![]() |
Officiella IQ Medier tråden
Patrik Johansson heter jag och jobbar som Partner Manager på IQ Mediers affiliatenätverk. Jag tänkte presentera oss lite här på WN.se eftersom det här är som ni webmasters finns.
IQ Medier är Danmarks näst största affiliatenätverk som har fått en riktigt bra utveckling även i Sverige. Vi brukar lansera oss lite som det "personliga nätverket" där vi jobbar hårt med att alltid finnas till hands vid frågor och jobba tätt intill våra publishers. Min uppgift som Partner Manager är ju att hålla en bra kontakt med er webmasterns och därför finns jag på ett direktnummer och kan även nås via email och MSN där jag har daglig kontakt med många. På MSN kan jag väldigt snabbt rekommendera nya kampanjer som passar just er och på sättet kan ni snabbast aktivera er och börja tjäna pengar genom vårt nätverk. Vi jobbar främst med lead och CPC-kampanjer och har idag många olika kampanjer i olika kategorier samt många nya påväg in. Några av fördelarna att jobba med oss: -Vi betalar ut mot +45 dagar och det finns ingen gräns för vad man ska tjäna innan vi betalar ut. -Vi jobbar mycket mot att ha ett enkelt och smidigt system vilket vi tycker att vi har lyckats väldigt bra med. Det går snabbt att se de senaste kampanjerna, de som i genomsnitt generar mest och även en bra statistik sida. -Snabb support är en viktig del hos oss. Därför jobbar vi som jag tidigare nämnde mycket med personlig kontakt framförallt via telefon. För er som inte redan upptäckt IQ Medier så får ni gärna skicka ett PM eller ett email med ett nummer så kan jag slå er en signal och prata lite mer om vårt affiliate. Jag kommer även svara på frågor här i tråden. Besök gärna www.iqmedier.se |
Är det endast annonser som riktar sig mot svenska besökare?
|
Hej! Det är endast annonser på svenska ja. Men vi erbjuder även annonser i Danmark och Norge.
www.iqmedier.dk och www.iqmedier.no är det som gäller om du vill använda dig av annonser på danska eller norska. |
Egen reklam? :p
|
egenreklam i sin egna tråd angående sitt egna företag som svarar på någons fråga angående ens egna företag...
är fullt tillåtet på WN vad jag vet.. :) (admin får gärna ta bort mitt och föregående inlägg för att rensa i tråden.) |
Skickade en ansökan några timmar efter denna tråden skapades, hur ofta godkänner ni/nekar ni ansökningar?
Jobba snabbare med nya affiliates ;) |
Hej! Kul att du ansökte. Vi jobbar ju så att vi hör av oss till alla som ansökt och helst över telefon. Jag skickade ett email till dig igår men har inte fått något svar än.
Skicka gärna dina kontaktuppgifter till [email protected] så ska vi se till att godkänna din ansökan ;) |
Första intrycket bestående
[[email protected];20328096]Patrik Johansson heter jag och jobbar som Partner Manager på IQ Mediers affiliatenätverk. Jag tänkte presentera oss lite här på WN.se eftersom det här är som ni webmasters finns.
IQ-medier är ett relativt nytt nätverk och jag har varit med från början. Tyvär utmärker de sig på ett sätt - de strular med betalningarna. Inte någon gång sedan starten för några månader sedan har jag fått betalt i tid och utan att kontakta dem flera gånger. De är med andra ord en tvilling till Adfair även om de senare har bättrat sig betydligt det senaste kvartalet. För mig är det bara en i raden av nya ångestnätverk som höjer stressfaktorn i onödan när man får ägna tid åt att jaga sina pengar. Att summorna är och har varit obetydliga för min totala budget är ovidkommande, det är mina pengar och dom vill jag ha utan tjafs på avtalad tid. |
Survey uppe!
Tänkte meddela att vi har fått upp en ny Survey där man kan vinna presentkort ifrån H&M och ICA värt 200 kronor.
Det är en leadkampanj som man får betalt för även om ingen tar del av något erbjudande i undersökningen, der räcker att man väljer JA eller NEJ på frågorna. Uppgifterna säljs heller inte vidare till tredje part vilket är positivt för er som jobbar med one2one email. Surveyn kan även läggas ut på Facebook, Twitter och andra communities. För er som redan är affiliate hos oss är det bara att logga in som vanligt så hittar ni den på startsidan, för er som ännu inte är affiliate hos oss är ni välkomna med ansökan. |
Känns som att dom två sista inläggen har gått lite om varandra! Inget bemötande av kritiken fr IQM utan istället ett försök att få fler kunder med en post strax under en befintlig kund som är missnöjd? =)
|
vad kan sägas som inte bara ses och reageras på som lögn? För så reagerar många här det senaste på allt..
är det inte ganska vanligt att det kan ta tid inom affliate? först ska affliate företaget sammanställa och fakturera. sedan ska deras kund betala. och sedan ska pengarna delas upp. Det är en process som många förväntar sig är gjord på dagen.. Och det står inget om hur mycket försening det varit osv. "några månader sedan" och dessutom verkar det vara flera utbetalningar som gjorts på denna tid. Väntetid kan vara 1-2 månader från sale till betalning. ibland mer. Beror på flera saker. :). Och sedan så kanske det har hanterats via PM osv. Det vet inte vi ;). |
Svar till Panigra
Våra utbetalningar sker ifrån Danmark och därför är det viktigt att man fyller i alla sina uppgifter när man ska få sin utbetalning. Angående ärendet med Panigra så kommenterar Casper på IQ Medier i Danmark följande:
”All partners I Scandinavia get paid right on time if they have filled in their Bank information (inkl. Swift and IBAN). We didn’t have that from the partner (Panigra) before we asked for it. It is hard to do the payment to a publisher with no payment information. That is a very important case that the publisher remember to fill out payment information right after he has created his profile”. |
Röriga IQ Medier
Citat:
IQ Medier är en enda röra. Under betalning i deras gränssnitt specificerar de månadens utbetalningar. Jag har fått fem och ingen är ens i närheten av att vara rätt. Enligt den senaste har jag haft avslut hos 19 annonsörer som jag överhuvudtaget inte marknadsför. Jag får helt enkelt någon annans uppgifter men i mitt namn, månad efter månad. Ofta ligger försäljningen mer än 40.000 kronor över min egen, men bara på papperet. Det som betalas ut, när det väl betalas ut, är korrekt. Jag har påpekat problemet vid ett flertal tillfällen men inget görs. Detta ensamt är inte förtroendeingivande. Frågan är om det finns någon som får korrekt avräkning? Ps. Pagina betyder sida på spanska |
Personalen gör sitt bästa
Citat:
Problemen ligger sannolikt i organisationen och är möjligtvis ursäktande och förhoppningsvis övergående med tanke på att IQ Medier Sverige nyligen etablerats på den svenska marknaden. |
Svar till Paginas
Citat:
|
Hur lång tid tar det innan man godkänns när man har skickat in sin ansökan om medlemskap hos er?
|
Ang ansökan
Citat:
Jag har godkänt din ansökan så slår jag en signal till dig imorgon. Normalt sett så godkänner vi ansökan inom ett dygn, ofta snabbare än så. |
Är man säker på att få sina pengar???
Intressant att veta är att IQ Medier i SE drivs av Svaret i Skandinavien AB, ett företag som inte har som policy att sköta sina betalningar.
Se följande länk: http://www.dagensmedia.se/nyheter/article16960.ece Kommer deras intåg på affiliatemarknaden att ändra policyn inom företaget? Tacksam för besked. |
Kör ni CanalDigital (verkade så på intro-flash)
|
Jag begärde just mina inloggningsuppgifter och fick dem skickade i klartext till min e-mail.
Kan ni förklara varför? Jag lärde mig ungefär vid 14 års ålder att man inte bör spara lösenord i en databas i klartext, är jag bjuden på era utvecklares barnkalas? |
ang senaste frågorna
Påståendet att IQ Medier drivs av Svaret i Skandinavien stämmer inte då IQ Medier Sweden AB med organisationsnummer: 556789-0388 är ett eget företag.
Ni är välkomna att kolla upp detta. Angående Canal Digital så har vi inte dem i nätverk just nu tyvärr. Dock har vi numera 71 aktiva kampanjer uppe i det svenska nätverket. Angående lösenord så tänkte jag kolla vem som skickade det till dig i klartext i ett e-mail eftersom jag själv inte kan ge ut några lösenord utan bara användarnamn för säkerhets skäl. |
|
IQ Medier org.nr
Om detta organisationsnummer skulle tillhöra IQ Medier, måste något vara felaktigt.
Se bifogade länk: http://www.allabolag.se/5567890388/verksamhet Denna verksamhet överensstämmer inte med den verksamhet som bedrivs av IQ Medier. Det angivna bolaget är heller inte registrerade för moms, samt tillhör ej någon momsgrupp. |
Snacka om att skjuta sig själv i foten
|
Citat:
Ingen av de danska nätverken vet hur man hanterar lösenord och säkert. Det inkluderar även Adfair och Euroads. Sorligt men sant. |
Citat:
namnändringar och andra ändringar kan ta tid och kan även missas att göras osv. kanske ska tänka till innan man öppnar käften? |
Patrik kan kanske svara på detta...
På er "Kontakt" sida så står det följande: Citat:
|
Citat:
och IQ medier i danmark har bra ekonomi vad jag kan se. tycker hela tråden har glidit iväg ganska kraftigt på grund av smågnäll som inte visar sig begrundat. börjar bli ganska vanligt på WN tyvärr. |
Citat:
Lösenord ska sparas hashade och saltade om det inte finns en väldigt bra anledning att göra på annat sätt. Hashade starka lösenord går i praktiken inte att göra om till klartext och därför måste ett nytt lösenord genereras om användaren har glömt lösenordet. Om en användare har glömt lösenordet och får det gamla lösenordet bevisar det att lösenorden inte hanteras på ett säkert sätt. |
Betalningar
Verkligheten är såhär att IQ Medier SE ägs av Media Danmark där även IQ Medier DK ingår.
Ang utbetalningar som denna tråden började om så har vi i dagarna skrivit en kontrakt med Visma som i framtiden kommer att sköta faktureringen mot annonsören vilket ger en trygghet till er partners/publishers. Vi jobbar som sagt med +45 dagars utbetalning och kommer självklart att hålla det. Har ni frågor så är jätte välkomna att höra av er till David Huseby på telefon nummer: 070-770 99 30 |
Citat:
|
Citat:
Har du själv haft problem med utbetlaning vilket jag högst troligt tvivlar så får du gärna ringa mig eller David Huseby. |
Kan du förklara ägaren till telefonnummerna?
|
Nyheter
"En som vet"
För andra läsare så kan jag intyga att "en som vet" antagligen är en före detta anställd på IQ Medier som numera jobbar hos en konkurrent. Vi har inte haft några problem med utbetalningar och kommer inte heller få det nu i framtiden, speciellt inte med vårt nya samarbete med Visma. Nej tack till 20 miljoner IQ Medier fortsätter att växa och gå framåt både i Danmark och Sverige. Det har nu gått såpass bra framförallt för danskarna att andra företag fått upp ögonen för oss och för några veckor sedan fick man ett bud på 20 miljoner för att lämna över verksamheten. Det blev dock ett nej tack ifrån IQ Medier DK som fortsätter sitt hårda och fina arbete på affiliatemarknaden. Detta gav stor uppmärksamhet i grannlandet och därför gjorde TV2 ett nyhetsinslag om just detta. Det finns att se på: http://www.tv2r.dk/reg2005/player.aspx?id=516138&r=5 Survey I förra veckan kom vi upp med en ny Survey där man kan vinna årets julklapp, Spikmattan. Den fungerar på samma sätt som den förra surveyn med presentkort ifrån H&M eller ICA och det är en leadkampanj på 12 SEK. |
Svar
Citat:
Men som sagt, Svaret i Skandinavien har ingenting med utbetalningar till våra affiliates att göra utan det gör självklart våra ägare (Media Danmark). |
Citat:
|
Citat:
Kan du höra vad dina utvecklare har att säga om saken PJO? Jag begärde alltså mina inloggningsuppgifter via "glömt lösenord"-funktionen på sidan. |
Jag skulle ha mottagit min betalning från IQmedier under Juni månad, snart är vi inne på Augusti och jag har inte sett en skymt av den. Har jag blivit kontaktad av dem angående det här? Nej! Fick intrycket av att detta företag var seriöst under den tiden jag generade pengar åt dem, nu har jag fått mig en tankeställare.
Vänliga hälsningar, Webmasterpro |
Citat:
Någon som vet vad en vanlig survey ger för provision hos IQmedier? |
Skulle uppskattas om någon kan upplysa om hur det står till med IQ Medier i dagsläget, Funkar utbetalningar och tracking som det ska?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:50. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson