![]() |
YouTube problem
Verkar som att YouTube har lite problem
http://www.youtube.com/ "Tyvärr, något gick fel. Vi har skickat ut ett team med välutbildade apor som kommer att lösa problemet. If you see them, show them this information:" |
funkar för mig.
|
Citat:
|
Citat:
|
Fick höra av en bekant att YouTube vart hackat tidigare idag. Någon som sitter på mer information?
|
4chan tar på sig skulden ocj de inriktade sig främst mot Justin Bieber-relaterade videor. De kom åt ett säkerhetshål genom att skriva HTML-kod i kommentarfäkten. Bl.a kunde man mötas av ett meddelande som sa att Bieber avlidit.
|
Citat:
För övrigt har jag haft problem med Subscriptions/Prenumerationer på startsidan vilket många också har upplevt. Verkar inte ha blivit fixat än... |
Av vad jag hört ska det vara så, men självklart inget jag kan svära på då jag inte varit inblandad.
|
Citat:
|
Varför skulle jag få spel? Bevisligen var jag öppen för att det jag hört inte stämde.
|
Citat:
|
Det säkerhetshålet är gammalt, så jag tror inte dem kan ha utnyttjat samma säkerhetshål igen?
Jag har även hört att dem blev hackade tidigare under dagen, men jag vet inte ifall det stämmer. |
Läser man Febers källa var den artikeln från i juli, så tror Feber var dåliga på sitt googlande.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:32. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson