WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   .com domäner för 1$ (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1041434)

tap1on 2010-04-09 23:08

.com domäner för 1$

Tja!
Tänkte bara tipsa om att netfirms.com säljer .com domäner för 1$ om man använder sig av koden "DOLLARDOMAIN". Så passa på och shoppa loss.

BjörnJ 2010-04-10 05:52

Tack för tipset! Gäller det bara just .com, eller även några andra TLD? Kan man registrera flera samtidigt, som ett köp?

Är det någon som har några erfarenheter av Netfirms? Är de pålitliga?

Sweely 2010-04-10 12:15

Björn! Jag vet inte ifall det bara gäller .com-domäner, men det fungerar i varje fall! Registrerade 3 .com-domäner på en och samma gång, använde kupongen och fick en total summa på $3 för TRE DOMÄNER. GALET BILLIGT!

youheardit 2010-04-10 12:33

Tack som f*n för tipset, rena guldgruvan ju :D

Sweely 2010-04-10 12:54

Sjukaste jag vart med om på länge! Funderar på att köpa 10 domäner till, bara för att.

Det kostar dock bara $1 för ett år, sen betalar du $7 per domän (vanligt pris).

youheardit 2010-04-10 13:09

du tror inte man kan föra över dem till binerokonto?

Sweely 2010-04-10 17:44

Om man kan föra över domänerna till ett binerokonto vet jag inte, det får du fråga någon 'expert' eller helt enkelt försöka göra... :)

Det jag undrar är hur länge detta erbjudandet 'existerar' - jag menar, när kan man inte längre beställa domäner för $1?

mindphaser 2010-04-10 22:11

Borde inte vara något problem att överföra, under fliken transfer återfinns ju en AUTH-kod som man borde kunna använda.

youheardit 2010-04-10 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av mindphaser (Inlägg 20350637)
Borde inte vara något problem att överföra, under fliken transfer återfinns ju en AUTH-kod som man borde kunna använda.

Jo, sant.. men så fungerar det ju inte med .se domäner.. måste ju ha pappersarbete osv.. Så är .com bara en auth-kod för att föra över domäner?

Omega Man 2010-04-10 22:54

För att föra över en .com så måste man se till att domänen är olåst samt ha auth-kod. Har mailat netfirms och frågat ifall de tar en avgift för transfer.

1$ erbjudandet kommer ifrån http://www.facebook.com/netfirmsfans?v=app_7146470109
"Limit one per credit card. Promotional price applies to the first year only. Domain will renew at regular price the following year. Promo expires May 31, 2010"

Konstigt att det bara är ett .com per kreditkort, lite ologiskt att det inte bara är ett per person ifall de ska ha en begränsning. Ni som köpt flera på samma kort kanske får en otrevlig överraskning. Verkar inte vara så attraktivt ifall man bara får registrera ett .com till det priset, känns mest omständigt att ha bara ett domän på ett avsides registrar konto och när man flyttar det till sin ordinarie registrar får betala en förnyelseavgift + netfirms eventuella avgifter.

tartareandesire 2010-04-10 23:09

Förstår inte riktigt varför ni är så uppspelta :) Är domänerna inte värda 10 dollar är de nog inte värda 1 dollar heller :)

Sweely 2010-04-11 01:09

Jag registrerade 3 stycken .com-domäner samtidigt, på samma kreditkort. Funkade fint. Det enda som suger är deras senaste mail där de ber mig ta kort på mitt kreditkorts båda sidor och skicka till dem. Vågar man?

Viktor 2010-04-11 01:42

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20350655)
Förstår inte riktigt varför ni är så uppspelta :) Är domänerna inte värda 10 dollar är de nog inte värda 1 dollar heller :)

Går snabbare att tjäna in 1 dollar på en domän än vad det tar att tjäna in 10. Speciellt när
man har ett år på sig. Sätt upp en liten sajt med reklam. Alla domäner man köper måste inte
ha ett högre värde än vad man betalar för dem.

Vi är många som sitter och har en domän i åtanke. "shit ska jag betala en hundring för
domänen, vad ska jag ha den till". Nej men för 10 spänn så behöver man inte fundera
ens, är bara låsa den till sig direkt.

Förra året när det var någon kampanj för .nu domäner så köpte jag en hel hög av dem.
Efter ett år behöll jag inte alla, men jag har fortfarande en näve av dem kvar som jag
förmodligen inte kommer släppa på många många år. Dessa domäner hade jag förmodligen
inte köpt om de inte var så billiga vid inköpstillfället.

johan1234 2010-04-12 08:43

.com fungerar ju lite olika och det kan vara vist att läsa avtalet om man reggar med tanken att direkt föra över dem till en annan registrar eller ombud.

Sweely - köpte du tre på ett kort?

Galet bra dock! :-)

tartareandesire 2010-04-12 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av Viktor (Inlägg 20350673)
Går snabbare att tjäna in 1 dollar på en domän än vad det tar att tjäna in 10. Speciellt när
man har ett år på sig. Sätt upp en liten sajt med reklam. Alla domäner man köper måste inte
ha ett högre värde än vad man betalar för dem.

Vi är många som sitter och har en domän i åtanke. "shit ska jag betala en hundring för
domänen, vad ska jag ha den till". Nej men för 10 spänn så behöver man inte fundera
ens, är bara låsa den till sig direkt.

Förra året när det var någon kampanj för .nu domäner så köpte jag en hel hög av dem.
Efter ett år behöll jag inte alla, men jag har fortfarande en näve av dem kvar som jag
förmodligen inte kommer släppa på många många år. Dessa domäner hade jag förmodligen
inte köpt om de inte var så billiga vid inköpstillfället.

Är domänen inte värd en hundralapp så tycker jag man bör satsa på ett mer bärkraftigt projekt. Slår man ut det på en tioårsperiod så är det dessutom än mer värdelöst att man råkar spara en struntsumma under det första året.

eng3l 2010-04-12 23:14

Dessutom kostar ju transfern 1 år till enligt den nya registrarens prislista då .com förlängs vid flytt.

mindphaser 2010-04-15 09:26

$1 domänerna är nu "slut" enligt Netfirms Facebook grupp och under en tid framöver kan man regga .com för $3.99 (samma kod) - skönt, hade reggat alldeles för många annars, nu hann jag bara komma upp i ca 50.

Sweely 2010-04-15 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20350810)
Sweely - köpte du tre på ett kort?

Ja, jag köpte tre .com-domäner på samma kreditkort. Jag köpte alla tre samtidigt, och inte en domän, en domän och en domän - utan tre domäner vid samma köp. Dålig förklaring, men du förstår nog vad jag menar...

Citat:

Ursprungligen postat av mindphaser (Inlägg 20351279)
$1 domänerna är nu "slut" enligt Netfirms Facebook grupp och under en tid framöver kan man regga .com för $3.99 (samma kod) - skönt, hade reggat alldeles för många annars, nu hann jag bara komma upp i ca 50.

Haha, klockrent! 50 stycken? Det är löjligt många domäner. Jag registrerade bara 3 stycken, men är nöjd ändå!

mindphaser 2010-04-15 13:02

Skönt att du förstod ironin, tanken var att ordet bara skulle skrivas "bara" :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson