WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Varning för tidningen Respons (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1039316)

Lime 2009-11-26 19:10

Varning för tidningen Respons
 
Idag ringde tidningen Respons (eller nRespons, eller Näringslivs Respons osv) och ville boka en "intervju" med oss eftersom vi var ett så intressant företag. De skulle tydligen göra en drive i Göteborg framöver, men anställer folk på provision över hela landet.

Det vara ett stort blufföretag och jag vill därför göra andra här på forumet uppmärksamma så ni slipper slösa tid på en "intervju" med dem. Enda chansen att få med sin artikel är att köpa en dyr annons samtidigt. Tyvärr avslöjas detta först efter att intervjun är klar.

http://www.cint.se/debatt/ShowPostFl...09&PageIndex=2

WebWatch 2009-12-03 11:36

Blev kontaktad av dom också, förra året tror jag.

Googlade snabbt och bokade sedan av allting när det framgick hur de jobbade...
Hon blev ganska grining när jag meddelade vad jag hittat om dom... :-)

Trist att sådana metoder används...

SweCat 2010-02-15 12:01

och i dag ringde de hit, så nu är Sundsvall i farten

qson 2010-02-15 15:56

Vi blev intervjuade och annonserade i denna blaska. Fick ju så klart köpa annons för ~10k. Artikeln blev ganska bra men det känns som det var ~10k i havet. Är det nån som läser den öht? Dessutom delades den inte ut i vårt område, men det fick vi reda på först när allt var klart... :(

Norman 2010-02-15 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av qson (Inlägg 20342776)
Vi blev intervjuade och annonserade i denna blaska. Fick ju så klart köpa annons för ~10k. Artikeln blev ganska bra men det känns som det var ~10k i havet. Är det nån som läser den öht? Dessutom delades den inte ut i vårt område, men det fick vi reda på först när allt var klart... :(

Tyvärr vart ni nog blåsta.

SweCat 2010-02-15 17:30

jag tackade nej till intervju och talade om att en googling på företaget inte gav direkt något seriöst intryck. Fick då svaret att de som skrevs på nätet var bara skrivet av oseriösa företagare som inte borde vara företagare överhuvudtaget och inte klarade att förstå vad ett avtal var. Jag sa att med den inställningen så vill jag ännu mer absolut inte ha med er som företag att göra. Det var en rätt grinig säljare som lade på :-)

KristianE 2010-02-15 19:37

Haha!

http://www.monostar.net/images/thumbsup.gif

kriwen 2010-02-15 21:33

Tack för tipset, jag gör alltid så nu när säljare ringer upp. Ber dem att maila så att jag kan googla och kolla upp dem. Förra veckan ringde Hewal och sökresultaten på Google var inte speciellt bra och då tackade jag nej till säljaren via mail och hänvisa till det negativa jag hittade på nätet. Fick ett surt mail tillbaks som gjorde mig mer säker på att inte ha med dem att göra. Tyvärr kan seriösa företag drabbas av detta också, ett negativt blogginlägg kan komma högt upp och förstöra mycket. Hur ska man göra som företag då för att få bort sånt?

W2Best 2010-02-19 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av kriwen (Inlägg 20342818)
Tack för tipset, jag gör alltid så nu när säljare ringer upp. Ber dem att maila så att jag kan googla och kolla upp dem. Förra veckan ringde Hewal och sökresultaten på Google var inte speciellt bra och då tackade jag nej till säljaren via mail och hänvisa till det negativa jag hittade på nätet. Fick ett surt mail tillbaks som gjorde mig mer säker på att inte ha med dem att göra. Tyvärr kan seriösa företag drabbas av detta också, ett negativt blogginlägg kan komma högt upp och förstöra mycket. Hur ska man göra som företag då för att få bort sånt?

Ja det är verkligen en bra fråga!

Som blufföretag ska man nog inte gå på någon på WN för ett par inlägg på forumet så är varenda WN-blogg prydd med ett negativt inlägg om företaget... Och eftersom vi kan betydligt mer om Internet än de är det självklart att vårt innehåll rankas högre!

FredrikNas 2010-02-19 21:00

@Qson och @Norman, har ni sett den sista posten på cint?

Citat:

Re: Varning för Näringslivsrespons
Skapad:2010-01-13 12:00:38
OBS!

Om du mot förmodan har skrivit på ett kontrakt med Näringslivs Respons,
läs det FINSTILTA! Du ansluts nämligen automatiskt till en kontinuerlig
prenumeration på deras hemsida www.nrespons.se!!!!!!!!!!!!!

Denna prenumeration måste sägas upp skriftligt 2 månader innan utgången
annars förlängs den automatiskt med ett år! Det är ~3000 kr per år
för en helt värdelös länk från www.nresons.se:s hemsida!

http://www.cint.se/debatt/ShowPostFl...x?PostID=25709

AnOnYmUs 2010-02-19 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av SweCat (Inlägg 20342790)
jag tackade nej till intervju och talade om att en googling på företaget inte gav direkt något seriöst intryck. Fick då svaret att de som skrevs på nätet var bara skrivet av oseriösa företagare som inte borde vara företagare överhuvudtaget och inte klarade att förstå vad ett avtal var. Jag sa att med den inställningen så vill jag ännu mer absolut inte ha med er som företag att göra. Det var en rätt grinig säljare som lade på :-)

Låter som svaren man får från Hewal. Dom ringde mig ett flertal ggr och till slut svarade jag (jag visste att det var en försäljare) och då försökte dom pracka på mig deras erbjudande. Jag sökte snabbt upp företaget, 3e sökresultatet på Google gav mig mitt svar med en gång. Jag förklarade för henne i telefon att deras företag inte har fått så bra kritik, varpå hon lät förvånad, och när jag förklarade vad dom klagat på, så kom precis det svaret du skrev nu "ja men det är ju bara en massa folk som skriver saker för att dom inte förstår ett avtal. Om dom inte kan läsa avtalet, hur ska dom då kunna sköta ett företag?!"

Efter 20 min så tackade jag nej.. ville bara höra ursäkterna innan jag la på :)

Conny Westh 2010-02-20 00:15

Citat:

Ursprungligen postat av kriwen (Inlägg 20342818)
Tack för tipset, jag gör alltid så nu när säljare ringer upp. Ber dem att maila så att jag kan googla och kolla upp dem. Förra veckan ringde Hewal och sökresultaten på Google var inte speciellt bra och då tackade jag nej till säljaren via mail och hänvisa till det negativa jag hittade på nätet. Fick ett surt mail tillbaks som gjorde mig mer säker på att inte ha med dem att göra. Tyvärr kan seriösa företag drabbas av detta också, ett negativt blogginlägg kan komma högt upp och förstöra mycket. Hur ska man göra som företag då för att få bort sånt?

Det går aldrig att bli av med negativa omdömen, så man måste själv läsa mer än ett omdöme och göra en egen bedömning. Det finns ju de som satt i system att ge negativa omdömen oxo.

Sunburned 2012-04-12 15:25

Företagsmagazinet
 
NRESPONS agerar nu även under namnet Företagsmagazinet med samma upplägg som under Näringslivsrespons. Nya sidan finns på Foretagsmagazinet.se


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson