WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Slåss för ett fritt internet du, länka till Sverigedemokraterna. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1041090)

klein 2010-03-22 07:04

Slåss för ett fritt internet du, länka till Sverigedemokraterna.

Klockrent.

http://www.svd.se/nyheter/politik/ka...sd_4457005.svd

Dvs man skall alltså länka till http://sverigedemokraterna.de ( Om någon gör en sne tolkning )

Här en blogg som har gjort en SEO analys : http://simonnystrom.se/sverigedemokr...tt-misslyckas/

Frågan är hur fort SD kan mobilsera sina stormtrupper och släppa ut hemside innehavaren på en bakgård, sedan avrätta personen med en luger. :-)

Jawn 2010-03-22 07:24

Haha klockrent!

tartareandesire 2010-03-22 09:37

Även om jag tycker alla Sverigedemokrater gott kunde exporteras till Merkurius så tycker jag inte det här var en särskilt lyckad idé. Sådant beteende hör inte riktigt hemma i en demokrati.

klein 2010-03-22 09:55

Det där inte särskilt odemoraktiskt. Det finns mycket värre saker som SD sysslar med, men som PK media tystar ner. I slutändan är de google som avgör, chansen .de skall ta första platsen för .se är något minimal..

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20347508)
Även om jag tycker alla Sverigedemokrater gott kunde exporteras till Merkurius så tycker jag inte det här var en särskilt lyckad idé. Sådant beteende hör inte riktigt hemma i en demokrati.

Gustav 2010-03-22 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av klein (Inlägg 20347481)
Frågan är hur fort SD kan mobilsera sina stormtrupper och släppa ut hemside innehavaren på en bakgård, sedan avrätta personen med en luger. :-)

Och med stormtrupper så menar du medelålders kärringar i Skåne och med Luger menar du brödkavel?

Sverigedemokraternas partiprogram idag är ett plagiat av Socialdemokraternas partiprogram från 1940-50 talet. De är med andra ord konservativa bakåtsträvare i allra högsta grad, men knappast att förväxla med nazismen som den såg ut i Tyskland under motsvarande period.

klein 2010-03-22 10:36

Med SD stormtrupper menar jag deras ungdoms förbund och en del support grupper kring partiet.

Vad SD har för politiskt inriktning kan tas i en annan tråd. Socialdemokraternas partiprogram från den tiden var nog inte så rums rent i våra moderna ögon heller, hittade detta stycke på wikipedia under sökordet Folkhemmet.

"Sterilisering har i vissa avseenden en mycket stor samhällslig betydelse. Detta gäller särskilt ur arvshygienisk synpunkt, i synnerhet som sterilisering av sinnesslöa i tillräcklig omfattning kommer att medföra en minskning av sinnesslöhetens frekvens i befolkningen."

Men jag tycker mig se en del tendser inom SD i hets emot t.ex Muslimer , du har SD bloggen politiskinkorrekt . Där pöbeln mentalitet får härja fritt, så vad är skillnaden? Ok! Man hatar inte judar längre, utan man tycker illa om Muslimer. Man dömer fortfarande hela grupper.

Citat:

Ursprungligen postat av Gustav (Inlägg 20347517)
Och med "stormtrupper" så menar du medelålders kärringar i Skåne?

Sverigedemokraternas partiprogram idag är ett plagiat av Socialdemokraternas partiprogram från 1940-50 talet. De är med andra ord konservativa bakåtsträvare i allra högsta grad, men knappast att förväxla med nazismen som den såg ut i Tyskland under motsvarande period.

Lancelot 2010-03-22 11:39

Det är okunnighet som skapar ett sånt här parti. Kommer ni ihåg Bert Karlssons parti? Vilket skämt...

Malmö har påverkat sds syn på Sverige en del. Det är vårt egna fel.

Klart som fan man inte ska ha alla invandrare på samma plats. (Rosengården).

Rosengården är ett så kallat "syntetiskt Ghetto".
Det är klart som fan att en unge blir kriminell när han/hon bor bland kriminella och har en kriminell uppväxt. Men det är så lätt att "klaga på systemet" och inte göra något åt det...

Nu svävar jag ifrån Tråden lite. Men jo Kärringar, Bönder och Brödkavlar...

tartareandesire 2010-03-22 11:57

Citat:

Ursprungligen postat av Lancelot (Inlägg 20347527)
Det är okunnighet som skapar ett sånt här parti. Kommer ni ihåg Bert Karlssons parti? Vilket skämt...

Det är klart som fan att en unge blir kriminell när han/hon bor bland kriminella och har en kriminell uppväxt. Men det är så lätt att "klaga på systemet" och inte göra något åt det...

Vet inte riktigt om okunnighet är rätt term att använda. Missnöje kanske är bättre, eller både och. Sådana partier brukar få fler röster när många är missnöjda med de större partierna (efter exempelvis finanskris eller andra dramatiska förändringar) eftersom det alltid finns en grupp människor som blint tror att politikerna kan påverka allt som sker i samhället och att allt "dåligt" som sker är deras fel. Allt positivt som sker spelar mindre roll, de fokuserar enbart på det negativa. Den gruppen dåraktiga människor är ganska farlig om den blir för stor vilket skedde i Tyskland.

Du generaliserar dock ungefär som Sverigedemokraterna gör när du talar om Malmö och Rosengård. De flesta som bor där är skötsamma och bara för att det finns en liten klick kriminella så blir inte alla barn som växer upp i Rosengård kriminella...

Självfallet ska de som kommer till Sverige få bosätta sig där de själva önskar om möjligheten finns. Man vill normalt sett vara nära släktingar och andra man har mycket gemensamt med. När européer, asiater eller latinamerikaner har emigrerat till USA så har man ofta bosatt sig i samma områden. Det fanns under en period flera orter i USA med en mycket stor andel invånare av skandinaviskt ursprung. Det är helt naturligt att det blir på det viset. Förändringar sker med tiden, det är ingenting man kan eller bör tvinga fram.

Internet Sweden 2010-03-22 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20347508)

AMEN!
http://www.internetsweden.se/trolldemokrati-pa-natet/

klein 2010-03-22 13:02

Har alltid funnis problem områden, se på Rågsved / Stockholm.. På 70 talet värsta röja området. Dock har storheter som Ebba Grön uppstått därifrån. Finns massor med miljonprogram områden , där man har upprusta bort det värsta.

Eller se på Söder, många äldre människor anser fortfarande att Söder är "slumområde". Idag är en bostadsrätt dyrare än Östermalm där.

Rosengård är väl mer problematiskt, man där har man väldiga sociala problem. Men det går omvända områden, exempelvis Harlem och Bronx. Dock måste politiker vilja göra något åt det, new york körde man med noll tolerans, det tro jag på. Rosengård har inte problem för det bor mycket invandrare där, utan för det finns sociala problem, det är väl där de blir problem för SD.

Citat:

StateCollapse 2010-03-22 13:26

Så länge som SD är det enda parti som ifrågasätter invandringen så kommer dom att få många röster. Samtidigt går det att spara ofantligt många miljarder igenom att minska invandringen till samma nivå som Danmark och Finland och det förstår vilken frisk människa som helst. När detta är gjort så kan man satsa dessa pengar på våra pensionärer, jobb åt unga och införa hårdare tag mot brottsligheten.

De övriga partierna vet att pengarna finns att hämta ifall man minskar invandringen till samma nivå som Danmark och Finland men man väljer att inte tala om det, just för att man är rädd för att förlora väljare.

Hur ska vi annars kunna finansiera de olika områdena som jag anger ovan? Vi kan inte trolla fram pengarna utan vi måste hämta dom från den allra största inkomstkällan - invandringen.

tartareandesire 2010-03-22 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av StateCollapse (Inlägg 20347547)
Så länge som SD är det enda parti som ifrågasätter invandringen så kommer dom att få många röster. Samtidigt går det att spara ofantligt många miljarder igenom att minska invandringen till samma nivå som Danmark och Finland och det förstår vilken frisk människa som helst. När detta är gjort så kan man satsa dessa pengar på våra pensionärer, jobb åt unga och införa hårdare tag mot brottsligheten.

De övriga partierna vet att pengarna finns att hämta ifall man minskar invandringen till samma nivå som Danmark och Finland men man väljer att inte tala om det, just för att man är rädd för att förlora väljare.

Hur ska vi annars kunna finansiera de olika områdena som jag anger ovan? Vi kan inte trolla fram pengarna utan vi måste hämta dom från den allra största inkomstkällan - invandringen.

Nu talar du återigen helt i nattmössan. Invandring per se kostar inte pengar. Det är en stor skillnad mellan exempelvis arbetskraftsinvandring och asylsökande. Det förra handlar mycket om kompetens, löneskillnader och tillgång / efterfrågan medan det senare handlar om solidaritet och rättvisa, begrepp som SD inte riktigt har vett nog att förstå. Vi skulle kunna spara mycket pengar genom att avveckla alla kommunala idrottsanläggningar, museer, sänka alla landets löner med 1000 kr om året osv. också. Fördelningspolitik är långt från så enkel och självklar som du framställer den. Det är bara en fråga om vad vi vill satsa pengar på och om vi bryr oss om människor som har det betydligt sämre ställt än oss själva. De flesta gör lyckligtvis det senare och lyckligtvis har majoriteten av våra politiker på riksdagsnivå, oavsett partitillhörighet, en betydligt mer nyanserad och verklighetstrogen helhetsbild.

Viktor 2010-03-22 14:52

Det handlar om att förstöra. Så enkelt är det.

http://www.berthilson.se/blogg/?p=183

Captain Thailand 2010-03-22 15:04

Hej,

Personligen GISSAR jag att denna typ av "aktioner" gynnar SD något snarare än tvärtom och därför är förmodligen strategin kontraproduktiv. För tveksamma väljare (som just kan tänka sig ge sin röst åt SD) gissar jag att vissa samhällsdebattörers/journalisters "svartmålning" (och just beskrivna kampanjer) kan bidra till motsatt effekt och höja partiets opinionssiffror något.

Jag må ha fel, men det känns så spontant.

martinl 2010-03-22 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av StateCollapse (Inlägg 20347553)
Felpost. Felpost.

Är det verkligen okej att skriva precis vad man vill på forumet och sedan helt enkelt editera bort det?

Ara 2010-03-22 15:31

är inte det här precis tvärtom mot vad du skriver i rubriken ( Standard
Slåss för ett fritt internet du, länka till Sverigedemokraterna)?

Jonas 2010-03-22 15:49

Citat:

Vad baserar du denna fakta på?

För att klargöra lite för dig:
Rosengård (Ja, det heter så, INTE Rosengården) var ett av dom finaste och moderna områden på 60-70-talet när det var nybyggt.

Det fanns lediga lägenheter här, vart placerar man då invandrare som måste ha tak över huvudet? Jo, i dessa lägenheterna.

(Källa: http://www.malmo.se/Kommun--politik/.../Historia.html )

Anledningen till att området blivit utsatt är snarare att standarden har blivit lägre i området, och dåvarande hyresvärd(ar) inte valt att renovera och vidhålla denna höga standard som området haft med dessa låga hyrorna som finns. En hyreshöjning här skulle innebära förlorad inkomst vilket i sin tur resulterar i att man måste vräka barnfamiljer.

Detta hände innan det kommunala fastighetsbolaget MKB gick in som majoritet i området, och då är skadan redan skedd.

Medelinkomsten i Rosengård är 71 700 kr och för invånarna i hela Malmö 118 000 kr.

(Källa: http://www.malmo.se/Kommun--politik/...Rosengard.html )

Så ta reda på fakta innan du spyr ut skitsnack!

StateCollapse 2010-03-22 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av rstvideo (Inlägg 20347561)
Är det verkligen okej att skriva precis vad man vill på forumet och sedan helt enkelt editera bort det?

Så länge den knappen finns att man kan editera sina inlägg och om det inte står i reglerna "du får inte efter x antal minuter editera ditt inlägg alt. skriva ett inlägg och efter en kort stund editera inlägget" så är det fritt fram för vem som helst att göra det.

För den nyfikne, så kan jag berätta att jag valde att editera inlägget av personliga och familjära skäl. Punkt.

Jonas 2010-03-22 15:59

Citat:

Ursprungligen postat av StateCollapse (Inlägg 20347571)
Så länge den knappen finns att man kan editera sina inlägg och om det inte står i reglerna "du får inte efter x antal minuter editera ditt inlägg alt. skriva ett inlägg och efter en kort stund editera inlägget" så är det fritt fram för vem som helst att göra det.

För den nyfikne, så kan jag berätta att jag valde att editera inlägget av personliga och familjära skäl. Punkt.

Tredje knappen från vänster heter "Radera", vilket innebär att istället för att editera posten kan du välja att radera den.

martinl 2010-03-22 16:00

Citat:

.. och så länge det finns en citat-funktion så har jag all rätt att citera ditt orginalinlägg.

Ett smakprov för den nyfikne:

Citat:

Ännu ett ynkligt försök från kommunisterna och dess gelikar. Sidan är ju bevis på att de inte besitter särskilt mycket IQ. Även om de flyttar ned den officiella SD-sidan med ett steg på google så syns den ändå vid sökningen. De skulle behöva ett 20-tal sådana sidor med fler besökare än den officiella för att lyckas peta bort SD från den första sökningen.

StateCollapse 2010-03-22 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av Jonas (Inlägg 20347572)
Tredje knappen från vänster heter "Radera", vilket innebär att istället för att editera posten kan du välja att radera den.

Ah, nu såg jag den. När man klickade på "redigera" så fanns det "radera" där såg jag.

Men det står väl inte en fritt att radera ens egna inlägg?

Citat:

Ursprungligen postat av rstvideo (Inlägg 20347573)
.. och så länge det finns en citat-funktion så har jag all rätt att citera ditt orginalinlägg.

Jag har inte hindrat dig att citera mitt originalinlägg.

Bjorne 2010-03-22 17:18

Försöket är väl ändå ganska harmlöst? Det värsta som kan hända är väl att sd:s seo-guru får smäll på fingrarna ifall sverigedemokraterna.de lyckas gå om deras site. Dock var väl inte deras val av toppdomän helt lyckat.

klein 2010-03-22 17:56

Och du tro att SD skall lösa det här? Snacka om att vara naiv, ett parti som har sina rötter hos "brunaste" nazisterna. Du kanske inte var producerad då, det som är partipampar i SD idag, är samma folk som var skinheds på 90 talet.

Om folkpartiet började äga fråga och frågasätta invandrigen , då skulle de vara seriöst, men när muppar som SD gör det, dessa herrar är inte seriösa. Många röster? Enligt senaste option så fick det 4%. Skulle tippa på att SD kommer få vad Ny Demokrati fick 6%, sedan försvinna vid 2014 års val, då folk inse att det är samma skit som Ny demokrati. Bara en skrik pelle jössnar utan någon substans.

Citat:

Ursprungligen postat av StateCollapse (Inlägg 20347547)

klein 2010-03-22 18:01

Förstöra för vem? Du skall inte tro att SD är några gulliga pojkar precis, att de inte gör samma sak... Som jag skrev i ett tidigare inlägg , chansen att .de domänen gå om .SE är minimal.. Men det kan nog komma på andra plats. Det ändå ganska harmlöst, med tanke på det våld som SD anhängare bruka använda emot menings motståndare på vänsterkanten.

Citat:

Ursprungligen postat av Viktor (Inlägg 20347556)
Det handlar om att förstöra. Så enkelt är det.

http://www.berthilson.se/blogg/?p=183

StateCollapse 2010-03-22 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av klein (Inlägg 20347591)
Snacka om att vara naiv, ett parti som har sina rötter hos "brunaste" nazisterna.

Jag bara älskar det här ältandet fram och tillbaka :) Kan man inte komma med något bättre, ja då spolar man tillbaka bandet och spottar floskler och drar upp gammal historia.

Citat:

Ursprungligen postat av klein (Inlägg 20347591)
Enligt senaste option så fick det 4%. Skulle tippa på att SD kommer få vad Ny Demokrati dvs 6%.

Och hur många är det som blir tillfrågade under dessa undersökningar? Ett par tusen. Hur många röstar i valet? Några miljoner. Siffrorna kommer att bli högre, tro mig.

Många saknar helt förankring till verkligheten idag och man har kört det här landet i botten i många avseenden och inte minst i invandringsfrågan. Man har svikit dom äldre och kapitulerat för brottsligheten. Sedan finns det en bristande insikt i hur det verkligen ser ut idag i många delar av landet. Man är hjärntvättad av media helt enkelt.

Det begås väldigt många brott i invandrartäta förorter. Vi har sätt bränder, stenkastning mot polis/brandbilar och även sönderslagning av polis/brandbilar, upploppsstämning, misshandel och människor på sjukhus. Det här inget unikt utan det förekommer bland invandrartäta områden men som många förnekar men det går inte. Vi vet att det händer och hur ska vi göra? Jo, vi tar ännu fler och ännu fler och ännu fler.

Du vet, har man översvämning i källaren så stänger man av huvudkranen.

ddaarruuddee 2010-03-22 18:22

Det är ganska kul att se hur folk gång på gång tar till de mest odemokratiska metoderna för att försöka tysta SD och sedan hävdar att de bara skyddar demokratin. Bara förra veckan fick vi under Aktuellt ta del av socialdemokraten Markus Gullvéns metoder: han ger helt enkelt underkänt betyg till alla elever som inte har PK-åsikter. Mest skrämmande är att han är lärare i samhällskunskap.

Nå, om mindre än sex månader så är SD inne i riksdagen och då blir det betydligt svårare att försöka tysta dem.

Intressant omröstning på DN igår efter att de redogjorde för SDs partiprogram:
Fråga: Kan du tänka dig att rösta på SD i riksdagsvalet?
Av (vid skrivande stund) 11328 röster så säger 42% ja och 58% nej.
http://www.dn.se/nyheter/valet2010/m...fest-1.1064979

ddaarruuddee 2010-03-22 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av StateCollapse (Inlägg 20347597)
Sedan finns det en bristande insikt i hur det verkligen ser ut idag i många delar av landet. Man är hjärntvättad av media helt enkelt.

Det här är det största problemet, att folk är så okunniga. Man tror på sin PK-lärare under skoltiden, sedan lyssnar man på Aftonbladet.

Det finns inte en enda siffra som försvarar massinvandringen till Sverige på lång sikt. Ingen fakta/statistik alls. Däremot finns det hur mycket som helst som talar emot det som skett i Sverige de senaste årtionden.

Som Mona Sahlin så fint uttryckte sig efter en debatt mot Åkesson, "Det är så svårt att debattera mot Jimmie för han baserar bara sina argument på fakta."

De flesta vet exempelvis inte ens att det knappt sker någon asylinvandring till Sverige i jämförelse med den massiva söka-bättre-liv-invandringen.

StateCollapse 2010-03-22 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av ddaarruuddee (Inlägg 20347600)
Bara förra veckan fick vi under Aktuellt ta del av socialdemokraten Markus Gullvéns metoder: han ger helt enkelt underkänt betyg till alla elever som inte har PK-åsikter.

Då måste alla elever får underkänt om man inte är rädd för att bli ihjälslagen eller tappa alla sina vänner p.g.a sin politiska ståndpunkt.

Citat:

Ursprungligen postat av ddaarruuddee (Inlägg 20347600)
Intressant omröstning på DN igår efter att de redogjorde för SDs partiprogram:
Fråga: Kan du tänka dig att rösta på SD i riksdagsvalet?
Av (vid skrivande stund) 11328 röster så säger 42% ja och 58% nej.
http://www.dn.se/nyheter/valet2010/m...fest-1.1064979

Ah, du ser. PK-människorna börjar vakna upp ur sin djupa dvala.

Lancelot 2010-03-22 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20347533)
Du generaliserar dock ungefär som Sverigedemokraterna gör när du talar om Malmö och Rosengård. De flesta som bor där är skötsamma och bara för att det finns en liten klick kriminella så blir inte alla barn som växer upp i Rosengård kriminella...

De flesta där kanske är skötsamma, men det betyder inte att det är ett bra område.

Det stämmer att t.ex latinamerikaner vill bo hos andra latinamerikaner, ungefär på samma sätt som jag vill bo med andra Svenskar här i Skottland; eller iaf i närheten. Men det som hände var att regeringen gav ny emigrerade boende i Rosengården, och därmed var det som ett handikapp för nya invandrare. De hade inte lika lätt att integrera med den Svenska befolkningen som de hade haft om de bott i andra områden. Hade jag bara bott med Svenskar här, ( I UK ) så hade min engelska inte utvecklats lika bra heller min kunskap om deras kultur.

De håller fortfarande på att bränna böcker med Judiska författare. Hade de varit kunniga så hade de förstått att de inte borde göra sådant. De är helt vilse ute, då Sverige inte har någonting med den judiska befolkningen att göra heller National Socialistiska Tyskland.
Det stämmer att de är väldigt missnöjda, men även okunniga. Gör en okunnig person sådant som jag nämnde ovan? Nej, det är oftast en bonde som inte har en utbildning eller en uppfattning om Historia och omvärlden.

Rosengården är känt i USA. Det har varit med på CNN och det förändrade omvärldens blick på Sverige, så det är faktiskt ett VÄLDIGT dåligt område.

Invandrare som kommer till Sverige får ju börja om på nytt (Nytt språk, nya vänner, Nytt jobb mm...) , och då är det bra att inte ha kvoter så inte alla bor på samma plats. De kan ju bo i närheten av varandra.

Politiker kan göra väldigt mycket för samhället, men jag förstår er när ni menar att det är fel att sitta hemma och skylla på politikerna när man inte gör någonting åt saken själv.

Lancelot 2010-03-22 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20347548)
Nu talar du återigen helt i nattmössan...

Vi tar inte in invandrare för att vi är snälla och tar hand om dem. För vi tar inte hand om dem så himla mycket bättre än andra länder.

Anledningen till att vi tar in så många invandrare är för att vi får tillräckligt många barn i Sverige, och vår befolkning nästan minskas.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Sweden-demography.png
Kolla senaste 15 åren.

Lancelot 2010-03-22 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av Jonas (Inlägg 20347569)
Vad baserar du denna fakta på?

För att klargöra lite för dig:
Rosengård (Ja, det heter så, INTE Rosengården) var ett av dom finaste och moderna områden på 60-70-talet när det var nybyggt.

Det fanns lediga lägenheter här, vart placerar man då invandrare som måste ha tak över huvudet? Jo, i dessa lägenheterna.

(Källa: http://www.malmo.se/Kommun--politik/.../Historia.html )

Anledningen till att området blivit utsatt är snarare att standarden har blivit lägre i området, och dåvarande hyresvärd(ar) inte valt att renovera och vidhålla denna höga standard som området haft med dessa låga hyrorna som finns. En hyreshöjning här skulle innebära förlorad inkomst vilket i sin tur resulterar i att man måste vräka barnfamiljer.

Detta hände innan det kommunala fastighetsbolaget MKB gick in som majoritet i området, och då är skadan redan skedd.

Medelinkomsten i Rosengård är 71 700 kr och för invånarna i hela Malmö 118 000 kr.

(Källa: http://www.malmo.se/Kommun--politik/...Rosengard.html )

Så ta reda på fakta innan du spyr ut skitsnack!

Först och främst vill jag bara säga att det här är ett diskussions forum. Om ni inte kan diskutera så kanske ni borde vänta med att skriva, ni verkar ta allting för personligt; vilket är det sista man ska göra när man diskuterar politik.

Kära du. Det fanns väldigt, VÄLDIGT många andra platser som man kan "placera" ( Som ni så känsligt sade. Menar ni bosätta kanske?) invandrare på... Var inte naiv...

Anledningen till att jag skrev Rosengården var att jag blandade ihop det med ett område här i Helsingborg. Förlåt om jag sårade dina känslor...
Jag vet att Rosengård har varit ett väldigt fint område; även att alla delar är inte lika dåliga som andra.

Den delen av Rosengård som är "ghettot" har verkligen inte en medellön på 71k. Du kan inte kolla upp medel lönen på hela Rosengård när det bara är en viss del som har det "sämre".

Man kan inte kolla upp medel lönen i LA och sedan anta att LA's Ghettot har likadan medel lön.

kw_wasabi 2010-03-22 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av klein (Inlägg 20347592)
Det ändå ganska harmlöst, med tanke på det våld som SD anhängare bruka använda emot menings motståndare på vänsterkanten.

Det kanske är på plats att upplysa om att vissa på den s.k. "vänsterkanten" inte heller är så snälla alla gånger. Enligt min mening är höger- och vänsteraktivister av samma sort. D.v.s. människor som brinner mer för att bli sedda än de politiska visionerna. En person som är "gatstensvänster" skulle lika gärna kunnat bli nazist, tror det handlar om tillfälligheter vilken gruppering man stötte på först i de känsliga tonåren.

Jag tycker inte man ska skönmåla (rent generellt, inte du klein) vänstern, det är en ideologi som också är väldigt demokratifientlig. Lars Ohly och Vänsterpartiet har dock varit bra på att tvätta bort det. Har vi redan glömt VPK:s resor till DDR? Men mycket har väl hänt sedan Warszawapaktens sammanbrott, eller??

kw_wasabi 2010-03-23 02:55

Åter till ämnet. Jag upptäckte att Svenska Dagbladet har länkat till Sverigedemokraterna.de utan NoFollow från denna artikel.

klein 2010-03-23 03:56

Kruxet är väl att vi ta emot fel sorts invandrare / flyktingar.. Sedan är de ett system där man myggla väldigt mycket. Många flyktingbarn är inte flyktingbarn, utan vuxna människor.

Grundregeln är väl att alla skall få en chans. Det börja dock bli Stack over flow nu på den här fronten. Jag tycker att Sverige skall frysa sitt flykting emottagande i ca 5 år framöver. För att får ordning på de problem som finns. Skärpa upp reglerna , stjäl man en snickers 3:e gången så åker man hem. Punkt.

Men är svåra frågor, för partier som SD gör inte saken lättare. Sedan har jag känsla av de grupper som vi har mest problem med är inte från Mellanösten / Afrika utan från forna Sovjet stater.

Citat:

Ursprungligen postat av Lancelot (Inlägg 20347623)
Vi tar inte in invandrare för att vi är snälla och tar hand om dem. För vi tar inte hand om dem så himla mycket bättre än andra länder.

Anledningen till att vi tar in så många invandrare är för att vi får tillräckligt många barn i Sverige, och vår befolkning nästan minskas.

Kolla senaste 15 åren.

klein 2010-03-23 04:12

Du glömmer en sak! SD har är väldigt starka i Skåne, men i Stockholm och Norrland existera inte partiet. Utan Stockholm , så har du svårt att få mandat i Riksdagen. Det ser man i EU valet, där existerade inte SD i 08:a området.

Jag upplever inte invandringen som något negativt, men vi har inte haft samma problem som i Malmö. Det kan också göra med Sthlm är en svår region att bosätta sej i, pga höga bostadspriser och brist på hyres lägenheter. Sedan är regionen en storstad, vi har haft invandrare sedan 60 talet.

Men kommer folk från andra sidan världen och slå sej ner i Eslöv , sedan skapa en massa problem, klart att folk bli skeptiska ..

Citat:

Ursprungligen postat av StateCollapse (Inlägg 20347597)
Jag bara älskar det här ältandet fram och tillbaka :) Kan man inte komma med något bättre, ja då spolar man tillbaka bandet och spottar floskler och drar upp gammal historia.

Och hur många är det som blir tillfrågade under dessa undersökningar? Ett par tusen. Hur många röstar i valet? Några miljoner. Siffrorna kommer att bli högre, tro mig.

Många saknar helt förankring till verkligheten idag och man har kört det här landet i botten i många avseenden och inte minst i invandringsfrågan. Man har svikit dom äldre och kapitulerat för brottsligheten. Sedan finns det en bristande insikt i hur det verkligen ser ut idag i många delar av landet. Man är hjärntvättad av media helt enkelt.

Det begås väldigt många brott i invandrartäta förorter. Vi har sätt bränder, stenkastning mot polis/brandbilar och även sönderslagning av polis/brandbilar, upploppsstämning, misshandel och människor på sjukhus. Det här inget unikt utan det förekommer bland invandrartäta områden men som många förnekar men det går inte. Vi vet att det händer och hur ska vi göra? Jo, vi tar ännu fler och ännu fler och ännu fler.

Du vet, har man översvämning i källaren så stänger man av huvudkranen.

emilv 2010-03-23 06:06

Citat:

Ursprungligen postat av klein (Inlägg 20347674)
Det börja dock bli Stack over flow nu på den här fronten. Jag tycker att Sverige skall frysa sitt flykting emottagande i ca 5 år framöver. För att får ordning på de problem som finns. Skärpa upp reglerna , stjäl man en snickers 3:e gången så åker man hem. Punkt.

Brottsligheten i Sverige har inte gått upp nämnvärt sedan 60-talet. Jönköping, ett av Sveriges mest invadrartäta län, har bland den lägsta arbetslösheten och den näst lägsta brottsligheten, så det går tydligen att "göra rätt" också.

Varför ska man förvisa invandrare som snattar, men inte andra svenskar som gör det? Och vilket problem löser det att förflytta brottslingar?

Att ens antyda att det är invandrare som är roten till något problem är samma sak som att köpa rasisternas retorik; att det skulle vara skillnad på folk och folk. Det är INTE invandrare som är problemet. Folk som är arbetslösa och fattiga blir lätt upprörda (och uppjagade för den delen), och det där grundproblemet finns. Vet man inte hur det ska gå i framtiden blir man otrygg, och det gäller både vuxna och barn. Har alla vuxna jobb så går det bra för landet, folk känner sig trygga och många problem försvinner.

Ett bra exempel är LAS, lagen om anställningsskydd. Många hävdar (troligen med all rätt) att den står i vägen för unga på arbetsmarknaden, men LAS är ju faktiskt i vägen för alla som är nya på den svenska arbetsmarknaden - dvs även för invandrare.

Om man underlättar småföretagandet så kan fler bygga sitt eget företag, fler kommer i arbete och fler människor får trygghet i sina liv.

tartareandesire 2010-03-23 06:32

Även om jag håller med dig på det stora hela (inte helt vad gäller LAS dock men det hör knappast hit) och inte vill hjälpa SD-tomtarna i tråden så missar du en sak, Emil. Man kan inte utvisa svenskar :)

Citat:

Nu talar du i egen sak verkar det som. Vilka är "vi"? Frågar du mig eller majoriteten av politikerna i riksdagen så får du med all säkerhet inte det svaret. Ditt motargument blir väl det gamla vanliga politikerföraktet som göder SD och andra skämtpartier.

StateCollapse skrev tidigare (möjligt att det var i det raderade inlägget) att vi behöver pengar för att satsa bland annat på jobb. Lösningen på arbetslösheten är inte att skapa en massa kommunala och statliga jobb som inte behövs senare utan bara kostar pengar. Det ligger på hela befolkningens ansvar att skapa jobb åt sig själva och andra och det kommer att vända allteftersom. Flera av de företagare som tidigare livnärt sig som underleverantörer till Volvo och SAAB har hittat nya produkter som inte nödvändigtvis riktar sig till bilindustrin. På så vis tjänar vi pengar på de skapade jobben istället för att förlora men en viss arbetslöshet kommer i princip alltid att finnas. Det är något vi får leva med. En del vill inte jobba, en del vill inte utbilda sig, det sker behovs- och kompetenskravsförändringar hela tiden osv.

klein 2010-03-23 07:49

Därför en Svensk kan inte förvissa av juridiska skäl. Jag tycker dock att en Svensk som stjäl en Snickers vid 3:e tillfället skall ha ett fängelsestraff. Men att flykting som snattar eller upp håller sej i Sverige för begå brott, skall kunna avvisa.

Men Smålänningar har alltid klarat sej, det har Åsa Nisse funligheten i blodet. Jag säger inte att problemet är invandrare eller flyktingar, men bör dra ner emottagande, det kostar ändå väldigt mycket skattepengar, det ge dåligt avkastning tillbaka.

Nu vet inte siffrorna stämmer, men enligt uppgift skall ett ensamkommande flyktingbarn kosta 1900:-/ dagen. Det känns att man kan få ner den här kostnaden drastiskt. Hur svårt kan det vara att göra detta för typ 200:- om dagen? Visst det kanske inte bli samma mtrl:a standard som när man kostar 1900:- om dagen, men man får mat och husrum..

Det är bättre att man sänker skatterna istället för bränna miljarder på något som ändå skapa vissa problem i samhället. Sänk kostnader för att anställa, arbetsgivaravgiften är en grej, sedan har du ansvaret för sjuklön.. Inte konstig att ingen att råd att anställa idag. Ändå säger man att jobben ligger hos små företagen. Jag känner en småföretagare, han anställde en från Irak, vissligen med lite hjälp av staten. Visst det var lite inkörningproblem i början, han är lika duktig som en "svensk", så jag tro att man även skall ge människor en chans också, många bli dumpade ute förorten.

Sedan får ordning på områden där det finns problem.. När man börja tvinga kommunerna att ta emot flyktingar, då går man över gränsen också, alla kan kanske inte ta emot flyktingar eller vill.

Det viktigast med flyktingar är skyddad dem undan krig, inte att de måste bo just i Sverige, det kan lika bra bo några år på Ukraniska slätten i väntan på att det bli fred i deras hemland, där får trygghet av EU och FN istället av Sverige. Igengäld så skicka FN och EU in trupp i deras land för att skapa fred.

LAS är både ett problem och en fördel, har själv fått uppleva bristerna i LAS, vilket är förklaringen varför ingen anställer folk över 55 år. Men man förstår att på en del myndigheter sitter många som har det tryggt med LAS.

Citat:

Ursprungligen postat av emilv (Inlägg 20347676)
Brottsligheten i Sverige har inte gått upp nämnvärt sedan 60-talet. Jönköping, ett av Sveriges mest invadrartäta län, har bland den lägsta arbetslösheten och den näst lägsta brottsligheten, så det går tydligen att "göra rätt" också.

Varför ska man förvisa invandrare som snattar, men inte andra svenskar som gör det? Och vilket problem löser det att förflytta brottslingar?

Att ens antyda att det är invandrare som är roten till något problem är samma sak som att köpa rasisternas retorik; att det skulle vara skillnad på folk och folk. Det är INTE invandrare som är problemet. Folk som är arbetslösa och fattiga blir lätt upprörda (och uppjagade för den delen), och det där grundproblemet finns. Vet man inte hur det ska gå i framtiden blir man otrygg, och det gäller både vuxna och barn. Har alla vuxna jobb så går det bra för landet, folk känner sig trygga och många problem försvinner.

Ett bra exempel är LAS, lagen om anställningsskydd. Många hävdar (troligen med all rätt) att den står i vägen för unga på arbetsmarknaden, men LAS är ju faktiskt i vägen för alla som är nya på den svenska arbetsmarknaden - dvs även för invandrare.

Om man underlättar småföretagandet så kan fler bygga sitt eget företag, fler kommer i arbete och fler människor får trygghet i sina liv.

klein 2010-03-23 07:55

Instämmer! När SAAB underleverantörer ställer om sig, då skapar nya jobb. Se på AGA idag säljer det bara gas, förr i tiden byggde radio och tv apparater. Alltså världen förändras, det som kan ställa om sej snabbast, är det som kan hämta sej snabbast. Länder med stora svarta ekonomier har återhämta sej snabbast ur krisen.

Men det måste också bli billigare att anställa folk i Sverige, annars kommer all produktion att hamna i Asien till sist.

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20347677)
Även om jag håller med dig på det stora hela (inte helt vad gäller LAS dock men det hör knappast hit) och inte vill hjälpa SD-tomtarna i tråden så missar du en sak, Emil. Man kan inte utvisa svenskar :)

Nu talar du i egen sak verkar det som. Vilka är "vi"? Frågar du mig eller majoriteten av politikerna i riksdagen så får du med all säkerhet inte det svaret. Ditt motargument blir väl det gamla vanliga politikerföraktet som göder SD och andra skämtpartier.

StateCollapse skrev tidigare (möjligt att det var i det raderade inlägget) att vi behöver pengar för att satsa bland annat på jobb. Lösningen på arbetslösheten är inte att skapa en massa kommunala och statliga jobb som inte behövs senare utan bara kostar pengar. Det ligger på hela befolkningens ansvar att skapa jobb åt sig själva och andra och det kommer att vända allteftersom. Flera av de företagare som tidigare livnärt sig som underleverantörer till Volvo och SAAB har hittat nya produkter som inte nödvändigtvis riktar sig till bilindustrin. På så vis tjänar vi pengar på de skapade jobben istället för att förlora men en viss arbetslöshet kommer i princip alltid att finnas. Det är något vi får leva med. En del vill inte jobba, en del vill inte utbilda sig, det sker behovs- och kompetenskravsförändringar hela tiden osv.

Ara 2010-03-23 08:48

Citat:

Kolla senaste 15 åren.

Seriöst att ange Wikipedia som källa... Du har inte så höga studieskulder va?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson