![]() |
Vilket webbhotell har du?
Tänkte att det kunde vara intressant vilka webbhotell som är populärast bland WN-medlemmarna. Det går att rösta på flera alternativ eftersom flera av er säkerthar konton på flera webbhotell. Jag har en känsla av att det kommer stå mellan Binero och Loopia, men det kanske dyker upp något som överraskar.
|
Binero & VPS hos Glesys
|
Flyttade allt jag hade till Binero för några månader sedan.
|
Infoferenda och Servage
|
Inget webbhotell.
Co-location hos Patrikweb. |
Använder Binero, men körde tidigare med Loopia.
|
Binero, det bästa jag sett och använt! :D
|
One.com efter som jag jobbat där och känner folket, men har börjat gå över till egen drift sen jag slutade (inte för att det är något fel på dem och det mesta jag har kan drivas där, men det är så mycket bättre med full kontroll över allt).
|
Frågan kanske borde lytt "Vilket/vilka SVENSKA webbhotell använder du just nu?" :)
|
Binero, Loopia och Surftown.
|
Itstaden och VPS hos Glesys.
tartareandesire: Mkt dubbelposter av dig nu för tiden ;) |
Co-location och Lopnet.
|
Citat:
Jag använder några olika webbhotell i USA, i Sverige är det framför allt Binero och Loopia. |
Webbhotell: Binero, A Small Orange (US).
VPS: Future Hosting (UK), IntoVPS (Rumänien), Delimiter (Frankrike), Waveweb (US). |
one.com
2x binero surftown loopia citynetwork |
Manufrog och Ballou (ska röra mig bort från Ballou under våren/sommaren - inte för att jag inte gillar dom, utan för att jag inte behöver det).
|
Binero
Gratis hos mig själv |
VPS hos GleSYS
|
Manufrog till i stort sett alla sidor.
(En kundsida hos Web10 och en hos Loopia är undantagen) |
Är det verkligen så många som kör webhotell?
Jag körde hos Datakultur i två år men använde ganska snabbt mer än de 30GB trafik / månad som var max då. Mer kostade, om jag inte minns fel, 50kr extra per GB. Jag fick dock en bättre deal upp till 60GB. Sen 2005 har vi haft olika egna servrar till för ungefär ett år sedan när vi gick över till en väl tilltagen VPS hos GleSYS. Det har verkligen fungerad kalas och med avsevärt mer pulver än den dedikerade servern vi hade innan. |
Aj - letade efter City Network i listan - men vi fick inte vara med. :-) Vi får hoppas på att många väljer "ett annat"...
|
Citat:
|
Citat:
|
Tröttnade på surftown, loopia och binero, kör eget webbhotell och hostar mig själv istället.
|
Citat:
|
One.com för min blogg, billigt och behöver inget speciellt för det. Behöver inte heller någon support och det spelar ingen större roll om det är 97% upptid istället för 99,9%.
På jobbet kör vi Levonline. |
Citat:
|
Egenreklam! Egenreklam! ;)
|
Vi kör Binero, Loopia, Scorpion Data, One, Surft Town, City Network, Sajthotellet, Partrikweb, Oderland och sedan den bästa investeringen ett par VPSer hos Glesys.
|
Vi är ju inte ens med i listan! Antagligen därför 59.62% har röstat på alternativet "Ett annat..." ;)
|
Binero & Colocation hos Glesys
|
Citat:
|
Binero och ett "1 kr" konto på Loopia
|
Hej,
Jag har mina sajter hostade hos Pair.com och GoDaddy. Det har funkat klockrent och sajterna är numer i princip aldrig nere. Däremot ger Godaddys galna webbplats mig en mild huvudvärk! |
Citat:
Också nyfiken Andreas om det stora urvalet. Blir det inte en admin "nightmare"? |
Citat:
Jo listan känns lite spontan, flera små hotell på listan och det saknas flera större hotell på den. |
Citat:
|
Kikar man på deras sida så ser det ju ut som tiden stannade 2008.
500Mb för 149:- i månaden?? |
Glesys VPS :)
|
Binero är min melodi
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson