![]() |
Extremt billigt webbhotell med servrar i Sverige?
Jag söker ett riktigt billigt webbhotell som har sina servrar i Sverige. Om det kostar runt 100kr per år så är det bra.
Sidan som ska hostas har knappt någon trafik alls. Cirka 15 besökare per dag. Nån som har nåt bra tips? |
Har precis hittat dessa:
Egensajt.se - Verkar ha sina servrar i Sverige och är riktigt billiga. ClicheHosting.com/se - Billiga, men servrar i Sverige vet jag inte. Hjälp till nu. :-) |
Har du något annat webbhotellskonto idag?
Eller är detta ditt första? Utrymmeskrav? Databas? |
Citat:
Sidan ska drivas med Wordpress (1 databas) och kommer inte kräva mycket utrymme eller bandbredd alls. |
Cliche har servrarna i danmark.
|
Citat:
|
Undrar bara vad det är för värdelös hemsida som du tänkte lägga så lite pengar på...?
Ja, visst låter jag uppåt? Kunde inte låta bli bara, jag menar om din sida har så låg budget kan de tju kn appast ens vara värt tiden du lägger ned på att fråga om hostingen... |
Citat:
|
SEO?
Att fler och fler lägger sidor på olika IP-nät betyder bara att google minskar värdet av olika IP-block. Och eller att risk ökar att man blir kollektivt straffad på PR om man ligger inom samma IP-block som SEO-spammare. |
Använder Internetfakta.se som är gratis... 500 MB utrymme, 5 GB trafik.
|
|
Jag rekommenderar ManuFrog. Använder det till en av mina bloggar. Kostar 125 kr/året. Mycket prisvärt, och jag har aldrig haft några problem.
|
Citat:
Tillbaka till ämnet. Egensajt tror jag skulle passa dig bra i det här fallet. |
Citat:
Jag vet att mitt svar kanske inte tillförde mycket, men det var menat som en tankeställare - man behöver förmodligen inte lägga timmar på att leta det absolut billigaste, det kostar mer i söktid än vad är värt... Nåja. Det finns säkert en del som tycker annorlunda :P |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Jag tycker nog jag ska få ha en åsikt också. Jag tycker att en hemsida, som man förmodligen lagt ganska mycket arbete på, måste vara värd en vettig hosting (ja, även om man bara lagt några timmar är den arbetsinsatsen värd oändligt mycket mer än det webbhotell som trådskaparen initialt sökte). Nu har vi alla olika ekonomiska realiteter att ta hänsyn till, men jag själv värderar min arbetsinsats och tycker att det är att föregå med gott exempel att se till att man handlar varor/tjänster motsvarar ens förväntningar i stället för att alltid köpa det billigaste och sedan bli besviken (inte för att jag påstår att trådskaparen skulle göra så). Med detta sagt så är det väl lika bra att genast påpeka att det självklart finns billiga och stabila tjänster att finna, men i normalfallet följer priset kvaliteten (återigen en åsikt, men en som förmodligen delas av flera). |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Då jag själv bara har andrahandserfarenhet (snyggt ord) från lågprishotell så vågar jag mig inte riktigt på det, men jag tror mig veta att sådana finns. |
Citat:
|
Billigaste jag kunde hitta : manufrog.com
men inte svenskt över 200 ms till sidan. Sidan är svensk men servrar står i UK. |
Citat:
|
Med 200 ms så har jag svårt att tro att det är till UK, snarare US. Sen så har manufrog redan förekommit i tråden vilket jag antar att det är vad hnn syftar till.
|
Citat:
|
Surftown 9,80kr/mån första året just nu. Dom flesta andra riktigt billiga webbhotellen ligger i andra länder.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Dvs. alla listor som bygger på Web 2.0 tekniken, dvs, användare kan registrera sig och vara med och ändra och skapa innehållet. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:07. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson