![]() |
Mycket snygg design till salu
Säljer den direktpris: 600kr (PSD)
Direktpris kodad XHTML&CSS: 1500kr Bilden i slidern har jag lånat dock. Länk: http://zeki.se/Filmsajten/ |
Jag var intresserad av att köpa denna av dig men blev precis lite fundersam...
Finns det någon anledning till att den är slående lik denna? http://www.inspira.me/?theme=2 Det på themeforest är visserligen publicerad i går och din tråd har ju legat här ett tag... finns det någon koppling? |
Oj det var ju inte lite likt utan nästan identiskt
|
Kan ju vara zekighulam som har tillverkat den på themeforest också, men då vill jag veta varför jag skall köpa en HTML/CSS för 1500:- när jag kan få den wordpress integrerad för 27 dollar... :)
|
Fast killen är från Argentina och bor i Buenos Aires så jag tror inte det är han.
|
Någon har stulit, men frågan är vem...
|
http://www.ninjaquery.com/themes/wp/perfect-box/about
Jadu.. om inte annat så har ju den designen undersidor iaf. Mer än bilden TS har. |
Flera utav hans designs har jag känt varit kopior på andras jobb.
Men killen är "smart". Han snor olika delar från olika mallar och kallar den sin egen. Hoppas jag har fel, men tror det inte. Det är väl ingen ide att sitta och fundera på vem som gjort fel. Kan väl inte bli mer solklart än denna design? |
Yes, har tagit inspiration ifrån den themeforest sidan.
Men inte bara ifrån den sidan, jag brukar itne härma sidor som mycket som den faktiskt, det kan jag lova er. Såg ovan att ni tycker jag härmar mycket folk med mina andra designer också? Det kan ja nästan lova att jag ej gör, men ja erkänner, denna är lite väl härmad än att bara kallas inspiration. Men jag garanterar er, haha resten av mina sidor här är inte som detta fallet. Jag kommer inte tillbaka hit och skall tjafsa mer med någon av er, har inte tid, onödigt om ni skriver, ha de. Tråden kan stängas. |
Citat:
|
Visst kan man få inspiration av andra sidor, men i vissa fall märkt det klart och tydligt att det är en total ripoff men endast några få skillnader. I det här fallet är det rätt klart, även om kopian inte är lika genomtänkt som originalet.
|
Citat:
Det är som jag ska gå in på Stadium och sno en tröja och sedan när jag åker fast säga: "Nä, men jag brukar inte sno tröjor, jag kan nästan lova att jag aldrig snott utav er förut" Det känns riktigt tryggt att du nästan kan lova att du inte gör det... Verkar som att de flesta här tycker att det är okej, han erkänner då släpper vi det. riktigt skön kille som efter att ha lagt upp 1-2 designs i veckan inte har tid längre och bara ska "dra" så fort han åkt fast. Radera absolut inte denna tråd, låt den vara kvar så inte fler blir lurade av killen. |
"inspirerad", "lite härmad"? Nu vet jag inte vad just bakgrundsbilden har för ursprung men bara den är ju exakt samma bild på båda sidorna
http://zeki.se/Filmsajten/bg.jpg http://www.ninjaquery.com/themes/wp/...background.jpg men du verkade vara fyndig nog att ändra positioneringen lite |
Hej,
Har även zeki studios inspirerats av webbyrån . nu? |
Det ser ut så. Footern är kopierad rakt av, och det verkar även bilder, CSS och HTML vara i footern.
|
Lämnar han WN nu? haha...
Citat:
|
Citat:
|
Så snällt sagt av dig oskar! :]
Citat:
|
Citat:
|
Han är gärna välkommen om han inte "snor" idéerna från andra sidor och gör exakt som dem och sen säger att det är "jag" som har gjort den. Skönt att Zeki har balls och sa att han faktiskt hade härmat designen.
|
Jag tror det finns många som är begåvade programmerare och designers, men nu för tiden letar alltför många efter genvägar i livet medan föräldrarna är slappa och tittar mest på tv utan att engagera sig i sin ungdomar.
|
Åh, genvägar is the shit!
Jag spenderar hellre flera timmar på att hitta en smidig automatiserad lösning, än gör något repetitivt och tråkigt! Att skissa på designer är ju däremot sällan repetitivt och tråkigt |
Citat:
|
Eller så gör man som jag och letar på ett färdigt och gratis Wordpress-tema och bara anpassar det så det passar mig.
Den stora skillnaden är väl att jag ALDRIG skulle sälja det som en design. Att däremot använda det som "design" på en sajt jag säljer är en helt annan sak. Jag skulle dock aldrig hävda att det är jag som har "designat", jag bara anpassar. |
Känns som designen: http://dev.trinax.se/zekistudios/web/kaffepaus/ är tagen ifrån themeforest den med, har surfat på den sidan mycket och har hittat då liknande, hoppas dom bannar en sådan kille, stjäl man ifrån andra så måste man ta ansvar för sina handlingar och då spelar det ingen roll hur gammal man är.
skillnad med kaffepaus är loggan och menyn som är ändrad. jag kallar det busted i allafal |
Kaffepaus sidan är inte stulen!!!!!!!!! Har redan haft en tråd om detta, HITTA DEN SIDAN SOM NI TROR JA STULIT DEN FRÅN!!!!
DEN ÄR INTE STULEN ! DETTA ENDA NI HAR HITTAT ÄR KAFFEBILDEN PÅ KOPPEN |
Nä, jag tror på zekighulam, han må ha tagit "inspiration" från vissa siter, men han är begåvad och förtjänar mer än så här. Var snäll att inte döma så snabbt. WN börjar likna vuxen mobbning, inte första gången jag säger detta.
|
Citat:
du kan kallade vad du vill men innerst inne känner du det samma som oss. Om han är begåvad eller ej kan jag inget säga till om han är så pass ny men det gör inte någon skillnad till hans beteende. Ang. inspiration är en ren lögn och det ser vi alla så jag tror nog vi skall sluta upp att slingra oss på den punkten. en liknande fråga på ett annat forum har varit uppe om ripp/stöld samt inspiration och då tyckte man att ungefär 25% av en sida var max gränsen för att kalla för inspiration mer var ren stöld. frågan kan variera lite tycker jag angående sådant här beteende men har man "företag" inom branschen så skall detta ej hända, men inspiration är bra att ha men tänk på hur du gör i framtiden, annars kan det straffas hårdare än vad du tror. jag önskar ändå lycka till med framtiden då du är ung och dum som man säger på äldre dagar. |
Jo, jag håller med dig generellt mynameisfredrik, han är ung och jag tror han kommer att lära sig samt bli duktigare med tiden utan att kopiera saker från andra, men det är viktigt att man inte är för hård mot honom, utan bara försöker tillrätta visa honom så bra som möjligt. Alla har vi gjort våra misstag, inte minst jag, och alla har vi lärt oss att inte göra om våra misstag. Jag är övertygad om att han efter detta inser vikten att sälja sitt eget verk till 100% och kommer att arbeta på att göra all design helt själv.
|
Citat:
Jag tog riktigt illa upp, för jag tyckte som många andra att han hade väldigt snygga designs. Jag var otroligt nära att börja ta uppdrag utav honom för design jobb. Vad tror du / ni mina kunder hade sagt om de sett att de betalat för designs som är rena kopior på andra mallar de hade kunnat få för 200 kr... Han visste att han gjorde fel, eftersom han var snabb med att erkänna det. Är man 17 så vet man skillnaden på rätt och fel. |
Citat:
Jisses.. Det är väll långt i från "vuxen mobbning"? Jag tycker de som skrivit här nästan varit lite väl snäll med tanke på han tog en design, ändrade färg, och försökte sälja den som sin egen. Jag anser att det är rätt allvarligt. |
Det är ju en sak att låna rätt mycket idéer av en andra designer till något eget projekt. Men när man försöker sälja det till andra så går man över gränsen, det är ju lurendrejeri.
|
Citat:
Men jag tror inte han inser allvaret i detta förrän just nu, och jag är övertygad om att han är som jag när jag snattade en enda gång i livet och blev tagen för det och sedan gjorde jag aldrig om det. |
Citat:
|
Citat:
Jag förstår hur du tänker, och du har en poäng i det. Men när det är på den här nivån och han påstår sig driva en webbyrå och har en fasad på att vara seriös, då känner jag att det inte är lika oskyldigt som att göra ett litet bus eller snatta. Jag hoppas verkligen att detta är den enda designen han kopierat, och det känns inte direkt tryggt att han nästan kan lova att han inte gjort det förut... Det som gör mig väldigt förbannad är ifall (hoppas inte, och har inga bevis) han har gjort det till någon slags verksamhet där han försöker lura på människor olika designs / hemsidor han snott av andra. Det är det som gör att det inte känns okej att bara slå linjalen på fingret och glömma allt... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson