![]() |
Feedback på Domainizer.se
Hejsan!
har nu suttit och knackat kod i några veckor, resultatet blev domainizer.se. Jag kan berätta lite om systemet: När du surfar in på förstasidan får du fram sökrutan, där skriver du inte en hemsida du tror eller vet har mycket innehåll, tex Aftonbladet.se eller Svd.se mm. Då söker först scriptet ut alla ord på sidan som klarar av kraven för att vara en domän. sedan söker den igenom efter lediga domäner utan dem som finns och visar dem i en lista. Och just nu har vi bara tillgänglighet för sökning av .com domäner då det verkar vara fel på .se's whoisserver då den lämnar error connection to server efter ett antal domänen, vi hålelr på med en lösning så .se stöd lär dyka upp. Och ja, scriptet kan inte söka igenom tex wn.se. blir fel när med alla html tagarna antar vi. men vi försöker på en lösning där med. annars vill vi ha feedback på lite grafik, inte hela designen då och även systemet. vi vill även veta om ni har idéer hur vi kan underlätta det. länk: http://domainizer.se tack så mycket! Med vänliga hälsningar! Philip Andersson och Domainizer.se |
Tycker de är en bra idé.
Lite finslipning som sagt, men annars mye bra. |
Hej!
Jag kommer inte in på sidan då det står att jag har hamnat på fel landingsida från länken du skickade. |
Jag får också samma problem
|
Citat:
EDIT: Hittade felet! nu ska ni inte hamna fel :) |
Citat:
|
Mjo fick också de felet men efter att jag gick till "start" igen så stötte jag inte på de.
|
Citat:
|
Hur tycker ni om resultat listan?
|
Använd http://free.iis.se/free?q=ledigdoman2.se för att kontrollera .se-domäner.
|
Vill se .se!
|
Citat:
|
Vilken domän jag väljer får jag alltid:
Sidan du försökte söka verkar ligga nere eller så finns den inte, försök gärna igen Stämmer det inte så kontakta gärna [email protected] |
Citat:
|
Snart klar med .se! blev lite fel!
|
Fick fram resultat nu, men när jag ska se på listan fick jag:
Fatal error: Call to undefined function return_status() in /home/web75761/domains/domainizer.se/public_html/index.php on line 278 |
Citat:
|
Snacka med Pelle P (Digi) han har utvecklat en sådan søkmotor før .se, ganska precis ett år sedan.
|
Citat:
Slängde ihop ett sånt script för julrean ifjol ;) edit: körde även en svensk ordlista mot det och fick ut ~12.000 lediga ord.se :) |
Citat:
Sedan nu för några veckor sedan fick jag scriptet på huvudet, letade och letade och googlade men hittade inte det igen. Därför byggde jag ett eget och publicera för allmänheten. |
Nu har vi byggt in en tolk, eller översättare till sökningen.
Det funkar såhär: du söker i en hemsida som vanligt men när du får fram rutan med beräknad tid mm ska du kryssa i rutan "översätt till engelska" så översätter den alla svenska ord till engelska och söker tillgängligheten. men som sagt översättningen är inte alltid klockren, översätts med google translate. :) http://domainizer.se |
Citat:
Allting handlar om hur du bygger upp din fråga och hur du schemalägger det, vi kollar flera tusen domäner om dagen mot IIS (m.fl) och tappar inte kopplingen. Før øvrigt så fungerar inte domänsøket, det kommer upp någon animation som indikerar att den jobbar, men det händer inget.. efter 3-4min så orkar man inte vänta mer. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:05. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson