WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på ny design!! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1039207)

fooztr 2009-11-19 20:33

Feedback på ny design!!

Hej hej!

Jag skulle behöva lite feedback på en design som jag håller på med till en nära vän till familjen. Nu vänder jag mig till er för att få lite konstruktiv kritik! Är öppen för förslag om ni kan komma på någon/några förbättringar..

Menyn kommer vara en dropdown funktion på (om ni undrar).

http://linuxuser.se/~svnet/foretagsmobler.jpg

Endast seriösa svar tack :)

trung 2009-11-19 20:40

jag tycker det är fel färger. för att framhäva bilder är svart och vit bästa färgen.

andi 2009-11-19 20:45

Jag tycker bilden på skyskrapan är lite mörk och hotande, om det nu står "vi inreder ditt kontor" så kanske man kan ha en bild på personerna bakom företaget? Görs det snyggt och proffsigt kan sådana bilder fungera riktigt bra. Iallafall något ljusare och som kanske visar ett kontor inrett med möblerna som säljs.

Sedan tror jag att man ska någon slags förklarande välkomstext på startsidan, men det kanske är den där latinska harangen?

Färgerna diggar jag inte, lite för mycket grönt i den ljusa färgen, gå lite mer åt det gula/bruna.

Själva layouten och upplägget är bra, bra att pusha några produkter redan på startsidan.

fooztr 2009-11-19 20:46

Men en svart och vit sida är ganska lamt, vill ha lite färg! Kan du komma på några andra exempel på vilka färger man kan använda? :)

Citat:

Ursprungligen postat av trung (Inlägg 20332127)
jag tycker det är fel färger. för att framhäva bilder är svart och vit bästa färgen.

fooztr 2009-11-19 20:50

Skyskrapan är bara en temporär stock-image jag tog från deviantart. Ny bild kommer dit!

En välkomstext ska jag tänka på, måste få ett fint uppläggg! Ska kolla på lite olika färger som passar ihop, brun/gult skulle faktiskt passa.. Ska prova det :)

Till er andra, fortsätt ge kritik så återkommer jag med ny bild så snabbt jag kan.

Citat:

Ursprungligen postat av andi (Inlägg 20332130)
Jag tycker bilden på skyskrapan är lite mörk och hotande, om det nu står "vi inreder ditt kontor" så kanske man kan ha en bild på personerna bakom företaget? Görs det snyggt och proffsigt kan sådana bilder fungera riktigt bra. Iallafall något ljusare och som kanske visar ett kontor inrett med möblerna som säljs.

Sedan tror jag att man ska någon slags förklarande välkomstext på startsidan, men det kanske är den där latinska harangen?

Färgerna diggar jag inte, lite för mycket grönt i den ljusa färgen, gå lite mer åt det gula/bruna.

Själva layouten och upplägget är bra, bra att pusha några produkter redan på startsidan.

xciso 2009-11-19 20:51

Tyckte sidan var lite "sisådär" bättre kan du :D

fooztr 2009-11-19 20:52

Hahaha, det vet du att jag kan. Gjorde en layout snabbt och tyckte det var helt okey ändå. Jag vill som sagt göra den bättre med eran hjälp så ge kritik. :)

Citat:

Ursprungligen postat av xciso (Inlägg 20332134)
Tyckte sidan var lite "sisådär" bättre kan du :D

andi 2009-11-19 21:04

Det är lite redundans med både ett förstoringsglas och "Klicka för att förstora bilden".

Skriv "klicka för att förstora bilden" under själva bilden med väldigt liten storlek och skippa förstoringsglaset.

Skriv även priset på ny rad med annan font än beskrivningen.

Jag ser hellre än länk till mer info än en knapp.

trung 2009-11-19 21:08

titta på möbel jätten ikea dom har vitt backgrund det är absolut best för att visa produkter. men bilder på produkten måste vara mycket bra kvalitet.

fooztr 2009-11-19 21:15

Tack alla som har hjälp mig lite på traven. Ska gå igenom vad ni alla har sagt och sammanfatta allt så jag kan gå igenom vad jag ska göra för något. Återkommer med en ny dump.

daniel.s 2009-11-19 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av trung (Inlägg 20332141)
titta på möbel jätten ikea dom har vitt backgrund det är absolut best för att visa produkter. men bilder på produkten måste vara mycket bra kvalitet.

IKEA är perfekt på alla sätt och vis........

fooztr 2009-11-20 17:38

Ska kolla på hur ikeas hemsida ser ut och kanske utgå att få en lika fin design som dem.. Jag vill få så unik design som möjligt så kanske är tvungen att byta utseende helt på layouten.

Tack alla! :)

fooztr 2009-11-21 14:58

Uppdatering av layout.

Här kan ni se hur den såg ut från början om det skulle vara intressant: http://linuxuser.se/~svnet/foretagsmobler.jpg

Här kommer den nya utseendet: http://linuxuser.se/~svnet/dump.jpg

Funderar fortfarande på vilka färger som passar... Något förslag?

allstars 2009-11-21 16:05

Snyggt, men tror att det kan se bättre ut om du "boxar in" varje enskild produkt med en ljusar nyans (eller vitt)

fooztr 2009-11-21 22:53

Ska jag skippa den stora boxen då eller ska jag ha kvar den och sen boxa in produkterna? Känns som det blir för mycket boxar då...

trung 2009-11-22 09:33

hej foostr,

den där design är perfekt boxa inte in dom, det blir för mycket och är typisk oscomerce stuk.

fooztr 2009-11-22 10:14

Tack så mycket :) jag har gjort några små ändringar... kommer med dump ikväll om jag finner någon tid att sitta vid datorn då.

Citat:

Ursprungligen postat av trung (Inlägg 20332467)
hej foostr,

den där design är perfekt boxa inte in dom, det blir för mycket och är typisk oscomerce stuk.

Yepp 2009-11-23 00:31

Tjo. En kort synpunkt: Gör så att flikarna visar vilken flik som för tillfället är aktiv. I den designen du har ovan så är det oklart om det är "Senasta inkomna", "Populära.." eller "Begagnade..." som är aktiv. Hoppas du förstår vad jag menar. Lite större radavstånd på texterna hade inte heller skadat för läsbarheten. I övrigt var den andra layouten betydligt bättre än den första - så det går åt rätt håll :)

fooztr 2009-11-23 16:16

Jo jag förstår hur du menar :) Sänker dem som inte är aktiva en aning så man ser det lättare!
Radavståndet är fixat med.

Citat:

Ursprungligen postat av Yepp (Inlägg 20332524)
Tjo. En kort synpunkt: Gör så att flikarna visar vilken flik som för tillfället är aktiv. I den designen du har ovan så är det oklart om det är "Senasta inkomna", "Populära.." eller "Begagnade..." som är aktiv. Hoppas du förstår vad jag menar. Lite större radavstånd på texterna hade inte heller skadat för läsbarheten. I övrigt var den andra layouten betydligt bättre än den första - så det går åt rätt håll :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson