![]() |
Reklamfilm
Hej!
Jag driver förmodligen universums minsta webbhotell sedan ett par år tillbaka. Detta har jag under en lång tid haft som projekt vid sidan av anställning mest för att utveckla mig själv. Nyligen sa jag upp mig från mitt arbete och gick över till 100% som egen (yaay!). Med detta som bakgrund skall jag nu försöka satsa lite hårdare på de projekt jag har igång där webbhotellet ingår. Att marknadsföra sig när man är mikro-företagare är jobbigt. Skitjobbigt! Allt kostar ju fläsk. Jag har satsat på några olika varianter och ibland dessa ingår en kort reklamfilm som jag nu vill ha lite feedback på. Filmen finns att beskåda här: http://www.youtube.com/watch?v=9T7XlP-g2Ok Vad tror ni om den? Är det rätt längd? Är musiken kass? Ser den alldeles för "hemma-pul" ut? Lagom komik i den? För att göra en rättvis värdering av budskapet i filmen måste det nog framgå att mitt webbhotell tar betalt per MB som förbrukas över en månad. |
Den var fin och rolig... två saker bara...
1.) Texten är lite svårläst eftersom det är så ljust bakom den. 2.) Ang. budskapet... Jag köper webhotell som levererar vad jag förväntar mig att behöva i framtiden, ett webhotell att växa i helt enkelt... |
Jag håller med dig... kanske skulle gå på lite hårdare med blur för att se om texten syns bättre. Tack!
|
Tyckte den var lite lång. Det skulle nog gå att trimma ner den rejält för att ge lite mer tempo i den.
Även fast det kanske inte är så viktigt, kanske det skulle sälja lite mer att berätta vad som är unikt med erat webbhotell, alltså att man bara betalar för utrymme och trafik man utnyttjar ;) |
Ja man kanske skulle bli ännu mer MTV-style och klippa ner mot 30 sekunder :)
|
Du kan ju också köra den i högre fps så går allt lite snabbare... :)
|
Aaah just! Bra tips! Ska testa en med högre fps direkt tror jag
|
Den var rolig och man förstod iden :) Men korta ner den lite vore nog inte fel. Musiken var helt okay trycker jag.
|
Trevligt initiativ. Dock saknar jag information om adressen till hemsidan. För oss här på forat är det självklart med millbox.se, men så är det inte för alla :)
|
ghis: En något kortare/snabbare variant är på gång :)
datar: Jag har funderat på det också... men just nu ligger filmen i samband med webbplatsen så de flesta som ser den är redan där. Ska nog göra en moddad variant med URL i också så man kan visa den på andra ställen med! :) |
Det räcker nog att visa inomhusscenen. Känns lite överförklarat med försäljningen faktist.
Du får nog fixa till den grova jumpcuten sekund 30. |
Håller med dom andra, tycker den är riktigt bra och rolig. Dock är den för lång före det kommer till knorren.
Klipp ner den första delen när dom står och pratar och kom till sak mycket snabbare för att hålla tittaren kvar. Som sades tidigare så är texten lite svårläst när det kommer "Brukar (du o)ckså" () betyder svårläst. Väntar med glädje att se andra versioner =) |
Det absolut vanligaste misstaget man gör när man börjar göra film som det här är att man försöker berätta hela historien från start till slut. Våga hoppa över självklarheter som man själv som tittare ändå förstår, så kommer det att flyta mycket bättre.
|
Tack för all feedback! Detta är första reklamfilmen jag någonsin har vart med och tillverkat... så det är "några" saker att lära sig ;)
|
tycker den är bra! håller verkligen med om att den bör ner i längd för att behålla tempo. du kan fortfarande ha med vissa nykelscener (när dom skakar hand o garvar, när han tar bort skylten etc.) och sedan när han sätter sig med pusslet.
|
Det jag tycker var ok i filmen var texten i slutet och musiken, tyvärr så sa inte själva filmen mig något alls, tråkig med andra ord. mitt råd är nog speed'a upp den lite och ha klart för dig vad du vill med din film.
Lycka till |
Jag ska vara ärlig.
Jag tycker din film inte är särskilt bra. Du har taskiga färger. för unga skådespelare som "rör sig" för mycket, överdrivet. budskapet är luddigt och kommer för sent. filmen är för lång. bilen är för mycket förort. huset är lagom stort för en person, förstår inte poängen med att sitta på en hård pinnstol och lägga pussel, som om det vore allt man gjorde i ett sånt hus, speciellt om det är nysålt kan man fatta att det inte finns mycket möbler i det. jag förväntade mig mer att det skulle bli någonting som klickade, men det blev bara glapp. vill du sälja ditt budskap borde du hålla dig till 30 sek. använd äldre personer. ställ upp en säng, lampa, bord etc i en aula eller en gym-hall, det ger effekten du är ute efter. korta ned det hela till att skippa försäljningen, den är helt meningslös, starta i gymhallen. ha gärna någon som kommer in och dunkar basketboll i andra sidan av hallen när det är sovdags, eller något liknande som irriterar. ha en löpande text i underkant av bild, möjligtvis scrollande som på en nyhetskanal, med vad dit företag är bra på, och ha den med hela tiden, från starten av filmen. ha ett lyckligt slut som en mysig stuga med en brinnande brasa i hörnet som alternativ. tryck på vad du är bra på. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:42. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson