![]() |
Mobil kortterminal
Jag är i behov av en mobil kortterminal för mässor osv... Jag använder Handelsbanken / Samport idag för korttransaktioner över internet.
Kan någon rekommendera en terminal? |
Smidigaste lösningen: https://squareup.com/ , finns dock inte ute än i "skarp" version.
|
Citat:
|
|
Citat:
|
BBS AB har mobila terminaler. Som kund i Handelsbanken så får du rabatt.
www.bbsab.se - se under Avtalsblanketter och välj rätt bank så får du de aktuella priserna. |
Citat:
Citat:
Citat:
Vid köp från BBS med Handelsbankens rabatt... i7910 (mobil betalterminal) Licens och support per månad: 85 SEK Pris: 6 995 SEK Sen måste vi tyvärr ha (För t ex finska mässor) Flervaluta Pris per månad: 25 SEK - BBS ”Fleranvändaravtal” måste också tecknas Gränshandel - Pris per månad: 25 SEK - BBS ”Fleranvändaravtal” måste också tecknas Fleranvändare - Pris per månad: 25 SEK - Uppläggningsavgift: 150 SEK MMM.... 6995 plus 160 kr (85 kr service & supportavgift + 25 kr flervaluta + 25 kr gränshandel + 25 kr fleranvändare) i månadsavgift plus 150 kr i uppläggningsavgift. Sen bör man ju ha ett mobilabonnemang också då kan man lägga på 150 kr till i månaden. Sen kan man undra varför Secure Access inte ingår i priset, skickar man transaktionerna i klartext annars eller? - Pris per månad: 109 SEK - Uppläggningsavgift: 595 SEK Secure Access krypterar transaktionerna så som jag förstår det så är det obligatoriskt vid mobilt. Alltså 6995, plus 160 kr + mobilabonnemang med data (120-150 kr) + 109 kr Secure Access 389 kr/ mån.. Sen tillkommer bara uppläggningsavgifterna på 745 kr. Det går inte, får väl kräva kontantbetalning endast istället. |
Hehe ... det blev inte billigt det där
Men Secure Access tror jag faktiskt inte du behöver teckna på en mobil terminal. Jag uppfattar det som något man måste ha om man ansluter den fasta terminalen direkt till internet. Sen är det ofta inte mycket dyrare att hyra eftersom serviceavgiften ingår i hyran. Fast dyrt blev det i alla fall. Särskilt om du inte har nytta av terminalen mellan mässorna. |
Kan man hyra en terminal på kortare tid, en vecka eller två?
|
Jo, det går att korttidshyra från BBS. Hittar dock ingen uppgift om vad det kostar, så det får nog den intresserade ringa och fråga.
|
Verkar som om Point har ett intressant avtal, där ingår Licens-& support, Point kommunikation, Support+ samt serviceavtal i hyran av en mobil kortterminal för 499 kr / månaden..
Långt ifrån billigt men verkar vara det bästa i dagsläget, om någon hittar något annat, säg till.. Lite skillnad från att köpa från BBS och betala 300-400 kr i månaden utöver köpet :D |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson