![]() |
WN + Firefox = dålig kombination
Hej,
Är det bara jag som inte kan skriva i forumet (svara, skapa nya trådar) när man använder sig av Firefox? Får detta fenomenet på båda mina datorer. Att surfa till forumet med Firefox går bra, men så fort jag försöker skriva något står bara webbläsaren och laddar. Använder jag mig av någon annan webbläsare som t ex Safari fungerar det utan problem. Jag kör med Firefox 3.5.7 |
Har använt Firefox hela tiden, nu 3.5.6 och 3.6 och har inte haft några problem här
Använder Mac OS X 10.4 och 10.5 Däremot fick Firefoxinstllationen på en dator spunk i höstas. Försökte att avinstallera alla tillägg etc men inget funkade så jag tog bort allt och gjorde en ren installation och sedan dess har det funkat. Kan nog vara att jag hade och hade haft väl många tillägg |
Firefox (3.5.7) fungerar för mig.
|
Citat:
|
Jag kan ej svara i en tråd med ff 3.5.7
Detta är skrivet i IE8 |
Både 3.6 i Windows och 3.0.6 i Linux funkar bra :)
|
Kör FF på två olika datorer, hemma och på jobbet, den ena går allt smärtfritt på, den andra kan man posta/uppdatera inställningar o d ungefär en gång på tio försök. På den dator som inte fungerar så bra så fungerar Konqueror bra. Gissar att det är nätverksrelaterat också. Den andra datorn kan jag göra allt i FF utan problem. Allt började efter att wn uppgraderade.
|
Känns som det är lite blandad kompott med andra ord, funkar för en del och för en del inte. Mina problem började precis som för Magnus_A när WN uppgraderades.
Var mest nyfiken på om det var något fel hos mig eller WN. |
Jag hade heller inga problem alls innan uppgraderingen men nu krånglar det på den här bärbara datorn av och till.
|
Konstigt att det bara är för vissa.
Själv kör jag 3.5.7 utan problem här. |
Felmeddelandet som kommer efter ett tag är att sidan inte svarar. Googlar man på vbulletin och firefox får man upp liknande klagomål men ingen som lyckats med att hitta problemet och bena ut det.
På den ena datorn (fungerande) sitter jag bakom en vanlig NAT och på den andra bakom en brandvägg, ska exprimentera lite med den i morgon. Hittar jag något hör jag av mig. Edit: Verkar finnas problem från och till med Ajax och brandväggar, intressant! |
Jag har samma problem med FireFox 3.5.7. Allt fungerar utmärkt utom just när man ska posta. Det fungerar alltid att posta, men det tar 15-30 sekunder. Oavsett längden på inlägget. Det brukar komma ett meddelande i stil med "det måste gå 30 sekunder mellan varje postat inlägg".
På en annan dator med IE går det snabbt att posta om det är ett kort inlägg, men om det är ett långt inlägg går det inte att posta alls hur mycket jag än försöker, så då måste jag spara det jag skrivit i en textfil och sedan posta det från en annan dator. Just det problemet tror jag började några månader innan bytet till vB. Båda datorerna går via NAT. |
Då har jag grejat lite med brandväggen och testar om det går att posta.
Testing... |
Citat:
|
Det kan bero på FireBug eller liknande addons vid vissa tillfällen. Addons som LiveHttpHeaders ställer också till problem. Datan skickas inte, och det blir kaos.
Jag tror att vBulletin har ett CRSF skydd också. Stämmer inte några parametrar överens med varandra blir det konstigt. Sist jag hade problemen ni beskriver så funkade det efter att jag rensade kakorna. |
Citat:
|
Att rensa kakor gjorde susen för mig, testa det ni andra.
|
Jag hade också problem, men i mitt fall är det Adblock plus (med easylist USA) som verkar vara problemet. Det är kanske medvetet tänkt att man måste se reklamen till höger för att kunna posta?
|
Citat:
|
Jag kör Firefox och kan inte posta eller svara på inlägg när jag är på kontoret. Hemma (där jag är nu) går det däremot bra. Vet inte vad det beror på. Jag har inte samma problem med andra vbulletin-forum, utan endast med WN.
Det som händer när jag försöker att posta ett inlägg från kontoret är att sidan inte svarar. Det fungerar ibland om man försöker ett tiotal gånger, men sådant tålamod har jag inte. Att bara läsa och surfa på forumet går däremot alltid bra. |
Citat:
|
Inge problem i FF här.
Har ni liknande problem på andra vbulletin-sajter också? |
Har samma problem jag med Firefox 3.5.7.
Edit: kakrensning fungerade åt mig, i alla fall än så länge. Enorm skillnad. |
Test för att se om det går att skicka inlägg efter utrensning av kakor.
Edit: Det fungerade bra! Tack för tipset! |
WN lirar inte bra på nuvarande plattform (plattformsversion?) försökte nyligen skicka ett PM till en vinnare av en auktion jag hade i en granntråd.
Funkar inte alls i någon av följande tre webbläsare på min iMac som kör version 10.5.8, webbläsarna Firefox 3.6.3, Safari 4.0.5, Opera 10.10. Min räddning var att fjärrstyra en Windows dator och köra Internet Explorer 8.0. Känns som detta skulle vara bra att kunna åtgärda, känns lite halvdrygt att sitta i tre olika webbläsare fram och tillbaka - en funkar att skriva i trådar, en funkar ibland att skicka PM osv. Detta trots cookierensning. |
nar jag anvander mozilla firefox sa kan jag varken skriva inlagg i forumet eller svara pa pm. men konstigt nog nar jag anvander google chrome sa kan jag skriva inlagg och svara pa pm.
vad hander da? jo, nar jag ska skriva inlagg i forumet eller svara pa pm med mozilla firefox sa tuggar han bara, ingenting hander. google chrome, tvartom. dar flyter det pa riktigt bra. nagon som vet vart problemet kan ligga? :) |
Samma här.
Ibland funkar det med att slänga kakor och rensa cache men inte alltid. Inga problems med IE8. |
nu gick det med Mozilla, tomde cachen och resten av historiken for webblasaren.
|
Jag har inga problem med varken firefox eller safari...
Jag får komma åt allt och skriva överallt |
Jag har inga problem alls. Allting fungerar minst sagt felfritt. WN + Firefox = bra kombination :)
|
inte for mig. jag maste anvanda google chrome nar jag ar inloggad har om jag inte vill tomma cachen varje gang jag loggar in med firefox.
|
Jag rensar både cache och cookies och ändå vill det inte fungera något vidare. Ofta får jag göra 4-5 försök innan jag kan posta ett inlägg.
Jag tror det är många som inte försöker så många gånger innan de ger upp. Så WN borde faktiskt försöka lösa problemet. |
Japp, felet kommer tillbaka ibland.
|
jag forsoker med firefox att posta inlagg kanske 3-4 ganger men webblasaren bara tuggar. istallet tommer cache och cookies i firefox och da funkar det helt plotsligt.
vill jag daremot slippa tomma cache och cookies sa kor jag google chrome, den funkar alltid for mig har pa wn. daremot vill firefox braka varje gang. innan jag skrev detta inlagg testade jag med firefox och jag har inte rensat cache eller cookies pa nagra dagar. forsokte fa inlagget publicerat fem ganger men det gick inte. sa jag tomde cache och cookies, da gick det helt plotsligt. ah, i fortsattningen kor jag google chrome om jag ska anvanda webmaster network. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:12. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson