![]() |
Ringa samtal från datorn genom iPhone
Någon som kan tipsa om något program som gör det möjligt att ringa samtal från datorn via iPhone. Dialer liknande.
|
Finns inga möjligheter (idagsläget) att kommunicera med iPhonen på det sättet.
Apple har tex. tagit bort möjligheten att svara genom adressboken, skicka SMS genom adressboken. Detta fanns i Mac OS X 10.4 (Tiger) |
Kan ju alltid använda Skype via iPhone över trådlöst. Men det kanske inte räcker med en sån lösning.
|
Citat:
|
Citat:
Skämt åsido, sist jag kollade så var Macintosh en PC också. Så vad söker du till? Windows, Linux, FreeBSD, Mac? |
windows..
;). just sayin. |
mervinst: Fattade jag också, men att skriva "Jag har PC" är lika dumt som mitt inlägg...
|
Kan rekommendera http://www.rebtel.com/ eller http://www.cellip.com/sv/01_solution...l?expandable=0
|
Det går inte, oavsett OS och oavsett kommunikation (BT, Wi-Fi, USB)
Tror inte det går ens med jailbreak. Apple tillät sådant tidigare, men det plockade man bort ur Bluetooth stacken i telefonen (ios) (detta har alltså inget med osx att göra) |
Ok, hoppas det kommer någon lösning. Jag vill endast kunna ringa genom datorn så man slipper slå in numret manuellt på telefonen.
|
Någon som vet en lösning på detta nu? Ringa med 4S via Windows?
|
|
Det närmaste du kommer än nog Facetime-appen för OSX. Du får helt enkelt avveckla den delen av din vänskapskrets som använder annat än iOS.
|
myPhoneDesktop verkar funka hyffsat
|
Använt mig av myPhoneDesktop fungerar väldigt bra!!
|
"den delen av din vänskapskrets som använder annat än iOS."
Seriöst, någon som umgås med folk som _inte_ kör IOS?? ;) |
Skapa kontaktikoner på datorn som du sen scannar till din iPhone vet jag hur man gör... Men är ju inte riktigt det du vill... Och känns ju som lite väl mycket egenreklam för att länka... *visslar oskyldigt*
|
Citat:
Jag vill kunna styra allt från datorn. |
Har du en jailbreakad iPhone så ladda ner Veency ifrån Cydia. Sen laddar du ner ThightVNC eller nån annan VNC programvara. Googla runt lite så hittar du guider. Sen kan du fjärrstyra din iPhone ifrån datorn.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson