WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   feedback på teoriportal. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1044537)

nabil_akhlaque 2010-10-28 17:53

feedback på teoriportal.

Hejsan,
skulle behöva lite feedback på vvvpunktgratisteoripunktse

skulle verkligen uppskatta det.

feedback ska gälla:

1. design
2. säkerhetbrister
3. något som är oklart
4. stavfel mm

jonthee 2010-10-28 18:43

Tittade just på sidan, ser mycket bra ut!

Jag gillar verkligen det jag ser, den känns väldigt bra i designen!! Särskilt med bilden på startsidan :D

Har inte tittat igenom allting, har dock hittat lite stavfel, teckenplacering osv. på FAQ

Mvh

Linuus 2010-10-28 18:44

1 bifogad(e) fil(er)
Tyckte den var snyggt designad. Ett problem är att FAQ-bilden ligger över texten. Bifogar en bild :)

Jag använder Chrome och Mac OSX.

grizz 2010-10-28 20:28

Skit snygg design måste jag säga!

Citat:

Ursprungligen postat av Linuus (Inlägg 20375600)
Tyckte den var snyggt designad. Ett problem är att FAQ-bilden ligger över texten. Bifogar en bild :)

Jag använder Chrome och Mac OSX.

Ser inte ut så hos mig! Ser galant ut hos mig! Använder Firefox & Mac OSX

dyplin 2010-10-28 21:26

Stavfel:

Fråga: 1. Hur påverkar hastigheten däckslitaget?
Häftiga ögningar respektive minskningar av hastiheten ger ett stort däckslitage

*ökningar
*hastigheten

Skulle också vilja ha en knapp för att gå tillbaka till förgående fråga när man gör ett prov

andi 2010-10-29 11:56

Mycket snygg sida! Bakgrunden och att bakgrunden ligger kvar när man scrollar är skitbra och snyggt gjort!

Jag tycker dock att innehållet är liiite ihoptryckt. Lappen som loggan sitter på är lite för mycket undanstoppad och hela headerdelen kan göras större. Även de 4 knapparna/bilderna kan göras lite mindre (fast låt de ta upp lika mycket plats), då får du lite mer utrymme runtomkring som inte är helt fel för läsbarheten.

jonny 2010-10-29 13:02

hade varit kul att kunna testa utan att behöva registrera sig

nabil_akhlaque 2010-10-29 13:53

Linuus > mm,har också märkt det. ska fixa till det så att det funkar även i chrome.
andi > tack ska kolla in på det.
jonny > om du har ett facebook-konto, behöver du inte registrera dig, utan kan logga in direkt med facebook ;)

youheardit 2010-10-29 15:12

Måste verkligen säga att detta är nog den bästa hemsidan jag besökt på länge. Perfekt att man kan logga in med Facebook. Sjukt bekväma test. EXTREMT SNYGGT! keep goin'

min fråga är bara hur du kommer finnansiera det hela. Ser för proffsigt ut för att vara gratis i princip ;)

nabil_akhlaque 2010-10-29 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av youheardit (Inlägg 20375767)
Måste verkligen säga att detta är nog den bästa hemsidan jag besökt på länge. Perfekt att man kan logga in med Facebook. Sjukt bekväma test. EXTREMT SNYGGT! keep goin'

min fråga är bara hur du kommer finnansiera det hela. Ser för proffsigt ut för att vara gratis i princip ;)

man tackar... ;)

jag du det har jag också frågat mig... :P "hur ska jag finansiera det hela"...

förslag på detta WN:are?

1. kan du inte direkt ha google annonser på övningssidan, då google öppnar sina annonser i samma fönster...
detta skulle ju förstöra för användare under övningen. :(

youheardit 2010-10-29 20:17

antar då med andra ord att du byggt den själv och inte satsat pengar på utvecklare, om du nu inte har någon direkt affärsplan. :P

Något jag tror starkt på är om du utökar din körkortskalkylator och llägger in annonser för körskolor som är nära eleven. Med andra ord, ring eller maila runt till en massor av körskolor och erbjud dom ett år på sidan för xxxx:-

Det tror jag faktiskt mycket på, om du har bra försäljare eller själv är bra på detta och har tiden till att ringa/maila runt.

andi 2010-10-30 13:08

Finns de där körskoleinternaten där man tar körkort på en vecka kvar? De skulle nog vara väldigt intresserade av att annonsera!

nabil_akhlaque 2010-10-30 20:03

är det någon som tycker att korkortpunktse och min sida liknar varandra?
de påstår nämligen att jag har stulit material från med... kom med era åsikter.

och om ni tycker jag borde ändra på något, skulle verkligen uppskatta.

youheardit 2010-10-31 00:10

Citat:

Ursprungligen postat av nabil_akhlaque (Inlägg 20375970)

Nabil, det kallas avundsjuka! De är helt överkörda av din sida och måste på alla sätt och vis få ut dig ur spelet.

Jag ser ingen direkt likhet alls! Det ända jag ser är att din dödar korkortpunktse!

Never mind them!

nabil_akhlaque 2010-11-04 16:53

skulle behöva tips?

hejsan,
jag skulle behöva tips på om man skulle vilja ha en chatt eller forum på en sån sida?
jag har nu lagt in en facebook chatt, dvs de som loggar in via facebook har möjligtheten till att chatta med varandra.

youheardit 2010-11-05 00:41

Nice Nabil! ett forum hade nog inte skadat där man kan diskutera körskolor, tester osv.

Skatedragon 2010-11-05 12:25

Citat:

Ursprungligen postat av nabil_akhlaque (Inlägg 20375970)

Nu har jag inte kollat materialet på vare sig din eller deras sida, men när de skriver material, menar de inte att du tagit t.ex deras testfrågor eller liknande rakt av?

nabil_akhlaque 2010-11-05 13:06

Citat:

Ursprungligen postat av Skatedragon (Inlägg 20376663)
Nu har jag inte kollat materialet på vare sig din eller deras sida, men när de skriver material, menar de inte att du tagit t.ex deras testfrågor eller liknande rakt av?

men jag har inte tagit något av deras testfrågor... de har ju bara 10-20 st testfrågor... jag har jämför varenda fråga, men inte hittat något.

grön 2010-11-05 13:16

bra sida! var tvungen att göra testet fast jag redan har körkort :)
Dock hittade man en lustig fråga..

Ett fordon har parkerats i mörker på vägrenen där vägbelysning saknas. Vilken belysning ska vara tänd?

* Halvljus.
* Ett och ett halvt år.
* Parkeringsljus.
* Dimljus.

ett av alternativen verkar lite lustigt

EMB90 2010-11-05 13:31

Dock så har jag hittar felaktiga svar på frågorna. Men förövrigt så fungerar allt bra.
Dessutom att texten lägger sig bakom. Så man missar halva svaret/frågan.

nabil_akhlaque 2010-11-05 15:39

Citat:

Ursprungligen postat av EMB90 (Inlägg 20376669)
Dock så har jag hittar felaktiga svar på frågorna. Men förövrigt så fungerar allt bra.
Dessutom att texten lägger sig bakom. Så man missar halva svaret/frågan.

"Dessutom att texten lägger sig bakom. Så man missar halva svaret/frågan."
vilken webbläsare använder du?
skulle vara tacksam för en skärmdump.

Sweely 2010-11-05 16:24

Tjenare, Nabil! Nabil här :)

Jag är ingen mästare på design, men rent spontant tycker jag hemsidan ser riktigt, riktigt bra ut. Dessutom är den användbar för de flesta. Bra jobbat!

EMB90 2010-11-06 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av nabil_akhlaque (Inlägg 20376684)
"Dessutom att texten lägger sig bakom. Så man missar halva svaret/frågan."
vilken webbläsare använder du?
skulle vara tacksam för en skärmdump.

Jag använder mig av IE på denna dator, dock testat med FF, Chrome, Opera, Max osv.. där funkar det, samt på mina andra datorer.

Kan ta dump.

hej 2010-11-06 19:19

Riktigt, riktigt snyggt! Bra med Facebookintegration, kul med senaste provresultat och nyheter. Du har lyckats. Hoppas det går bra för dig i framtiden med den här sidan!

kw_wasabi 2010-11-07 19:39

Frågan "Vem utför kontrollbesiktningen av motorfordon?" är inte riktigt up to date? Nu är det inte enbart Svensk Bilprovning som får utföra kontrollbesiktningar.

Sedan tycker jag det är en hel del slarvfel i frågor och alternativ.

Iggy 2010-11-07 22:01

Grymt snyggt - klockrent med kartan och skyltarna i bakgrunden. Lite småsaker skulle vara att till exempel skapa länkar av de fem elementen till höger om bannern. Saknar även länkar i "Senaste nyheter".

Finns ett par till saker, men det är utanför det område av kritik som du frågade efter.

Edit: Är jag bara dum, eller varför kommer man ingenstans på sidan? Sidan uppdateras bara när jag klickar på t ex "Teorifrågor".

nabil_akhlaque 2010-11-08 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av Iggy (Inlägg 20376927)
Grymt snyggt - klockrent med kartan och skyltarna i bakgrunden. Lite småsaker skulle vara att till exempel skapa länkar av de fem elementen till höger om bannern. Saknar även länkar i "Senaste nyheter".

Finns ett par till saker, men det är utanför det område av kritik som du frågade efter.

Edit: Är jag bara dum, eller varför kommer man ingenstans på sidan? Sidan uppdateras bara när jag klickar på t ex "Teorifrågor".

är du inloggad? jag vet, feedbacken är inte den bästa just nu.
om man inte är inloggad kommer man bara tillbaka till startsidan.

Iggy 2010-11-08 08:55

Citat:

Ursprungligen postat av nabil_akhlaque (Inlägg 20376940)
är du inloggad? jag vet, feedbacken är inte den bästa just nu.
om man inte är inloggad kommer man bara tillbaka till startsidan.

Aha okej. Kanske vore nåt att meddela besökaren om det? Att man kommer till en inloggningssida eller nåt.

nabil_akhlaque 2010-11-08 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av kw_wasabi (Inlägg 20376904)
Frågan "Vem utför kontrollbesiktningen av motorfordon?" är inte riktigt up to date? Nu är det inte enbart Svensk Bilprovning som får utföra kontrollbesiktningar.

Sedan tycker jag det är en hel del slarvfel i frågor och alternativ.

joda, sidan är upto date, tror inte du läste frågan rätt...

det är ju mellan de 4 olika alternativen som man ska välja.
det kan ju finnas flera svar som är rätt men inte finns med i listan.

precis som på vägverket, ska du välja den "mest" korrekta svar.

Vem utför kontrollbesiktningen av motorfordon?
svar1: Vägarbetare.
svar2: Svensk Bilprovning.
svar3: Polisen.
svar4: Man utför den själv.

dvs, man ska välja en utav ovanstående.

men ok, jag ändrar svar2 till "Svensk Bilprovning eller ackrediterade besiktningsorgan" ?

nabil_akhlaque 2010-11-08 12:37

har lite problem med facebook integrationen... kan alla ni som INTE är medlemmar via Facebook testa gå in på vvvpunktgratisteoripunktse/GrantFacebookUser.aspx och ge feedback ifall länken "Connect with Facebook" är klickbar?

ibland har jag problem med att klickeventet försvinner från knappen på vissa datorer.. har inte lyckts fastställa problemet med webbläsare, då jag testat det på flera olika webbläsare samt olika versioner.

är det någon mer än jag som har haft samma problem?

Iggy 2010-11-08 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av nabil_akhlaque (Inlägg 20377042)
har lite problem med facebook integrationen... kan alla ni som INTE är medlemmar via Facebook testa gå in på vvvpunktgratisteoripunktse/GrantFacebookUser.aspx och ge feedback ifall länken "Connect with Facebook" är klickbar?

ibland har jag problem med att klickeventet försvinner från knappen på vissa datorer.. har inte lyckts fastställa problemet med webbläsare, då jag testat det på flera olika webbläsare samt olika versioner.

är det någon mer än jag som har haft samma problem?

Om det är "Login with Facebook" uppe i hörnet du menar så verkar den funka utan problem.

Sweely 2010-11-08 17:33

För mig, i Chrome, så fungerar inte facebook-knappen du syftar på, Nabil.

youheardit 2010-11-08 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20377123)

Funkar dock för mig i Chrome.

nabil_akhlaque 2010-11-08 22:38

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20377123)

viken av de två facebook-knapparna är det som inte fungerar?

det finns en som det står "login with facebook" och en där det står "connect with facebook".

nabil_akhlaque 2010-11-10 20:24

Nu behöver jag er hjälp igen,
nu är forummet nästan klart...
och undrade hur man ytterligare kan utöka sidan med fler funktioner...

skulle behöva så många tips på funktions som möjligt som givetvis passar in på mitt tema.

nabil_akhlaque 2010-11-26 21:45

hejsan,
har nu skapat en ny funktion till sidan, körkortskalylatorn och skulle behöva lite feedback på den.

det jag vill ha feedback på är:
- design
- ideen
- ev förbättringar/ändringar

url http://www.gratisteori.se/Calculator.aspx

nabil_akhlaque 2011-01-05 13:27

ingen feedback på nya funktionen?? synd... :(

jonthee 2011-01-05 14:30

Jag tror att tystnaden säger allt; Det ser perfekt ut enligt mig!

youheardit 2011-01-07 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av jonthee (Inlägg 20386310)
Jag tror att tystnaden säger allt; Det ser perfekt ut enligt mig!

Håller med! Mycket bra och användabar! Det ända jag kan komma med är att kanske skriva "ca" före priset.

Keep up the good work! =)

EDIT: Din sida tycks vara gillad, många vänner på min Facebook tar testerna väldigt ofta, även jag ;) hehe

nabil_akhlaque 2011-04-20 16:05

Citat:

Ursprungligen postat av youheardit (Inlägg 20386643)
Håller med! Mycket bra och användabar! Det ända jag kan komma med är att kanske skriva "ca" före priset.

Keep up the good work! =)

EDIT: Din sida tycks vara gillad, många vänner på min Facebook tar testerna väldigt ofta, även jag ;) hehe

tackar för den...
det är nu fixat... ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson