![]() |
.SE:s nya tjänst
I fredags startade .SE med att visa vilka domäner som frisläpps dagen efter, tillsammans med tidigare registreringsdatum, via ett RSS-flöde på www.se
http://www.se/rss_-_morgondagens_lediga_domaner.xml |
Får man hämta upp denna informationen med PHP och visa på sin egna hemsida? eller måste man fråga först?
|
Citat:
|
Denna tjänst har rdean gett mig en affärsidé. Tack tack!
|
Tusen tack för tipset, mycket uppskattat!
|
vad var det för fel på bardate filen då? =) Är väll bara att hämta domänerna via den en gång o dagen om man vill ha den?
Det enda som jag ser har tillkommit är det ursprungliga registreringsdatumet för domänen? |
Citat:
RSS-flödet visar däremot vilka domäner som faktiskt frisläpps dagen efter och endast dagen efter och presenteras alltså i ett lite smidigare format och tillsammans med tidigare registreringsdatum. |
När kan man registrera domänerna? 00:00:01?
|
Citat:
|
Gav mig också en väldigt bra affärsidé, tackar!
|
Är det någon som måhända vet hur länge det tar för de större registrarerna att synka mot dessa lediga domäner? Domäner som gick ut för flera dagar sedan listas fortfarande som upptagna hos t.ex Loopia och Binero (ja, jag vet att man kan registrera via direktkontakt med dem).
|
Hos Loopia står det att en domän är upptagen om någon kund har lagt in den i deras DNS. Den kan alltså ligga kvar i någon tidigare ägares konto, trots att den egentligen är ledig.
|
Listan har inte uppdaterats sedan 11/4..?
|
Tjänsten fick väl en smäll när det var underhåll den 12:e.
Citat:
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson