![]() |
Loopia nere?
Hej!
Är det bara för mig som loopia går oerhört segt just nu? Nu kommer jag inte ens in på sidan längre... |
Fungerar bra för mig, åtminstone nu.
|
Huuhva, hela Loopia verkar vara borta från internet sedan 15-20 minuter sedan. DNS, mysql admin, huvuddomänen etc. Inte bara jag väl? Står "avklarat" på ärendet på driftbloggen konstigt nog.
|
Citat:
|
har varit nere en bra stund nu.
driftbloggen visar inte driftstatus längre. Vi upplever för tillfället en driftstörning på våra tjänster. Felsökning pågår Status · Avklarat Det är väl dom berömda elavbrotten igen. |
Helt fantastiskt... Nu är det i alla fall ändrat till AVBROTT på driftbloggen...
|
Släckte jag ner?
Bytte precis teman på wp bloggarna , råkade jag släcka ner hela...? Loopia ligger iallafall nere nu
|
DNSern börjar svara på ping... SQL och linuxkärrorna verkar uppe.. Windows inte ännu...
|
här är det fortfarande stendött
|
heldött :/
|
Dött fortfarande här också. Inge bra inge bra
|
Citat:
|
Någon som fått status när de väntas vara fixat?
|
Nu verkar driftbloggen också vara nere, bra jobbat där!
|
Kommer åt https://www.loopia.se titt som tätt, dock ingen åtkomst till mail eller driftblogg.
|
nu svarar ns3 på ping. ns2 och ns4 fortfarande döda
|
Jag får skylla mig själv som har alla domäner i Loopia's utmärka web dns, lat som jag är flyttade jag alla domäner dit istället för att fortsätta driva min egen NS, det straffar sig nu. Å andra sidan är det pinsamt att all DNS kan gå ner samtidigt, de olika servrarna borde inte stå bredvid varandra i samma lokal, eller bygga på gemensam databas..
|
uppe för mig,downtime 1h15min
|
Verkar faktiskt fungera för mig också nu, det var en sak mindre att sura över idag, får försöka tänka på fredags bira och fest för att liva upp kvällen, tjoohoo! :-)
|
Fungerar inte att ta emot mail för mig. Den hämtar e-posten men ingen e-post tas emot trots att jag vet att jag har nytt mail. Provade även att maila mig själv, men fungerade inte.
|
Dem verkar ha väldigt mycket problem numera.
|
I min enfaldhet trodde jag att loopia lärt sig av tidigare problem och spridit sina dns serverar, men inte då..
Är det totalt snålhet som gör att de inte har riktig infrastruktur på dns & mail?? Kör själv se/dk/us på motsvarande, men har kunder som ligger hos "ren" loopia :( |
Loopia har nog tappat en hel del i och med Bineros enorma framfart. Gör de inga drastiska förändringar snart så ligger de risigt till skulle jag tippa på. Har visserligen ett flertal sajter hos Loopia men lägger bara mindre prioriterade sådana där till dess att de skärper till sig.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:05. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson