![]() |
Gjort en ad för en fashion utställning - ris/ros!
Hejsan.
Suttit i 2 dagar med idén om hur jag ska göra en poster/ad för en kompis som ska ha mode utvisning på sin skola osv, men till slut valde jag att sätta dit en enkel text, en cool effekt bakom texten och en kvinna (gratis stock) från dA samt massa blommor osv bakom, med olika färger. Jag har kommit fram till : http://gratisstuff.se/2.png Vad tycker ni är bra / dåligt? Vad kan jag förbättra osv? Tacksam för svar EDIT: Jag har tagit bort de vita kanterna, tagit en bättre text på high quality grejen så den smälter in, + att jag satte in en gradient på den och tog sharp så den smälter in ännu mer, det får duga! |
Snygg bakgrund, men du borde jobba lite på din friläggning av tjejen, det vita ser helt horribelt ut!
Btw, blir man utvisad om man kommer i fula kläder? ;) |
Tackar för den.
Jo känner att jag borde göra det men är helt trött på det, och jag hittade ingen .png bild på den med en "transparent" bakgrund så det blev ju ännu jobbigare. Nej då :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Menar denna: http://www.youtube.com/watch?v=2yqFSN3H4ew |
Citat:
Ingen lust att uppgradera till CS5 nu iaf :/ Men cool funktion faktiskt. |
Ingen annan som har något att säga om den? Något måste ni ha, all kritik uppskattas...
|
Citat:
|
Tycker personligen att "effekten" bakom texten "Mimo" var särskilt snygg eller passande för den delen. Sedan fonten och storleken på sloganen var inte heller så passande. Annars tyckte jag att dekorblommorna var snyggt placerade.
|
Upp med bilden så får vi se då :)
Citat:
|
Citat:
Fonter/texter är inte min starka sida, men tack för att du tyckte om placeringen av blommorna! :) Sen är det den bilden som jag har fixat kanterna på :) |
Ett litet tips är att använda en mjukare pensel när du maskar ut henne. Sen skulle ja nog lägga på en curve och fixa till ljuset så hon smältr in lite bättre.
Annars tycker jag den ser riktigt bra ut.! |
Ja, min kompis har ju tryckt ut dessa nu tror jag, så kanske ska förbättra det till en annan gång :)
Tackar! :) |
Får man inte se hur det vart? :(
Citat:
|
Citat:
Hehe... Blir bättre nästa gång tror jag :) |
Klart man får erkänna det! Skulle fortfarande vilja se hur slutresultatet vart! =)
Citat:
|
Citat:
http://xkurdi.deviantart.com/gallery/#/d2r0pfj Även den jag länkade till i första inlägget! :) Hoppas du tycker om den. |
Den var fin, om man bortser från det vita runt hennes ben etc. Lämnar även en fin kommentar på deviantart! :)
|
Jag fick ett tips på en snabb-friläggning en gång.
Ta trollspöt, och sen går du på selection>modify>contract och så minskar du typ 1-2 pixlar (beroende på hur stor bilden är) så får du en hygglig friläggning på nolltid. Det är absolut inte den bästa friläggningen, men du slipper (oftast) sånt där vitt runt benen |
Tack för kommentaren fooztr, snubbla faktiskt in på din da här om dagen :)
StefanBergfeldt, tack för tipset, jag skall göra det senare ikv eller imorgon eller när jag har tid, jag är verkligen trött som ett ** , det är ingen bortförklaring heller, inte denna gången iaf. Mera kritik uppskattas, och "favva" den ifall ni gillar den, på dA då :) |
Det var så lite så! Vad trevligt, bäst för dig att du blir en av mina watchers ;)
Favvar endast hemsidor, tyvärr! Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson