![]() |
Zeki Studios ny design, feedback
http://dev.trinax.se/zs/
Vad tycker ni? :) har aldrig hållt på med stockfoton på det sättet som backgroundsbilden, är rädd att det ser lite för mycket ut. Va tycker ni? |
Hej,
Det blidde ju hur snyggt som helst, men (om jag tolkade "stockfoton" rätt) att som webbdesignbyrå bygga en stor del av sin presentationsajt på någon annans bild/design tycker jag personligen känns lite sisådär. Men jädrans snyggt blidde det som sagt! |
Tack så mycket :)
|
Mer:
Texten bör du nog se över, eftersom den inte alls är klockren än. Dock känns upplägget och navigeringen föredömlig och användarvänlig. Du har en talang du bör ta vara på! ;-) |
Bra upplägg. Håller med föregående talare i det att texten definitivt behövs plöjas igenom, alldeles för mycket talsvenska genomgående.
Jag gillar konceptet av den stora bakgrundsbilden, men jag gillar verkligen inte bildvalet i sig. Taggtråd, mörka moln, och massa olyckskorpar känns inte som de intrycken jag som blivande kund vill ha när jag besöker din sida... |
kontrasten på portfolioknappen är för dålig. Måste anstränga ögonen för att se. Annars mycket fint! :)
|
Texten skall ordnas :)
Tack för alla tips. |
SIDAN KODAD OCH KLAR NU! http://www.zeki-studios.se/
|
Bakgrundsbilden är för liten för min upplösning (1680px).
Sen vet jag inte riktigt vad jag tycker om att du har filmsidan i din portfolio, som vi ju kom överens om i en annan tråd att du har stulit. |
En del stavningar: webbdesign(er), teknisk
Sen så har en bisats har blivit en egen mening. Inte så mycket att anmärka på med andra ord. Sen är det trevligt med en 17-åring som köper programvaror för 22 kkr för sin hobby. ;) |
Jo märkte det med bakgrundsbilden, den skall jag förstora, någon som har förslag på hur mycket man behöver förstora den? på bredden då alltså, hur många pixlar e de på bredden en vanlig widescreen skärm idag? cirka?
Jag tog bort filmsajten :) tänkte ej på det. |
Citat:
I övrigt är sidan är mycket fin men fyller knappast sitt syfte, hitta en glad och ljus bakgrundsbild på ett fint landskap och skippa taggtråden och de dystra molnen... |
tack för ditt svar!
|
|
Ändrad bakgrund, samt storlek! Kolla igen!
|
Vackert värre! Kontakt och Portfolio-sidorna har inte samma övergång mellan bilden och den nedre delen som framsidan har. Dessutom har du javascriptjoxat till knapparna så att när man klickar på "Portfolio" stannar man kvar på rotadressen. Man ska ju komma till http://www.zeki-studios.se/portfolio såklart. Sidtitlarna ska vara unika.
På kontaktsidan bör du skriva ut adressen under kartan så att man slipper klicka och så att google ser den. Namn och telefonnummer borde vara med i footern. |
På tok för stor bakgrundsbild i headern, då pratar jag filstorlek. 1.5mb bara för headerns bakgrund kan ge rackarns tröga laddtider för en så enkel sida.
Dessutom är frames en ond bekant från 90-talet, du bör verkligen tänka efter en extra gång innan du använder denna ålderdomliga teknik på en sida som ska visa att du är en modern och duktig webbutvecklare. |
Snyggt, men om den är 1,5mb så är de lite att ta i kanske :)
Inte för att de har så stor betydelse i dagens Sverige, men men. |
Citat:
Skulle säga att det har mer betydelse nu än någonsin. Folk börjar använda sina telefoner för att surfa in på internet, vet inte hur det är med dig. Men jag är inte så jävla taggad på att pröjsa 20 spänn i trafikavgifter för att gå in på den hemsidan ;) |
Citat:
Om man surfar med mobilen så brukar man ha data paket ;) typ som jag :) |
Citat:
Märke av att det tog flera sekunder att ladda på min burk fast jag sitter på företagsnätverk nu, sen small det till när bilden kom upp .... Knapparna uppe till höger verkar ha en flatare design än övriga sidan, de känns som en fyrkantig volvo 140 medan övriga sidan känns som en XC90 med sina mjukare former, inga likheter i övrigt som en jämförelse.... Tycker sidan var hyfsat just men ZUP!-texten (vad betyder ZUP?) med referense till 17-åring tycker jag ska bort eller helt ändras. Vet inte med vad dock, texten köänns inte alls bra ihop med sidan, den stämmer inte alls. Borde vara mer "seriös" eller ordspråk/anekdot så den stämmer med sidan i övrigt. |
När Google också tar i beaktning laddningstiden för en sida så bör man nog optimera lite mer.
Sen om man "brukar" ha datapaket, jag är tveksam. Fler och fler har det, men långt ifrån alla |
Har du "lånat" bakgrunden av webbyran.nu?
|
Nej... haha..
vill du lära dig? haha, öppna photoshop, ctrl+n --> 400x400px, new layer, fyll med färgen #e7e4df; add some noice = Filter --> Add Noise --> 2,5 uniform |
Citat:
Du Zeki, du kanske ska se till att inte ha en sida som ser 60% likadan ut som en av dina konkurrenters sidor... T.o.m. samma script på flera ställen. Klickar man på "tjänster" på bägge sidor så ser det plötsligt ut som att man är på samma sida, även effekten är densamma! Kan nog tänka mig att även Webbyrån skulle tycka att likheten är ganska irriterande. |
Citat:
|
haha herregud, ska ni smutsa ner denna tråd nu med.
Min hemsida är inte lik deras ett dugg. Sluta smutskasta denna tråd nu, för jag har inte gjort något fel. |
Citat:
Ingen har smutskastat dig. Vi ger dig kritik (vilket feedback forumet är till för) Alltså: * Ändra header-bilden till jpg. Detta kommer du spara mycket på. .PNG 1.44mb .jpg 344kb .bmp 1.14 mb. Om man ska ta exemplet med att göra din header till .jpg så sparar en mobilanvändare bra pengar på det. Från: 52.50kr till 12kr. (baserat på ConnyWesth's priser från tele2) |
zekighulam,
Frågar du efter feedback får du nog räkna med lite (konstruktiv) kritik också. Jag brukar ibland (med rätta) bli sågad vid knäskålarna i denna forumdel, hehe. Som sagt tidigare är du uppenbart talangfull och skulle nog inte behöva "sno" något alls. Ibland är nog INTE enkla, snabba genvägar "the way to go". Ps. danieldates förslag angående jpg istället för png är nog ett mycket klokt råd. |
Jag hade tänkt och ändra header-bgn till jpg men, då blev det lite krångligt längst ner på headern eftersom lite oliak grejer är lite genomskinliga, skuggor osv, men jag kan absolut dela bilden i 2 delar. Skall ordnas.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Designen är sjukt lik, och funktionaliteten är snudd på identisk. Öppna bägge sidor bredvid varandra, och tryck på "tjänster" på bägge sidor. Ser du inte den likheten så är du illa ute... Bakgrunden och typografin är nära identiska. Och lägg av med snacket om att "smutsa ner" trådar, frågar du vad folk tycker så får du också ta åsikterna som en vuxen. Om du ber om feedback, och så har du vissa riktigt dåliga bitar med din sida så ska du f*n vara glad att folk säger det, inte sitta och sura för att det du gjort inte var perfekt. Det jag själv gör är långt ifrån det bästa, och ofta får jag fråga andra mer kunniga om hjälp, men då gäller det att inte ha taggarna utåt. Som jag sade vid ett tidigare tillfälle, jag önskar att jag vart lika duktig som du när jag var 17. Om jag satt i din sits, och skulle lansera en hemsida som en webbdesigner, så hade jag blivit skitglad om någon hann varna mig i tid att min sida var sjukt lik en konkurrents, och Zeki, era sidor är sjukt lika. Var glad att det var vi som såg det och inte någon framtida kund, då hade det sett oseriöst ut. Sluta fråga, eller lär dig ta svaren... |
Citat:
Förstår dig. Tack för du la ner tid att skriva det. |
Citat:
Jag gillade din design skarpt tills jag såg webbyrån, sen kändes som att du måste ändra på saker. Det skulle förmodligen räcka med att bara ändra bakgrunden så skulle den absolut värsta likheten vara borta, då skulle ingen omedelbart tänka på det iaf. Du kan säkert komma långt med enkla medel och justeringar... |
Snyggt, men det är lite svårt att läsa "lite om mig"-texten.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson