![]() |
å.pl
Någon som är intresserad av å.pl ? Priset är inte en tusenlapp utan mycket högre :D
|
Citat:
|
Citat:
Ja kanske för att det finns så få enbokstavsdomäner :D Vet själv inte vad jag ska göra med den men kanske nån har en idé och vill ge mer än en tusing hehe.. |
Polacker har inte "å" och intresset är ganska obefintligt, praktiskt taget noll.
Vill någon annan ha en .pl (polsk) IDN domän? Därför frågade jag varför den just skulle vara värd så mycket? |
Citat:
|
Ja, men vill en skandinav till exempel marknadsföra sig på en polsk IDN domän? Det är den stora frågan. Många vill ju inte ens marknadsföra sig på svenska IDN domäner.
Hur som helst lycka till! -- |
Citat:
Jag kan inte se något hinder för att få igång en site på den domänen, visst en domän å.se hade varit häftigare men till vilket pris ? Jag har bara inte haft tid att komma på vad jag ska göra av den, kanske skapa en site med svenska åar hehe.. Och att få folk att komma ihåg namnet å.pl kan jag inte se som ett problem. |
Citat:
xn--5ca.pl Sen är det upp till dig att motivera priset. Lycka till! |
Citat:
|
Hej,
Nu kommer folk förmodligen såga mig som ett neggo-monster som helst äter barn, men säljer du denna för många tusen blir jag grymt impad! Lycka till (som sagt)! |
Citat:
Inte ens Google visar det som xn--5ca.pl längre utan det visas som å.pl numera. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Endast generiska toppdomäner såsom .com kan styras åt ett visst land. .se-domäner är exempelvis alltid bundna till Sverige. |
Hej Pal,
Är .NU alltid "bunden" till Niue? |
Citat:
|
Citat:
Det bör påpekas att även om man kan rikta dem så är frågan öppen om de placerar sig lika bra i sökresultaten som en riktig domän för det landet. Sedan är det problem i en del andra avseenden då man exempelvis mig veterligen inte kan rikta domänen hos Yahoo, som har 18% av sökordsmarknaden. Hur det ligger till med Bing, som har runt 12%, vet jag inte. |
Tack Pal och mervinst!
Jag hade det på känn (har/hyr ca 15 st .NU själv), men intressant med lite mer information! |
dem använder ju inte bokstaven å i polen, och varför skulle en Svensk surfa in på en .pl sida?
vad tänkte du när du reggade den? :) |
Citat:
Och jag ser inget problem i detta. Jag har själv några ll/lll i diverse TLD och L.ccTLD hade vart ändå bättre. Så släpp inte domänet för en spotstyve :) |
bra som bara den till domänförkortare
|
Knappast dåligt att ha det domänet. Dom som klagar att det är .pl är bara avundsjuka. ;)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson