WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Gratis .SE domäner hos Binero (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1044077)

ninza 2010-10-01 16:34

Gratis .SE domäner hos Binero

Binero ger bort 10.000 .SE domäner under oktober.

http://www.binero.se/

EDIT; Ironiskt att jag får bannern som handlar om detta under denna tråd :)

oskarh 2010-10-01 16:54

Trevligt att fler hakar på detta, man märker att domäner man väntat med att regga tills i morse försvann snabbt... :)

Ang. bannern syns den väl under alla trådar :)

Sweely 2010-10-01 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av ninza (Inlägg 20371609)

EDIT; Ironiskt att jag får bannern som handlar om detta under denna tråd :)

You gotta love relevanta annonser.

Registrerar för övrigt runt 20 domäner inom en snar framtid.

razor 2010-10-01 17:28

Verkar inte fungera så bra när man ska beställa från kontrollpanelen? Får ingen rabatt genom den ?

AndreasS 2010-10-01 17:34

Ni kan hitta de flesta av era frågors svar gällande kampanjerna här tror jag: http://www.wn.se/t1044037.html

Razor: Nån på telefonsupporten sa att det bara funkade på hemsidan (enligt ovan tråd), men annars var koden du borde ange gratisse när du gjorde via panelen.

Muqito 2010-10-01 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasS (Inlägg 20371619)
Ni kan hitta de flesta av era frågors svar gällande kampanjerna här tror jag: http://www.wn.se/t1044037.html

Razor: Nån på telefonsupporten sa att det bara funkade på hemsidan (enligt ovan tråd), men annars var koden du borde ange gratisse när du gjorde via panelen.

Gick utmärkt för mig utan :)

Captain Thailand 2010-10-02 06:48

Hej,

"Konkurrens-kriget" (starkt ord kanske) mellan Binero och Loopia är väl bra för oss som konsumenter. Får hoppas det inte stjälper något av företagen tillslut.

Rob 2010-10-02 09:29

Och nu har aftonbladet snappat upp detta också:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7885409.ab

/Rob

tartareandesire 2010-10-02 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20371688)
Hej,

"Konkurrens-kriget" (starkt ord kanske) mellan Binero och Loopia är väl bra för oss som konsumenter. Får hoppas det inte stjälper något av företagen tillslut.

Vet inte riktigt om jag håller med dig, tycker bägge företagen blivit sämre sedan kampen började. Hur som helst så kostar nog inte just de här kamanjerna särskilt mycket. Binero är ju rent skrattretande när man måste ändra namnservrar 7-8 gånger innan det fungerar (även då får man emellertid felmeddelandet under bekräftelsen)... Heluselt att man inte fixar allvarliga buggar i gamla kontrollpanelen när det tar mer än ett halvår att flytta kunder till nya. Och Loopia har ju sina gamla vanliga driftsproblem.

De är fortfarande bättre än konkurrenterna på många plan men det är märkligt att man ställer till det för sig på ibland tämligen banala sätt.

Captain Thailand 2010-10-02 12:01

Hej,

Mitt inlägg gällde enbart det nuvarande priset på .SE-domäner, deras service i övrigt har jag mycket liten erfarenhet av utan får förlita mig på kommentarer på detta forum och ev vänner som nyttjar deras tjänster.

Rolle66 2010-10-07 21:20

Tycker bara synd om alla nya kunder som måste dras med den tröga kontrollpanelen som flyter i sirap där det tar ca 10 sek för att bläddra mellan sidorna i kontrollpanelen.
:-(

Sweely 2010-10-07 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av Rolle66 (Inlägg 20372510)
Tycker bara synd om alla nya kunder som måste dras med den tröga kontrollpanelen som flyter i sirap där det tar ca 10 sek för att bläddra mellan sidorna i kontrollpanelen.
:-(

För mig går det verkligen hur fort som helst.

aDonis 2010-10-08 18:55

Usch den gamla kontrollpanelen är skamlig. Köpte ett nytt år hotell idag i binero v2.0 och det är otroligt stor skillnad. Binero, KOM IGEN, MIGRERA OSS!

vallento 2010-10-09 13:40

Jag beställde 4 - 6 domäner tillsamans med ett webbhotell för 1:- för första året nu under deras kampanj.

Jag beställde tidigt igår morse. Jag var informerade utav Binero att domänerna skulle bli registrerade DIREKT om man betalar med kreditkort vilket jag gjorde.

Jag fick ingen orderbekräftelse efter jag hade lagt min order och jag såg att domänerna fortfarande var lediga. Jag fick svar ifrån supporten som informerade mig att det hade tagits hand om.

Jag fick orderbekräftelse, faktura och inloggningsuppgifter. Jag loggade in och kunde se domänerna i mitt konto. Jag testade att logga in på ftpn men det gick inte jag tänkte då att det kanske skulle ta lite tid för dnsen att uppdatera så beslöt mig för att kolla senare.

Idag lördag försökte jag igen men det fungerade inte. Jag kollade då upp domänerna för att se om rätt dns var inskriven men då märkte jag att ALLA domänerna jag hade beställt fortfarande var LEDIGA även fast jag hade mailat supporten om detta och betalat med kreditkort.

Jag har skickat iväg ett nytt mail till supporten för att se vad tusan det är som händer. Väldigt väldigt dålig start måste jag säga och spelar ingen roll tycker jag om dom har kampanj eller inte har för har man gått ut och lovat "dittan och dattan" så får man stå för "dittan och dattan".

Sedan är det juh verkligen märkligt att det måste behövas minst 2 support mail för en och samma grej (vem vet kanske behövs ett tredje... som man säger tredje gången gilt).

MRDJ 2010-10-10 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av aDonis (Inlägg 20372666)
Usch den gamla kontrollpanelen är skamlig. Köpte ett nytt år hotell idag i binero v2.0 och det är otroligt stor skillnad. Binero, KOM IGEN, MIGRERA OSS!

Det är dock vissa saker som fortfarande saknas i nya panelen som fanns i förra, t.ex cromtab

tartareandesire 2010-10-10 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av MRDJ (Inlägg 20372862)
Det är dock vissa saker som fortfarande saknas i nya panelen som fanns i förra, t.ex cromtab

Men de har fortfarande cronstöd hoppas jag? Eller finns det ingen möjlighet att köra schemalagda aktiviteter alls i nuläget?

tartareandesire 2010-10-10 18:28

Okej. Känns ju lite trist att inte all funktionalitet som fanns i gamla kontrollpanelen är implementerad i nya ännu när det var tal om migrering för evigheter sedan..., man vill ju inte gärna komma till en ny kontrollpanel som är "bättre" men utan vissa av de gamla funktionerna. Att belasta supporten med sådant som redan fanns är ju ganska onödigt.

MRDJ 2010-10-11 00:29

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20372876)
Okej. Känns ju lite trist att inte all funktionalitet som fanns i gamla kontrollpanelen är implementerad i nya ännu när det var tal om migrering för evigheter sedan..., man vill ju inte gärna komma till en ny kontrollpanel som är "bättre" men utan vissa av de gamla funktionerna. Att belasta supporten med sådant som redan fanns är ju ganska onödigt.

Vill i övrigt säga att jag är väldigt nöjd med binero, dem har överlägsen support och jag vill ändå erkänna att den nya kontrollpanelen över lag ändå är bättre än den gamla. nu är det ju så att jag har ett litet behov av att kunna administrera mina crontab script men kan leva med att ta det över telefon fram tills att dem löst det i den nya panelen.

aDonis 2010-10-11 00:33

Citat:

Ursprungligen postat av MRDJ (Inlägg 20372927)
Vill i övrigt säga att jag är väldigt nöjd med binero, dem har överlägsen support och jag vill ändå erkänna att den nya kontrollpanelen över lag ändå är bättre än den gamla. nu är det ju så att jag har ett litet behov av att kunna administrera mina crontab script men kan leva med att ta det över telefon fram tills att dem löst det i den nya panelen.

Jo supporten är fantastisk fortfarande, även om det känns som man får hjälp lite långsammare än innan de släppte v2.0.

MRDJ 2010-10-11 09:03

Citat:

Ursprungligen postat av Kjette (Inlägg 20372948)
Kan väl glatt meddela att det är en drös med funktioner som kommer implementeras, våra utvecklare implementerar och lagar buggfixar varannan vecka för allmänna funktioner som vi skall implementera. Det är små förändringar hela tiden men stora när man samlar ihop allt. Cronjobb samt maillistor är väl det som står högst på listan som kommer implementeras väldigt snart.

Det gäller bara att ha lite tålamod, även om jag förstår att en del tycker att gamla kontrollpanelen inte fungerar så tillfredsställande som man hade hoppats på. Detta beror allra mest på antalet kunder som ligger där idag.

Sedan kan man väl även tycka som domänkund hos Binero att det saknas en hel allmänna funktioner i Binero 2.0 som finns i gamla som kommer implementeras i nya, men vi hoppas givetvis att det inte superviktig funktion, nog för att det allra mesta kan lösas via vår support tills dess att allt finns implementerat.

Men ni skall veta att vi sliter arslet av oss här för att tillgodose allas önskemål samt att vi stressar så mycket vi kan med vad gäller migreringen, vi vill inte faila på en så stor punkt som är så otroligt viktigt att allt, då menar jag verkligen ALLT skall gå bra till.

Vi har så pass många kunder och skulle alla köra Wordpress så hade migreringen varit klar den 8:e mars 2010 (dvs 1 dag efter lanseringen utav Binero 2.0), men så är inte fallet. Om någon vet så här på rak arm utan att vara insatt att migreringen skulle lösas med en liten oneliner hör av sig till mig omgående!

Tack för ett utförligt svar :)

Cos 2010-10-11 12:24

Gillar att Binero jagar skiten ur en när en domän håller på att gå ut och man glömt betala den. Mail efter mail & ett sött SMS! Missuppfatta mig inte, de är väldigt bra! För jag har minne som en guppy fisk.

phizzle 2010-10-13 14:10

Hur gör man för att få gratis .se domän då om man redan är registrerad kund?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson