![]() |
Artikelzonen.com - svensk artikelsajt
Hej!
Jag skulle vilja sälja min domän artikelzonen.com. Domänen registrerades i maj 2006, den är alltså ungefär 3 och ett halvt år gammal. Det är en svensk artikelsajt, d.v.s. ett ställe där folk kan skicka in sina artiklar och få dem publicerade. Säljes p.g.a. tidsbrist. För mer information se denna sida http://artikelzonen.com/tillsalu.htm. |
Hur får du in trafiken till hemsidan? Är det genom annonseringar eller är det SEO?
|
Jag har inte gjort något speciellt för att få trafik till sidan. (Förutom i början då jag berättade om sidan för mitt nyhetsbrev och gjorde reklam på mina dåvarande andra domäner.) Men den mesta trafiken kommer förmodligen genom olika sökmotorer. Eftersom sidan innehåller en stor mängd artiklar om olika ämnen är sidan förmodligen välindexerad i sökmotorerna.
|
För att förtydliga det hela, det är bara domänen som är till salu, inte innehållet.
|
Det stämmer, jag säljer bara domänen och inte innehållet. Inte för att jag inte vill sälja innehållet utan mer för att jag inte vet hur man skulle kunna föra över script och databas osv. Så för enkelhetens skull så säljer jag bara domännamnet.
|
Citat:
|
Citat:
2. Spara sedan ner alla filer som du har från ditt webbhotellet till en mapp och zippa den. 3. Leverera .zip filen och .sql filen till köparen! 4. För över domänen till köparen! |
Citat:
|
Jag instämmer på föregående talar om att du får betydligt mkt mer med innehållet levererat än bara domänen :) Lycka till med försäljningen och ha en trevlig helg.
|
Citat:
Tack för alla tips. Jag säljer nu domänen med innehåll. Har fått ett bud på 2000 kr. Om ingen lägger ett högre bud innan kl. 17.00 i dag (18 december) så går domänen (med innehåll) till den budgivaren. |
Högsta budet är nu 3000 kr.
Jag har fått in flera mail med önskemål om förlängning av auktionstiden. Eftersom en fredagkväll kanske inte är den bästa sluttiden har jag beslutat att skjuta fram sluttiden till söndag kl. 13.00. Skulle det vara fler som har frågor så svarar jag på dem i morgon. (Kommer att försvinna från datorn om en liten stund.) |
Det högsta budet är nu 5000 kronor.
|
>Hej du bör åtminstone skjuta fram gränsen till måndag kväll, det är många seriösa som inte tittar på wn på helgerna, vilket gör att du riskerar att missa många potentiella bud.
|
Citat:
Sista dagen va ju igår (fredag) |
Citat:
Nja? Vad jag kan se så är det söndag ;) |
Citat:
|
Citat:
Jag har uppdaterat informationssidan här - http://artikelzonen.com/tillsalu.htm med lite förtydliganden om vad som ingår och inte ingår vid köpet av ArtikelZonen.com. |
du har ingen google analytics installerad istället för awstats?
|
Citat:
|
På framsidan står det "Det finns nu 442 fantastiska artiklar i vår databas från 3302 författare". Hur går det ihop? Hur stor andel av de 14.000 artiklar som väntar på granskning är spam och skräp och hur många av dem är vettiga?
|
Citat:
|
Citat:
Hur stor andel av de ej godkända artiklarna som är spam kan jag inte svara på med 100% säkerhet men jag har i kväll gått igenom listan med alla artiklar och tittat på inledningstexten för dem alla. Då kunde jag konstatera att från oktober 2009 så har det börjat komma in en hel del skräpartiklar. Jag har raderat alla jag kunde se (jag kan ju ha missat några för det var en lååång lista att titta igenom) och nu är det plötsligt "bara" 11400 artiklar kvar att granska. Men jag tror att de flesta av dem är bra artiklar med vettigt innehåll. Men notera att de allra flesta är på engelska. Från början godkände jag endast svenska artiklar och även efter att jag började ta in engelska artiklar så har de svenska prioriterats. Så av dem nu 456 godkända artiklarna så är det bara 44 som är på engelska men av de ogranskade artiklarna är förmodligen minst 99% på engelska. |
Nja Sarah ... jag tror att de flesta av de du inte godkänt är engelska spamartiklar.
Jag har svårt att tro att engelskspråkiga personer går in på en svensk sida, som har alla anvisningar och all på svenska, och skickar in skrivna artiklar skrivna just för denna sida. Jag tror dessutom att gratisskriptet, Article Dashboard, är känt för att vara utsatt för en hel del spam och drar oftast spammare till sig, även om artiklarna kan se bra ut - oftast är de skrivna för att länkarna skall räknas ... det finns många sidor som denna - länk - som uppmanar folk till att använda dessa gratissidor för just sina spamartiklar. OBS! Detta är inte någon kommentar på sidans värde, då sidan har ju lång historia bakom sig och det talar för ganska mycket, utan bara en kommentar om de många ej granskade artiklar. |
Citat:
|
Man stoppa spammarna med att sätta; no index på författar sidorna och rensa varje dag så är det OK, kommentarer bara att ta bort nån rad/sabbotage så är det fixat.
|
Citat:
När jag startade ArtikelZonen var det för att jag ville att vi svenskar också skulle ha någonstans dit vi kunde skicka våra artiklar för att marknadsföra våra hemsidor på svenska. Artikelmarknadsföring är stort utomlands men det hjälper inte så mycket om man har sidor på svenska som man vill marknadsföra. Därför behövs en svensk artikelsajt (enligt min åsikt i alla fall). Jag tror att man skulle kunna locka till sig betydligt fler svenska artikelförfattare om man bara gjorde lite mer reklam för sidan. Men tyvärr har jag inte haft tid eller energi till det. Men för den som tar över sidan är det kanske mer intressant och försöka locka till sig fler svenska skribenter än att godkänna alla dessa engelska artiklar som är ogranskade. Även om det inte är något fel på de engelska heller, men de är förmodligen inte så unika eftersom de förmodligen finns på ett flertal andra artikelsajter. |
I dag är sista dagen att lägga ett bud på ArtikelZonen.com. Det högsta budet just nu är 3500:-.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:42. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson