![]() |
En sexuell kränkning
Citat:
Citat:
Det här är förmodligen det knäppaste jag har läst i år. En kvinna har anmält en reklam för ost med anledning av att hon känner sig kränkt av deras slogan: "Smaken sitter i hålen". Kan det vara ett skämt? Jag minns när Centrum mot rasism anmälde Nogger-reklamen 2005. Det var tyvärr inget skämt. Jag undrar vad det är som kan få människor att se sexuella anspelningar i ostar och rasism i lakritsglassar. 11,4 % av Aftonbladets läsare tänker på sex när de ser ostreklamen. |
Finns många totalt blåsta, sedan vet jag inte hur man skulle kunna anses bli kränkt genom att män gillar f!tta. Fast att ens få det till något sådant så har man lite väl konstig fantasi.
|
Var det inte tal på att byta ut sveriges flagga oxå nu i år? Det gula korset stod för kristendom, och nu är det inte bara kristna i sverige.
Citat:
|
Jag blir fan skogstokig på såna här saker (att folk kan anse sig "kränkta" av en sån här sak alltså). Snart får man fan inte fisa utan att bli anklagad för att ha en galen kvinnosyn.
|
Citat:
Nogger finns inte i chokladsmak... |
Citat:
Jag blir så sjukt irriterad, och folk undrar varför man krigar i gaza!? |
Citat:
|
88:an ja. Det är en nazistglass.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article280293.ab Det värsta är att det inte bara är Aftonbladet som hittar på. Utan det finns verkligen människor som ser samband, konspirationer och kränkningar i allt. Den om 88:an är en klassiker som har följt med länge, eftersom glassen är så gammal. Den enda slutsatsen man kan dra är att ost och glass är politiskt högst kontroversiella matvaror med ambitioner att göra en manschauvinistisk och fascistisk revolution. Vi får se hur lång tid det tar innan Vänsterpartiet föreslår ett förbud mot hål i ost. Vill man komma tillrätta med så här allvarliga samhällsproblem och orättvisor så måste man ta tjuren vid hornen. |
Allting går att vrida och vända på tills det tillslut anspelar på något nazistiskt, racistiskt eller diskriminerande om du har tillräckligt mycket fantasi.
|
Appropå att bli kränkt: http://www.youtube.com/watch?v=C9HRLvfbauA
Otroligt bra, otroligt tänkvärt. |
Citat:
|
Citat:
|
Med några års mellanrum så kommer det alltid något. Och det blir bara värre och värre. Nästa gång är det en liten kort tjock kvinna som kommer gråta ut över att en lastbil åkte förbi och hånade henne med en skylt som det stod bred last på.
|
All reklam är bra reklam
|
Citat:
Ostföretaget gjorde ju en bra reklam från början också så det hör ju inte riktigt hit :P |
...tänk om GB verkligen lanserade denna kokos-glass:
http://coppermine.styggforden.se/alb...-_KoKosKon.jpg Citat:
|
Om man ska ta och kika lite närmare på problemet, istället för att håna henne och tycka att anmälan är löjlig. Varför har kvinnan kunnat anmälan reklamen över huvud taget?
Tycker vi ska vänta ut och se var det gick fel, var det kedjan från köket som va för lång? Har mannen i hushållet slarvat och gått med på att släppa loss henne? Mina damer och herrar, det är inte kvinnans fel utan felet ligger hos mannen som ger kvinnor för mycket att säga till om. |
Citat:
Just det, minns att jag läste det där om kolaeskimåerna nånstans. Har man tillräckligt med fantasi så kan man ju hitta grejer överallt. Är man dessutom dum så kan det bli så här ibland. |
Citat:
|
Citat:
|
Helt idiotisk anmälan.
Om någon borde ta illa upp av "smaken sitter i hålen" reklamen, så borde det väl ändå vara en person av det manliga könet? Men tanke på att reklamen ger en helt trovärdig förklaring till den så kallade k-k osten... |
Citat:
|
Citat:
|
Konsthantverksgruppen som ligger bakom förslaget att byta flagga
http://www.pastan.nu/konst-museer/de...aldag-1.884169 Men det finns ett korn av sanning i att den svenska flaggan är hotad. Och det är EU som vanligt och det gäller just korset. http://www.expressen.se/Nyheter/1.20...venska-flaggan |
Tack hubbert!
|
Jag ska villigt erkänna att när jag såg reklamen första gången så tänkte jag likadant som kvinnan. Min fru undrade vad jag skrattade åt... :) (och när jag förklarade så fick jag så klart inget som helst stöd från henne)
Om det är någon jag skall anmäla så är det mig själv. |
Jag som kvinna anser att det var fel av kvinnan att anmäla reklamen eftersom reklamen inte har med det sexuella att göra. Tydligen har kvinnan som anmälde reklamen ost mellan sina ben ... Okej, den sista meningen kanske var onödig men samtidigt anser jag att det var fel av kvinnan att anmäla reklamen ...
|
det där med svenska flaggan är ju ett praktexempel på när "tyckare" bestämmer vad våra nysvenskar anser vara kränkande, ofta utan något som helst underlag på att så är fallet
|
hmm dubbelpost
|
Hej,
Jag skall anmäla galna hål-tanten för att hon har förpestat svensk kvällsmedia (ännu mer än tidigare). |
Citat:
Fast då tar de ju och testar det med våra skattepengar (vilket vi givetvis inte vill). Kan man inte få tanten att pröjsa på något vis? :) |
Alltså var det ingen som hotade den svenska flaggans existens. Bara för att en grupp konstnärer vill flumma lite blir det knappast en regeringskris. Inte heller EU hotar den svenska flaggar. Inte ännu iaf.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson