WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Billigaste webbhotellet, fri trafik och flera domäner? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1042792)

trådlöst 2010-07-06 00:45

Billigaste webbhotellet, fri trafik och flera domäner?

Hejsan.
Söker nu ett billigt webbhotell, där det även ska ingå fri trafik (inget Krav direkt) men vad är rimligt, 20gb+ ?
Ska även kunna registrera flera domäner till samma webhotell.

Alltså om detta är webhotellet (Webhotell) så ska jag ha ett konto där (Konto) -> En domän (t.ex fotbollsnytt.org) där jag har en hemsida om det, sen ska jag även ha ett till domän -> (börjablogga.se) där jag har en hemsida om bloggning osv...(som ett exempel)

Vad är det bästa alternativet för mig?
Efter att jag sökt i forumet och även på google och kollat andra sajter så tror jag inte man kan göra som jag säger va?
Allts om det finns ngt webbhotell med typ 10 domäner, så kan de andra domänerna bara länkas till 1 sida?

Tacksam för alla svar.

dmdpageup 2010-07-06 07:58

Finns flera webbhotell som erbjuder flera domäner på ett och samma webbhotell som pekas till olika sidor.

martin-lb 2010-07-06 08:50

Som nämnts så finns det många webbhotell som har stöd för det du söker.

Ett tips är att kika på http://www.comparias.se/webbhotell och filtrera efter dina krav.

trådlöst 2010-07-06 10:59

Citat:

Ursprungligen postat av martin-lb (Inlägg 20361552)
Som nämnts så finns det många webbhotell som har stöd för det du söker.

Ett tips är att kika på http://www.comparias.se/webbhotell och filtrera efter dina krav.

Kikade faktiskt där igår, kunde inte filtrera mina sök.
Nu står det: Could not connect to database. Contact System administrator at [email protected] på sidan.

Citat:

Ursprungligen postat av dmdpageup (Inlägg 20361551)
Finns flera webbhotell som erbjuder flera domäner på ett och samma webbhotell som pekas till olika sidor.

Jaha okej.
Vilka webhotell pratar vi om nu för något?
Surftown, Loopia, binero?
Alla har man hört både gott och dåligt om, det är just därför sånna här "jämföra-skillnads" sidor inte alltid är pålitliga i mina ögon.

EvaF 2010-07-06 12:46

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20361541)
Hejsan.
Söker nu ett billigt webbhotell, där det även ska ingå fri trafik (inget Krav direkt) men vad är rimligt, 20gb+ ?
Ska även kunna registrera flera domäner till samma webhotell.

Alltså om detta är webhotellet (Webhotell) så ska jag ha ett konto där (Konto) -> En domän (t.ex fotbollsnytt.org) där jag har en hemsida om det, sen ska jag även ha ett till domän -> (börjablogga.se) där jag har en hemsida om bloggning osv...(som ett exempel)

Vad är det bästa alternativet för mig?
Efter att jag sökt i forumet och även på google och kollat andra sajter så tror jag inte man kan göra som jag säger va?
Allts om det finns ngt webbhotell med typ 10 domäner, så kan de andra domänerna bara länkas till 1 sida?

Tacksam för alla svar.

Självklart finns det webhotell som erbjuder det du behöver!

codler 2010-07-06 13:54

Här kan du jämföra också http://webbpris.zencodez.net/

trådlöst 2010-07-06 17:25

http://www.comparias.se/webbhotell får jag inte upp några sökningar efter mina önskningar..
och http://webbpris.zencodez.net/ var allt för krångligt.
Står ju ingeting om hur många domäner man kan ha på webbhotell osv...

tartareandesire 2010-07-06 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20361632)
http://www.comparias.se/webbhotell får jag inte upp några sökningar efter mina önskningar..
och http://webbpris.zencodez.net/ var allt för krångligt.
Står ju ingeting om hur många domäner man kan ha på webbhotell osv...

För det mesta brukar det tillåtas EN eller obegränsat antal domäner, ibland 5 eller 10 eller något annat specifikt nummer. Det är ju inte särskilt svårt att besöka webbhotellens egna sidor? Finns inte så många större att välja bland i Sverige. Binero (som för övrigt tillåter obegränsat antal domäner) erbjuder dessutom pengarna tillbaka-garanti och har rea just nu. Eller varför inte ge något av de lite mindre en chans? Det finns åtskilliga liknande frågor i forumet redan där du kan hitta många tips.

Du kommer för övrigt alltid att få både positiva och negativa omdömen om webbhotell var du än frågar.

trådlöst 2010-07-06 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20361640)
För det mesta brukar det tillåtas EN eller obegränsat antal domäner, ibland 5 eller 10 eller något annat specifikt nummer. Det är ju inte särskilt svårt att besöka webbhotellens egna sidor? Finns inte så många större att välja bland i Sverige. Binero (som för övrigt tillåter obegränsat antal domäner) erbjuder dessutom pengarna tillbaka-garanti och har rea just nu. Eller varför inte ge något av de lite mindre en chans? Det finns åtskilliga liknande frågor i forumet redan där du kan hitta många tips.

Du kommer för övrigt alltid att få både positiva och negativa omdömen om webbhotell var du än frågar.

Jag har kollat in forumet vännen.
Jag har hittat några sidor, eller kollat lite på loopia, binero och surftown.

Jag vill t.ex ha detta så här:
1 Webhotell konto
Flera webbplatser med olika domäner, olika epost adresser och olika ftp adresser.
Fri trafik, eller minst 50GB ?
Sen ska det vara billigt också, jag uppskattar alla länkar och där ni själva har erfarenhet utav.

För på vissa "jämföra sidor" kan det ju vara typ 5 stjärnor, 4 av dom är ifyllda, vad är det mer den sista stjärnan? Vad är det som är just dåligt? Liksom, ett omdömme kan dra ner på alla andra, men du har rätt, så är det över allt :P

Westman 2010-07-06 18:39

Jag skulle nästan vilja påstå att de flesta erbjuder det du behöver. Det är bara en fråga om pengar.

trådlöst 2010-07-06 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av Westman (Inlägg 20361645)
Jag skulle nästan vilja påstå att de flesta erbjuder det du behöver. Det är bara en fråga om pengar.

Pengar spelar inte så stor roll nu när pappa betalar...*visslar*
Nej, men det skall vara rimligt, är öppen för alla förslag, sen får man ta och kolla det som är både bra och billigt.

oderland 2010-07-06 19:44

lågpriswebbhotell brukar ha begränsningar på det du efterfrågar annars är det bara att maila och fråga ;-)

trådlöst 2010-07-06 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av oderland (Inlägg 20361654)
lågpriswebbhotell brukar ha begränsningar på det du efterfrågar annars är det bara att maila och fråga ;-)

Jo, det är just därför dom har låga priser för man får lite, har man mycket pengar får man mycket! :)

Binero låter intressant, hört att de vart nere ett tag bara med deras support och att de haft nere tider ofta osv...
Fast det bästa webhotellet 2009 och 2010 är ju inte dåligt :)

tomas70 2010-07-06 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20361657)
Jo, det är just därför dom har låga priser för man får lite, har man mycket pengar får man mycket! :)

Det där vill jag påstå inte är sant, Se på tex egensajt.se skulle vilja påstå att dem både är billiga och även förträffliga.
Det finns en uppsjö av billiga och bra kanske rent av bättre än låt oss säga Loopia.
Inget ont om dem men det har strulat mycket den sista tiden, året.

Sen ska du köra asp eller php ?
Många faktorer spelar in

trådlöst 2010-07-06 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av tomas70 (Inlägg 20361669)
Det där vill jag påstå inte är sant, Se på tex egensajt.se skulle vilja påstå att dem både är billiga och även förträffliga.
Det finns en uppsjö av billiga och bra kanske rent av bättre än låt oss säga Loopia.
Inget ont om dem men det har strulat mycket den sista tiden, året.

Sen ska du köra asp eller php ?
Många faktorer spelar in

PHP, alltså linux.
Jag vet att det inte är helt och hållet sant men jag tror du ändå förstår mig !

trådlöst 2010-07-10 00:03

Lutar åt binero! :)
Någon som har något att tillläga?

Sweely 2010-07-10 00:23

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20362033)
Lutar åt binero! :)
Någon som har något att tillläga?

Webbhotell i USA är mycket billigare än svenska.

SajtXL 2010-07-10 00:52

Självklart, kan dock upplevas som något "segt" i bland.
man kan dock hitta mycket prisvärda webbhotell i UK

tartareandesire 2010-07-10 01:26

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20362037)
Webbhotell i USA är mycket billigare än svenska.

Nja, det är inte så stor skillnad längre och det är tämligen skrattretande overselling på många amerikanska hotell. En svensk sajt är dessutom i princip alltid bättre att ha i Sverige.

Sweely 2010-07-10 02:35

Jag tycker det är hur smidigt som helst att ha mina hemsidor på servrar som inte ligger i Sverige. Har uppriktigt sagt inte känt av att det på något sätt gått segare.

Köpt 2 år hos Hostgator. Minns inte hur mycket jag sparade på att inte göra samma sak hos Loopia, men MYCKET var det i alla fall! :D

trådlöst 2010-07-10 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20362048)
Jag tycker det är hur smidigt som helst att ha mina hemsidor på servrar som inte ligger i Sverige. Har uppriktigt sagt inte känt av att det på något sätt gått segare.

Köpt 2 år hos Hostgator. Minns inte hur mycket jag sparade på att inte göra samma sak hos Loopia, men MYCKET var det i alla fall! :D

Jaha okej.
Vill inte krångla med betalning till usa och när man väl har en sajt som är svensk kan man ha den på svensk webbhotell, varför ska man betala amerikanare för :)

Sweely 2010-07-10 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20362069)
Jaha okej.
Vill inte krångla med betalning till usa och när man väl har en sajt som är svensk kan man ha den på svensk webbhotell, varför ska man betala amerikanare för :)

Jag tycker faktiskt det är lättare att betala amerikanska webbhotell då man bara använder sig av sitt paypal-konto och/eller kreditkort. Räcker bara med ett par klick totalt för att genomföra sitt köp.

Hos Loopia får man en faktura till mailen. Den kan man välja att betala antingen hardcore eller online. Väljer man online så måste kortet man använder ha en kortläsare(?) vilket jag inte har. Så det brukar vara svårt för mig att betala hos Loopia nu när de infört någon ny regel om att man måste använda sig av kortläsare.

Föredrar t.ex. GoDaddy, där finns alla mina uppgifter redan sparade. Går in - väljer vad jag vill köpa - köper. Sen är det inget mer med det. Något bekräftelsemejl kanske. Allt som räcker enligt mig.

Jag har runt 10 olika hemsidor på ett amerikanskt webbhotell. Både engelska och svenska. Betydligt mycket billigare än om jag skulle haft det i Sverige.

Jag rekommenderar således att köpa webbhotell utomlands. Blir oerhört mycket billigare och samtidigt smidigare i vissa fall. Supporten är det inte heller något fel på. Jag har live-chatt 24 timmar om dygnet.

Är medveten om att många, om inte alla, som skriver på WN just nu inte håller med mig. Men detta är vad jag tycker och det har fungerat hur smidigt som helst för mig hittills.

trådlöst 2010-07-10 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20362077)
text

Jo.
Själv kommer jag inte kunna stå som ägare på mitt webhotell p.ga att jag 1. ej är myndig 2. har inte visa kort / kan inte betala på nätet med det.

Jag vet att du har hostgator och jag läst lite positivt om det, vissa har även skrivit att det är typ "Världens bästa webhotell" osv...

Fast jag har aldrig haft ngt annat förrutom One.com (tidigare b-one).
Binero har jag hört mkt negativt om det senaste, att de är sega och det är mer neretid än uppe tid bl.a.

Sweely 2010-07-10 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20362083)
Jo.
Själv kommer jag inte kunna stå som ägare på mitt webhotell p.ga att jag 1. ej är myndig 2. har inte visa kort / kan inte betala på nätet med det.

Haha. Se min signatur, jag är inte heller myndig... än.

Jag har - egentligen - inget VISA kort. Fick som 15-åring ett kontokort från Nordea. Står något i stil med "Electron use only" vilket troligtvis betyder att jag enbart kan ta ut pengar från automater och inte handla online.

Men jag testade att köpa något online för två år sedan. Och det funkade galant. Sen dess har jag beställt saker flera gånger i månaden. Så testa att beställa med ditt kontokort, brukar fungera - trots att många säger att det inte gör det.

trådlöst 2010-07-11 00:13

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20362088)
Haha. Se min signatur, jag är inte heller myndig... än.

Jag har - egentligen - inget VISA kort. Fick som 15-åring ett kontokort från Nordea. Står något i stil med "Electron use only" vilket troligtvis betyder att jag enbart kan ta ut pengar från automater och inte handla online.

Men jag testade att köpa något online för två år sedan. Och det funkade galant. Sen dess har jag beställt saker flera gånger i månaden. Så testa att beställa med ditt kontokort, brukar fungera - trots att många säger att det inte gör det.

Haha det där måste jag bara testa ! =)

Men är det du sj som betalar genom paypal till hostgator då?

För pappa betalar för mig annars...och jag tror inte han orkar göra ett paypal konto och koppla sitt kort till det osv.. :D

Sweely 2010-07-11 00:40

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20362125)
Haha det där måste jag bara testa ! =)

Men är det du sj som betalar genom paypal till hostgator då?

För pappa betalar för mig annars...och jag tror inte han orkar göra ett paypal konto och koppla sitt kort till det osv.. :D

Testa på. Fungerar verkligen smärtfritt och du har ingenting att förlora.

Ja. Jag kollar ju på vad jag vill ha och betalar sedan via PayPal till HostGator. Inga konstigheter alls.

Skit i att koppla kortet till ett paypal konto. Kör på med kortet bara. Gör jag ibland bara för omväxlingens skull :D

freakie 2010-07-11 01:34

Jag tycker att servage.se fungerar utmärkt. Onödigt mycket lagringsutrymme och dataöverföring. Möjligen dock att det inte faller in under billigt, men med tanke på vad man får och att jag inte har haft några problem alls, så tycker jag att det är värt pengarna.

Westman 2010-07-11 08:22

Servage är lite segt tycker jag och de är lite rabiata när det gäller vilka filer du har liggande på ditt utrymme även om du inte ens tar upp 20% av vad som utlovas. I övrigt så är de bra.

Sweely 2010-07-11 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av freakie (Inlägg 20362136)
Jag tycker att servage.se fungerar utmärkt. Onödigt mycket lagringsutrymme och dataöverföring. Möjligen dock att det inte faller in under billigt, men med tanke på vad man får och att jag inte har haft några problem alls, så tycker jag att det är värt pengarna.

Jag har tydligen obegränsat med utrymme och trafik hos mitt webbhotell. Laddar upp och ner filer dagligen. Vissa av mina hemsidor har över 500 besökare om dagen. Allt rullar på som det ska hos mig. Dessutom är det billigt! :)

JensS 2010-07-11 12:31

En sak att tänka på är ju backuper, det kan ju skita sig med sidan och då är det bra att ha backup, både lokalt och på webbhotellet.
På just den punkten tycker jag Hostgator faller stenhårt.
De har en veckas backup ifrån ett tillfälle. Det händer ganska ofta att man kommer på ett fel som legat och gnott i längre tid än så och då är det kört.
Där ligger flera svenska webbhotell långt före.

Sweely 2010-07-11 12:42

Citat:

Ursprungligen postat av JensS (Inlägg 20362150)
En sak att tänka på är ju backuper, det kan ju skita sig med sidan och då är det bra att ha backup, både lokalt och på webbhotellet.
På just den punkten tycker jag Hostgator faller stenhårt.
De har en veckas backup ifrån ett tillfälle. Det händer ganska ofta att man kommer på ett fel som legat och gnott i längre tid än så och då är det kört.
Där ligger flera svenska webbhotell långt före.

Jag har faktiskt inget problem med det då jag för tillfället enbart använder mig av wordpress. Finns, som du säkert redan vet, sjukt många tillägg. Ett tillägg skickar en backup av din databas till din mail och/eller ditt utrymme hos ditt webbhotell.

Jag kör dock på mailen. Så jag får en backup till min mail dagligen. Går något snett så har jag mina backups! :)

Ser nu i efterhand att jag talat en hel del om HostGator. Försöker inte göra reklam för webbhotellet på något sätt, utan jag försöker bara hjälpa TS så gott det går. Hoppas ni har överseende!

trådlöst 2010-07-11 14:21

Nejdå klart de inte är reklam för något företag/webhotell, även om ni nämner binero och hostgator lite här och där hoho...

Jag vill satsa på ett svenskt och det blir nog binero tror jag, bara det att jag hört så mkt negativt från dom det senaste.
Kan någon meddela exakt vad det är som går snett?
Är det databaserna som krånglar, ftp:n, mailen?

Btw, jag kan inte hitta detta på bineros hemsida:
Har binero sådan statistik som one.com har? Där man kan se hur många som besökt en sida och hur många det vart inne på den idag och sammanlagt under ett helt år och månad osv?..

tartareandesire 2010-07-11 15:04

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20362162)
Jag vill satsa på ett svenskt och det blir nog binero tror jag, bara det att jag hört så mkt negativt från dom det senaste.
Kan någon meddela exakt vad det är som går snett?
Är det databaserna som krånglar, ftp:n, mailen?

Kör du svenska sajter så är det alltid bättre med svenskt webbhotell än amerikanskt så det gör du rätt i. Det är väl mest den gamla kontrollpanelen hos Binero som folk klagat på men nya kunder slipper den. Sedan var det ovanligt mycket downtime ett tag men de är fortfarande inte sämre än andra sett över en längre tidsperiod. Mailen krånglar oavsett vilket webbhotell man väljer :)

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20362162)
Btw, jag kan inte hitta detta på bineros hemsida:
Har binero sådan statistik som one.com har? Där man kan se hur många som besökt en sida och hur många det vart inne på den idag och sammanlagt under ett helt år och månad osv?..

Ingen tar den statistiken på allvar. Det bästa är att köra Analytics.

trådlöst 2010-07-11 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20362175)
Kör du svenska sajter så är det alltid bättre med svenskt webbhotell än amerikanskt så det gör du rätt i. Det är väl mest den gamla kontrollpanelen hos Binero som folk klagat på men nya kunder slipper den. Sedan var det ovanligt mycket downtime ett tag men de är fortfarande inte sämre än andra sett över en längre tidsperiod. Mailen krånglar oavsett vilket webbhotell man väljer :)

Ingen tar den statistiken på allvar. Det bästa är att köra Analytics.

Jaha okej.
Får bara komma ihåg att köra google analytics från första början!
Tack ska ni ha som medverkat i tråden - kan stängas nu eller vara öppen för vidare disskussion.

P3N 2010-07-12 00:49

one.com funkar smidigt finns i Danmark och bra support samt billiga.

trådlöst 2010-07-12 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av P3N (Inlägg 20362224)
one.com funkar smidigt finns i Danmark och bra support samt billiga.

Använder redan one.com på en av mina sajter, jag har inte så mkt problem med dom.
Trots att jag en gång betalade en faktura typ 10 dagar sent eller något så gjorde det ingeting hos dom :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson