![]() |
Iphone 4
Hejhopp
Fick en adrelanin kick som heter DUGA när jag drog upp safari och såg den nya iphonen och nu kan jag inte sova! :eek: Vad tycker ni om den? :cool: jag kommer få pacemaker snart iallafall! Vissa av nyheterna på Iphone 4: 5mp kamera med led-blixt (filma i 720p HD) Multi tasking Ny design Bättre batteri osv Står på http://www.apple.com att den kommer gå att köpa den 24 Juni, men vi i Sverige lär väl få vänta tills december... Update 14/7 Iphone 4 har fått ett preliminärt sälj datum 28/7-10 Tele2 har nu gått ut med att dom kommer sälja iphone 4, på deras hemsida kan man signa in sig för att få priser, försäljnings start datum osv! |
Videosamtal - WOOOOOW
|
Nio anledningar att rata Apples nya Iphone 4G
Nu är jag ingen Iphone användare så jag kan varken bekräfta eller dementera dessa nio punkter...
http://www.e24.se/business/it-och-te...4g_2106295.e24 |
Du är inte den enda som fick en kick! Blev riktigt sugen på att köpa en iphone. Men jag har en fråga. Det står att den kostar 299 dollar (ungefär 2 425 svenska kr) Det kan väl ändå inte stämma då förra iphone kostade från 7 000 - 10 000?
Tycker annars att iphone har den bästa touchen och snyggast är den också. |
299 dollar = 3999 SEK (med den härliga svenska pålägget)
|
Jo tänkte lite mer över det och kom fram till att den ska genom tullen och sen så vill ju företagen tjäna så mycket som möjligt. Så det priset lär ju höjas ganska rejält.
|
Kan jag säga att den kommer att ligga på ca. 5400 exkl moms för retail inklöp vilket ger ett kontantköp på ca. 7500 kr ink moms.
299 dollar är när kunden binder sig i 2 år genom operatören i USA. |
Är det bara jag som tycker att den är halvlik gamla SonyEricsson M600i (minus tangentbordet då såklart)?
|
Citat:
Pixmania säljer olåsta iPhones och borde nog börja sälja dessa i ett tidigt skede efter släppet av den nya modellen. http://www.pixmania.se/se/se/3069659...-gb-svart.html |
En låst iPhone 3GS hos Telia går på 5400:- utan abonnemang.
|
Här är en bra sida, med priser för Iphones, rimliga priser enligt mig.
http://www.katshing.se/prod/prod.asp...Mobiltelefoner |
7500kr för en olåst iPhone? det där priset är ju löjligt med tanke på vad man får...
|
Som vanligt måste jag kommentera i en Apple-tråd...
Håller med om att jag tror videosamtal kommer floppa, igen. Men i USA verkar det vara första gången det introduceras på riktigt, och vi vet ju att Apple har en förmåga att återinföra/inarbeta gammal teknik på ett bra sätt... Äger nu en iPhone 3G och det är dags för en ny i sommar för min del iaf! Den kommer nog kosta minst 7,5k olåst för den större modellen, om den ens säljs i det utförandet. |
Citat:
Blir en härlig ny iPhone 4 för mig i slutet på juli och en 3GS som skall avverkas :) |
Citat:
|
Kommer väll om typ 2 veckor till SE.
Kommer skaffa en 4'e gen alla fall kan jag säga. Blir att avveckla min nexus one då. |
Det här kan vara intressant läsning för iPhone-köpare:
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter...rd_4779889.svd Medan Foxconns grundare Terry Gou blivit miljardär så arbetar mängder med unga människor 15 timmar om dagen för struntlöner. 12 har begått självmord. Foxconn tillverkar bland annat flera delar till kommande iPhone. |
Denna mobilen kommer bli helt fantastisk!
Jag skrotar min HTC Desire och återgår till Iphone. http://images.apple.com/iphone/home/...d-20100607.png Nya designen är underbar! |
Citat:
|
Inte vårt problem om folk går och tar livet av sig. Det behöver inte ens ha med jobbet och göra. Oftast så är det problem hemma etc, om det hade vart jobbet som var fel så kan man säga upp sig istället för att ta livet av sig, mycket lättare enligt mig.
Visst får man ha överseende att personerna inte har bott i ett så rikt land där man lätt kan få jobb, men fine.. Tror inte direkt på att alla självmord(s),försök var på grund av jobbet. Tycker inte alls att man ska tänka på dessa människor när man ska köpa en Iphone, det är en bra telefon med bra funktioner, det är så man skall tänka enligt mig. :) |
Citat:
1. Den är dyr. Jag:kostar det så smakar det? 2. Det är en ”anti-teknologi”. Nu när andra mobiltillverkares modeller exempelvis kan användas till delbara ”wifi hot spots” säger Apple nej. Jag:Förstår inte 3. Inget stöd för flash. Jag: Kanske därför den går som på räls och funkar felfritt! Har en 3gs nu och saknar verkligen inte flash. 4. Ingen mulitasking. Jag: Stämmer inte, den har multitasking 5. Dålig batteritid. Iphones batteritid är usel, vilket dock inte är ett unikt problem för Apple. Jag: Iphone 4 har fått ett större batteri vilket resulterar i bättre batteritid 6. Dåliga hörlurar. Jag: Det kan jag hålla med om, men man köper ju inte telefonen för hörlurarnas skull? Köp ett par andra hörlurar då! 7. Ingen bra design. Jag: Håller inte med 8. Ingen gratis satellitnavigering. Jag: ............... 9. Håller tillbaka annan teknik. I och med att allt fler hotell erbjuder dockningsstationer för Ipod och Iphone hålls utvecklingen av annan, bättre, teknik tillbaka. Jag: herregud Han som skrev det där måste vara inkompetent känns som om dom inte har så många bra anledningar till att man inte ska köpa den och att dom flesta punkterna berör de gamla iphone modellerna. |
Citat:
Men seriöst, det var det mest idiotiska inlägget jag sett här någonsin. tartaredesire syftade nog mer på att förhållandena på arbetsplatsen inte är dom bästa. Vem har sagt att personerna som tagit livet av sig är vuxna med familj? Kan säkerligen vara minderåriga som inte har stått ut med dessa förhållandena. Slog detta dig? |
Citat:
|
Inte första gången jag hör det, får man inte säga vad man tycker? Jag tycker det! Jag må vara känslokall, vissa är det, vissa inte.
Citat:
Jag läste tartaredesire's inlägg snabbt och svarade, så nej. Jag tänkte inte på det! "Vem har sagt att personerna som tagit livet av sig är vuxna med familj?" - Ingen har sagt det, jag antog. Citat:
|
Citat:
Vad har andra företag gjort, som använder Foxconn som underleverantör? 12 självmord på 400' arbetare är 3 per 100'. Snittet för kina ligger 13,9. (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...y_suicide_rate) Så om nu alla självmord rapporteras osv osv så ligger Foxconn UNDER snittet för landet. Go figure. |
Citat:
Det är ett svårt problem att komma runt. Det går inte att uppmana teknikfrälsta att bojkotta sådana produkter utan det handlar snarare om handlingsförlamade politiker som inte inser att de måste börja arbeta globalt. Internationellt samarbete är idag extremt ineffektivt och långt ifrån tillräckligt vilket profitlystna och giriga företag inte har något emot. Som du antydde ovan så verkar det framför allt handla om yngre människor som är mer eller mindre desperata att hitta ett jobb och som därför lätt kan utnyttjas i ett land där mänskliga rättigheter och demokrati inte står särskilt högt i kurs. |
Citat:
Vad som emellertid är säkerställt är att de arbetat under oacceptabla förhållanden och att Apple liksom många andra större koncerner inte bryr sig ett dugg förrän media uppmärksammar situationen. |
Citat:
Nu håller ju dock Apple på att göra något åt saken, till skillnad från de andra företagen. |
Man blir riktigt sugen på en Iphone 4 när man sett videon när Steve Jobs presenterar telefonen! Vilken telefon!
|
Jag kollade på Steves keynote och samma stund som iPhone 4 visades så tittade jag på min och tänkte "fan va ful och dålig du är, jag måste byta ut dig".
Säga vad man vill men Steve är fan expert på att sälja in gammal teknik som ny ,revolutionerande och "måste ha". Jag kommer absolut skaffa den i alla fall. |
Steve Jobs "reality distortion field" verkar vara i toppform! :)
Är väldigt sugen jag med, när skulle den komma till Sverige? |
Citat:
|
Citat:
|
Har sett ett antal bilder och folk som skrivit att iphone 4:s glas kommer gå sönder om man tappar den i backen 1 enda gång. Vad tror ni? Vill dom bara ha uppmärksamhet eller kan det stämma?
http://www.ifixyouri.com/blog/?p=59 |
Det låter lite överdrivet. Fast, beror såklart på HUR och VART man tappar den.
Tappa den på asfalt från 5 meters höjd, ja, då kommer den nog gå sönder. Men tappa den inomhus på ett vanligt golv så borde (måste?) det vara okej. |
Har tappat min 6-7 ggr
Värst var nog när underlaget var ren betong men men den har klarat sig undan med bara 2 repor på baksidan:D Så jag tycker den är ganska hållbar |
Har sumpat mina i golvet osv ett antal ggr också.
Den enda som tog "stryk" av detta var min första 2G version av iphone, då den hade alu baksida så fick de fina buklor. 3G/3Gs plstskal är välla lite mer studs i en alut :P Ska bli "kul" att se hur tålig 4'an är. |
Ja hur och vart man tapper den har ju stor betydelse. Men den borde ju hålla om man bara tappar den på backen tycker man. Men som sagt det återstår bara att se. Längtar tills man får lägga vantarna på en.
Lästa också att inget företag kommer få ensamrätt att sälja den. Förhoppningsvis borde det sänka priset lite. |
Om Telia ensamma skall sälja Iphone 4 i Sverige så kan vi nog inte förvänta oss annat än ett högt pris och en operatörslåst telefon.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson