WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Falskt körkort? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1039906)

Oscar11 2010-01-08 06:03

Falskt körkort?

Någon som vet något om detta? Uselt!!
falskakk.se

WebboT 2010-01-08 06:54

Ett år gammal "nyhet"...men det är klart det är värdelöst. Funkar lika bra med ett handskrivet körkort efter en QP'a från farbror blå.
Att sen domänen finns i connection med white trash förvånas man knappast av...

emilv 2010-01-08 07:08

Citat:

Ursprungligen postat av WebboT (Inlägg 20338213)
Att sen domänen finns i connection med white trash förvånas man knappast av...

Syftar du på att det är Prq som står som registrant för domänen?

fooztr 2010-01-08 08:49

Allt är bluff, skulle jag tro.

se7en 2010-01-08 09:18

Funkar fint fint sålänge det används utanför Swe. Ser ut som original men finns ej reggat i systemet. Åker du t.ex. under en längre period till utlandet så är det guld!

fooztr 2010-01-08 11:00

Vem vågar chansa? Och vem är så jävla rutten som inte klarar av att ta ett körkort :]

Citat:

Ursprungligen postat av se7en (Inlägg 20338221)
Funkar fint fint sålänge det används utanför Swe. Ser ut som original men finns ej reggat i systemet. Åker du t.ex. under en längre period till utlandet så är det guld!

studiox 2010-01-08 13:48

BestÄllningsstopp fram till 2010-01-20, inga nya ordrar kommer bli behandlade,

BarateaU 2010-01-08 15:01

Inte så bra idé.

Urkundsförfalskning.
Visserligen tror jag inte direkt att man skulle få de där "upp till 6års fängelse", men du får dagsböter samt en fin notis i ditt register att du är dömt för urkundsförfalskning "klingar fint för dem som läser de".

Samma sak om du lånar ut ditt leg till någon som inte är du, så åker ni båda fast.
Dvs om personen försöker använda det till nått "gå in på krogen".

"Straffet för urkundsförfalskning är fängelse i upp till 6 år ifall brottet anses som grovt."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Urkundsf%C3%B6rfalskning

Urkundsförfalskning, är ett brott enligt 14 kap. 1 § brottsbalken (1962:700). För urkundsförfalskning döms den, som genom att skriva annan, verklig eller diktad, persons namn eller genom att falskeligen förskaffa sig annans underskrift eller på annat sätt, framställer falsk urkund eller också falskeligen ändrar eller fyller ut äkta urkund, allt under förutsättning att åtgärden innebär fara i bevishänseende.

Captain Thailand 2010-01-08 15:13

Hej,

Märklig verksamhet denna. Dyrt också. I landet där jag bor kan man köpa motsvarande (i varje fall press-ID och student-ID) för under 100 spänn.

Personligen föredrar jag att enbart använda mig av kort jag inskaffat med ärligt uppsåt. Så jäkla trist är jag. ;-)

BarateaU 2010-01-08 15:25

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20338258)
Hej,

Märklig verksamhet denna. Dyrt också. I landet där jag bor kan man köpa motsvarande (i varje fall press-ID och student-ID) för under 100 spänn.

Personligen föredrar jag att enbart använda mig av kort jag inskaffat med ärligt uppsåt. Så jäkla trist är jag. ;-)

Inget "life on the edge" där inte :P

Captain Thailand 2010-01-08 15:41

Nä, förutom vid bilturer. Då är det verkligen "on the edge" (delvis beroende på oaktsamma och/eller dyngraka medtrafikanter).

Sorry, tillbaka till de falska körkorten.

MrBob 2010-01-10 10:24

Det är ju klart att det där inte kan funka... Inte i längden. Man får ju välja både personnummer och bokstäver efter eget tycke!! Jag är helt säker på att folk kan få anställning av såna grejer.

Typ på krogen: Man snackar om lite ditt och datt.... "jo, men jag har haft lastbilskort i 8 år..." Sen i ett helt annat sammanhang, kanske ett år senare, "Jo, men jag snackade med Freddan för länge sen och han kan nog köra en vända." Vips får Freddan köra lastbil för en åkare... en sväng...

Som åkare, vem dubbelkollar en bokstav i ett körkort!? Man förutsätter ju att de som har kort med olika bokstäver inte har tankat ner det från Internet...

Ett lagligt kort som kan ge många andra sköna fördelar i oväntade sammanhang:
http://www.presskort.org/

Oscar11 2010-01-10 19:35

Haha! .

Citat:

Ursprungligen postat av fooztr (Inlägg 20338230)
vem vågar chansa? Och vem är så jävla rutten som inte klarar av att ta ett körkort :]

kw_wasabi 2010-01-11 05:11

Ingen bra idé att skaffa falsk identitet, ännu värre att få för sig att köra bil med det falska kortet. Då kan man lika gärna köra utan körkort. Samma straff, och obehagliga kostnader om det skulle hända en olycka. Man kan glömma att försäkringen täcker det :)

Men det funkar säkert på krogen för den som inte orkar åldras i normal takt...

fooztr 2010-01-11 12:53

Vad är det där för något? :)

Citat:

Ursprungligen postat av MrBob (Inlägg 20338500)
Ett lagligt kort som kan ge många andra sköna fördelar i oväntade sammanhang:
http://www.presskort.org/

erdistfroh 2010-01-12 14:50

Men om jag som har ett giltigt Svenskt körkort beställer ett sådant bara av intresse med mitt egna namn är det lugnt i alla fall. Men varför? Kanske bara av intresser:D

EDIT: Såg nu att det kostade 3000kr... Herregud, glömde kolla priset och antog att det var som alla andra falkslegg sidor för några hundra.

BarateaU 2010-01-12 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av erdistfroh (Inlägg 20338802)
Men om jag som har ett giltigt Svenskt körkort beställer ett sådant bara av intresse med mitt egna namn är det lugnt i alla fall. Men varför? Kanske bara av intresser:D

EDIT: Såg nu att det kostade 3000kr... Herregud, glömde kolla priset och antog att det var som alla andra falkslegg sidor för några hundra.

Tror inte de är lungt då de står på kortet vem de är utfärdat av, vilket inte stämmer.
Men tanken om att beställa med rätt namn och resterande uppgifter korrekt så är de samma sak som att du gör ett eget "id" kort på datorn med rätt uppgifter, men de gäller ingen stans då de inte är utfärdat av någon betrodd, t.ex. Setec/SIS. Som att göra någon form av klubbkort "hemliga klubbens" egna ID kort :P

ice 2010-01-12 20:23

Hah, det var länge sen jag såg något så sjukt på nätet ^^ Måste nog vara en blådåre som hittar det där och beställer.

(ingen offens menad mot Orcun) :P

fooztr 2010-01-13 09:25

Jag hoppas verkligen att folk inte går på det här med att köpa falska körkort/id handlingar. Oftast inga som säljer bra kopior ändå, och dem som gör det marknadsför sig nog inte på internet, skulle jag tro.

ponting 2010-01-13 11:31

Lär nog inte funka så bra, poliser är inte dumma! Lat? orkar inte lägga ner den tid som behövs för att ta riktigt körkort, för några år sedan var det väldigt snack om folk som for till Malta och tog kortet.

fooztr 2010-01-13 12:01

Det fungerar tyvärr inte längre.

Citat:

Ursprungligen postat av ponting (Inlägg 20338924)
snack om folk som for till Malta och tog kortet.

fooztr 2010-01-13 12:04

Mer information om falskakk hittar du här!

http://politisktinkorrekt.wordpress....-korkort-ditt/

DudeRille 2010-01-19 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av fooztr (Inlägg 20338927)
Mer information om falskakk hittar du här!

http://politisktinkorrekt.wordpress....-korkort-ditt/

Sen kan man ju såklart diskutera hur bra den infon va.
Fick en känsla av att det va en kille som vet hur man gör en whois bara(?)
Som pekar emot PRQ, som även många andra olagliga sidor gör.

DudeRille 2010-01-19 10:27

Citat:

Ursprungligen postat av fooztr (Inlägg 20338907)
Jag hoppas verkligen att folk inte går på det här med att köpa falska körkort/id handlingar. Oftast inga som säljer bra kopior ändå, och dem som gör det marknadsför sig nog inte på internet, skulle jag tro.

Det finns väldigt bra kopior.
Självklart hittar du säkerligen ingen på en svensk sida.. men ska ge dig ett tips..ryskt forum.

fooztr 2010-01-19 12:17

Det är då inte så att jag söker efter ett falskt körkort, jag tog mitt på det hedliga sättet! :)

Citat:

Ursprungligen postat av DudeRille (Inlägg 20339661)
Det finns väldigt bra kopior.
Självklart hittar du säkerligen ingen på en svensk sida.. men ska ge dig ett tips..ryskt forum.

addiction1 2010-01-20 00:22

Varför skulle man vilja köpa ett falskt körkort? Man köper bara sin egen grav, sjukt idiotiskt? Men vissa tänker inte så långt. Det ska va svårt att få körkort. Bättre för dig och andra.

WebboT 2010-01-20 01:14

Citat:

Ursprungligen postat av addiction1 (Inlägg 20339770)
Varför skulle man vilja köpa ett falskt körkort?

Finns väl egentligen bara två svar på den frågan.
  1. Loosers som inte klarar av av att ta körkort.
  2. Loosers som haft körkort och blivit av med det och bevisligen inte ska ha nåt körkort.

..nä nu ska jag gå och köpa mig en läkarlegitimation...nån körkortslooser som vill ha bukspottskörteln opererad? ;)

tomas70 2010-01-20 01:36

Instämmer helt i föregående talare.
Fick mig dessutom ett gott skratt, Tack för det WebboT

fooztr 2010-01-20 08:44

Hahahahaha, irl skrattet! You made my day.

Citat:

Ursprungligen postat av WebboT (Inlägg 20339774)
..nä nu ska jag gå och köpa mig en läkarlegitimation...nån körkortslooser som vill ha bukspottskörteln opererad? ;)

mcfluff 2010-01-20 12:25

haha. kopierad layout på hemsidan också.

tartareandesire 2010-01-20 13:03

Citat:

2. Loosers som haft körkort och blivit av med det och bevisligen inte ska ha nåt körkort.

Men, hallå, du som bor där borta ska väl ändå kunna stava? :) Loser ska det vara :)

DudeRille 2010-01-21 03:37

Citat:

Eller sånna som syssla med carding..

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson