![]() |
Inköp av tv-spel
Tänkte köpa ett tv-spel, vad är det som gäller nu? xbox 360 är ju snart 6 år sen den släpptes.
Vad föredrar ni? Wii, XBox 360, PS3 ? Fler? |
Jag är väldigt nöjd med min PS3:a, men det finns väl fler titlar till xbox360, och den är ju lättare att modda så att man kan spela "homebrew".
|
PS3 och PS3 media server! Bästa kombon ever!
|
Ps3 helt klart.
|
Jag rekommenderar Xbox 360
+ Billig konsol att köpa. Finns för 2200 kr inkl flash. + Stort utbud av spel. + Inte så dyra tillbehör, som exempelvis PS3. + Bättre kontroll än PS3, där "joystickarna" inte sitter så närma så du slipper att slå ihop tummarna. Ligger skönare i handen. - Låtar mycket om du spelar spel direkt från skivor. Du kan ju lägga in spel på hårddisken. - Betala för live, behövs ej på PS3. - Ingen Blueray, om du är i behov av de. |
+1 för 360n, mest p.g.a. spelen
|
Har samtliga maskiner hemma även om de sällan används...
Du kan inte gå fel med varken PS3 eller Xbox360, däremot är Wii lite av en "turistfälla". När jag var lite mer i branschen såldes wii bara runt jul som julklappar och spel/tillbehör i januari, sen hade både barn och föräldrar tröttnat =) |
+1 för xbox360 PGA spelutbud samt att maskinen idag går att få billigt!
|
NES SNES och megadrive
|
PS3 utan tvekan! Saknar bara Halo, men annars så klarar jag mig.
|
Köp både 360 och PS3. På så sätt får du alla smaskiga härligheter! :p
|
Har både PS3 och Xbox 360 och Xbox 360 är bättre.
Bättre användargränssnitt, bättre spel, bättre online-tjänst, mycket bättre handkontroll (samt Kinect), bättre grafik (bortsett från PS3-exklusiva spel - vilket är få) och bättre integrerat med en Windows dator. |
Säger 360 helt klart!
Jag äger själv en Xbox 360 och jag är absolut nöjd. Det finns många fler spel och handkontrollen är oerhört mycket bättre, skönare och enklare att använda än Ps3's (eller någon annan i Playstation-serien för den delen) kontroll. Många säger att grafiken är så mycket bättre i PS3 - Skitsnack säger jag. Visst kan den vara en gnutta bättre, kanske i ett fåtal spel - Men enligt mig är det väldigt oviktigt när Xbox360 väger upp det på ett så starkt sätt med så mycket annat. PS3's live må vara gratis, men så är det också långt ifrån lika bra som Xbox 360's. Man får det man betalar för ju. Medan PS3 inte lägger ner så mycket energi på sin liveverksamhet utan inte fortsätter utveckla på det pga. att det är gratis, så är xbox live oerhört uppdaterat och utvecklat. Mycket utav pengarna går ju till utvecklingskostnader för att hålla xbox live så kvalitativt som möjligt. |
Citat:
|
Med tanke på en viss länk i min signatur så kan jag inte säga annat än XBOX ;)
Jag personligen har aldrig gillat kontrollerna till PS, de ligger konstigt i mina händer och ger mig kramp (ja, jag kanske har konstiga händer). Anyways, om du köper en xbox så se till att du inte köper den gamla varianten (om de fortfarande finns i butik). Se till att få en 360 Slim, mkt tystare, bättre chipset, inbyggt wlan och flashiga touch-knappar ;) |
Citat:
|
Ingen som sagt det än? Xbox med Kinect!
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Och kontrollerna tycker jag är grymma! Gillar inte xboxens kontroller... Playstaytions kontroller har ju utvecklats så fantastiskt! (se bifogad bild) |
Lite OT: Jag körde PS3 (via diverse varianter) som mediaspelare men jag upplevde så mycket problem med den, spolande och hoppande i filer var jobbigt, samt att då fanns inte stöd för playlists (finns det nu?) som du skapar enkelt via något klick.
Så det slutade med att jag satte ihop en billig dator och drog in Ubuntu med XBMC på, som medialösning så är det överlägset enligt mig. Att det är öppet och gratis gör det inte sämre hellre :) Lite mer på ämnet, personligen gillar jag spelen på Wii bättre än PS3 och Xboxen. De är mer "involverande" och roligare i sociala sammanhang. Ska jag spela ensam eller online så är det fortfarande datorn som gäller för mig, men ska jag välja en konsoll skulle det bli en Wii (trots att jag redan äger en PS3). |
Citat:
Jag tror att PS3 har en längre framtid. PS3 knappar in på 360 i antalet sålda enheter såg jag för någon vecka sen. Du får ju både 3D och Blu-Ray i PS3an. Angående kontrollen så är den uppenbarligen en smak/vanesak, annat kan man inte säga! |
Jag själv har ägt PS2, Wii och Xbox360. Wii är det sämsta skitet jag köpt och vara bara lite roligt den första veckan sen tröttnade jag snabbt. Stor del på grafiken som är lika kass som på ett DS.
Playstation 2 är en underbar maskin. Är ganska tyst, har inget problem med handkontrollen, men det är ju en smaksak. Fast Xbox360 slår allt! Kontrollerna är skönare enligt mig, tystare, fler spel, KINECT!!!, Xbox live kostar kanske men det är också värt priset jämfört med PS3's live, Gränssnittet är gudomligt och säger en gång till KINECT!!! (sålänge man inte är mörkhyad) |
Citat:
Det tycker jag är diskriminering :P. Får köpa reflexbollar med klisterlappar och sätta fast på sina mörkhyade kompisar? Har starkt funderat på att köpa en flashad xbox360 till sonen. Har för mig man kan använda boxen som media station då och kolla på divx/xvid osv osv. och sonen har ju en massa xbox1 spel. Det besparar ju mig att bygga en egen hemsida med strulfria och reklamfria flash spel som han så glatt vill spela på med sin laptop :P. (hint hint.. någon som vill göra? alla andra siter har massa reklam och ibland livsfarliga länkar till fuling siter! :P) Blir en xbox360 med kinect i julklapp till pojken. |
Citat:
|
Citat:
Beroende på storleken av månadsavgiften. Vet dock inte om det skulle vara tillräckligt många som hade velat det. Och som sagt storleken på kostnaden spelar nog stor roll Det jag menar med reklam fri är inte bara sidan ytan även SPELEN. Nästan alla flash spel har reklam. De som inte har det brukar vara ytterst dåliga. och jag bryr mig inte så mycket om siten har reklam som går att lita på. Det har ju hänt att siter haft flash reklam som har trojanska effekter osv. Det är mest reklamen inne i flash spelen som är värst då det ofta är tänkt att man klickar på det och tror spelet ska starta.. Så kommer man till en helt annan flashspels site osv och så försvinner kontrollen över att folk sitter på siter man kan någorlunda lita på. Blev en väldigt offtopic post nu.. sorry :P. |
Nån som kan vara snäll och berätta vad kinekt är? Det verkar så otroligt hypat, men nån beskrivning av vad det är för något har jag inte sett nånstans.
|
Citat:
man hoppar o har sig så rör sig gubben i spelet. Antar att det bara funkar på vissa spel Kolla youtube på "kinect" med C ;) |
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=Fh9akw1j3js :) |
PS3 har ju fått "trollstaven", har inte testat den och hörde bara skit om den, innan den hade släppts. Fast jag har inte haft så stor koll på vad som hänt på ett par månader.
Själv har jag varken vilja, ork eller plats för stavar och kinectar! :) |
Citat:
Så att ställa upp TVn på en roterande platta av något slag för att kunna vända den emot det öppna området och spela där är perfekt för mig. Halva vardagsrum, andra halvan spelhörna :P. Alla har ju dock inte lyxen att bo i en helt felplanerad lägenhet :P. |
Citat:
|
Citat:
vita :P |
Citat:
|
Citat:
Jag tror snarare att det är lättare att se ansiktsformer på en ljus "kanvas". svårt att se ett veck i helsvart än ett veck gjort av "vit" hud.. då vecket får en skuggning osv på det ljusa. |
Citat:
|
Citat:
har en polare som jobbar på psyk i borås. kanske skulle vara något? |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:03. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson