![]() |
Billigaste webbhotellet som ger stöd åt flera domäner på samma konto
Ja, som rubriken lyder så söker jag alltså det absolut *billigaste* webbhotellet på vilket man kan lägga upp obegränsat antal domäner/hemsidor på ett och samma konto så länge man inte överskrider maxgränsen för utrymmet (eller åtminstone 5-20 stycken sidor/domäner på ett och samma konto).
Hjälp uppskattas, har kollat runt lite på de vanligaste svenska webbhotellen utan att hitta nått som passar mina krav och min plånbok i detta fall. |
5 per konto för 100 kr/år (inkl moms)
http://www.manufrog.com/ |
10st har du på Surftown för 29kr/mån.
|
Finns obegränsat med domäner till ett och samma konto för 20 lappen.
Kolla in webbhotellen här http://www.comparias.se/Webbhotell |
Tack för bra och matnyttiga svar!
|
Tänk bara på att vissa av de webhotell som anger mer än en domän per konto inte ger dig tillgång till en katalog till varje domän, utan att alla domäner kopplas till samma katalog, dvs du får en en massa domäner kopplade till samma sajt.
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag har ett tips på ett webbhotell som tyvärr inte är svenskt - HostGator.
|
Mitt tips är att undvika Surftown så länge som det någonsin går. Usel upptid, usel support och dessutom har de en minst sagt otrevlig vidrig liten typ som attackerar kunderna via twitter!
Utöver det kan man knappt installera någonting tack vare att de använder safemode on, och så gick de själva och uppgraderade sig till en Drupal-sida som inte är möjlig med safemode on och hånade därmed sina kunder offentligt. Siteground.com är jag däremot väldigt nöjd med även om det tar ungefär en arbetsdag att hitta vart man ska posta en eventuell supportticket får man när man väl hittat rätt alltid bra support och jag tror jag betalt typ 9 dollar för domän och webhosting i 13 månader. |
Binero. 69kr/mån. Obegränsat antal domäner. Bara maila om fler mappar om jag inte är ute och cyklar.
|
Det billigaste hotellet du kan ta är gratis, vet ett bra i Sverige, kan dock inte avslöja vilket.
|
Ha, ha - låt mig säga det då. Kan det vara egensajt.se? Gratis är billigt. I alla fall om det fungerar och det tror jag daniels grejer gör - även om jag inte har egen erfarenhet.
Det finns flera - inklusive oss själva som kör med fritt antal domäner. Binero och Loopia gör det också tror jag. |
Jag blir alltid misstänksam, there is no free lunch!
Hur finanserar du tjänsterna? |
Citat:
|
Citat:
Vi har flera riktigt stora betalkonton med wp-mu ( tex svenska scouterna där alla kan skapa en fri scoutblogg ), stora vbulletin forum och stora webbshoppar och kunder som betalar mycket bra för detta, och dessa konton ligger på en unik klustrad plattform med 2st 100Mb dedikerade memcached slots (2 sep. egna processer) , reverse proxy frontend samt fri anpassning och specialconfig av mod_security2. Det är lite detta som är vår grej, vi är rätt extrema här, vi kör allt från gratiskonton till otroligt stora och tunga konton som normal aldrig skulle fungera på ett vanligt webbhotell utan som egentligen kräver minst vps. |
Så man kan säga att ni ger ut konton på platsen som "blir över" gratis?
|
Citat:
Mina tjänster har vuxit fram främst från ett inneboende djupt intresse för web hosting och att driva webbhotell mer än att i första rummet bara tjäna pengar. Så att skapa en plattform överlägsen alla andra och billigare, jag tom gratis har varit ett stort intresse för mig och en stor utmaning. Man måste komma ihåg att alla våra 34 servrar är kontant betalda från reklam- och vanliga intäkter det första verksamhetsåret som AB under 2009, samtidigt som vi tog ut fulla löner, så detta med att driva gratis webbhotell är något som i alla fall vårt fall går alldeles utmärkt. |
Jo det är ju det jag menar... Tar man inte betalt, och inte har någon reklam, så har man inte några inkomster. Man kan inte köpa 34 servrar och ta ut lön utan inkomster.
|
Citat:
|
Jo det var så jag menar. Ni tar betalt. Bra affärsmodell...
|
www.internetfakta.se/gratis-webbhotell.php har stöd för flera domäner o är gratis, svenskt dessutom :)
Verkar som det är officiellt att ansöka nu också. |
*ta bort detta*
|
""I paketet som är helt kostnadsfritt ingår 500 MB utrymme, 5GB trafik/månaden. Finns behov av mer utrymme och trafik så kan man få sitt konto uppgraderat till det dubbla i gentjänst att man lägger upp en banner på sin hemsida till Internetfakta. Förutom 5 GB utrymme och 5 GB trafik/månaden får man även tillgånger till tjänster som PHP, MySQL obegränsat antal databaser, obegränsat antal domäner, CGI, SSH, obegränsat antal e-post konto och mycket där till ....""
no comments :-) Citat:
|
Citat:
Jag frågade internetfakta hur mycket det kostade att stå med på deras företagslista och dom svarade: Ett grundinförande kostar från 990,- / 6mån. Då svarade jag och frågade: Så ni menar att alla företag här http://www.internetfakta.se/alla-foretag.php betalar 990kr/6mån? Hur kommer det sig att dom är villiga att göra detta då många inte ens har med sin webbadress? Och jag har inte fått något svar nu på 3-4 dagar.... |
redigerat av mig
|
danielos:
Frågan var väll om man kände till något webbhotell som erbjöd antal gratis domäner? Jag har en test hemsida där som funkar bra o har även tipsat till några vänner o på andra forum utan att de klagat iaf... Verkar som ni är bitter på att de kommit ut fler än dig som har gratis alternativ? Sen att de är gratis så kan man väll inte begära för mycket heller? Valet är väll fritt :) |
det var utrymmet jag inte fick ihop ;-)
Hur som helst, har de bara en server så får man hoppas de ställer den i en bra hall och inte under skrivbordet. Skulle nog kanske inte använda mig av deras dns tjänster utan en annan dns leverantör OM de bara har en server. |
Citat:
Och angående att vi valde att gå över till Drupal, hade absolut ingenting med safe mode att göra. Utan det var den plattform som bäst kunde tillgodose de behov som våra kunder förväntade sig av vår hemsida. Vi kan tyvärr inte förbättra allt på samma gång, och vår hemsida var en av de saker som var i mest akut behov att åtgärda, för att vi skulle kunna utöka dess funktionalitet efter de framtida behov som kommer att uppstå baserat på resten av våra planer gällande kommande förbättringar utav Surftown. (Puh, vad lång mening det blev...) Jag beklagar att vi ännu inte slagit ifrån safe mode, men det står faktiskt på agendan även om det tyvärr blivit uppskjutet flera gånger. Nu senast var det på grund av vi behöver genomföra en större uppgradering utav vår provisioneringsplattform (H-Sphere). |
Citat:
Citat:
|
3 månaders webbhotell för att sedan behöva betala för sig anser jag ej vara ett gratisalternativ, snarare ett lockerbjudande.
|
Citat:
|
Citat:
Det finns andra dock som gör det men kan inte säga vem ;) Även där finns det möjlighet att ha obegränsat med domäner kopplat till samma konto med en katalog för varje domän. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
hostingbolaget.se De tog iofs bort gratiserbjudandet nu under kvällen med motiveringen att det är fullt på deras gratiskonton. Men innan dess så stod det att man fick ett gratiskonto i 3 mån. |
Men ingen har väl nämnt hostingbolaget här i tråden eller är jag så blind?
Edit: overlake, jag redigerade mitt inlägg ovan, eftersom jag överreagerade, förlåt. |
Citat:
|
Citat:
|
Nej, det var inget missförstånd, Tomas70 driver hostingbolaget, och eftersom han gör det kan han inte nämna sitt eget webbhotell i sammanhanget.
Dock håller jag med att 3 månader gratis och sedan betala kan inte räknas som gratis webbhotell utan ett lockerbjudande. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson