WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Diskutera WN (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Förslag på ny regel på WN (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1043713)

knullis 2010-09-07 15:29

Förslag på ny regel på WN

Som många har sett säljer jag och även köper en hel del på WN.
och har nu ett önskemål om en ny regel.

När en person skapar en säljtråd /köp tråd.
Gör man inte det för diskussioner. eller för att få kritik på det man har att sälja. eller
underliga frågor som knappt hör till ens.

Mitt förslag är att när något säljs får endast folk med bud skriva i tråden.
kritik! beröm! klagåmol! det allmänna jämrandet som vanligtvis 6-7 personer på detta forum tar hand om i säljtrådarna skall tas PRIVAT via PM . Det förstår humöret det förstör nästan ryktet för försäljaren när folk kommer till och med med falska anklaganden i säljtrådarna ibland. och med kommentarer som "den där skiten säljer aldrig" "jasså du köpte den precis för 200kr och nu vill du ha 1000kr för den?" Vad fan har ni med det att göra om någon vill tjäna 800kr på en försäljning? svider det såförbannat att ni känner att de måste läggas ner energi på att förstöra för den personen?

Vill man ha allt detta snack kring sin försäljning. så postar man det i Feedback där det är meningen man ska kritisera och berömma andras sidor.

Vad tycker WN och vad tycker ni andra om förslaget?

Linuus 2010-09-07 15:34

Eller att alla trådar i Köp/Sälj endast kan skrivas i av trådstartaren. Bud osv. får alltså tas i PM och därefter har säljaren som ansvar att själv uppdatera tråden med aktuella bud osv.

Lumax 2010-09-07 15:34

Jag tycker att det är bra som det är. På sikt kanske det kan leda till att folk slutar försöka sälja skit. :)

digi 2010-09-07 15:36

Kan hålla med dig till visst del men jag föredrar lite diskussioner i mina säljtrådar då folk ofta har nån fundering (och oftast sitter flera med samma funderingar).

Sen brukar det ju oftast finnas NÅGON slags grund för ev. kritik, även om den är obefogad i just den tråden så kanske folk vill varna för oseriösa personer ibland. Såna finns det gott om.

Det är vad jag tycker iaf :)

Linuus 2010-09-07 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av Lumax (Inlägg 20368421)
Jag tycker att det är bra som det är. På sikt kanske det kan leda till att folk slutar försöka sälja skit. :)

Men det är inte alltid "skit" och många seriösa försäljningar går åt skogen. Det kommer snarare leda till att ingen säljer här. Eller att det BARA säljs skit här då seriösa säljare vänder sig till bättre ställen utan detta problemet.

knullis 2010-09-07 16:40

ja vissa diskussioner kring trådar kan ju också dock vara vettiga. jag menar har 10 personer samma fråga om domänet som säljs kan de ju vara vettigt för säljaren att skriva det i tråden istället än att svara på 10 olika pm.

jag försökte bara komma med nåt slags förslag på hur man får bort skitsnacket som pajar säljtrådarna så gott som dagligen här på WN .

Vore kul att se mer folk skriva i denna tråd om vad de tycker är bästa sättet att lösa det på. för en sak är säker, det är fler som ser ett stort problem i över hur saker sker och får ske i säljtrådarna nu. och vet många som redan slutat sälja på WN PGA detta problem. jag är på gränsen till att gå över till denna folkskara även jag.

kommentarer i ens säljtråd som "den där köpte du för 100kr igår och nu vill du ha 1000kr" "den där designen liknar nästan denna för den har samam färg" måste bort. jag menar varför ska folk som inte ens har en tanke på att buda eller köpa det man säljer ens få ha en åsikt?

Ciffan 2010-09-07 17:40

Eftersom TS efterlyser fler synpunkter så kommer här några
Jag kan förstå om säljare vill ha en ren säljkanal och endast kommentarer som kan höja priset.
Men eftersom de säljs här är det ett samspel mellan säljaren och WN "varumärke". Det senare blir, oavsett vad man säger, på sätt och vis en garant. Med tanke på googles indexering så blir ju WN även det utåt. Så därför är det inte enbart en fråga för säljaren och ev köpare.

Lösning?
Stäng avdelningen
Gör den enbart öppen för inloggade medlemmar
Slopa kommentarsrätten
Hårdare moderering
Låt det vara för de säljare som vill "utsätta sig"

Jag vet inte vad jag tycker är bäst - sämst tror jag det är att slopa kommentarsrätten helt.

På din sista fråga är min åsikt att alla medlemmar ska ha (har) rätt att framföra åsikter i alla trådar så länge de inte bryter mot forumets regler.

Sweely 2010-09-07 18:50

Jag kan inte mer än att hålla med knullis. Hade du inte lagt upp denna tråden idag, så hade jag gjort det inom en snar framtid. Fy och usch för folk som bara klagar, och inte ens är intresserade av det man säljer.

Hänt mig 2 gånger den senaste veckan. Hoppas på förbättringar.

Hjorten 2010-09-07 20:06

Jag tycker trots allt att man som eventuell köpare måste få ställa frågor, och är det inte bättre för dom flesta om frågorna ställs i tråden? Sen tycker jag däremot att vissa köp/sälj-trådar borde modereras hårdare, men det är ju också en fråga hur mycket tid moderatorerna har... Eller om man ska ta in nya.

knullis 2010-09-07 20:20

ju mer jag tänker på detta så börjar jag hålla med om att frågor skall kunna få ställas. men på nåt sätt får det gärna bli ändring på vad man får vräka ur sig i trådarna och vad inte.

Vet ej om det räcker att införa lite nya regler, utan krävs kanske en moderator som har tid med den avdelningen. skulle vara roligt att se vad Admins på WN säger kring detta ? tycker ni den avdelningen fungerar bra? fungerar den som ni vill att den ska göra?

Kaugesaar 2010-09-07 20:27

Dom två säljtrådar Sweely senaste hade uppe är ett grymt bra exempel på när frågorna går utan för ramarna. Jag tycker frågor bör kunna tas via pm, om trådskaparen ser att han får många liknande frågor kan ha lägga ut en faq i tråden.

Mycket enklare att då hitta vad som är aktuelltbud istället för att bläddra igenom 20 inlägg trams.

knullis 2010-09-07 20:33

klart ger man säljaren rättigheter att editera sin säljtråd hela vägen. så skulle frågor kunna tas via pm och säljaren själv updaterar sin säljtråd med en FAQ med svar på de vanligaste förekommande frågorna. och väljer dessutom själv vad han vill ha med o vad inte. kanske en lösning ?

StefanBergfeldt 2010-09-08 10:05

Jag är med på ditt sista förslag (#12), det låter som en bra medelväg.

Jag fick själv kritik för att jag "förstörde" en säljtråd tidigare i veckan, något som jag tyckte var felaktigt. Det var Sweely som ville sälja en sajt som helt utan jobb drog in en ansenlig summa pengar varje månad, och jag var nyfiken på VARFÖR han ville sälja den. Efter många turer fick jag svaret, den passade inte längre i hans portfolio. Där tycker jag en bra lösning hade varit att Sweely hade kunnat komplettera sitt originalinlägg med en anledning, och sen rensat bort den diskussionen som blev kring min fundering.

Vebut 2010-09-08 11:47

I stort sätt är forum inte någon köp/sälj platform. Men jag tycker även det är larvigt av folk att gå på den som säljer något. Jag följde tråden som du nämnde (Stefan) och tyckte helt klart din fråga var befogad - men på grund av den kom som sagt en massa andra orelevanta frågor och kommentarer. Inte ditt fel, och jag skyller lite på de som säljer - ofullständig information ger skit tillbaka.

Om det ska till en regel eller riktlinje, ska denna ta upp att man ska vara utförlig. Att skriva 5 rader om det man säljer är inte bra nog, och inte heller professionellt. Vill man sälja ska det vara seriöst och inte något man spånar på i 2 minuter.

Sen måste jag säga att WN har drabbats av väldigt mycket skit på senare tid. Har inte varit med här länge nog för att ha sett hela kurvan - kanske beror på att det blivigt allt fler nya medlemmar och att äldre medlemmar inte är lika aktiva - men WN är inte längre mitt alternativ för att få seriös respons. WN skulle må bra av lite strängare moderatorer!

Xamda 2010-09-08 13:34

Visst förekommer det diskussioner kring/i säljtrådar, men jag tycker att det oftast är befogade frågor som ställs. Detta är ett forum, ingen annonsplattform och vill man ha en renodlad plattform för försäljning kan man med fördel använda andra sajter för det... Här ska det vara öppet för diskussion, tycker jag.

Clarence 2010-09-08 13:40

Jag tror tvärtom TS att kommenteringen är det viktigaste i försäljning via WN, liksom alla andra gratiskanaler för försäljning.

Stefans exempel var en tråd där det var relevanta frågor som ställdes. Det visade sig inte vara några konstigheter alls och den som seriöst funderade på att köpa sidan från första början bör inte ändrat sig om denna inte hade några väldigt konstiga anledningar till intresset.

En annan tråd är den nyligen där bara en blogg-del av en sajt skulle säljas. Det var en ovanlig idé som kunde testas. Pga konstruktiva klagomål från andra togs försäljningen helt tillbaka. Både den som inte tänkt igenom köpet innan det genomfördes och försäljaren bör vara nöjda med det utfallet (risken att det skulle lett till lite extra pengar för mycket klagomål och krångel ser jag som rätt omfattande).

Andra fall är där det säljs unika sidor som är färdiga gratisscript eller sidor med unikt innehåll som faktiskt är standardinnehåll i programvaran. Försäljaren förlorar på kommentarerna där - med rätta. Säljer man något och beskriver något annat är det väldigt bra att alla blir varse om det. Väljer man att utelämna högst väsentliga detaljer tycker jag också att det är bra.

Visst. Ibland blir det lite sandlåda och ordfighter men för vad det ger tycker jag det utan tvekan är värt det. I många fall skulle några kommentarer extra kunna rensas av moderatorer men i min mening är det inte så många irrelevanta inlägg. Men notera att jag gör skillnad på irrelevanta inlägg mot inlägg som är destruktiva för säljaren.

Detta är bara mina åsikter och inget jag diskuterat med andra moderatorer eller admins. Men det bör väl stå klart att jag inte kommer verka för någon förändring i stil med vad TS vill ha.

Vebut 2010-09-08 14:18

Självklart, men fortfarande ser jag somliga kommentarerna som fientliga - nu har jag aldrig själv postat och fått sådan respons. Problemet tror jag är tonsättningen och alla oseriösa inlägg.

http://www.wn.se/t1043650-15-2.html#14
Citat:

Ursprungligen postat av alager
Men det är väl bara att låta bli?

Alltså, va? Vad har detta med försäljningen att göra.

(Inte ett exempel på ett fientligt inlägg) Nu tog jag bara ett snabbt exempel - och inget personligt "what so ever". Men detta inlägg kunde lika väl tas bort eller ännu bättre, aldrig ha skapats. Denna person är troligtvis inte det minsta intresserad av försäljningen eller ens ge konstruktiv kritik.

Edit: Ändrade citatet till ett bättre exempel.

jonny 2010-09-08 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av Kaugesaar (Inlägg 20368474)
Dom två säljtrådar Sweely senaste hade uppe är ett grymt bra exempel på när frågorna går utan för ramarna. Jag tycker frågor bör kunna tas via pm, om trådskaparen ser att han får många liknande frågor kan ha lägga ut en faq i tråden.

Mycket enklare att då hitta vad som är aktuelltbud istället för att bläddra igenom 20 inlägg trams.

Jag tycker att den tråd jag tittade på var ett solklart exempel på styrkan med att alla kan kommentera. Att sälja "/blogg" på en domän hade lätt kunnat lura en nybörjare...

knullis 2010-09-08 17:53

kul att se admins och moderators delta i tråden.
Tycker admins och moderators på WN att det bästa är så som det är nu?
eller kan åtminstone moderering där skärpas till lite?

Kanske är det också säljreglerna som behöver skärpas till om man inte vill ha massa diskussioner i sin säljtråd? kanske ska förtydligas i regler vad som måste ingå i en säljtråd?

Santos 2010-09-08 18:04

Jag tycker snarare att det är bra att säljtrådarna här tillåts vara mer som diskussioner och inte enbart som döda reklampelare. Som köpare vill jag gärna veta om säljaren köpte sajten för 200 kr igår och försöker sälja den för 1000 kr idag till exempel.

Men att folk går OT, ljuger och har en allmänt dryg attityd är ju inte ett problem som är unikt för säljtrådarna.

jonny 2010-09-08 18:06

Ja, det kan behöva modereras lite hårdare i många fall. Själv är min närvaro på WN lite mer begränsad nu för tiden.

StefanBergfeldt 2010-09-08 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av Santos (Inlägg 20368624)
Som köpare vill jag gärna veta om säljaren köpte sajten för 200 kr igår och försöker sälja den för 1000 kr idag till exempel.

Men att folk går OT, ljuger och har en allmänt dryg attityd är ju inte ett problem som är unikt för säljtrådarna.

Jag tycker att det är HELT irrelevant om säljaren köpte sajten billigt och försöker sälja den dyrt. Det är så affärer fungerar! Det är ju upp till mig som köpare om jag tycker att det är värt vad säljaren begär.

Hårdare moderering kan nog behövas ibland, men mer lite riktlinjer så bör det bli enklare.
Några grejer jag kommer på så här:
1. Vad är det som säljs. Kan tyckas självklart, men ibland är det lite luddigt.
2. Utropspris, reservationspris och köp-nupris. Man behöver inte ha alla tre, men vad är det som gäller?
3. Hur länge håller eventuell budgivning på? Kan vara ett fast datum/tid eller X minuter efter senaste bud.
4. Öppen eller dold budgivning?
5. Varför säljer du? Jag tycker det är relevant i alla lägen, och det är inte att "försöka tjäna pengar" är en dålig anledning.

Listan kan säkert göras lång, men jag orkar inte sitta och skriva hela natten.

Kaugesaar 2010-09-08 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av jonny (Inlägg 20368619)
Jag tycker att den tråd jag tittade på var ett solklart exempel på styrkan med att alla kan kommentera. Att sälja "/blogg" på en domän hade lätt kunnat lura en nybörjare...

Tyckte dock det framgick ganska klart i hans beskrivning vad det var man köpte.

Citat:

Bloggen är en del av min affiliatesida som hittas på http://www***.se - grejen är den att själva hemsidan ligger på en wordpress-installation och bloggen på en annan. Så ifall du köper bloggen kan du enbart kontrollera vad som publiceras på /blogg och inte på själva framsidan.
Större delen utav inläggen handlar bara om hur han bör tänka om. För mig helt ofattbart att man kan godkänna sådana inlägg i en säljtråd. Det framgår som sagt klart och tydligt vad som säljs, åter igen borde det vara köparen som avgör om det är något som är intressant för han.

För vad har jag för intresse av att veta att ara kan tänka sig sälja några forumtrådar att Nemsis tycker det var en intressant idé utav ara att sälja forumtrådar. Pierre tyckte sweely hade en intressant idé att sälja en blogg på en befintlig webbplats men tyckte inte om "sxxt sidor". Boena är orolig för Sweely och Captain Taihland betalar folk för att blogga åt han.

Citat:

Ursprungligen postat av Santos (Inlägg 20368624)
Som köpare vill jag gärna veta om säljaren köpte sajten för 200 kr igår och försöker sälja den för 1000 kr idag till exempel.

Om man som köpare kan tänka sig att betala 1000kr för sajten så det väl inte minsta intressant vad säljaren köpte den för. Precis som när du köper en begagnad bil går du väl inte och frågar vad han köpte den för? Du värderar bilen och betalar den summa du tycker den är värd.

knullis 2010-09-08 20:00

jag tycker inte heller det har med att göra vad man köpt det för . vill man som säljare avslöja att "denna domän köpte jag för 200:-" och nu säljer för 1000kr är det en sak.
Men man köper inte och säljer domäner för att göra förluster.

Men man tycker inte det är upp till vissa personer på wn att gräva fram det och skriva ut det i tråden. "aha kostar den helt plötsligt 1000kr? du köpte den igår för 200?"

Jag menar gör man biläffarer som någon nämnde inte säger en bilhandlare "denna köpte vi igår in för 10 000:- och du får den idag för endast 25.000" köp och sälj kategorin är ju en plats för äffarer , men ibland känns den mer som en plats där andra kan lägga sig i ens äffarer .

tartareandesire 2010-09-08 22:52

Jag tycker som övriga moderatorer och admins som uttalat sig att det överlag är bra med kommentarer även i denna forumdel. Det är inte alltför sällan som säljaren medvetet håller inne med viktig information. Det mesta som säljs är tyvärr också skräp (menar inget nedvärderande, har själv några skräpsajter) vilket jag tror sänker den allmänna diskussionsnivån. Ibland blir det lite väl mycket tjafs och strunt men oftast blir det då >10 inlägg direkt innan någon hunnit se det och då kanske moderatorn inte har tid just då att gå igenom hela tråden. För egen del så hamnar även mail om rapporterade inlägg bland spam så jag ser dem sällan vilket är beklagligt. Får man ingen respons på rapporteringar så kan det vara idé att skicka PM till en moderator istället.

Vebut 2010-09-09 10:00

Men det har igentligen inget med saken att göra :) Jag har jobbat som frilansare tidigare i livet och där hade jag mitt pris. Det fanns en massa kunder som behöll den slutliga kunden annonym för att troligtvis sälja det jag utvecklat mycket dyrare till denna.

Samma sak gäller trading som ett flertal håller på med och livnär sig, köp in billigt - sälj dyrt.

Men jag har ändrat lite uppfattning när jag hör vad ni säger, kanske är det bra att det blir diskussion - men då får man banne mig se till att det blir seriöst och befogat. En kommentar kan avskräcka alla ifrån att köpa, medans säljaren kan vara hur seriös som helst.

knullis 2010-09-09 10:20

Det kan inte vara en ide att ta in en till moderator där då? en som själv håller på med mycket försäljningar och dagligen hänger idet rummet? som på kortvarsel kan ta bort dumma kommentarer och hålla det rent . ?

tartareandesire 2010-09-09 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20368763)
Det kan inte vara en ide att ta in en till moderator där då? en som själv håller på med mycket försäljningar och dagligen hänger idet rummet? som på kortvarsel kan ta bort dumma kommentarer och hålla det rent . ?

Tror inte det behövs faktiskt. Allt som rapporteras verkar kontrolleras. Nya medlemmar och jobbannonser godkänns tillräckligt snabbt som det är nu. Köp och sälj är långt ifrån den viktigaste forumdelen i mina ögon, särskilt inte med tanke på den allmänna kvaliteten på det som säljs.

Kaugesaar 2010-09-09 12:24

Ni har aldrig funderat på varför folk kanske drar sig ifrån att sälja kvalitativa saker på WN?

tartareandesire 2010-09-09 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av Kaugesaar (Inlägg 20368796)
Ni har aldrig funderat på varför folk kanske drar sig ifrån att sälja kvalitativa saker på WN?

Det har varit på det viset så länge jag kan minnas så det har nog inte med saken att göra. De flesta vettiga sajter (och domäner) får bud utan att annonsera en försäljning och dessutom är knappast ett publikt nätforum den främsta kanalen för sådana försäljningar. WN är inte först och främst en köp- och säljmarknad och har så heller aldrig varit.

knullis 2010-09-09 14:13

i mina ögon är WN en av de största säljkanalerna för webbplatser i sverige då nästan alla svenska större webmasters hänger på WN. men tartar är dessa dina åsikter eller wn`s åsikter? att inte WN ska ses som nån allvarlig plats för köp och sälj utan bara för mindre skitgrejjer?

tartareandesire 2010-09-09 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20368810)
i mina ögon är WN en av de största säljkanalerna för webbplatser i sverige då nästan alla svenska större webmasters hänger på WN. men tartar är dessa dina åsikter eller wn`s åsikter? att inte WN ska ses som nån allvarlig plats för köp och sälj utan bara för mindre skitgrejjer?

Allt vi moderatorer skriver är våra egna åsikter såvida inget annat anges. Min bedömning bygger dock på verkliga betraktelser och hur det alltid har sett ut. De större webbplatser och affärsverksamheter som har sålts öppet på WN under åren är lätträknade. Man är sällan intresserad av att göra sådana affärer på ett öppet nätforum, varken som säljare eller köpare.

knullis 2010-09-09 14:41

Aha , jag tänker dock motsäga dig kring detta, jag tror det finns fler än jag som faktiskt har WN som sin favorit för att sälja och köpa svenska domäner och webbplatser, då ska det väl inte vara så mycket begärt att få det lite snyggare där inne .

Ber man om inget får man inget :) jag har iaf med denna tråd försökt säga att köp och sälj avdelningen är för mig och för många andra WN`s viktigaste del.
Och kan man förbättra det lite igenom att ha hårdare moderering /ändring av regler så vore det en trivsammare plats. Jag ser inte att det bara är skit som säljs där. jag ser dock att mer skulle säljas och köpas där om inte folk var rädda för att bli påhoppade eller falskt anklagade varje gång de listar ut nåt till salu.

Aktiva moderatorer i köp och sälj skulle göra en trevligare stämning

Senaste tiden har folk begärt sina trådar låsta av att det spårar ur. har tagit 2-3 dagar innan moderator ser det.
Kan inte ett förslag vara att ta in en som har tid och en som gillar den avdelningen på WN eftersom vissa moderatorer på WN nu visar tydligt att inte köp och sälj är en så viktig plats för mest skräp säljs där?
kanske rent av byta ut nån moderator? =)

Santos 2010-09-09 15:39

Citat:

Ursprungligen postat av Kaugesaar (Inlägg 20368636)
Om man som köpare kan tänka sig att betala 1000kr för sajten så det väl inte minsta intressant vad säljaren köpte den för. Precis som när du köper en begagnad bil går du väl inte och frågar vad han köpte den för? Du värderar bilen och betalar den summa du tycker den är värd.

Även om en köpare känner sig ha gjort research och är villig att betala ett visst pris skadar det ju inte att man kan diskutera sajtens historia, tidigare försäljningar och höra olika personers värderingar och tankar. Bara den som har något att dölja är rädd för en öppen dialog.

tartareandesire 2010-09-09 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20368815)
Aha , jag tänker dock motsäga dig kring detta, jag tror det finns fler än jag som faktiskt har WN som sin favorit för att sälja och köpa svenska domäner och webbplatser, då ska det väl inte vara så mycket begärt att få det lite snyggare där inne .

Ber man om inget får man inget :) jag har iaf med denna tråd försökt säga att köp och sälj avdelningen är för mig och för många andra WN`s viktigaste del.
Och kan man förbättra det lite igenom att ha hårdare moderering /ändring av regler så vore det en trivsammare plats. Jag ser inte att det bara är skit som säljs där. jag ser dock att mer skulle säljas och köpas där om inte folk var rädda för att bli påhoppade eller falskt anklagade varje gång de listar ut nåt till salu.

Aktiva moderatorer i köp och sälj skulle göra en trevligare stämning

Senaste tiden har folk begärt sina trådar låsta av att det spårar ur. har tagit 2-3 dagar innan moderator ser det.
Kan inte ett förslag vara att ta in en som har tid och en som gillar den avdelningen på WN eftersom vissa moderatorer på WN nu visar tydligt att inte köp och sälj är en så viktig plats för mest skräp säljs där?
kanske rent av byta ut nån moderator? =)

Moderatorerna läser självfallet inte allting utan det är faktiskt till största delen upp till medlemmarna att rapportera om något inte står rätt till. Så länge det inte finns något tydligt behov (och det verkar det inte finnas att döma av rapportering / godkännande) så blir det troligtvis heller inte fler moderatorer.

Någon regeländring är nog inte aktuellt. Irrelevanta inlägg tas bort redan som det är nu såvida de kommer till vår kännedom och vi anser det vara befogat.

Jag har själv både köpt och sålt via WN och har inte haft några som helst problem på endera sidan.

knullis 2010-09-09 17:14

ok , jag gjorde mitt iaf för att försöka få fram en förändring. kul att vissa få tycker köp och sälj fungerar bra . själv letar jag nu nytt ställe att lista mina försäljningar på. Tack

tartareandesire 2010-09-09 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20368840)
ok , jag gjorde mitt iaf för att försöka få fram en förändring. kul att vissa få tycker köp och sälj fungerar bra . själv letar jag nu nytt ställe att lista mina försäljningar på. Tack

Jag säger inte alls att det fungerar perfekt utan uppmanar snarare dig och alla andra medlemmar att bli bättre på att rapportera. Om inte särskilt många reagerar så får man utgå från att de flesta tycker det är helt okej som det är. Om man endast är ute efter köp och sälj så finns det kanske bättre kanaler.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson