WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på Domainizer.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1039495)

youheardit 2009-12-08 15:11

Feedback på Domainizer.se

Hejsan!
har nu suttit och knackat kod i några veckor, resultatet blev domainizer.se.

Jag kan berätta lite om systemet:
När du surfar in på förstasidan får du fram sökrutan, där skriver du inte en hemsida du tror eller vet har mycket innehåll, tex Aftonbladet.se eller Svd.se mm.
Då söker först scriptet ut alla ord på sidan som klarar av kraven för att vara en domän. sedan söker den igenom efter lediga domäner utan dem som finns och visar dem i en lista.

Och just nu har vi bara tillgänglighet för sökning av .com domäner då det verkar vara fel på .se's whoisserver då den lämnar error connection to server efter ett antal domänen, vi hålelr på med en lösning så .se stöd lär dyka upp.

Och ja, scriptet kan inte söka igenom tex wn.se. blir fel när med alla html tagarna antar vi. men vi försöker på en lösning där med.

annars vill vi ha feedback på lite grafik, inte hela designen då och även systemet. vi vill även veta om ni har idéer hur vi kan underlätta det.

länk: http://domainizer.se

tack så mycket!
Med vänliga hälsningar!
Philip Andersson och Domainizer.se

BarateaU 2009-12-08 15:32

Tycker de är en bra idé.
Lite finslipning som sagt, men annars mye bra.

annahelin 2009-12-08 15:33

Hej!

Jag kommer inte in på sidan då det står att jag har hamnat på fel landingsida från länken du skickade.

StefanBergfeldt 2009-12-08 15:39

Jag får också samma problem

youheardit 2009-12-08 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av annahelin (Inlägg 20334582)
Hej!

Jag kommer inte in på sidan då det står att jag har hamnat på fel landingsida från länken du skickade.

Okej, då var det inte bara jag som hamnar på final.php iblan :O ska genast kolla upp problemet!

EDIT: Hittade felet! nu ska ni inte hamna fel :)

youheardit 2009-12-08 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av BarateaU (Inlägg 20334581)
Tycker de är en bra idé.
Lite finslipning som sagt, men annars mye bra.

Tackar så mycket! :)

BarateaU 2009-12-08 15:44

Mjo fick också de felet men efter att jag gick till "start" igen så stötte jag inte på de.

youheardit 2009-12-08 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av BarateaU (Inlägg 20334588)
Mjo fick också de felet men efter att jag gick till "start" igen så stötte jag inte på de.

jo, det var på grund av att efter du tilldelats en cookie så skickades du vidare till final.php vilket filen tidigare hetat. men det är nu ändrat! :)

youheardit 2009-12-08 16:10

Hur tycker ni om resultat listan?

Peter 2009-12-08 17:09

Använd http://free.iis.se/free?q=ledigdoman2.se för att kontrollera .se-domäner.

marcuslind 2009-12-08 17:36

Vill se .se!

youheardit 2009-12-08 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av Peter (Inlägg 20334611)
Använd http://free.iis.se/free?q=ledigdoman2.se för att kontrollera .se-domäner.

ska verkligen testa detta, börjar bygga nu! verkar vara en bättre lösning än denvi håller på med :)

Alto 2009-12-08 17:54

Vilken domän jag väljer får jag alltid:

Sidan du försökte söka verkar ligga nere eller så finns den inte, försök gärna igen
Stämmer det inte så kontakta gärna [email protected]

youheardit 2009-12-08 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av Alto (Inlägg 20334619)
Vilken domän jag väljer får jag alltid:

Sidan du försökte söka verkar ligga nere eller så finns den inte, försök gärna igen
Stämmer det inte så kontakta gärna [email protected]

Vad skriver du in för adress?

youheardit 2009-12-08 18:03

Snart klar med .se! blev lite fel!

Alto 2009-12-08 18:33

Fick fram resultat nu, men när jag ska se på listan fick jag:

Fatal error: Call to undefined function return_status() in /home/web75761/domains/domainizer.se/public_html/index.php on line 278

youheardit 2009-12-08 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av Alto (Inlägg 20334630)
Fick fram resultat nu, men när jag ska se på listan fick jag:

Fatal error: Call to undefined function return_status() in /home/web75761/domains/domainizer.se/public_html/index.php on line 278

ja, nu är det problemet med löst, men nu är nästa. det verkar vara problem med sökningen, jag kollar upp detta nu....

FredrikNas 2009-12-09 12:12

Snacka med Pelle P (Digi) han har utvecklat en sådan søkmotor før .se, ganska precis ett år sedan.

digi 2009-12-09 13:06

Citat:

Ursprungligen postat av FredrikNas (Inlägg 20334717)
Snacka med Pelle P (Digi) han har utvecklat en sådan søkmotor før .se, ganska precis ett år sedan.

Stämmer :)
Slängde ihop ett sånt script för julrean ifjol ;)

edit: körde även en svensk ordlista mot det och fick ut ~12.000 lediga ord.se :)

youheardit 2009-12-09 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av digi (Inlägg 20334723)
Stämmer :)
Slängde ihop ett sånt script för julrean ifjol ;)

edit: körde även en svensk ordlista mot det och fick ut ~12.000 lediga ord.se :)

är inte helt säker, men jag kommer ihåg att jag läste i en tråd här på WN om ett sådant script, fanns även en länk till ett som var live.
Sedan nu för några veckor sedan fick jag scriptet på huvudet, letade och letade och googlade men hittade inte det igen. Därför byggde jag ett eget och publicera för allmänheten.

youheardit 2009-12-10 11:03

Nu har vi byggt in en tolk, eller översättare till sökningen.

Det funkar såhär: du söker i en hemsida som vanligt men när du får fram rutan med beräknad tid mm ska du kryssa i rutan "översätt till engelska" så översätter den alla svenska ord till engelska och söker tillgängligheten.
men som sagt översättningen är inte alltid klockren, översätts med google translate. :)

http://domainizer.se

FredrikNas 2009-12-11 11:22

Citat:

(från bloggen)
Vi har fått in en hel del med email angående sökning av .se domäner, därför tar vi upp frågan och svaret här på bloggen. När vi först byggde Domainizer trodde vi det att IIS.se's whois server skulle hålla, men det visade sig i slutändan att den tappade koppling efter en stor sökning av .se domäner från Domainizer. Vi har fått in ett nytt förslag på hur vi ska lösa problemet och vi begav oss tillbaka till ritbordet för att bygga den nya lösningen. Efter några timmar stod lösningen klar för test. Testet gick bra dem 3 första sökningarna sedan försvann kopplingen igen och vägrade söka tillgänglighet. "Back to drawing board!" nu drar vi oss tillbaka till ritbordet för att skapa fram en ny lösning. Så håll er, .se sökning kommer inom kort!
Men har du pratat med IIS? Det är en limit på 30querys/min, det låter inte som att du har något kø system i dina querys?

Allting handlar om hur du bygger upp din fråga och hur du schemalägger det, vi kollar flera tusen domäner om dagen mot IIS (m.fl) och tappar inte kopplingen.

Før øvrigt så fungerar inte domänsøket, det kommer upp någon animation som indikerar att den jobbar, men det händer inget.. efter 3-4min så orkar man inte vänta mer.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson