![]() |
Binero pch låsta trådar
Brukar sitta här och läsa en del men har aldrig känt ett behov av att skriva. Men nu är jag så irriterad att jag (även fast jag är extremt lat) kände mig tvungen att skaffa ett konto.
Att ni moderatorer av någon anledning är extra snälla med Binero är ju rätt så tydligt, är det gratis konton i görningen kanske? Det som gör mig irriterad är att det medför att man hindrar sanningen från att komma fram. Jag var själv kund hos Binero fram till 2008. Helt plötsligt började min e-butik som då omsatte 4-6k per dag att strula. Efter flera dagars mailande och ringande fram och tillbaka så kom Binero fram till att det var något diskfel på den mysqlserver som jag använde som gjorde att min databas blev korrupt hela tiden. Självklart tog mitt humör ut när jag förlorade pengar varje dag, så den 8:e dagen av strul skällde jag och frågade vad fan dom sysslade med. Svaret blev att jag borde se mig om efter ett annat webbhotell då killen i telefon inte gillade min attityd. Ett sånt bemötande när man är fullt medvetna om vad som gått fel känns inte så seriöst. Har en bekant som fortfarande är kund hos Binero som genom en av sina bekanta hört rykten om att Binero vid tiden för haveriet denna vecka inte ens hade någon av sina servertekniker i landet. Skulle vara väldigt intressant att höra vad Binero har att säga om detta. Är det sant så säger det en del om hur kundvänliga "Sveriges vänligaste webbhotell" egentligen är. Så Bineroansvariga, svara gärna på detta och dementera eller bekräfta sanningshalten i detta rykte. /Bitter fd kund som väljer utlandshosting istället |
Det finns redan en tråd som tar upp just detta.
http://www.wn.se/showthread.php?t=1044743 |
Citat:
|
Inte för att vara sån och kanske få mig att framstå med lite dålig attityd - vilket inte är min mening - men känns det inte lite sent att fråga en sådan sak två år senare?
|
Citat:
Så svaret på din fråga är, ja om det hade gällt mitt problem så hade det varit lite sent. Men nu gällde frågan som sagt om det är sant eller inte att dom inte hade tekniker på plats denna gång (nov 2010). Och till dom andra svaren: Ja så klart är delad hosting en risk, det är inte det jag pratar om. Det är sättet att bemöta en kund och hantera ett problem. |
Citat:
|
Binero-tramset börjar bli lite uttjatat nu, tycker vi kan lämna den diskussionen. Du tycker inte att du betett dig illa mot dina egna kunder likväl när du lägger en till synes välmående e-butik på shared hosting? Sådana här saker kan hända oavsett vilket webbhotell du väljer men om det händer dag 1 eller dag 1000 påverkar givetvis den bild du själv får. Att lägga en svensk (?) webbutik på ett webbhotell i utlandet är att ta en ytterligare risk skulle jag vilja säga och är inget jag skulle rekommendera.
Vad gäller bemötandet så är det ganska omöjligt för oss andra att veta vad som sagts och inte sagts från bägge parter så det känns lite meningslöst att ens diskutera det. Jag är övertygad om att alla webbhotell av denna storlek har ett antal kunder som klagar på att de blivit dåligt bemötta. Ibland beror det på kunden, ibland på den anställda och inte alltför sällan på bägge två. Att Binero idag inte skulle ha minst en tekniker nära tillhands ser jag som extremt osannolikt så det stämmer med all säkerhet inte. Därmed alls inte sagt att just ditt problem hanterats på bästa sätt. Det är ju knappast så att de medvetet struntar i sina kunder eftersom det är just kunderna de lever på... |
Citat:
Jag är trött på den här dåliga folksägnen att siter som inte är hostade INOM svenska gränsen löper risk för... ja vad är det dom löper risk för? Något dåligt.. FUD.. ;) Snabb, stabil och responsiv site för besökarna är vad som spelar roll. Att sverige är bäst på detta har jag svårt att se varför. Folk ska inte uttala sig om sådant de uppenbarligen inte har en aning om. Utländsk hosting är inte dålig bara för den är utländsk. Det är hosting precis som i sverige och många gånger bättre då svenska företag är både har mindre bas och mindre stabilitetsmöjligheter (se enkel eller max 2 fibrer, ofta från samma leverantör!) |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
-- Som sveriges vänligaste webbhotell, så tycker jag deras attityd på senare tid är allt annat än vänlig... |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Den här diskussionen är spretig. Grundtanken är att trådar blir låsta när de är på väg att spåra ur eller faktiskt har spårat ur helt.
Vad gäller webbhotell så är inte WN ett supportforum och supportärenden hänvisas till respektive webbhotell. Det är fritt fram att diskutera vilket webbhotell som helst så länge det handlar om en diskussion. Flertalet moderatorer driver konkurrerande verksamhet med Binero och det är så vitt jag vet ingen som har någon särskild anknytning dit. Vidare anser jag inte att det är något fel med shared hosting för lite större webbshoppar. Med rätt webbhotell som ger tillräcklig stabliitet är det inget som helst problem. Det finns fördelar och nackdelar med olika tekniska upplägg. Ibland kanske enklare och mer beprövade lösningar ger bättre driftsäkerhet. |
Så alla "x är nere. någon som vet något?"-trådar ska alltså tas bort? Det är ju ingen diskussion.
|
Lösning:
Slå samman alla "är x nere" diskussioner till en och samma tråd. Rensa ur gammalt äldre än 1mån så slipper google indexera gammalt joxx. |
Citat:
att man ska kunna hitta gammalt joxx.. Jag tycker tyglarna för allt detta ska slappas lite. Om ett företag missköter sig (i kundens ögon) eller helt enkelt har problem.. Då ska det få pratas fritt om det. Om folk försöker få svar på direkta support ärenden så är det den användarens fel och företagets fel att svara. Att gå runt och låsa, radera, mixa trådar hej vilt förstör hela poängen med ett forum som detta. varna användare och kanske radera specifika poster som säger "binero varför funkar inte mitt php script?" Men i stora hela låta folk prata.. Varna dem som går för långt.. de som orsakar så trådarna spåras ur. att låsa trådar rakt av.. inte bra för besökarna.. inte bra för wn. Forum ska inte gå i tidningarnas fotspår där man gör tidningar för ANNONSÖRERNA.. utan man ska göra det för LÄSARNA (besökare i wns fall). Se på google. dom klarar det ganska bra ;). |
Majoriteten av moderatorerna har inget med WNs affärsmodell att göra alls. Det här är ideellt arbete för ett forum vi gillar.
Med tanke på prissättningen på annonserna tror jag knappast det gör till eller från om Binero annonserar eller inte. Min avsikt med den moderering jag utför är att WN ska bli ett trevligare ställe för alla medlemmar. Om det görs positivt resultat är måhända bra för forumets fortlevnad, men inget jag funderar på i samband med moderering. |
Delade lite allmänna inlägg om shared hosting till egen tråd. Trådskaparens titelval får stå för resten av spretigheten i tråden.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:16. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson