![]() |
Binero
Jag har haft Binero sedan 1 år tillbaka.
Jag tycker Binero har varit bra. Men varför gör dom som de gör mot sina gamla kunder? Nya kunder får 100 gb och vi gamla får nöja oss med 3 gb. Nya får obegränsat antal mysql databaser, vi gamla kunder får nöja oss med 5. liknande gäller trafikmängden. Jag förstår Bineros argument att det tar tid för dom att flytta oss till den nya portalen men mer avancerad lastbalancering mm. Men att man inte ger oss samma förutsättningar gällande databaser, lagringsutrymme, trafikmängd är inget annat än att man skiter i oss gamla kunder. Jag har även erbjudit mig att starta ett nytt konto och få mina sajter ditflyttade och ta den kostnaden men får som svar att det inte fungerar. Binero skiter totalt i oss gamla kunder och lägger allt krut på nya kunder. Hoppas att Binero läser detta och förklarar sig med annat än att det är tekniskt för svårt. |
Det låter ju onekligen oschysst. När Loopia uppgraderade sina webbhotellpaket med mer utrymme och trafik m.m. för några år sedan fick alla gamla kunder detta direkt.
Visst kan de hänvisa till det avtal du tecknade när du beställde tjänsten, där det stod att du accepterade 3gb utrymme osv. till x kronor. Det brukar väl dock vara ganska självklart att uppgradera även äldre kunder för att på så sätt vinna "nöjdhetspoäng". |
Binero skiter i sina gamla kunder...
Stänger av funktioner utan att meddela sina kunder. Det stod på binerodrift att det skulle ske på fredagen, men redan på tisdagen så stängde dom av utan att meddela. Ringer man supporten får man bara snäsiga svar eller svar att det kommer i nya versionen osv... |
Ja det är sjukt snålt att dom inte kan låta oss ha fler databaser. Jag har ett par hundra domäner och rätt många sajter där, men 15 databaser. Snålt som bara den!
|
Håller med om det är extremt uselt hanterat av ett företag som tidigare påstått sig vara "Sveriges vänligaste webbhotell". Det är möjligt att deras system är så illa strukturerat från början att automatisk övergång är komplicerad men däremot hade det givetvis varit den enklaste sak i världen att kompensera gamla kunder på annat vis.
|
Uselt hanterat av Binero. Inget vidare intresse för sina gamla kunder!
Kontrollpanelen är ju också under all kritik, att byta namnservrar för ett domännamn kan ta allt från 1-10 minuter beroende på hur många felmeddelanden man får upptryckt i ansiktet. |
Vad gnäller ni för?
Ni får precis det ni köpte, och kommer efter hand att uppgraderas. Ni låter som ett gäng 10-åringar "Alla andra får ju". Bit ihop och gilla läget! |
Håller helt med StefanBergfeldt.
Kommer inte binero att flytta över oss gamla kunder till det nya systemet? |
Citat:
|
Citat:
Måste bara säga att jag är supernöjd med binero!!=) visst det uppstår strul ibland men jag har alltid fått snabb hjälp. Sen ska jag bekräfta det kjette säger när han tipsar om att bara mejla så får man mer. Behövde en till databas för ett nytt projekt, mejlade kundtjänsten så hade jag dubbelt upp med databaser samt en månad när jag började nå mitt trafik tak så mejlade jag timmarna senare hade jag mycket mer än vad jag behövde. Jag sitter glatt och väntar på en massiv uppgradering som inte kommer kosta mig något:D |
Citat:
Citat:
|
Jag fick en sql server db (som numera ingår) direkt när jag ringde supporten. Slapp alltså vänta tills migrationen till nya systemet så det skötte Binero mycket snyggt.
Däremot föredrar jag den gamla kontrollpanelen framför den nya då den nya är otroligt slö. Kanske har det fixats de senaste veckorna, men när jag för en kunds räkning jobbade med den nya kontrollpanelen i April var den slöare än mormors skridskor (och de kan man rida på utan att bli av med juvelerna). |
själv har jag uppgraderat till en Pro version och har 15 databaser vilket inte räcker.
6 gb är också för lite, skulle behöva ca 30 gb i dagsläget, så man blir lite irriterad att inte kan flytta till Binero 2.0 och ta kostnaden för det. |
Sitter som gammal kund och är intresserad av att köra mssql och .net 4.0. Är det bara att maila o tigga för att få det alltså? :)
|
Citat:
Jag går till Hemköp och köper ett 10-pack Dennis hotdogs för 13 kronor. Nästa dag när jag kommer till Hemköp får man ett 12-pack för samma peng. Då går jag naturligtvis till tidningen och berättar hur Hemköp skiter i sina gamla kunder, och så skickar jag ett mail till kundtjänst och kräver att Hemköp skickar två extra korvar till mig, för alla NYA kunder får ju 12 korvar. |
Citat:
|
Citat:
Jag ser också fram emot det nya Binero. Förhoppningsvis blir det bättre. Det jag hoppas mest på är emellertid att de tar bort allt trams som gjort den gamla onödigt långsam. |
Citat:
När du ett år senare ska köpa nya korvar så får du fortfarande betala 13 kronor för tio korvar medan nya hemköpskunder får köra 12 korvar för 5 kronor plus att de får med både bröd och räksallad. Om du då i snabbköpsforumet på nätet klagar så kommer Kjell i kassan på hemköp att som plåster på såren slänga in lite rostad lök till ditt tiopack så att du är lugn till höstens uppgraderingar då du också får köpa 12 korvar som alla andra. Där har du en jämförelse ;) |
Citat:
|
Kjette, .net 4 klarar vi oss nog utan en stund till, mssql-databaser hade varit trevligt dock :)
|
For mig ar det varsta att det ar sa mycket buggar i kontrollpanelen. Att ny funktionalitet kommer nar den kommer kan jag leva med men att rena buggar i systemen kan fa leva kvar sa lange kanns inte bra. Senast idag skulle jag hamta ut en auktoriseringskod och far forst 2 ggr. "Ett fel har uppstatt ...." innan det pa det tredje forsoket fungerade. Fast i det fallet kommer anda felmeddelandet fast man fick ut en kod :) Tyvarr ar det for min del for det mesta liknande fel da jag forsoker anvanda kontrollpanelen. Jag gillar Binero men det borjar kannas lite ohallbart att fortsatta dar. Tycker att rena buggar borde prioriteras.
|
Jag fick 16 gb minne samt 10 nya databaser från Binero.
Tack!! |
Vi använder Binero till en hel drös sajter på jobbet, både för oss själva och kunder, och är verkligen inget annat än toknöjd!
Deras support rockar tycker jag, alltid jättesnabbt svar och hjälpsamma. Fick även dubblat vår trafikgräns utan kostnad när en av våra sajter drog iväg. Den enda abret är som så många andra säger den, i minst sagt, meckiga kontrollpanelen. Nu vet jag inte hur det nya systemet ser ut, men den gamla är rätt hemsk. Särskilt mycket bättre blev det inte efter att de delade upp det hela i två stycken olika paneler man ska hålla reda på (vanliga och avancerade). Men håller tummarna för den nya. När det gäller kontrollpaneler hos webhosts generellt har jag aldrig sett någon slå, eller ens komma i närheten av, Dreamhost. Där snackar vi en ultimat kontrollpanel. :) |
Någon annan som har upplevt att supporten är seg? Fick kontakt med dem för över en vecka sen med vad som skulle fixas då de skulle läsa in en beck-up men nu har det inte hänt något på en vecka trots att jag mailat dem igen utan svar.
Semestertider? I övrigt är min upplevelse med supporten att den är grymt snabb men inte denna gången. |
Citat:
|
Citat:
Tack för återkopplingen här och nu :) Kollar mailen direkt då jag kommer ut ifrån jobbet! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson