![]() |
One nere?
Någon mer än jag som har problem att nå siter på one.com samt även ones egna sida?
|
Nej det är nere, verkar vara jävla oturs dag idag för alla.
|
Ja, både egna sajter o one.com själva. DNS-check säger samma sak att de inte går att få kontakt med.
|
funkar fint här :)
Edit: Funkar inte när jag testar nu :P Har de problem med SSL ddos varianten också kanske. Edit2: Nu funkar de igen. Ni kan ju testa via "webb proxy osså" http://block.mina-filer.com/ |
Det var både problem idag och igår. Och jag har fått nog, håller på och flyttar över alla mina filer till Loopia (ja, dom har ju även nertid men dom känns mer seriösa än one.com) nu. Nån som vet hur jag gör med min domän som jag har registrerat via dom? Kan jag flytta över den till min kontrollpanel hos loopia med resten av mina domäner?
|
Citat:
|
Citat:
|
Har haft strul med One senaste dagarna också... här följer ett exempel på deras fina support!
Chat InformationVälkommen till One.com chatsupport. Vi gör vårt bästa för att svara på dina frågor så snart som möjligt. Vi ber om förståelse för att våra svar ibland försenas vid tider då det är mycket folk på chatten. Chat InformationDu chattar nu med 'Daniel' Daniel: Hej, hur kan jag hjälpa dig? Du: hej Daniel, jag har lite problem med min joomla site som jag har hos er.... Daniel: ok Du: Jag kan inte installera moduler och komponenter och jag har fått tips om att det kan ha något med "safe mode" inställningarna på servern. hur ändrar man den inställningen?? Daniel: Det kan amn inte Daniel: Vi tittar på att ta bort den helt i dagarna Daniel: men just nu går det inte att ändra på. Du: ok... det låter bra... får man nån info när det är klart?? just nu kan jag inte arbeta med min sida... Daniel: Nej, det har vi inte möjlighet för. Du: ok,, då är alternativet att flytta min site om jag vill fortsätta utveckla den då... tack för hjälpen... :) Daniel: fortsatt bra dag Chat InformationChat-diskussionen har avslutats av supportern. Du: Hej då... |
Citat:
Omotiverad first line chatt support som inte tycks ha nått att vinna genom att hjälpa lite extra. |
Skulle kontakta deras support i ett annat ärende igår, samma tidpunkt då dom hade problem med mailservrarna.
Då jag startade livesuppoten så fick jag bara ett automeddelande om att det var en driftstörning och de bad mig avvakta. Därefter Stängdes chatten ner per automatik. De tänker inte så långt att folk kanske har något annat på hjärtat? Men men detta är vad 12:-/månad är. Jag ska inte klaga. |
Exakt, man kan knappast räkna med att man betalar för mer support till det priset. Svar på frågor får man trots allt oväntat snabbt hos One men att de ska göra saker utöver det kan man inte räkna med, lika lite som man kan räkna med bordsservice på McDonalds.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Samtidigt som det blir dyrare än dagens/lunch på något annat ställe där man blir serverad vid bordet. Lägg till så man blir mätt på McDonalds + kaffe så är det inte precis billigt längre mot sämre service. |
Vid 18-tiden kom det förklaring på deras supportsida
http://www.one.com/sv/info/profil Ung: problemen har pågått senaste veckorna efter byte av leverantör av servrar från HP till IBM + delkomponent krånglar = byter all hårdvara som krånglat så snart ska problemen vara lösta. Specifikt:"an error occurred in the IBM-supplied switch module in which the blade servers are mounted. It is a brand new switch type from Blade Network Technologies. Periodically a heavy network noise is registered from the switch enclosure modules. The noise is disturbing the service, and occasionally spreading the problems to large parts of our network, making the whole network unavailable." |
Hade inte tänk posta här men jag småskrattar fortfarande över chatten som listades tidigare av Dustin. Sedan kommentaren av BarateaU. Jag måste vara trött för jag kan inte sluta småskratta... Trött på livet... klockren... ja herregud.
Vad man kan lära som leverantör är väl - vi får alla problem förr eller senare. Servicen under och efter är skillnaden. Hoppas det löst sig för alla ni som haft problem. |
Jag har haft One.com i snart 7 år och det är sällan de har sådana här avbrott, men oftare kan servrarna vara överbelastade. Jag är nöjd med One.
|
Citat:
Jag håller väl med om att McDonalds inte är särskilt billigt men vanliga lunchrestauranger känns minst lika stressiga. Föredrar att äta lunch hemma och ute på kvällen. Jag är för övrigt också helt nöjd med One. Har visserligen aldrig drivit någon sajt där men det har funkat alldeles utmärkt som labb. |
Citat:
(Inget illa menat, Patrik.) |
Mycket gnäll på one, tycker dom sköter sig fint speciellt med tanke på vad man betalar. Har då haft mer problem med dyrare firmor än one.com (Har även haft mindre problem med billigare ska tilläggas)
Det jag gillar med dom är chattsupport direkt när man är inloggad så man slipper leta efter något förbannat talenummer som är gömt på siten och därefter vänta i kö. Gillade dessutom att man mailade ut en ärlig orsak till problemet dagen efter och att man även hade med nörd varianten. |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Verkar stendött hos One nu.
www.one.com fungerar inte, får bara en sida med One-loggan. Kommer inte åt mina sidor via ftp. Bara jag som har problem? |
Fick precis upp en sida där det står: Denna sida ligger nere för underhåll och blir tillgänglig inom kort.
Har hela One.com kollapsat? |
De har problem med sina nya bladservrar. Det är inte det som fortfarande spökar?
|
Har dom inte lärt sig att testköra saker innan man flyttar över allt till ny plattform?
Att hoppas att allt funkar bara låter inte så jävla stabilt. |
Kör HP som jag så slipper man testköra :D Dom har rockat nu i 4 år utan ett enda problem (one.com hade HP innan vad jag förstår)
|
danielos - vi har kört Dell nu i snart 10 år. Känner enormt förtroende dem också.
|
Citat:
|
Även vi kör mycket Dell. På nåt konstigt sätt får man både grym service
och bra priser hos dem.. |
I regel funkar alla servrar bra, CPU och minne är inte så konstigt.
Men storage controller och NIC kan ställa till mycket vid hög belastning. Även så illa så att hela servern får kernel panic. |
Citat:
|
Om det är som du jgabor säger är det helt enkelt så att det är kompetensen som sviktar hos one.com och inte plattformen.
|
Det kanske beror på "Det är tal om en helt ny typ av swtich från Blade Network Technologies." Eller är det samma som ni kör på Surftown?
|
Citat:
|
Men tanke var att Surftown inte haft problem med sina IBM-blad medan One haft det, orsaken kan ju vara som du säger, samtidigt som att de nya typen av switch kan bugga ur. Kan inte IBM vet heller om den lösningensom One kör är standard eller något de själva valt att köra på mot tidigare mer beprövade lösningar.
|
Tror ni blandar ihop ett gäng av deras driftstörningar, som de haft den senaste tiden. De hade först en driftstörning där en switch gick sönder och slog ut deras nät i en längre tid. Den switchen ersattes med en ny från ett annat märke.
Sedan har de haft en del driftstörningar gällande deras byten från HP till IBM, och dessutom gällande deras uppgradering till PHP 5.3 (som fått kundernas sajter att sluta fungera). |
Jaha ok, då är jag med, känns dock som de skyller allt på IBM, men det är nog en missuppfattning från min sida. :)
Uppgradering till PHP 5.3 görs inte smärtfritt, men det borde de väl räknat ut innan de gjorde den? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:32. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson