![]() |
Mitt inlägg blev bortaget, Varför?
hej,
Jag skrev om en sida jag har tillverkat på allmänt sektionen men den blev borttagen utan varning. Hur kan man få veta varför? eller kunde man flytta inlägget till annan sektion. Mvh Trung |
Kanske det helt enkel inte var enligt de uppsatta regler på forumet?
|
Jag är ny och det va min första tråd!
jag skrev om denna sida jag har gjort www .bokoll .nu men skrev i rubriken att det va en ny Google sökmotor för Sveriges bostäder och det va inte populärt men det är ingen anledning att ta bort tråden. En av kunderna jag har gjort denna sida till skrev också i tråden och då blev jag kallad bluffare, Han har skrivit i andra forum också men det har inte med mig att göra. Jag ville bara ha lite Feedback på jobbet av riktiga Webbmasters. Men det ända dom var intresserade av, om det va spam eller dubbel inlägg osv. istället kunde dom ha kommentera själva sidan. WN tog bort den utan att kommentera om inlägget verkar ju helt konstigt. Jag blir väll borttagen helt nu eller när man är ny dom får man inte säga vad man vill. WN varför tog ni bort mitt inlägg? Jag har inte dubbel postat eller spammat! |
Egenreklam kanske? Sen så får du inte säga vad du vill, vart du vill och hur du vill - det är en vanlig missuppfattning att man skulle ha den rättigheten. Mycket vanligt bland yngre.
|
det måste vara egenreklam för jag skrev att jag ville ha feedback och jag sa inget dumt.
jag tycker att man ska få ett svar varför eller dom kunde ha flyttat tråden. |
Du kunde ju ha postat det i Feedback-forumet istället för Allmänt...
|
och du kunde också sluta spamma och nu även kräva saker..
kräver att någon ska följa din vilja på DERAS egendom. lite som att gå in i en affär och kräva att få godis bara för man jobbat i godisfabriken som städare.. och jag hoppas URLen tas bort ifrån denna post. eller hela tråden. du skulle tagit det som en varning. |
Hej mervinst,
Jag har väll rätt att säga vad jag tycker? jag kräver inget och har inte spammat. jag skrev ett inlägg exakt så här på Allmänt som jag har insett att det var fel. Citat:
Är detta ett hot eller mervinst säger: du skulle tagit det som en varning. Jag förstår att du har varit medlem mycket länge och har många inlägg men och VARNA en ny medlem för ett inlägg på forumet det är inte normalt. mervinst om du inte gillar min inlägg sluta läs dom. |
Citat:
Citat:
|
Hej, Westman,
jag tror min förklaring kanske inte är den bästa men jag vll verkligen inte kräva något. jag ville bara säga vad jag tyckte. |
Här hittar du reglerna (och som du ser bröt du mot reglerna om reklam):
http://www.wn.se/t3490.html Denna tråd är verkligen oklar att man måste läsa. Dessa regler borde stå vid registreringen, men det gör de inte. |
Tack Emilv,
Ok jag förstår det var egenreklam så jag skulle ha lagt in den i feedback. jag ska nog också sluta och svara på mer inlägg det verkar som jag hamnar i klistret när jag skriver något. Jag är inte så bra på att formulera mig med skrift, ska nog hålla mig till kodning :) jag hoppas jag får vara kvar i forumet. |
Jag skulle som alla andra tippa på att egenreklam var orsaken och rekommenderar att du läser igenom reglerna, använder feedback-avdelningen istället och undviker att posta din url flera gånger. Försöker du bättra dig framöver så får du självklart gärna vara kvar i forumet. Det kan tyvärr ibland komma lite väl hårda ord från en del medlemmar men det är något man får försöka skaka av sig. Förhoppningsvis kommer du trivas här och ha nytta av forumet och dess medlemmar.
Håller med Emil om att reglerna borde framgå tydligare. Det är också ganska uselt att trådskaparen inte meddelas om sitt övertramp när en tråd tas bort. Det finns då ingen anledning att tro att denne skulle undvika samma misstag i framtiden. Tyvärr finns det ingen smidig funktionalitet för detta i forumet. |
tack igen,
jag gjorde nog egenreklam men jag ville bara ha feedback för att sidan är inte riktigt klar än. ja la in den i feedback men dom låste tråden. jag har nu läst igenom en gång till men förstår inte vad jag har gjort för fel. Jag gör inget medvetet jag vill verkligen ha Feedback på sidan, men det kan jag inte nu och jag vågar inte öppna en tråd till. |
Lite talande för WN att den enda moderator (en supermoderator dessutom!) som uttalar sig i tråden inte vet varför tråden togs bort...
Så himla svårt kan det väl inte vara att låsa tråden och skriva varför och sedan ta bort tråden efter ett par dagar, eller skicka ett PM kanske? WN känns ofta som ett forum som någon satt upp och sedan inte orkat befatta sig med överhuvudtaget... |
Citat:
|
Citat:
|
Jag tror det kan vara bra att låta en otillåten låst tråd (med den olämpliga reklamen borttagen) ligga kvar ett tag så att fler än den som skapade tråden och de fåtal som hann läsa den kan uppfatta regelbrottet och konsekvensen av det. Nu är det säkert folk som inte uppfattar att någon bröt mot tex reklamregeln som sedan gör samma sak några dagar senare och det blir mer jobb för moderatorerna. Är det väldigt många trådar så behöver ju självklart inte alla ligga kvar.
Nu fick Trung ingen förklaring bara för att en massa andra gjort samma misstag, det är lite som att kundtjänsten är grinig bara för att den förra kunden var ett riktigt ass-hole... |
En viss skillnad på kundtjänst och moderatorer. En viss skillnad på att inte förstå hur något fungerar och att inte lärt sig reglerna för vad som gäller på forumet. Men visst är ett PM trevligt, med gud välsinge den Moderator som orkar göra det varje gång :)
|
Citat:
|
Citat:
|
En variant är att ni har en Papperskorg där alla inlägg skrotas - kan ni lämna en kommentar varför ett viss inlägg har tagits bort.
|
Citat:
Citat:
T ex, Tråd låses/raderas p.g.a upprepade tillsägelser för OT och trams // MOD |
Citat:
Citat:
Citat:
Det finns en typisk profil bland många som skapar egenreklam och det är att de är väldigt upptagna i sitt och många av dessa är inte insatta i andras trådar. De skulle aldrig snubbla över att någon annan gjort ett regelbrott. |
Citat:
|
Citat:
Däremot var jag tvungen att kolla hur registreringen såg ut på WN nu efter att de bytt mjukvara. Och tyvärr nämns ingenting om reglerna där mer än de standardregler som följer med mjukvaran vilket förändrar denna situationen väldigt mycket. |
Citat:
Jag förstår fortfarande inte varför man inte kan låsa tråden (ta bort reklamen), skriva något argt med röd text för att sedan slänga tråden efter 24 timmar? Då skulle även moderatorerna synas och höras lite mer, det är nog inget som wn skulle må dåligt av. Dessutom hade Trung förmodligen inte skapat den här tråden... |
Tänkte på en sak. Om en moderator raderar ett inlägg eller att admin gör det, går det att återställa det utan att gå in i databasen och fiffla?
Jag menar, om ni tar bort mitt inlägg nu så finns det fortfarande kvar för er moderatorer och admin, att ni kan se det och längst ner till höger finns en knapp där står "återställ" och då återställs inlägget i sin första skepnad. För när jag drev ett forum av PhpBB så kodade vi in en funktion där vi kunde radera inlägg men dom fanns kvar för oss administratörer, det var som en röd ram runt inlägget och bara vi kunde se det och återställa det med en knapptryckning på "återställ" och då kom inlägget tillbaka i sin gamla skepnad. |
Väcker tråden till liv igen.
Jag skulle vilja ha igenom att när en moderator raderar en eller flera inlägg så vill jag gärna ha ett meddelande i tråden av sorten: Två inlägg raderade för OT /Mod |
Citat:
Sen, så finns de även en vB-mod som fixar så att det alltid skickas ett PM till en medlem som fått sitt inlägg redigerat eller raderat. |
Tycker sidan är en bra idé. Jag tycker dock att ni ska byta er logga. Byta färger eller något för det ser ut som en billig kopia av google.
|
Citat:
Lite OT. Men varför har WN 3.8.2 när 4.0.2 finns ute? :rolleyes: Känner man inget behov utav 4.0.2? |
Det har väl inte blivit av bara. Den dagen kommer också.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:49. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson