WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Måste få avreagera mig lite här ang Posten (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1041014)

balstaatv 2010-03-17 10:10

Måste få avreagera mig lite här ang Posten
 
FAAAAN vad jag hatar Posten !!!

Ska det verkligen ta över en vecka föra posten, att sända mig ett kolli? Det är så att det är totalt fyra paket, som sändes samma dag från samma ställe (Dustin Företag).
Tre av paketen kom till mig efter bara en dag, det fjärde paketet är borta !!!
Jag har ringt posten och dom vet inget, jag har mailat posten och dabus utan svar. Vafan ska man göra !!! Misco ja tack !


Detta är ett paket som jag skulle behöft redan förra veckan, och min kund står nu stå och hoppar på mitt huvud, som en liten Gremlins..

Lite info om mitt kolli!!

Godssökning
Kolliid 8917684XXXXSE Kundnr XXXXXXXX
Kund DUSTIN AB Referens 0
Tjänst Postpaket (25) Status Transporteras
Vikt 6.8 Kvitterat av
Postnr 74632 Ort BÅLSTA
Avsänt 2010-03-09 Utlämnat --
Tilläggstjänst: SMS-avisering

--------------------------------------------------------------------------------

Händelser
2010-03-16 21:08 Stockholm Sorterad
2010-03-11 15:02 Stockholm Sorterad
2010-03-09 18:22 Stockholm Sorterad
2010-03-09 14:22 Stockholm Sorterad
2010-03-09 14:22 Stockholm Sorterad
2010-03-09 09:10 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen





Så här ska inte posten göra tycker jag !!

emilv 2010-03-17 10:30

Sorterad fem gånger i Stockholm? Grattis!
Ring Posten och fråga vad de sysslar med. Det där har hänt mig också när de en gång snurrade runt med ett paket inom två mils radie från mig i två veckor (en del terminaler sorterades det på flera gånger).

balstaatv 2010-03-17 10:39

Jag har redan ringt dom, Ja vad ska man säga dom är Posten "Kan inget, Vet inget, Vill inget veta" o.s.v.

Westman 2010-03-17 10:58

Ring Dustin, det är mitt råd.

balstaatv 2010-03-17 11:13

Redan gjort det också, men dom vill ha tillbaka sitt paket först!! och jag har inte tid att vänta på det, då Posten inte vet vart det är!

Westman 2010-03-17 13:27

Ok men kan du inte beställa nya prylar och annullera/returnera den gamla beställningen som är vilse i postens gömmor?

balstaatv 2010-03-17 14:21

Absolut! Men sakerna är redan betalda, känns lite drygt att hosta upp med 3500:- som jag redan har laggt ut.. plus frakt !

balstaatv 2010-03-17 19:42

Fan va bra, Fick tag på Dustins kundtjänst idag som var "En MYCKET Otrevlig tjej" !

Först så frågade jag varför dom inte hade svarat på alla mina 7 mail, som jag hade sänt till dom, fick då till svar att deras mail server strulade. Inga problem men jag tycker att man kan ange detta på deras "Kontakt sida" eller på start sida. Eller ? Men hon tyckte att det är kundens ansvar att se om deras mail kom fram !! VAAA?

Det bästa är att jag jag får ingen ny produkt av dustin, utan måste vänta MINST två veckor innan dom sänder ut en ny åt mig! Detta är deras och Postens regler, säger hon ??? !!! Nu kommer det bästa, hon tycker att jag är mycket otrevlig och lägger på luren.. vafaan..............

FFAAAAANNN vad jag hatar dustin, jag har inte råd att ligga ute med en massa pengar, och har inga pengar som jag kan lägga ut till en ny produkt!

Nä nu kan Dustin dra åt h-vete, har tagit upp detta med min kära far som driver ett större bolag och handlar av Dustin (i större volymer), han och några till kommer nu att dra tillbaka sin konton. (Detta kommer troligen inte märkas i deras kassa) men det är ju inte bra att bli av med kunder som handlar för exl 350.000.- per år !

balstaatv 2010-03-17 19:43

Finns det någon här som driver firma som Datagrossit? kontakta mig !!!

emilv 2010-03-17 19:56

Jag har också blandad erfarenhet av Dustins kundtjänst, men vi vet ju bara din del av historien. Hur länge satt ni i telefon till exempel? Vad fick henne att tycka att du var otrevlig så till den milda grad att hon kände sig tvungen att lägga på?

patrikweb 2010-03-17 22:18

Dustin fungerar normalt bra, dock är det så stora företag så dom skiter ändå fullständigt i allt.

Att få Posten att ta något ansvar kan du ju glömma, visst du kan ju alltid stämma dom även att du skulle förlora. En stämning skulle ju endast vara för jävlas tillbaka lite, och är det tillräckligt många som skulle stämma posten samtidigt så skulle dom ju få en del problem och jobb.

tartareandesire 2010-03-17 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av emilv (Inlägg 20346832)
Jag har också blandad erfarenhet av Dustins kundtjänst, men vi vet ju bara din del av historien. Hur länge satt ni i telefon till exempel? Vad fick henne att tycka att du var otrevlig så till den milda grad att hon kände sig tvungen att lägga på?

Talar inte ordvalet och alla utropstecken i inläggen ovan sitt tydliga språk? :)

Tycker posten har strulat mer än tidigare de senaste åren men det är ändå sällan sådana här problem dyker upp, åtminstone för egen del.

crazzy 2010-03-17 22:32

Jag har också mycket dålig erfarenhet av dustin, kommer aldrig nånsin handla av dem igen.
Handlade för runt 15k i höstas. Kortbetalning online.
Dustin drar 45k från mitt kort. Och ville inte prata med mej varken via mail eller telefon.
Men när en advokat jag känner ringer och presenterar sej gick det jävligt fort att få pengarna.

Som tur är så är det väl inte så ofta man råkar ha den summan på kortet, men ändå, sånt får fan inte hända.

balstaatv 2010-03-18 10:52

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20346863)
Talar inte ordvalet och alla utropstecken i inläggen ovan sitt tydliga språk? :)

Tycker posten har strulat mer än tidigare de senaste åren men det är ändå sällan sådana här problem dyker upp, åtminstone för egen del.


Jag kan bara säga att jag var mycket sansad under vårt samtal, och när jag sa åt henne att göra sitt jobb och sända mig en ny produkt, blev hon rasande och höjde rösten år mig.

När jag sa åt henne att inte vara otrevlig, och bara göra sitt jobb. Det var då som hon sa att jag var otrevlig. Vårt samtal höll på i ca 4-5 min.

Ps. Mycket sällan som jag brusar upp mot andra som jag inte känner !

emilv 2010-03-18 15:00

Jag skulle nog också bli lite irriterad om en kund försökte säga vad som är mitt jobb. Så länge hon följer sitt företags rutiner gör hon sitt jobb. Det går att bli sur på Dustin för att rutinerna är som de är, men samtidigt kan man ju förstå att de kanske inte vill ligga ute med två varor (med risk för att båda kommer fram och du sticker med dem).

jomper 2010-03-18 19:38

Dustin verkar ha tappat otroligt mycket sedan det såldes till nya ägare. Förr var verkligen servicen 100%.

Om ett paket inte dök upp så skickade de nytt med kommentaren "om det första dyker upp så hämta inte ut det, då kommer det i retur till oss". Hände mig flera gånger.

Numera handlar jag där av gammal vana, deras web är bra, priserna är OK, garantihanteringen smidig eftersom alla köp lagras så det blir aldrig några frågor kring kvitton osv. Men jag har hört från flera håll att servicen inte alls är på samma nivå som förr.

Det måste vara tråkigt att jobba på ett företag och plötsligt börja behandla sina kunder sämre.

mynameisfredrik 2010-03-19 00:05

Kan förstå helt att dustin inte vill skicka en vara till, vem bekostar den + jobbet för att bedriva tillbaka den om kunden hämtar ut den och nekar, så bra jobbat dustin säger jag där dom gör det dom skall göra. Gnäll på posten istället det är dom som ställer till det för dig. Dustin bryr sig inte om någon enkel kund när dom har mer än det i sitt kundregister, med andra ord är du bara en nål i en höstack.

balstaatv förklara för din kund och be om ursäkt för problemet, klarar du inte av det skall du absolut inte jobba med det du gör.

har bara hatt 100% perfekt hos dom, satt i liknande sits dock var bara grejen till mig men sedan skickade dom en ny och jag sa till service stället att skicka tillbaka den andre vilket hände. beställer både som privat och företag.

Sedan tror jag mycket har med din attityd att göra med, du har garanterad varit den skaran som är jobbig och inte kan vänta då blir det alltid bråk förr eller senare

lycka till

Anders Larsson 2010-03-19 00:44

Inte för att försvara Posten, men det är en del av risken med att göra business. Helt plötsligt har du ansvar för en massa saker som du egentligen inte har ansvar för.

Löser ingen annan det förväntas du göra det, oavsett vem som får bekosta det. Beställ en ny, om det är kundgrejor bör man ha den marginalen.

Lancelot 2010-03-19 01:49

Citat:

Ursprungligen postat av emilv (Inlägg 20346948)
Jag skulle nog också bli lite irriterad om en kund försökte säga vad som är mitt jobb. Så länge hon följer sitt företags rutiner gör hon sitt jobb. Det går att bli sur på Dustin för att rutinerna är som de är, men samtidigt kan man ju förstå att de kanske inte vill ligga ute med två varor (med risk för att båda kommer fram och du sticker med dem).

Det kvittar om man blir sur eller inte. Kunden kommer alltid först. Det är VÄLDIGT oprofessionellt att vara otrevlig mot kunden även om kunden är otrevlig.

När man är på jobb så får man ta på sig jobb uniform. Ens personliga irritation lägger man åt sidan för man representerar ju ett företag.

Tycker det är väldigt dåligt av henne att vara otrevlig mot dig. Hon bör inte jobba u kundservice när hon inte ger kundservice.

Nolltollerans mot personer som är otrevliga mot kunder. Hon förstör väldigt mycket för dustin och det oacceptabelt att förstöra för ett företag bara för att man blir irriterad.

@ mynameisfredrik

Han är en betalande kund och bör behandlas bra! De bör göra allt för att behålla varenda kund och inte tycka att kunder är en "nål i en höstack".

Som sagt så jobbade hon i kundservice och såna här problem dyker ofta upp för dem. Kunden kommer alltid skylla på företaget och inte den som sköter leveransen. Det är på fortfarande Dustins ansvar att produkten ska levereras hem till kunden, jag menar de kan ju leverera med DHL, UPS eller någon annan än Posten.

Kunden beställer en produkt och sedan förväntar sig kunden självklart att produkten ska levereras så ert resonemang om att det är postens ansvar är HELT fel.

Om ni tycker att han bör behandlas som en nål i en höstack så är det nog ni som inte bör arbeta med det här.

@ TS. Ni bör självklart alltid räkna med sånt här. Beställ en ny och tala med kunden. Kom ihåg att det aldrig hjälper att ta ton. I verkligheten kommer man alltid längre genom att vara trevlig.

Är väldigt trött så ni får ha överseende med eventuell otydlighet

tartareandesire 2010-03-19 08:00

Håller inte alls med dig Lancelot. Det skulle vara väldigt uppfriskande att se min lokala matbutik skälla ut en del av de idioter till kunder som handlar där... Man kan inte bete sig hur som helst utan att få något tillbaka. Bara för att man valt att arbeta med direkt kundkontakt så ska man självklart inte behöva acceptera allt. Man bör givetvis vara lite extra vänlig och tillmötesgående så långt det är möjligt men visar inte kunden någon respekt så förtjänar de heller ingen. Nu säger jag inte att det var fallet här dock.

gummianka 2010-03-19 08:31

Det där med fallerande kundtjänster är väl snarare regel än undantag, för att hålla lönerna nere så anställer man hellre Sara 18, oavsett tidigare kompetens, hon har ju dessutom en trevlig telefonröst, än Steve 31 som faktiskt kan skilja mellan D-Link och Netgear och dessutom vet vem han ska ringa på Posten för att något ska hända.

Sen är det som alltid, ingen tar något personligt ansvar, i princip alla större organisationer idag bygger på att man ska kunna fördela ansvaret på någon annan, en fördelning som ofta är cirkelformad och egentligen aldrig syftar till att göra kunden nöjd.
(detta trots att i princip alla, rimligtvis även Sara 18, ofta förknippar en positiv upplevelse av ett företag med just någon som tar ansvar och hjälper till)

Telenor hade sides-stora annonser i Metro om en billig Samsungtelefon som jag tänkte köpa som en andra-telefon. Jag gick till 2 Telenorbutiker i Göteborg, ingen av dom kände till annonsen, och trots att det inte var några andra kunder i butiken så sa båda "Du får kolla på hemsidan..." och vände sig om och gick. I den trejde butiken jobbade "Steve 31" som löste det åt mig nästkommande vardag (om än inte med något jätteengagemang.)

Samtidigt, ansvaret går ju åt båda håll, även om jag tycker emilv är lite snett ute när han säger "kände sig tvungen att lägga på..." (det är hennes jobb!?) så vet ju alla att kunden faktiskt inte ALLTID har rätt, utan att uttala mig i just det här fallet...

Lancelot 2010-03-20 13:38

Ni har helt rätt. tartareandesire. Visar kunden inte någon respekt så behöver de inte få någon tillbaka heller. Men i det här fallet verkar det som om han visade respekt.

En påläggning låter lite overkill. Stackarn kanske var på sina röda dagar.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson