![]() |
"Kompensation" av Surftown.
Det här är inte hela världen, och jag är inte ens speciellt aktiv här längre, men det är tidigt och jag var bara tvungen att avreagera mig.
Jag har haft hosting hos Surftown,och har tyckt det fungerat sådär. I början gjorde dom en ganska fatal tabbe och raderade alla mina filer i en mapp, supporten gjorde inget och resultatet var att jag fick 3 månader som kompensation, fine tänkte jag, jag behöver inte betala min (EVENTUELLA) nya faktura förrän i December. Men...hör och häpna, för att få ut denna kompensation, som ju är för ett fel som begåtts av dom, under den här perioden, måste jag teckna mig för en NY12 månadersperiod, och skulle isf då betala för 9 månader. Är jag ensam om att tycka att det är ganska dålig stil, för att inte säga direkt orimligt (jaha, du var missnöjd med att det var ett hål på tröjan du köpte, och att ingen här hjälpte dig med det, köp en ny tröja här i butiken som du är inte är nöjd med så kan du få rabatt på den...) SKÄRPNING!! *kvackkvack* |
Jag säger: Man får vad man betalar för. :)
Kör du Binero med slogan "Vänligast på webbhotell" så råkar man nog inte ut för sådant. Men visst håller jag med om att det var ett otroligt vidrigt sätt att bemöta sina kunder på. |
detdär "du får det man betalar för" stämmer ju inte.
finns de med lägre pris men högre service ;). Men håller helt med om att det är fult. |
Citat:
Det hela låter knäppt men inget som förvånar mig när det gäller surftown, det hela roliga är det som står under rutan "Varför oss?" http://surftown.se/varfor-oss 1. Mission: Sveriges bästa webbhotell 2. Vänlighet och ärlighet 3. Ett hängivet webbhotell 4. Fullt tillfredställd eller pengarna tillbaka Inget av dessa stämmer tycker jag och det finns fler som tycker det med, men mitt råd är om du nu behöver ha dina saker hos detta kassa hotell, ha din tid ut och flytta dina saker till ett bättre. |
Citat:
|
Nu kanske vi var otydliga när vi gav dig kompensationen, för det borde ha framgått att det var i form av 3 månaders kredit och inte i form av pengarna tillbaka. Som du själv säger, så på din förnyelsefaktura dras det av en summa som motsvarar 3 månader av ditt abonnemang.
Främsta anledningen till att vi gör så, är för att summan för 3 månader är vanligtvis så pass låg att om vi skulle skicka kompensationen i form av en banköverföring så skulle det inte finnas särskilt mycket kvar när den når dig (bland annat på grund av att vi överför pengarna från Danmark till Sverige). Citat:
Citat:
Jag har sagt det flera gånger tidigare: Vi är väl medvetna om att vi har ett dåligt rykte om oss, och vi kämpar dagligen med att visa att vi har förbättrats oss oerhört de senaste åren. Citat:
|
Citat:
|
Vore det inte ganska enkelt att ha ett svenskt bankkonto för de svenska kunderna? Men, som sagt var, det finns ju webbhotell som bemöter sina kunder på ett bättre sätt om man nu vill slippa sådant här. Förstår inte riktigt hur de lyckades radera filerna utan att kunna ersätta med backup. Dålig hantering från första början låter det som.
|
Surftown´s support är ju helt under isen.
Det senaste är när dem försökte förklara varför om har skickat en påminnelse om en domän som jag äger till förra ägaren (som ägde den för ett år sedan) och sen tycker dem inte att dem har gjort något fel när man påpekar det här. Men man får väl vad man betalar för. skoj att jag fick ett CC på mailet i allafall... |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Off-Quote: "Man får vad man betalar för" tycker jag inte är ett riktigt påstående. Man ska få det som utlovas, oavsett om det är till ett billigt eller dyrt pris. |
Citat:
Var går gränsen för hur mycket en tjänst ska kosta för att "man får vad man betalar för" innebär att allt fungerar som det ska? Till saken hör att det kan finnas andra webbhotell som både är billigare och bättre. Då får man väl alltså mer än vad man betalar för eftersom allt fungerar tillfredställande..? |
Helt rätt :P. jag har aldrig varit ett fan av ordspråket "du får vad du betalar för".
Finns bra exempel när man besöker tillverkare i asien av varor och där samma vara kan ha stor skillnad av kvalitet. Och då pratar jag exakt likadana mp3 spelar där priset är detsamma för ett parti osv. Skillnaden var att kvaliteten hos den ena var avsevärt lägre. eller avsevärt högre hos den andra.. :) Man får det man betalar för om man får det som lovats. Citat:
|
Att ge kredit är ju helt ok. Dvs förläng med 3 månader utan att tvinga till en förnyelse - så är det löst. Jonathan - här har du chansen att förbättra kundrelationen genom att bara låta honom få sina 3 månader - som låter resonabelt i detta fall. Då blir alla nöjda och du kanske vänder en kund till positiv till Surftown... Ryck i trådarna i Köpenhamn så händer det! :-)
|
Citat:
Främsta anledningen till att ni gör så är ju att ni vill låsa kunden till något som man kanske egentligen är missnöjd med. Har ni ens kollat termen "kompensation" med t.ex. ARN? Det ni egentligen erbjuder kallas, så vitt jag vet, RABATT. Jag skulle gissa att det finns liknande regler som för när/var/hur man inte får säga gratis om det t.ex krävs en motprestation. Jag har ju blivit erbjuden, och accepterat en kompensation som jag faktiskt inte fått, och eftersom ingen motprestation varit på tal så är det väl bara facea läget och erkänna att ni brister. |
Dessutom bara gissar jag att denna kompensation INTE går att kombinera med övriga erbjudanden, och att resultatet av det blir att jag förlorar pengar på att utnyttja denna "kompensation" jmf med att teckna ett nytt abonnemang där man nu erbjuder ungefär 25% rabatt (3mån = 25% av ett år...) på sitt "Advanced" hosting...snyggt...
|
Sitter o tittar på Surftowns banner här på WN och småler :)
|
Hm Jgabor: Kan ni inte göra detta till en bra historia, och faktiskt erbjuda GummiAnka säg 6månader gratis hosting utan krav om förlängning, att filer försvinner är ju aldrig försvarbart när man betalar för backup. Som jag ser det så har ni ju då 6månader på er att visa för GummiAnka att ni faktiskt är en värdig host för hans webb projekt. Detta visar ju också för andra att ni värnar om era kunder. ( På det stora hela så är ju 6månader inte mycket av en kostnad för surftown att bjuda på, men ändå av större värde för kunden)
Att man får vad man betalar för stämmer ju inte alls, jag har haft betydligt dyrare webbhotell där alla filer försvann med en "sorry" som svar. Jag ska också tillägga att jag är en av dom som verkligen ser att Surftown förbättrar sig varje år. Kudos till Jgabor som sakligt möter frågor här i WN. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:16. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson