgift på 19 kr och en flera betalar ändå den vägen (vi har utan avgift kort, direktbank, payson och bankgiro). Så yes, det är iaf värt att erbjuda. ^^ |
Hehe
Mitt motto: Vad som helst utom Paypal, betalningslösningarnas svar på antikrist.
Men det kunderna vill ha gäller ju såklart.. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag säger inte att Paypal inte har samma KYC-restriktioner men eftersom Paypal är större så är det större chans att man kanske gått genom problematiken med att få sitt konto verifierat där. Har man stöd för Moneybookers så bör man även ha stöd för Paypal - det var slutsatsen. Det jag förordar däremot är givetvis en riktig konto-/kreditkortslösning (som varken baserar sig på Paypal eller Moneybookers). |
Citat:
|
När man beställer en domän + webbhotell så möts man av denna information:
"(Domän utan extra kostnad *, 250 GB utrymme, 5000 GB trafik, support via telefon, e-post och chat, 60 dagars pengarna-tillbaka-garanti) * Gäller .se, .com, .eu Du kan välja Windows eller Linux för alla dina domäner och subdomäner." Finns inget att välja på beställningssidan, gör man det valet i kontrollpanelen numera efter att man har beställt? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson