WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Vad tycker ni om blockets nya design? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1044874)

xciso 2010-11-16 12:37

Vad tycker ni om blockets nya design?

Tjena. Satte mig precis vid datorn och slog igång blocket.
Såg att dem ändrat om designen.
Jag tyckte det vart riktigt fult.

Vad tycker ni?

Nihilnovi 2010-11-16 12:46

Tror de har anlitat samma personer som gjorde nya Eniro.

(ja, den är skitful :P)

Sweely 2010-11-16 12:54

Ser inga större skillnader för att vara helt ärlig. Ser helt okej ut i alla fall.

kalasboll 2010-11-16 12:55

Sitter du på väldigt låg upplösning, Sweely?

Eftersom att de nu centrerat sajten tycker jag att sidan känns bra mycket smalare och trängre. Tvi!

tartareandesire 2010-11-16 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av Nihilnovi (Inlägg 20378409)
Tror de har anlitat samma personer som gjorde nya Eniro.

(ja, den är skitful :P)

En stor del av målgrupperna är inte de mest avancerade datoranvändarna och det vore nog ganska dumt att gå ifrån det ursprungliga konceptet. Man förväntar sig att det ska se ut och fungera som det gör nu. Förstår inte riktigt varför de skulle göra denna förändring dock.

kalasboll 2010-11-16 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20378414)
En stor del av målgrupperna är inte de mest avancerade datoranvändarna och det vore nog ganska dumt att gå ifrån det ursprungliga konceptet. Man förväntar sig att det ska se ut och fungera som det gör nu.

Så du säger att sidan inte kan se bra ut och samtidigt passa in på målgruppen, kanon!

Omega Man 2010-11-16 13:40

Ser bättre och lättare ut, men reklamen tar för mycket plats sidledes. Sedan behövs mindre kontrast. Vit bakgrund är ansträngande för ögat i längden, blir för mycket ljus ifrån dataskärmen.

tartareandesire 2010-11-16 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av kalasboll (Inlägg 20378419)
Så du säger att sidan inte kan se bra ut och samtidigt passa in på målgruppen, kanon!

Visst kan den det men jag tror inte de vinner något på det.

abergman 2010-11-16 14:13

Jag tycker den ser ut som den brukar göra,

MusikMixen 2010-11-16 14:45

Tycker den ser ut som vanligt förutom centreringen och lite nya bilder :) Lättöverskådlig som vanligt :)

Captain Thailand 2010-11-16 14:46

Hej,

Jag tycker den ser rätt "läskig" ut (ur en krass estetisk synvinkel), men det gör förvisso flera av mina egna sajter också ;-)

Däremot tror jag att denna småfula design funkar användarvänligt och framför allt kommersiellt och DET är ju trots allt poängen.

jake 2010-11-16 15:18

Lika dålig som tidigare.

hej 2010-11-16 16:09

Gillar bakgrunden, men tycker den är för snygg för övriga delar som är lika fula som de varit sedan starten. Kan ingen lyckas putta ner Blocket?

Bjorne 2010-11-16 16:23

Blocket är fult som stryk. Översvämmat med dampiga annonser. Kassa extrafeatures. Dålig sök (testa att skriva "gittarr", "gitar" eller "gittar"). Fast den är jäkligt snabb. Kanske är det som är hemligheten.

tartareandesire 2010-11-16 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av hej (Inlägg 20378449)
Gillar bakgrunden, men tycker den är för snygg för övriga delar som är lika fula som de varit sedan starten. Kan ingen lyckas putta ner Blocket?

Det finns ingen poäng med något mer Blocket. Alla gynnas av att det bara finns en plats att köpa och sälja på. Som köpare väljer man gärna den som är störst för där finns det mest att välja på och det kommer nytt hela tiden. Som säljare är det givetvis också bäst att välja den som är störst eftersom man har lättare att få sin soffa såld.

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorne (Inlägg 20378451)
Blocket är fult som stryk. Översvämmat med dampiga annonser. Kassa extrafeatures. Dålig sök (testa att skriva "gittarr", "gitar" eller "gittar"). Fast den är jäkligt snabb. Kanske är det som är hemligheten.

Nja, det är bara en liten del. Fråga 100 slumpvis utvalda personer vilka sidor på nätet de känner till där man kan köpa och sälja i andra hand. Fråga därefter de som använt Blocket om det är något de saknat när de använt sidan. Där har du "hemligheten".

hej 2010-11-16 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20378452)
Det finns ingen poäng med något mer Blocket. Alla gynnas av att det bara finns en plats att köpa och sälja på. Som köpare väljer man gärna den som är störst för där finns det mest att välja på och det kommer nytt hela tiden. Som säljare är det givetvis också bäst att välja den som är störst eftersom.

Jo, jag vet och det är ju självklart. Det jag irriterar mig på är inte utbudet, utan tjänsten i sig. Det finns så många förbättringar de skulle kunna göra, men de gör inte det. Antagligen för att det inte behövs eftersom folk ändå söker sig dit. Men ändå, varför inte förbättra upplevelsen för kunderna? Jag tror de skulle tjäna mer på det. Men det är ju bara jag :)

oskarh 2010-11-16 16:54

Vad bra, jag har för låg upplösning för att se halva reklamen på högersidan... :D Och ändå har jag den upplösning majoriteten av laptopsen som finns har.... (13,3" 1280x800)

Linuus 2010-11-16 16:55

Det känns väldigt trångt nu när de har centrerat sidan. Tyckte det var bättre förr!

tartareandesire 2010-11-16 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorne (Inlägg 20378451)

Tror annonserna funkar ganska bra faktiskt. Det är ett företag som har väldigt omfattande erfarenhet när det gäller annonsering.

kalasboll 2010-11-16 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20378459)
Tror annonserna funkar ganska bra faktiskt. Det är ett företag som har väldigt omfattande erfarenhet när det gäller annonsering.

Jag tror annonserna kan bli bättre faktiskt.

kw_wasabi 2010-11-16 18:31

Jag tycker det känns som förr, men de har piffat upp kartan och loggan lite.

Med upplösningen jag kör just nu (1024x600) är sidan perfekt. Annonsen till höger försvinner helt men ändå är sidan helt centrerad. Dessutom får jag ingen scroll längst ner trots att annonsen sticker ut på sidan. visste inte ens att den fanns där innan någon skrev det här i tråden :)

MikaelB 2010-11-16 18:34

Gillar den inte alls, loggan var snyggare men det var allt.

Gör om mer eller gör inte om alls, som det ser ut nu ser det bara ut som ett desperat försöka att förnya sig.

knullis 2010-11-16 20:21

jag tycker de är modernt och snyggt! inte överdrivet tung design. men jaa en sida som haft samma design i flera år blir svår o vänja sig vid att de har bytt.

P3N 2010-11-16 20:35

Jag tycker att de gör rätt i att hålla kvar "blocket" designen. Sidan skall ju trots allt återspegla ett block så varför göra det överpråligt och överdesignat? Är ju få block på riktigt som är det. Sidan skall ju också kännas rätt för alla vilket ju definitivt gör att man inte får stänga in sig i någon speciell stil.

tartareandesire 2010-11-16 20:44

Tycker det är bra att den inte ser ut som alla 2.0-templatesidor som blivit mode nu. Extremt få som har någon personlig stil även om det lyckligtvis finns undantag även där.

kalasboll 2010-11-16 20:54

Ja jag har ingen emot den nya designen. Tycker bara det är lite väl snålt med space.

2cool4school 2010-11-16 20:57

Känns snabbare och har en fräsh 2010 design tycker jag.

jonsson 2010-11-16 23:33

Kan man inte välja bort bilder numera?

Så måste man titta på menlösa tumnagelbilder om man ska skumma igenom tex bilannonser. Default var det väl utan bilder förut? gick ju att välja om man ville ha bilder. Hittar man rätt bil så vill man ju ändå se stor bild o inte nån liten+ att det blir fler sidor att gå igenom.
Nä jag föredrar en lista istället, det går ju bara att välja senaste eller billigaste nu. Vad sur jag blev.

pelmered 2010-11-17 01:14

Finns ju inte så mycket att säga om den egentligen. Den ser ju som den alltid gjort med ett par undantag, dvs lika tråkig.
Det ser väl generellt sett lite fräschare ut och centrerade sidor föredrag jag nog.
Jag tycker de borde hotta upp sidan lite, den känns väldigt omodern i designen och färgerna. Jättetråkiga färger.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson