WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   S: sida som tjänar pengar per automatik! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1043650)

Sweely 2010-09-03 14:18

S: sida som tjänar pengar per automatik!

Hejsan.

Hemsidan http://www.gigantiskpenis.info är till salu.

Det är en affiliatesajt som tjänar runt $200 i månaden helt automatiskt. Inget jobb krävs över huvudtaget, utan sökmotorerna sköter allt. Det enda jag gör är att lösa in checken jag får månadsvis av clickbank.

Sidan startades för exakt ett år sedan och har runt 20 unika besökare om dagen. Trots det låga besökarantalet, så lyckas jag få sålt en hel del. Proof, eller bevis som det antagligen heter på svenska, finns givetvis tillgängligt. Bara att skicka PM.

Anledningen till att jag säljer sidan är för att jag tröttnat på den. Går att öka besökarantalet och på så vis tjäna mer pengar - men jag är alldeles för upptagen med andra projekt för tillfället.

Budgivningen startar på 3000 kronor och tar slut den 11:e september.

EDIT: HostGator har seriösa problem idag. Alla mina sidor hos HostGator laddar löjligt segt. Även denna. Hoppas ni har överseende! Brukar inte vara så här egentligen...

StefanBergfeldt 2010-09-03 14:31

Jag kan inte förstå varför man väljer att göra sig av med något som drar in i runda slängar 15000 kronor om året, om det inte kräver NÅGOT SOM HELST JOBB

Visst, 15k är inga stora pengar, men inget jobb och inga (egentliga) omkostnader gör ju ändå att det är bonuspengar.

Vadå tröttnat? Nej, jag anar ugglor i mossen

Sweely 2010-09-03 14:34

Jag är 17 år gammal, Stefan. 15k är fenomenalt stora pengar för mig. Är för övrigt arbetslös (sysslar med affiliate på fritiden) och går på gymnasiet. Har även några resor planerade.

LRantalainen 2010-09-03 14:34

Loggan var väl lite rolig, är det den som ska göra att man får större penis? haha, förlåt var bara tvungen...

Sweely 2010-09-03 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av LRantalainen (Inlägg 20367812)
Loggan var väl lite rolig, är det den som ska göra att man får större penis? haha, förlåt var bara tvungen...

Haha. Bytte till den loggan då den tidigare loggan bestod av en blomma eller något i den stilen...

StefanBergfeldt 2010-09-03 14:42

Då förstår jag ännu mindre varför du vill sälja

Sweely 2010-09-03 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av StefanBergfeldt (Inlägg 20367815)
Då förstår jag ännu mindre varför du vill sälja

Haha. En annan anledning är att jag har andra hemsidor, och att jag ger mig in i e-handel till hösten. Vill bli av med alla affiliatesajter för att kunna fokusera på e-handeln.

Bud inkommet av någon som vill förbli anonym på 3000 kr.

spajk 2010-09-03 15:08

kan man få se någon skärmdump på utbetalningarna?
Precis som Stefan säger så känns det som det finns en eller annan uggla...

Sweely 2010-09-03 15:16

Japp. Här har vi senaste månadens resultat:

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._1895044_n.jpg

Tror för övrigt att jag kan gissa mig fram till varför alla anar en eller annan uggla. Men det är en helt annan diskussion.

Jawn 2010-09-03 15:30

Du kan gå in på "Transaction Search" och ta ut de två senaste månaderna för den bilden du posta precis är inget vidare.

tartareandesire 2010-09-03 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20367819)
Haha. En annan anledning är att jag har andra hemsidor, och att jag ger mig in i e-handel till hösten. Vill bli av med alla affiliatesajter för att kunna fokusera på e-handeln.

Bud inkommet av någon som vill förbli anonym på 3000 kr.

Eftersom den inte kräver något arbete så bör du ju kunna fokusera på e-handeln ändå?

Jag är inte intresserad av sajten själv men jag vill ändå passa på att ge dig det välmenade rådet att inte sälja. Stämmer alla uppgifter du lämnat så tror jag att du gör bort dig rejält om du säljer. Högst tveksamt om du kan få ett bud här och nu som motiverar försäljning. 3000 kr är ju långt därifrån.

Sweely 2010-09-03 15:47

Vet inte om jag gjort rätt nu, men här har ni månaden augusti (och första september!): http://i51.tinypic.com/le4hs.jpg

Innan dess var sidan inte i full funktion utan utvecklades fortfarande. Tog bort affiliatelänkar (då jag trodde jag blivit straffad av Google, nu är de cloak:ade) och jobbade på min SEO för sidan. Sist sidan var i "full funktion" som nu var i januari. Har även statistik för den månaden ifall det behövs. Månaderna innan (februari, mars, april, maj, juni och juli) är alltså tomma.

Sweely 2010-09-03 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20367837)
Eftersom den inte kräver något arbete så bör du ju kunna fokusera på e-handeln ändå?

Jag är inte intresserad av sajten själv men jag vill ändå passa på att ge dig det välmenade rådet att inte sälja. Stämmer alla uppgifter du lämnat så tror jag att du gör bort dig rejält om du säljer. Högst tveksamt om du kan få ett bud här och nu som motiverar försäljning. 3000 kr är ju långt därifrån.

Jo, du har rätt. Men jag vill kunna fokusera på e-handeln och e-handeln ONLY. Tittar in flera gånger om dagen för att se ifall jag lyckats sälja något. Kollar även placeringar i sökmotorerna och dylikt. Kommer antagligen inte att orka med det när jag väl ger mig in i e-handel så jag ska försöka få sålt alla mina affiliatesajter (runt 10 stycken) för att kunna fokusera enbart på e-handeln.

3000 kr är ju bara det första budet! Auktionen tar slut nästa vecka, lär har fått in några bud till då :)

akelagercrantz 2010-09-03 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20367839)
Tittar in flera gånger om dagen för att se ifall jag lyckats sälja något. Kollar även placeringar i sökmotorerna och dylikt. Kommer antagligen inte att orka med det när jag väl ger mig in i e-handel så jag ska försöka få sålt alla mina affiliatesajter (runt 10 stycken) för att kunna fokusera enbart på e-handeln.

Men det är väl bara att låta bli?

Hjorten 2010-09-03 16:38

Nu är jag inte intresserad av att köpa sidan, men i senaste bilden ser det underligt ut. I Currency-fältet står SEK och i Amount används dollartecken.

Sweely 2010-09-03 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av alager (Inlägg 20367842)
Men det är väl bara att låta bli?

Riktigt så enkelt är det inte. Blir beroendeframkallande efter ett tag!

Citat:

Ursprungligen postat av Hjorten (Inlägg 20367844)
Nu är jag inte intresserad av att köpa sidan, men i senaste bilden ser det underligt ut. I Currency-fältet står SEK och i Amount används dollartecken.

Vet inte varför det är så. Vet någon annan?

Sweely 2010-09-03 17:49

Bud inkommet på 4000 kronor av Skatan.

mp3express 2010-09-03 19:56

WN i ett nötskal, om en sajt mot all förmodan skulle ha en omsättning oavsett vilka pengar så förmodas att något är skumt om den vill säljas. Själv har jag flera sajter som omsätter pengar men som kanske är ointressanta ändå för att man vill gå vidare och göra andra saker eller av den enkla anledningen att man vill åt pengar snabbt för att kunna göra något annat som drar in mer pengar på kortare tid än att vänta 12 månader för att få in 15 tusen som i detta fall.

AnOnYmUs 2010-09-03 20:16

Om man ger sig in i ehandeln och säljer leksaker eller barnkläder, så kanske man inte vill ha en affiliatesida med gigantiskpenis vid sidan om :) Bara en tanke..

ninza 2010-09-03 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av AnOnYmUs (Inlägg 20367860)
Om man ger sig in i ehandeln och säljer leksaker eller barnkläder, så kanske man inte vill ha en affiliatesida med gigantiskpenis vid sidan om :) Bara en tanke..

Haha, låter klokt :P

wingen 2010-09-04 00:43

Skulle också vilja se mer underlag.

tap1on 2010-09-04 01:26

Säljer du som privatperson?

Sweely 2010-09-04 09:18

Citat:

Ursprungligen postat av wingen (Inlägg 20367883)
Skulle också vilja se mer underlag.

Jo, visst! Men vad? Jag vet inte vad jag ska visa...

Citat:

Ursprungligen postat av tap1on (Inlägg 20367886)
Säljer du som privatperson?

Yes.

Ankan 2010-09-04 09:23

Vad betalar clickbank för, är det för varje klick eller sale?

Sweely 2010-09-04 09:25

Citat:

Ursprungligen postat av Ankan (Inlägg 20367900)
Vad betalar clickbank för, är det för varje klick eller sale?

Clickbank betalar för varje sale du får. En sale = $33.

Med andra ord: jag säljer min produkt runt 5-6 gånger i månaden bara. Men det räcker!

Sweely 2010-09-04 17:25

Vet ni vad? Jag får bara in oseriösa bud över PM samt en hel del kritik av många medlemmar. Jag struntar därför i att sälja sidan här på WN. Valde att försöka sälja ännu en sida här, men det gick inget vidare. Intresset (hos vissa) verkar ligga i att bara klaga.

Beger mig till DigitalPoint istället, lyckats få sålt en hel del hemsidor där utan att vissa anar ugglor i mossen (eller någonting i den stilen för den delen). Allt går som rinnande vatten liksom. Men här på WN behöver man alltid kriga för kung och fosterland.

Till moderatorerna: lås denna tråd är ni snälla.

filipb 2010-09-04 18:24

håller med dig, men prova flippa.com, den är bättre än digitalpoint

trådlöst 2010-09-04 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20367952)
Vet ni vad? Jag får bara in oseriösa bud över PM samt en hel del kritik av många medlemmar. Jag struntar därför i att sälja sidan här på WN. Valde att försöka sälja ännu en sida här, men det gick inget vidare. Intresset (hos vissa) verkar ligga i att bara klaga.

Beger mig till DigitalPoint istället, lyckats få sålt en hel del hemsidor där utan att vissa anar ugglor i mossen (eller någonting i den stilen för den delen). Allt går som rinnande vatten liksom. Men här på WN behöver man alltid kriga för kung och fosterland.

+1 på den.
Här på wn skall (vissa av medlemmarna) bara slänga kommentarer i tråden om varför man skall sälja något, varför man inte sålt sidan tidigare osv, ja du kan bara tänka själv hur mycket frågor du skulle få om du skulle låtit tråden och auktionen pågå i några veckor till :P

Dakota 2010-09-04 21:49

Citat:

Väldigt tråkigt att det blev så här; Du försökte sälja en helt klart värdefull sida som man kan ha nytta utav. Du uppträdde dig seriöst och svarade på de frågor du fick på ett bra sätt.

Jag kan givetvis förstå att man anar misstankar ibland över olika ting, men det borde ju gå att sköta på ett snyggare sätt.

knullis 2010-09-04 23:00

Jisses ännu ett statuerat exempel på hur en seriös försäljning av en webbplats leder till totalkaos PGA folk som helt enkelt har för mycket att göra.
Sweely - förstår inte att du hadde tålamod ens att svara på allt - men bra gjort.

Digitalpoint skulle jag sälja denna på och begär 8-10 ggr månadsvinst så får du den såld!
se till att inte släppa sidan innan du har betalning OCH PASSA dig om det sker VIA PAYPAL . blivit lurad massor på sistone . köparen klickar att han inte fått vara "reverse payment" och får automatiskt tillbaka sina pengar.

youheardit 2010-09-04 23:08

Citat:

Kan bara sucka åt detta, sjukt tråkigt =/

men all cred till sweely och håller med de två förgående poster.

FredrikNas 2010-09-05 02:16

Citat:

Ursprungligen postat av youheardit (Inlägg 20367979)
Kan bara sucka åt detta, sjukt tråkigt =/

men all cred till sweely och håller med de två förgående poster.

Riktigt riktigt tråkigt.... jag skulle rekommendera http://flippa.com/ för seriös handel..

StefanBergfeldt 2010-09-06 10:41

Är det så konstigt att man vill ha en förklaring på varför en vinstdrivande sida som inte kräver något som helst jobb slumpas bort?

Jag kan se tre anledningar
* Man behöver kontakter fort
* Man vill inte längre ha en penis-sajt i sin portfolio
* Man misstänker att intäkterna kommer att försvinna/minska

Att man "inte orkar med" en sajt som inte kräver något jobb låter suspekt i mina öron. Jag har några sajter som inte kräver något jobb (jag kollat statistik ibland) och som drar in kanske 200kr om året. Eftersom dom ligger på en VPS jag ändå måste ha, så täcker det domännamnet, och jag får en slant över. Jag ser ingen anledning att slumpa bort dem, däremot säjer jag såklart om jag får bra betalt.

Sweely verkar vara en skön lirare med bra inställning, tråkigt att den här frågan inte fick något svar.

Lyx 2010-09-06 10:58

Nu får du väll ge dig! Man ska behöva komma med stora utlägg bara för att man vill sälja sin sajt för några tusingar!

Måste du lägga dig i över huvud taget?

Citat:

Ursprungligen postat av StefanBergfeldt (Inlägg 20368146)
Är det så konstigt att man vill ha en förklaring på varför en vinstdrivande sida som inte kräver något som helst jobb slumpas bort?

Jag kan se tre anledningar
* Man behöver kontakter fort
* Man vill inte längre ha en penis-sajt i sin portfolio
* Man misstänker att intäkterna kommer att försvinna/minska

Att man "inte orkar med" en sajt som inte kräver något jobb låter suspekt i mina öron. Jag har några sajter som inte kräver något jobb (jag kollat statistik ibland) och som drar in kanske 200kr om året. Eftersom dom ligger på en VPS jag ändå måste ha, så täcker det domännamnet, och jag får en slant över. Jag ser ingen anledning att slumpa bort dem, däremot säjer jag såklart om jag får bra betalt.

Sweely verkar vara en skön lirare med bra inställning, tråkigt att den här frågan inte fick något svar.

StefanBergfeldt 2010-09-06 11:05

Men förlåt för att jag blev fundersam då...

knullis 2010-09-06 11:10

Trådskaparen har begärt tråden låst! men hur länge tar det innan WN ska låsa detta?!

Linuus 2010-09-06 11:16

Nu har ju tråden redan flippat så jag kan lika gärna slänga in mina två cent ;)

Jag tycker inte det är konstigt att man blir fundersam. Dock behöver det ju givetvis inte vara något skumt. Det kan ju som sagt handla om att man inte vill ha en balle i sin portfolio, vilket kanske inte är så konstigt...

Det som väckte lite misstankar är nog det låga utgångspriset. Visst det är en budgivning men köper man siten för 3000:- så tjänar man ju in det på två månader! Det ÄR ett lågt pris. Jag tror att många bara följer devisen "Verkar något för bra för att vara sant så är det förmodligen inte sant".

Det är svårt att sätta priser. Speciellt på WN. Sätter man för högt kommer det måånga kommentarer att man är dum som inte sätter ett lågt och låter marknaden avgöra priset. Är det för lågt blir det som denna tråd.

Jag tror inte att det är bra att sälja en site som denna på ett forum (eller att sälja alls på ett forum? Vissa saker hypeas lite kanske och driver upp priset vilket kan vara bra iofs.).

Tänk om man kunde skriva kommentarer på annonserna hos Blocket! Det vore nåt :)

@Sweely: Ta din site till ett bättre försäljningsställe och sälj den där. Kanske med ett högre utgångspris till och med :)

Sweely 2010-09-06 19:14

Detta blir förhoppningsvis mitt sista inlägg i denna tråd.

Jag säljer sidan då jag dels inte vill ha en penis-sajt i min portfolio, och för att jag helt enkelt vill bli av med den och koncentrera mig på min egna firma jag startar i veckan (e-handel). Jag har dessutom några affiliatesajter till som jag ska se till att få sålt den närmsta månaden. Pengarna (stora sådana) åker antagligen raka vägen in i företaget.

Med andra ord: jag är trött på att ha många bollar i luften (12 affiliatesajter). Jag vill koncentrera mig på företaget, och företaget only. Även fast vissa sajter inte kräver särskilt mycket jobb.

Så Stefan hade rätt på en av tre punkter. Jag vill inte ha en penis-sajt i min portfolio. Har varit med om att SEO-firmor velat kolla på någon affiliatesajt för att se att man kan sin grej. Och ja, sorgligt nog så har penis-sajten varit en av mina bästa. Brukar bli ganska generande att presentera sidan. Speciellt inför publik.

Som Linus säger så är WN fenomenalt svårt när det kommer till prissättning. Jag har varit med om trådar där trådskaparen blir nedgrävd under jorden på grund av det höga utgångspriset. Jag valde därför att sätta utgångspriset lågt, då det var en auktion. Priset skulle uppenbarligen stiga. Jag satte alltså utgångspriset på 3000 då jag helt enkelt inte ville sätta det för högt.

Hur som helst. Några personer - seriösa sådana - har kontaktat mig över PM och visat sitt intresse. Har snart sålt siten. Ge mig bara någon dag eller två ;)

youheardit 2010-09-06 22:06

Citat:

Hur som helst. Några personer - seriösa sådana - har kontaktat mig över PM och visat sitt intresse. Har snart sålt siten. Ge mig bara någon dag eller två
Det gillar vi! =) och lycka till med firman!

tartareandesire 2010-09-06 22:39

Google älskar WN och det finns en risk att människor kopplar samman din nya verksamhet med denna sajt ändå om du inte tänker dig för. Bara så du har lite koll ifall det är viktigt för dig.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson