![]() |
Köpa PR9 sida? finns på kvd :)
|
Någon som vet om det kostar att lägga upp en auktion där?
|
Såg att auktionen diskuterades friskt här: http://www.lindqvist.com/gor-ett-dom...a-kvarndammen/
|
Trodde det bara var deras egna konkursobjekt som såldes där. Domänen är ju registrerad på en privatperson. Det hela verkar rätt skumt. En personlig blogg ju.
|
Om man läser det som står i länken som JLE gav så ser man att det inte är något skumt.
|
Den är uppdaterad nu med lite screenshots på intäkter samt statistik från analytics.
|
Intäkterna var inget att hurra över direkt, men med lite engagemang kan man nog minst tredubbla dom.
|
Hej,
Citat:
Jag är inte insatt på något sätt, men det finns väl onekligen en anledning att Andreas stilrena wordpress-teman blivit så populära! |
Och nu skriver e24.se om försäljningen...
http://www.e24.se/entreprenor/varlds...on_1964031.e24 |
fabian > Vart hittade du skärmdumpen på analytics och intäkter?
För övrigt är det jäkligt skrämmande att han blev skönstaxerad så. För uppenbarligen fanns ju inte det intäkter som Skatteverket trodde. Då hade han ju betalat och inte satt sig i konkurs. |
Jag hittade den på KVD, gå till objektbeskrivningen och klicka på "Site Details"
|
Citat:
Det blir inte nödvändigtvis heller så stora summor, 400.000 delar på 4 år blir 100.000 per år. Det betyder att han skulle betalat cirka 50.000 i skatt "egentligen", eftersom man får 100% pålägg i efterhand. 50.000 i sociala avgifter och skatt per år är inte så hemskt mycket pengar i lön. |
Nu är budet uppe i €88000 och nedräkningen startar inte förän om 2 timmar och 10 minuter. Skall bli väldigt spännande att se vad den går för.
|
Jag hoppas den blir riktigt, riktigt dyr
Tycker det vore trevligt om han kunde starta om utan skulder |
Budet som kommit in nu täcker väl redan alla skulder?
|
88000 euro borde räcka till skulden efter auktionsarvodet och med lite tur så blir det någon krona över.
|
----------
|
I inlägget på Nikke Index skrev han att det tidigare reservartionspriset $130.000 var satt för att göra honom skuldfri så det behövs väl lite mer, upp mot 100 000 euro
|
Slutpriset såg ut att bli 90 000 euro. Köparen var "Domain".
|
|
Från att vara skuldsatt till att få 400000 kronor på kontot är ändå en bra affär.
edit: skrev han inte att det var ~500kkr i skuld? |
Men hur många procent ska inte KVD ha?
|
Jag vill ju inte vara den som är den men varför förutsätter alla att det är ett seriöst bud som har kommit in? Säkerligen hälften av det som visas på KVD kommer tillbaka i kommande auktioner, alldeles oavsett om reservationspris är uppnått eller inte (baserat på mina egna, säkerligen ej representativa, undersökningar)...men...
|
Citat:
|
Det är väl vad köparen betalar. Betalar inte konkursboet lite också?
|
Sen ska konkursförvaltaren ha sin del.
|
Vad hände sen? Vem köpte sidan?
|
|
Kul att sidan har behållt sin PR! Det kunde man inte tro.
|
Intressant!
Detta hade jag faktiskt missat helt. Det är nog inte ett helt tokigt köp för 900' eftersom han nu har kvar Andreas i bolaget så att allt kan fortsätta ungefär som vanligt samtidigt som de nu ska kommersialisera och konvertera besökarna m.h.a. tilläggstjänster och annonsering. Någon som har koll på ungefär vilka trafikmängder det var på sidan? |
1500/dag drygt har jag för mig.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson