![]() |
Brådskande ärenden hos webbhotell (beniro)
Hur fungerar det hos webbhotell när det gäller brådskande ärenden som uppkommer då de inte har kontorstid?
Finns det möjlighet att någon support kollar mailen även utanför kontorstid eller får man vänta tills imorgon kl 9? I mitt fall är det beniro som jag gärna hade kommit i kontakt med snarast möjligen men det verkar tyvärr som det inte går. Hur är det på andra webbhotell, vilka är mest nåbara? |
Det är oftast tveksamt ifall du får svar av supporten på ett webbhotell utanför öppettiderna. De ärenden jouren kan antas hantera brukar vara om någon tjänst ligger nere, och ofta då bara om det är webbhotellets eget fel.
Jag vet dock inte hur just Binero hanterar ärenden utanför kontorstid. |
Binero brukar vara aktiva och duktiga på twitter, ett hett tips är att testa där.
|
detta är väldigt olika från företag till företag.
Hos de flesta budget hotell har man inte betalat för att få den mer kostsamma supporten (folk som jobbar dygnet runt för att serva).. Om det inte gäller att deras tjänster har problem och du har behov av akut support för sådant som de inte ansvarar för då är budget hosting bolag fel val av hosting. |
Oavsett vad du har eller väljer så ska du räkna med att få betala ganska
bra för att någon ska hjälpa dig söndag kväll. Om det nu är något du ställt till med.. |
Det finns guider som listar webbhotell och deras öppettider för support. Kan ju vara värt något.
|
Binero svarade faktiskt på supportmail en söndag, det är ju ett stort plus! Det märkliga är att jag inte gjort några ändringar utan fick veta på telefon av kund att det inte fungerade. Testade allt i fredags och då fungerade det fint.
Ja man är då alldeles för billig och snäll när man jobbar på söndagar för att lösa ett problem som är ganska stort om det inte fungerar imorgon. Men frågan är hur det problemet kom till. Då man är rätt beroende på att allt fungerar på ett webbhotell dygnet runt så året runt så känns det ändå som de behöver någon som bevakar även på söndag eftermiddag och då kan man ju lika bra svara på support frågor? |
Citat:
|
Klart det finns annat men det lär ju variera som allt annat.
|
Som någon annan sa ovan, testa Twitter!
|
Citat:
|
Vad jag lärt mig av denna kväll är att i alla fall Binero har vaken support, dock inte till so stor hjälp i mitt fall. Det visade sig att deras filhanteringssystem var det som spökade och förstörde filerna när man ladda upp dem. Började lite smått men när jag förbrilt försökte laga felet blev det bara trasigare och trasigare. Fick sen tag på ftp kontot och laddade upp samma filer där och vips så fungerar sidan utmärkt.
Men sätter alltid plus på snabb support och att de försöker även om det kanske inte kommer med en lösning. Bättre visa att man bryr sig än att vara helt tyst. |
Vill man ha dygnet runt support ska man nog inte välja ett Svenskt hotell.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Man ska nog dock inte förvänta sig garanterad dygnet runt hjälp till priset av 2 BigMac´s i månaden. |
Citat:
Men även ex. Citynetwork och FS Data har någon form av jouravtal. |
Citat:
|
Citat:
Men i ditt fall låter det ju faktiskt som något allvarligt. Ett trasigt filsystem kan få förödande effekter om det får finnas kvar i drift så ett sådant ärende bör en tekniker laga på direkten. |
Nja, jag minns en natt vid 3-4 då jag slitit mitt hår för ett scgi-cript som inte funkade och fick hjälp via Space2u:s nattjour efter att ha slängt iväg ett epostmeddelande. Tänkte att de skulle svara under dagen men efter ett par minuter hade jag en lösning på problemet. Har även fått snabba svar sena kvällar och helger från Manufrog på saker som inte varit "fel på tekniken" utan brist på kunskap hos mig.
|
GleSYS Support har varit mycket hjälpsamma en flertal ggr under både helg och natt utan att jag haft utökat supportavtal med dem.
Orderland svarade på några tekniska frågor jag hade nu i helgen, då var säker klockan runt 23:00 lördag kväll. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson