WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Binero 2.0 - Nu 3333% bättre! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1040841)

iostream 2010-03-08 01:10

Binero 2.0 - Nu 3333% bättre!

Binero har tisslat och tasslat om en 2.0-version ett bra tag nu, och nu har de äntligen lämnat en stängd beta bakom sig.

Ser verkligen lovande ut. Riktigt mycket webb till mycket låga priser!

Läs mer:
http://www.binero.se

Vad säger ni? Någon mer som har testat?

A.O 2010-03-08 01:35

känns lite 2000-tal att konkurera med utrymme.

theflowmachine 2010-03-08 01:37

Håller med. Vad ska man ha 200 GB till?

iostream 2010-03-08 01:49

Vad jag förstått är det snarare CPU och minne som är det viktiga, medan de höga gränserna för utrymme och bandbredd endast är för att man ska slippa bekymra sig om det eller vara orolig om man kommer gå över den gränsen.

Jawn 2010-03-08 03:19

Ja asså 4000GB trafik och 200GB disk är ju inte fel men belastar man servern så åker man ut känns det som?

danneskjold 2010-03-08 03:42

Ser mycket bra ut.. undrar om detta kommer pressa Loopia att utöka t.ex. trafikmängd och antal databaser som ingår.

Finns det någon demo på Bineros kontrollpanel? Gillade inte den tidigare (?) kontrollpanelen för mitt dåvarande domänkonto hos Binero. Tokgillar dock Loopias.

Cos 2010-03-08 04:14

Citat:

Ursprungligen postat av Jawn (Inlägg 20345321)
Ja asså 4000GB trafik och 200GB disk är ju inte fel men belastar man servern så åker man ut känns det som?

De är väl snarare en generell regel för alla hotell. Har man en hårt belastad sajt som kräver mer CPU å minne så finns VPS & Dedikerade servrar som alternativ.

Fast, om jag förstår rätt så gäller bara den osynliga regeln om man har tunga script som maler sönder servern än när man har ett stort bild-forum där trafiken & utrymmeskapaciteten står i fokus.

goose 2010-03-08 08:25

obegränsat antal ms sql-databaser för företagskonto låter guld!

BjörnJ 2010-03-08 09:00

Mycket trevligt!

SSH också! :) Jag tror att de har haft det tidigare, men det var innan jag bytte till Binero.

Mycket bra med obegränsat antal databaser. Trevligt med så höga gränser för trafik och utrymme, så behöver man inte vara rädd att slå i taket. Bra att kunna klara en tillfällig peak också.

Nu får de andra webbhotellen något att fundera på. :)

youheardit 2010-03-08 09:04

helt underbart! Det bästa webbhotellet blir bättre! Dem nöjda kunderna blir nöjdare! :D

och det med utrymmet är väll inget att gnälla över. Bara bättre dem utökar, jag har nog 20st hemsidor på ett företagskonto och det vore bra med en utökning så man slipper oroa sig!

ejick 2010-03-08 09:16

Citat:

Ursprungligen postat av youheardit (Inlägg 20345336)
helt underbart! Det bästa webbhotellet blir bättre! Dem nöjda kunderna blir nöjdare! :D

Instämmer. Dessvärre fungerar inte den nya designen så bra i Google Chrome, men det kanske kommer rättas till. Ibland försvinner menyn vilket kan vara lite irriterande ;)

StateCollapse 2010-03-08 10:36

Hur mycket hade man som privatkund innan i utrymme? 5GB eller vad var det?

nord84 2010-03-08 11:01

Vps?

Kan man inte ha ett Binero-konto nu istället för en VPS?

Viktor 2010-03-08 11:06

Citat:

Ursprungligen postat av nord84 (Inlägg 20345354)

Nej .

crazzy 2010-03-08 11:21

Citat:

Ursprungligen postat av nord84 (Inlägg 20345354)

Det beror ju på vad du använder din vps till, hur hårt belastade dina sajter är osv...

Nicklas 2010-03-08 11:53

Riktigt nice med fritt antal mysql databaser.

BarateaU 2010-03-08 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av Kjette (Inlägg 20345363)
Varför inte?

Han säger säkert nej "bara för att" frågan är lite lam, typ som alla andra brukar skriva "hur långt är ett snöre".
Allt beror på vad man behöver, vem är de som behöver en VPS från start? Vad har man för krav?
Har man ett antal sidor, 1-100 så man kan ju köra både och, jag har konto hos t.ex. servage och där har jag ett 30 tal domäner och sidor. Sen har jag också någon form av delat hosting/vps med ett 10 tal sidor.
Båda funkar ju, bara hosten inte slänger in 1000000 sidor på en server och kör databaser osv lokalt när de är mycket sidor.

VPS kan ju vara så att man har kontroll behov och vill kunna styra lite extra insällningar, och vill kunn SSH'a in på maskinen varför man nu skulle vilja de på en webbserver. Kanske om man gillar att köra någon nix/terminal server. Who knows.

Jawn 2010-03-08 14:08

Jag anser inte att en sida som drar 4000 GB trafik per månad inte kommer belasta en server så därför känns 4000 GB något som är taget från tomma intet.

Vore kul om Binero kunde kommentera detta för man har ingen som helst möjlighet att veta hur mycket man får belasta på något sätt.

är där en limit på sql frågor?

och så vidare...

tartareandesire 2010-03-08 14:23

Tycker också det tyvärr känns lite USA-varning över det hela men hoppas det blir bra.

end 2010-03-08 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20345381)
Tycker också det tyvärr känns lite USA-varning över det hela men hoppas det blir bra.

Overselling är det som säljer tyvärr. Tror inte det finns ett enda större webbhotell i Sverige som inte kör med overselling alls. Dessutom så kan det vara rätt bra att ha den extra trafiken i gb om ens sajt någon månad skulle få en extrem boost.

Ser mycket bra ut Binero! Bra jobbat.

CotopaXi 2010-03-08 17:31

Fortfarande inte stöd för framtidens plattformar: Python och Ruby

rhuse 2010-03-08 18:04

Skulle vara nice om någon från binero kan bekräfta hur mycket som egentligen är overselling eller om man faktiskt kan utnyttja alla sina GB. Min externa hdd har nämligen kraschat och jag funderar på att ladda upp ~30 GB där så länge eftersom det blev lite fullt på laptopen när jag försökte rädda lite filer.

tartareandesire 2010-03-08 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av rhuse (Inlägg 20345405)
Skulle vara nice om någon från binero kan bekräfta hur mycket som egentligen är overselling eller om man faktiskt kan utnyttja alla sina GB. Min externa hdd har nämligen kraschat och jag funderar på att ladda upp ~30 GB där så länge eftersom det blev lite fullt på laptopen när jag försökte rädda lite filer.

Ur Bineros avtal:
Citat:

Webbhotellet är avsett för endast hemside- och e-postbruk. Utveckling och testning av hemsidor och andra applikationer får ej ske inom Webbhotellet.
Intressant formulering om inte annat. Det är inte tillåtet att utveckla hemsidor på sitt konto? :)

rhuse 2010-03-08 18:41

Jag skulle inte säga att jag är negativ. Det var bara en lösning jag funderade på idag (när nyhetsbrevet från er damp ner) och något jag lär få leva utan. Jag är en nöjd kund hos binero.

fretek 2010-03-08 18:47

Verkar som det numera ingår MS sql databas både i privatpaketet och företagspaketet. Stämmer det så är det ju ett riktigt lyft. Vet inget annat hotell som erbjuder det som standard och/eller för den månadskostnaden. Återstår att se vad för prestanda som erbjuds detta db alternativ.

Lyx 2010-03-08 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av Qion (Inlägg 20345316)
känns lite 2000-tal att konkurera med utrymme.

Ja verkligen.

Det är inte dyrt med utrymme längre. Binero fattar att bara 1% av alla användare kommer att maxa sitt utrymme. Känns bara riktigt riktigt fånigt att ha det som största säljargument.

tartareandesire 2010-03-08 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av Lyx (Inlägg 20345414)
Ja verkligen.

Det är inte dyrt med utrymme längre. Binero fattar att bara 1% av alla användare kommer att maxa sitt utrymme. Känns bara riktigt riktigt fånigt att ha det som största säljargument.

Håller med dig, tycker till och med att det är ganska fult att använda just utrymmet i jämförelsen med konkurrenter som de kör på framsidan nu. Visst är inte overselling något nytt men något i den här stilen har inte förekommit hos någon av de stora i Sverige förrän nu och tyvärr lär väl flera hoppa på tåget när det gått.

Tolka mig inte fel. Jag tycker Binero är bäst i klassen i vårt land men jag ställer mig tveksam till att det här skulle vara en förbättring för majoriteten av kunderna. Det blir säkert en del förvirring och en del som gör både det ena och det andra på sina konton. "Trafik: inga problem" skriker inte direkt seriositet.

Det blir också lite konstigt för vanliga kunder som tänker "Varför ska jag betala så mycket när jag bara utnyttjar en bråkdel av kontot?".

Spindel 2010-03-08 19:54

Var kan man läsa det finstilta? Vore det möjligt att fylla ett konto med 100GB lagliga avi, mp4 filer osv och använda det som filserver? Hur mycket bandbredd har varje kund tillgång till?

tartareandesire 2010-03-08 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel (Inlägg 20345418)
Var kan man läsa det finstilta? Vore det möjligt att fylla ett konto med 100GB lagliga avi, mp4 filer osv och använda det som filserver? Hur mycket bandbredd har varje kund tillgång till?

http://www.binero.se/webbhotell

tartareandesire 2010-03-08 20:52

Inloggningen verkar inte fungera på de nya supportsidorna heller, gör det det för er andra?

allstars 2010-03-08 21:39

nope, fungerar inte för mig heller. fast det kommer väl vid migreringen

digiArt 2010-03-08 23:12

Jag har varit Binerokund bra länge (sen det var Aleborg bortåt stenåldern någon gång) och har sett dem förbättras gång på gång.

Tråkigt att se de snabba negativa kommentarerna, grabbarna i Kista kämpar hårt för att ge oss kunder en bra tjänst. Mer utrymme, mer trafik, toppen! Kanske nyttjar en bråkdel av utrymmet men är nöjd att se att utrymmet inte blir något problem för framtiden.

Och priset, det är inte mycket, det är snudd på gratis med det som ingår.

Första releasen av deras nya tjänster, jag tar del av det vid migreringen, ser fram emot det.

Rock on Binero!

youheardit 2010-03-08 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av ejick (Inlägg 20345337)
Instämmer. Dessvärre fungerar inte den nya designen så bra i Google Chrome, men det kanske kommer rättas till. Ibland försvinner menyn vilket kan vara lite irriterande ;)

joo, det har jag märkt! hehe ;)

tartareandesire 2010-03-08 23:54

Citat:

Ursprungligen postat av digiArt (Inlägg 20345453)
Jag har varit Binerokund bra länge (sen det var Aleborg bortåt stenåldern någon gång) och har sett dem förbättras gång på gång.

Tråkigt att se de snabba negativa kommentarerna, grabbarna i Kista kämpar hårt för att ge oss kunder en bra tjänst. Mer utrymme, mer trafik, toppen! Kanske nyttjar en bråkdel av utrymmet men är nöjd att se att utrymmet inte blir något problem för framtiden.

Och priset, det är inte mycket, det är snudd på gratis med det som ingår.

Första releasen av deras nya tjänster, jag tar del av det vid migreringen, ser fram emot det.

Rock on Binero!

Jag håller absolut med dig, jag är helnöjd med Binero och fler databaser är inte alls helt fel. Däremot tycker jag inte riktigt om vissa andra aspekter. Just priset i förhållande till innehållet är ju nästintill bisarrt nu.

aDonis 2010-03-09 10:33

Skönt med SSH äntligen. Hoppas Binero kan behålla sin servicenivå bara nu när det antagligen kommer storma in massor av nya kunder!

Spindel 2010-03-09 14:52

Går det att köra nginx på Binero?

tartareandesire 2010-03-09 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av Kjette (Inlägg 20345540)
Vi har tagit bort inloggningen till supportcentret, du behöver numera inte vara inloggad.

Det var väl snarare så att det vore bra att slippa skriva in sina uppgifter när man kontaktar support om man ändå redan är inloggad.

Spindel 2010-03-09 17:46

Så, nu var man Binero kund :)

Men jag förstår inte hur nya DNS-editorn fungerar? Verkar inte gå att ändra något, inte i Google Chrome i alla fall...

Edit: Okej, nu förstår jag. Vissa grejer är låsta, t.ex. mail-posten i DNS:en. Så med andra ord kan man inte köra Gmail som mail-leverantör? Känner mig väldigt låst just nu :(

rhuse 2010-03-09 18:57

Vad använder ni SSH till på ett webbhotellskonto? På en VPS/dedikerad server förstår jag syftet. Kör ni uppladdning via SSH istället för FTP?

crazzy 2010-03-09 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av rhuse (Inlägg 20345576)
Vad använder ni SSH till på ett webbhotellskonto? På en VPS/dedikerad server förstår jag syftet. Kör ni uppladdning via SSH istället för FTP?

Klart man gör, ftp är ju inte krypterat. :)
Kan vara soft att ssha in och snabbeditera en fil i nano vid behov också.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson