![]() |
SEB Internetbank
Någon som vet vilket företag som utvecklar SEBs internetbank?
|
SEB själva?
|
SEB it-avdelning
|
Konstigt att det tar 3 år att fixa en del saker om de har utvecklare in house...
|
Citat:
|
det finns ingenting som går långsammare än att få ett någorlunda stort företags it-avdelning att göra någonting
|
Det är ju inte så konstigt egentligen, det är hyffsat kritiska system och de kanske inte tycker det är lika viktigt att fixa det du tycker ska fixas.
|
Jag har jobbat på SEBs IT-avdelning med just Internetkontoret och det är ingen liten grej om vi säger så. Gränssnittet som kunden ser är väl en sak men bakom är det olika nivåer för att komma ner till det viktiga i stordatorer, AS400:er osv.
De senaste 10 åren har det egentligen inte hänt någonting med gränssnittet vilket är lite synd men de värdesätter funktion för design alla dagar i veckan. Ändringar har en lång väg att vandra från Kundtjänsten tills de kommer till en utvecklare. Det ska prioriteras, kostnader beräknas osv osv (i all oändlighet). |
sandstream,
Visst är det beklagligt att det är så många led. Men den funktion jag först och främst har väntat på i över 3 år är möjligheten att gå tillbaka på kontoutdraget mer än 3 månader. Detta skall tydligen gå om man avsäger sig brevutskick. Jag ser ingen rimlig förklaring än att ändra en datumvariabel och häva blockeringen när det redan finns stöd för det... |
Citat:
|
Det är väl också en kostnadsfråga - om de slipper betala för pappersutskick får du tjänsten "kolla gamla kontoutdrag" av dem.
|
Citat:
Dessvärre fungerar det inte alltid som SEB tänkt sig eftersom jag som enskild firma har samma login till privatkontoret som enskilda firman. Och till enskilda firman behöver jag kontoutdragen. |
Citat:
|
Jo, och det är det som är problemet. Att jag behöver kontoutdragen, alltså kan jag inte säga upp dom, d.v.s. att på grund att SEB's miljöpolicy kan jag inte se transaktioner som är äldre än 3 mån.
|
Citat:
Det är synd. Offt: Om du funderar på att byta så har Swedbank helt klart den bästa internetlösningen bland svenska banker. |
Citat:
|
Även om man avsäger sig de fysiska kontoutdrag så kan man bara se 16 månader tillbaka i tiden. Det har satt många käppar i hjulen för mig. Jag betalar ju för tusan för just sånt. Synd att de inte har en premiumtjänst för folk som bryr sig.
Det som förvånar mig mest är när de försöker lappa säkerhetshål och gör magplask på mållinjen utan att rätta till problemen. Att man sedan våren 2008 ska fylla i totalsumman i kod-dosan är ju helt meningslöst när användaren ser summan som en vanlig kod utan att behöva tänka själv. |
Såg att Swedbank lanserat en iPhone App. SEB kommer väl med sin 2013...
Synd att jag inte kan byta bank, tanten jobbar på SEB. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:19. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson