![]() |
what about AdLite ?
Tjenare,
fick ett mail från AdLite i morse till min skräppost på hotmailen, i brever verkder det vara ett hyvsat affiliatebolag. Men när den hamnar i skräppost blir man ju fundersam... Någon som har erfarenheter av dem eller är det helt nytt, borde jag testa dem? är väldigt trött på dem andra affiliatebolagen så vill hitta nytt. Citat:
Tacksam för svar! :) //Philip Andersson! |
Vi på jobbet fick ett antal mail från dessa imorse vid 03:45.
Detta skickat till en helt irrellevant mailadress till ett företag som aldrig skulle ens överväga att göra reklam på sin företagssite. Det bara skriker spam om det här. |
Citat:
|
Fick ett mail till en adress som inte har någon företagsankytning alls, så det blev en anmälan till Konsumentverket. Spam, utan tvekan.
|
Helt klart spamare med tanke på att de skickar till allt de hittar.
|
Jag har fått 6-7 stycken mail från dessa skojare, så alla blev SPAM-markerade.
|
Citat:
|
Jävla spammare. Har 6+ e-post från dessa idioter.
Tänker aldrig arbeta med dem. Är det någon som vet var de köpt adresser? Det måste komma från ett annat nätverk, förmodligen ett danskt. |
Bifogar min mailkonversation med AdLite, väntar fortfarande på besked vem det är som säljer min mailadress.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Har även jag fått deras spammail, intressant är att jag fick den till en adress som jag enbart har använt när jag registrerat en sida i ett par länkkataloger.
Troligvis är det nån av dessa katalogägare som sålt adressen vidare. |
Samma här, skulle inte ta i dom med tång ens.
|
Har också fått spam till ett tiotal av mina sajter. Brukar inte bry mig, men det här var lite väl omfattande. Dags att anmäla:
http://www.konsumentverket.se/sv/int.../Anmala-spam1/ |
Citat:
|
Ge grabben ett break. Jag vet inget om adlite men bolag som kontaktar webbsidor för att hjälpa dem att tjäna mera pengar på deras innehåll. Vad är det för fel med det?
|
Citat:
|
Det är ju skillnad på att skicka ett personligt mail och på att skicka tusentals identiska mail. Om alla som potentiellt skulle vilja vara "partner" med mig skulle använda samma metoder skulle man tvingas sluta använda email. Definitivt spam.
|
Man kanske kan köpa reklam som alla andra?
|
Citat:
|
Citat:
Nej, du kan nog använda din hjärna till att tänka ut vad jag menar. |
Citat:
|
Citat:
|
"Därmed har jag bestämt mig för att skrota hela idén med mailutskick. Been there, done that."
Tydligen inte då det ramlade in ett likadant mail från AdLite idag. Gmails spam-filter sorterade dock effektivt bort det. |
Jag fick också ett mail av de förra veckan på en email som jag bara använt här på WN.
|
Med tanke på hans svar till Robertsson så känns det ju knappast som ett fulföretag. Snarare som en entreprenör som vill starta ett annonsbolag. Ett självklart val är ju då att kontakta webbsidor och han kan ju inte gärna ta reda på vem som äger vilken webbsida när han skickar ut till info@<doman>.
Nog för att oombedda utskick är ett sattyg så sorterar jag in detta som ett väldigt litet övertramp och allt prat om konsumentverket osv tycker jag bara är löjligt. |
Nu är Adlite igång och spammar igen. Fick nyligen mail från dem till flera av mina sajter...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson