![]() |
Har binero ballat ur?
Är det bara jag som upplever att binero fungerat mycket sämre den senaste tiden? Visst, de har alltid haft en dålig, nästan värdelös kontrollpanel, men nu tycker jag felen haglar. Även svarstiden på supporten har dubblats.
Dessutom verkar de skita fullständigt i gamla kunder om man jämför med hur mycket man verkar jobba med att fixa nya. Det är möjligt att det bara är jag som haft lite otur den senaste tiden, annars skulle jag vilja veta om det är fler som upplever samma sak. |
Citat:
|
Kan också hålla med.
Utav 5 saker jag vill göra på mitt webbkonto hos Binero måste jag kontakta dom i 3 av fallen för saker fungerar inte. Det är lite smått irriterande. Sen att supporten i bästa fall svarar inom ett dygn gör att saker tar betydligt längre tid att utföra. Jag har börjat se mig om efter ett alternativ. EDIT: Ska tilläggas att jag ligger på den gamla skitpanelen. Övergången verkar ju ta ett år.. Så kanske nästa vår får jag den nya. |
Hej Lyx, gfors, Fredrik,
Till att börja med så blir vi riktigt ledsna att höra klagomålen, för om vår tjänst på sistone inte varit felfri så är det bara för att vi jobbar på att genom nya system göra den mycket bättre för alla kunder. Vi beklagar om ni temporärt drabbats av detta. Om ni mailar [email protected] om exakt vad ni vill ha ändrat så ska vi titta på det. - Kritik mot kontrollpanelen: bättre i 2.0, vi tar villigt emot alla förslag - Längre svarstider i supporten: beklagar tillfälliga toppar, vi har två nya supporttekniker som börjar på heltid idag och fler på väg in inom kort - samtidigt lanserar vi en ny organisation i supporten. - Gamla vs nya kunder: stämmer inte alls. Vi har sedan lanseringen av 2.0 8 mars inte gjort ett enda rabatterbjudande mot nykund, all energi läggs på att så fort som möjligt finslipa vårt nya system så att alla kunder kan få ta del av det. Och nej det kommer inte att ta ett år, vi lanserade 2.0 8 mars och vi räknar med till hösten tot 4-6 mån. - Ang. gfors: ledsen att du upplever det så, du får mer än gärna maila in och tala om vad du vill ha ändrat. Vänliga hälsningar, Erik, Binero |
Citat:
|
Citat:
Överlag anser jag fortfarande att Binero håller hög kvalitet jämfört med konkurrensen, men ni har inte det försprång ni tidigare hade. Det stora problemet är kontrollpanelen, som är präglad av mängder av buggar; borttagna domäner som ligger kvar som dubbla "spökkopior", DNS info som inte vill ändras (men trycker man 18ggr i rad så får man till slut "Ok!"), namnservrar som inte uppdateras (samma sak, trycker man tillräckligt många ggr så...). Ojämn kvalitet på kontrollpanelerna är alltså den stora bidragande faktorn till att man ibland svär som Binero kund. Dessa fel är små, men ack så irriterande, och att administrera sina domäner kan ibland jämföras med att simma i sirap. Eftersom det moment man försöker göra (typ att ändra namnservrar) i princip alltid går igenom efter xx försök, så är felen uppenbarligen inte några verkliga fel, utan bara buggar i systemet, detta gör det hela ännu mer irriterande. Förutom strul med kontrollpaneler så har jag även blivit drabbad av fakturastrul ett par gånger den senaste tiden, i form av att jag fått påminnelse på fakturor som ska vara makulerade (för tjänster som är uppsagda), men även blivit fakturerad för något jag inte skulle blivit. Självklart har dessa problem löst sig efter dialog med er kundtjänst som varit hjälpsamma. Men för mig är just fakturastrul extra känsligt då man ofta leker med automatiska system, påminnelser som kan gå vidare till inkasso, fakturor som kan förväxlas osv. Just betalning måste ju vara otroligt viktigt att det alltid fungerar. Du får ursäkta att jag väljer att svara här och inte mailar, men jag vill låta övriga deltagare i diskussionen ha full insyn. Överlag är jag som sagt en glad och nöjd Binero kund i flera sammanhang, men irritationsmomenten har varit flera på senaste tiden. |
Jag tycker då inte att dem blivit sämre än förut vad jag märkt av i alla fall. Men jag kan som "gammal" kund instämma att kontrollpanelen som vi äldre kunder har inte är något att hänga i granen.
|
Svar: Binero
@danielos Ja, så ser det ut för nya kunder sedan vi släppte det systemet, men för övriga så gäller fortfarande det gamla systemet eftersom vi inte har migreringen färdig ännu och en sån kraftig migrering mellan två helt skilda system är inte något man kan ordna över en natt tyvärr. Alltså två system, två kontrollpaneler under en övergångsfas nu.
@gfors Du har rätt och samtliga saker du tar upp är anledningarna till vårt nya system 2.0. Vårt gamla system är en samling undersystem i sig vars begränsningar efter en explosiv framgång de senaste tre åren nu i vissa fall börjat märkas. Med målet att vara bäst har vi därför satsat en enorm mängd tid och kapital på ett komplett nytt, enhetligt och modernt system utan någon teknisk koppling till det gamla. Ny kontrollpanel, nya ekonomi- och domänhanteringssystem, nya upplägg med lastbalansering och serverkluster är de allra största skillnaderna. Detta ger förbättringar såväl i driftssäkerhet som i många andra aspekter bl.a. de du nämner. Vi arbetar intensivt med att finputsa det nya systemet inför migrering och vi är övertygade om att du kommer att bli positivt överraskad när vi väl flyttat dig och övriga kunder. Vänliga hälsningar Erik Binero |
Att inte flytta över befintliga kunder till det nya systemet innan man tar in nya kunder till detta är onekligen att sätta de nya kunderna före de gamla...
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag har alltid älskat Binero jämfört med alla andra webbhotell, men just nu är jag lite besviken. Alla mina hemsidor går extremt segt och jag kommer inte åt min "Avancerade inställningar" alls via kontrollpanelen och det tar minst 2min att ladda den snabba redigeringen av domänerna.
|
Jag tycker också att Binero är segt.
|
Jag har haft problem med binero i ungefär ett år nu och jag har tyvärr två konton hos dem. Jag har tyvärr nästan vant mig vid att alltid behöva kontakta supporten vid ärenden i kontrolleringen. Detta är såklart skrämmande men jag blev riktigt besviken när jag för några dagar sedan fick en faktura som jag redan hade betalat (som jag var nära att betala igen). Efter en snabbkoll bland fakturorna fanns dessutom fakturor för 4 domäner som inte ens hade gått igenom vid registreringen och som jag vid ett senare tillfälle registrerade hos loopia pga.....ja bineros felande kontrollpanel :)
Problematiken med att flytta cirka 60 domäner och några dussin webbar gör att jag känner mig tvingad att stanna. |
Beställde en .eu och en .se för någon vecka sedan och betalade. Enbart .se registrerades, dock finns .eu på kontot men är tillgänglig enligt andra registrarer.
Ringde support och sade det samt att jag ville flytta min .eu från konto1 till konto2. Sa att jag skulle lägga upp ett supportärende. Trodde jag därav skulle få svar relativt snabbt men det har gått ett par timmar nu. |
Börjar bli ganska irriterad jag också. Verkar bli sämre för var dag som går tyvärr. Till och med supportformuläret är ju helkass nu. Känns sådär underhållande att fylla i kundnummer, epost och captcha när man redan är inloggad. Onödigt och irriterande. Förhoppningsvis kan de ta sig i kragen snart, annars är jag rädd att de går samma väg som Loopia. Hade saker och ting fungerat som de ska så hade de dessutom förmodligen inte behövt ny supportpersonal utan kunde ägna sig åt vettigare saker...
|
Citat:
Hur kul känns det som gammal kund att höra "vänta ett halvår så fungerar allting bättre än någonsin därefter"? |
Jag flyttade från one.com till Binero för några månader sedan och efter flytten har mina sidor varit extremt sega. Jag har varit i kontakt med supporten om detta och de har intygat att allt gå mycket segt för mig och även nämnt att det går segt för flera kunder.
Kontrollpanelen vet jag inte om jag har så mycket att klaga på, har genom mitt företag sätt den äldre versionen och tycker det är en klar förbättring (även om man hade kunnat lugna sig lite med AJAX osv för snabbare laddningstider). Måste säga att jag verkligen funderar om min flytt var ett bra val eller inte. Jag lockades nog för mycket av alla funktioner. Väntar någon månad till och hoppas på att det blir bättre. Sega laddningstider är besökare (och framför allt jag) allergiska mot - vilket tvingar mig till att byta tillbaka. |
Citat:
|
Har också upplevt Binero som att de börjat dala senaste tiden. Ofta fungerar inte avancerade kontrollpanelen alls, svårt att få en överblick, svårt att hitta sådana simpla funktioner såsom Byta lösenord på kontot m.m.. Synd, för det är ett bra webbhotell annars.
|
Kan hålla med om den mesta kritiken här, men svaret från Binero i tråden lät ju lite lovande så vi får se.
|
Håller med om det som skrivs här i tråden, varit kund på ett eller annat sätt sedan Binero hette Aleborg , och på sistone känns det inte lika bra som förut, trots löften om en ny kontrollpanel, kanske blir bättre (hoppas verkligen) när den väl är uppe, men Binero behöver stressa på det lite nu och fixa upp den någongång, har pratats om den i en evighet, är dags att fixa igång det nu.
Som någon annan sa, är ett bra webhotell annars, men behöver rycka upp sig (eller iaf se till att inte förfalla). |
Kan hålla med om att segheten ökat på sistone. Men det kanske har sin förklaring att det är nya systemet som är prio ett just nu. Jag kan hålla mig till tåls till efter sommaren iaf.
|
Citat:
Gud så trött jag blir på att ingenting går att göra problemfritt när det gäller Bineros kontrollpanel. Och droppen som fick min bägare att rinna över var när jag registrerade ett helt nytt domännamn, och systemet satte en annan person som ägarkontakt för domänen jag registrerade! Denna person står som ägare för en annan domän som jag administrerar på samma konto, men att den inte sätter mig som ägare på de domäner jag köper är ju befängt! Näe, nu börjar jag leta alternativ, orkar inte vänta längre på att man ska fixa sånt som inte bör vara fel från början. Skulle ett nytt webbhotell öppna sina dörrar med så här mycket fel så skulle inte en enda kund stanna mer än en vecka. Binero lever på gamla meriter. Och ja, jag vet, nya kontrollpanelen kommer och den kommer säkert lösa allt och skapa världsfred men nu är jag så förbannat trött på att ingenting fungerar... |
Citat:
Binero lever på gamla meriter och det är bara en tidsfråga innan ryktet vänder åt andra hållet. |
Jag håller med de flesta skribenter - jag har ofta haft problem med Binero - oavsett vad det är jag försökt göra. Riktigt irriterande.
Jag har nu betalat för mitt webbhotell hos Binero, men slutat använda det. Pengar rakt i papperskorgen... ...men som någon tidigare påpekade så skrev binero-snubben ett tämligen lovande inlägg ovan. Så vi får se ifall det görs några förbättringar! Hoppas innerligt på att något händer. |
Nu ska vi inte klaga på för mycket. Binero är fortfarande ett fantastiskt webbhotell med bra support.
Kan ni ge oss ett preliminärt tidsschema om flytten av alla gamla kunder till det nya Binero 2.0? |
Citat:
För övrigt så en av de 3 domäner du nämner har jag överlåtit till en annan person, så varför den ens finns kvar på mitt konto är ytterligare ett ologiskt under. |
Citat:
|
Citat:
Jag är så trött nu, och jag anser att man väl ändå ska kunna ställa några jäkla krav på att saker och ting fungerar... |
Citat:
Jag står ju t.o.m. som köpare på bekräftelser och kvitton, så när systemet sedan sätter en annan person som ägare av domänen måste det ju vara en allvarlig brist i systemet. |
Citat:
|
Citat:
Det andra domännamnet på mitt konto som har en annan ägarkontakt är ett domännamn som JAG köpte, och sedan gjorde en ägarflytt på till en annan Binero kund. Men ännu en gång p.g.a. ERT skitsystem så ligger den domänen kvar under mitt konto trots att jag inte har något att göra med den längre. När den här diskussionen började var jag en supernöjd Binero kund som den senaste veckan blivit missnöjd. Tack vare dina spydiga jävla svar så har jag nu blivit en aktiv Binero hatare, och jag kommer att råda andra att undvika er. Istället för att försöka lösa mina problem, lyssna på vad jag säger, och försöka hjälpa så svarar du spydigt i ett öppet forum och anklagar en kund för att bryta era regler, fan vilken schysst support... Tack för den här tiden Binero, och du Kjette verkar vara en suverän representant för företaget. |
kjette, jag har exakt samma problem som gfors. Vi har varit i kontakt mer er och ni bad oss skicka in domänöverlåtelser från iis. men vi köper nya domäner väldigt ofta. Kan vi lösa det smidigare?
|
Citat:
Beträffande ägarkontakten så har jag skrivit till supporten imorse. Det är inga konstigheter med hur jag egentligen vill ha det, mina domäner ska stå med mig som ägare, de jag köper i framtiden ska ha mig som ägare, och domäner jag inte längre äger ska helst inte dyka upp på min kontrollpanel. Jag förstår att ni säkert har drösvis med problem och en rejäl huvudvärk p.g.a. er nuvarande kontrollpanel, men det är en helt ohållbar situation att vara kund idag. Nyss genererade jag en aukt.kod för att flytta en domän och det tog 5 minuters försök innan jag fick en kod av systemet. Som Timofey skrev tidigare, finns det någon tidsplan för flytt till ny kontrollpanel? Sker det inte riktigt snart så har man ju inget annat val än att ta allt och dra. Och ska sanningen fram så är den enda anledningen att jag (och säkert många andra) fortfarande är Binero kunder, att er konkurrens är ännu jäkla sämre. |
Citat:
Akuta fel i den gamla kontrollpanelen måste med tanke på den extremt långa övergångsperioden givetvis prioriteras framför migration av kunder till den nya då vi är ett mycket stort antal kunder som fortfarande sitter fast i den. Gfors, lite färre svärord skulle inte skada :) |
Citat:
Skämt åsido... Uppfattat, bör även investeras i längre stubin till undertecknad... |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:05. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson