![]() |
Binero -Segare än sirap - Byta till VPS?
Den senaste tiden tycker jag Binero har gått segare och segare. Idag blev det ohållbart när en det tog 40sek att ladda sidorna. Pratade med Binero under eftermiddagen och de sa att en tekniker höll på att kolla på det. 5h senare är det lite segare än innan. Börjar ärligt talat bli trött på alla problem (åtminstone jag har haft) hos Binero.
Servern jag ligger på är Spirou. Någon annan som upplevt problemen? Eftersom jag bl.a. håller på med e-handel så är en dag när det tar 40sek att ladda sidorna många förlorade beställningar. Därför har jag nu efter dagens problem funderat på att flytta över sidorna till VPS. Glesys kanske? Vet inte vad det kallas, men har de så att "VPSen" flyttas över till en annan fysisk server om en server dör? Tack |
Citat:
|
Min tanke var att eftersom Binero fick bäst i test av Internetworld så borde det vara mer problem hos någon annan. De testar iofs bara i 4 veckor.
Någons som har en bra lista med pingdom testar under längre period av Svenska webhotell? |
Jag skulle nog säga att om du har en e-handel med lite omsättning så bör du kunna lägga lite mer pengar på en bättre servermiljö.
|
De flesta VPS-leverantörer brukar ha någon form av redundant lösning av
ett eller annat slag. Så länge man lagrar sina virtuella maskiner på en delad lagring så kan man starta upp maskinen på vilken annan host som helst. Så, så länge leverantören inte kör med bara en host eller lokal lagring så kommer du upp ganska fort om en fysisk maskin går sönder. Driver man e-handel så bör man satsa på antingen en VPS eller på ett webhotell där folket har stor erfarenhet av e-handel - inget av det behöver kosta särskilt många hundralappar i månaden. |
Citat:
|
Citat:
|
Det är mest en personlig uppfattning som jag inte baserar på fakta, men självklart så skulle man veta bättre om det stämmer om Binero och Oderland var med i samma test.
|
Oderland kör väl 24/7-support via ett callcenter uppåt i landet?
|
Hur är kvalitén då?
Kan de svara på alla frågor som en "vanlig" support kan? Eller är det som att ringa "Via Direkt" och man får tala med en som slår upp svaren i en pärm? |
Citat:
Ofta får du svar som är så pass bra som du skulle prata med en tekniker hos oss. De har tillgång till vår driftjour via chat och telefon som är online 24/7 som backup. Dagtid kopplas krångligare till vår secondline där 5 tekniker tar hand om dessa ärenden heltid. |
Oderland är fenomenala. Jag har skickat frågor till supporten vid 23:00 och fått svar inom någon timme eller två.
|
Det är mycket prat om support men jag föredrar faktiskt webbhotell där man inte behöver någon support :)
|
Citat:
Underbart är det när folk är nöjda och glada och inte behöver support alls. |
Alla kan ha problem ibland. Binero har uppenbart växt mycket på bredden och höjden under senare året och det är nog befogat med lite växtvärk.
Är det en lite större satsning så tycker jag att VPS, Moln eller egen server kan vara en utmärkt investering. Även om webbhotell kan vara mycket bra - vid större och mer seriösa satsningar så har du nytta av egen miljö. Lycka till! |
Citat:
|
Citat:
Inloggningen till deras kundzon är otroligt seg, Men i övrigt har jag inte drabbats på det sätt många postar trådar och inlägg om här. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Därav har jag aldrig testat att göra ändringar hos binero på namnservrarna. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:15. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson