![]() |
Nya V-serien!
Den 3 november börjar ABC visa nya V-serien!
http://1.bp.blogspot.com/_x8KOKJFYRS...New+Series.jpg Trailers |
Hmm. Blandade känslor för V! Men får se pilotavsnittet iaf.
|
Nja, såg rätt dåligt ut.
|
Ska bli kul att se remake-versionen.. jag kommer ihåg då jag såg orginalserien då den sändes på tv *gammal* hehe :P
|
Ska bli kul att se, men det känns som att det är svårt att leva upp till den ursprungliga serien.
|
Citat:
|
Visst minns man när man satt uppe sent och kollade på V. Jag var för
ung första vändan, utan det var när första reprisrundan i slutet av 80- talet som man kunde njuta av den. Sen visade ju Kanal 5 dem i somras och man följde ju dem maniskt. Jag har köpt miniserien (de fem första avsnitten) på DVD sen tidigare och har minsann fått den ena signerad av Robert Englund (Willie - den snälle och Freddie Krüger). |
Jag gick i åttan och det var hösten 1986. Dom gick inte alls i repris. (??) Dom gick på lördagkvällen, rätt sent. Jag vill minnas att det var 21-22. "V" var snackisen av alla snackisar på skolan!
Jag tror första avsnittet var längre än de andra. Jag minns att han journalisten, Mike (??), påminde grymt mycket om min siminstruktör i simklubben. Det gör han fortfarande. Serien var häftig då, med de referenser och den världsbild som gällde då... vilket skiljer en hel del mot vad som gäller idag. *** redigera: - "V" var snackisen av alla snackisar på skolan! + och på ALLA arbetsplatser!!! Så det var ABSOLUT inga repriser... Mamma hade bjudit hem lärarkollegorna på fest och när klockan blev slagen kom de mest hängivna och kollade på "V" tillsammans med mig. |
Serien började ju visas 83/84 i USA, så det kan nog stämma att de gick 86 i Sverige.
|
Citat:
|
11 January 1986 sändes första avsnittet i Sverige.
http://www.imdb.com/title/tt0085106/releaseinfo Minns att faktumet att kostymerna var gjorda i Sverige var något det snackades mycket om. Sedan givetvis hur otäck serien var :) Angående nya versionen så vet jag inte. Piloten ser ju inte direkt lysande ut. Tycker man gott kan låta vissa gamla kultklassiker vara just detta. |
V har visats i repriser ganska många gånger. TV3 i slutet av
80-talet, eller början av 90, Kanal 5 för ett par år sen och TV6 nu i somras. SVT har säkert också kört repriser. Men då första vändan var 86 så är det möjligt att jag såg den då. Då minns jag hur rymdskeppen jagade varandra och sköt laserstrålarna.. Men jag såg alla när TV3 visade dem ett par år senare. De första fem avsnitten är 1,5 h långa. De första två kallas Original Miniseries (1983) och de tre efterföljande heter The Final Battle (1984). Eftersom dessa blev en sån succé gjorde man en säsong med 45-minutersavsnitt, 1985. |
Inatt började den då visas på ABC i USA. Jag har precis sett
det första avsnittet och jag är ju såklart helsåld på den! Riktigt bra! |
Såg också precis första avsnittet, tyckte det var bra faktiskt :)
|
så vart såg ni första avsnittet?
letar men hittar inte mer än de första 10 minutrarna :/. |
jag vet inte om första avsnittet skulle vara så eller om jag hittade knäppa versioner.. men det jag såg så hoppade storyn och tyckte det var allmänt förvirrande.. men det var helt klart intressant och kul att se - något som måste följas.
|
Det finns på den där sidan med båten...
|
fabian nu har jag inte en aaaning vad du menar!
hittade avsnittet och kollade.. usch.. känner att jag kan fastna i den serien ett tag :P. men jag blir så trött på serier som inte har ett slut. Föredrar miniserier eller film :D |
Annars släpps det på ABCs hemsida den 7e nov för de som orkar vänta.
Dock får man nog använda sig utav en proxy om man ska se det :) |
V är förmodligen ett av mina starkaste barndomsminnen. Jag fick inte se det för mina föräldrar, men det gjorde jag naturligtvis i alla fall. Sen kunde jag inte sova på flera veckor eftersom jag blev mörkrädd av ödlorna. Det var tider :)
|
Grym serie, såg den 1986, hela familjen satt bänkad. Det var ju inte så vanligt med kvalitetserier från USA på den tiden.
Mitt starkaste minne är att de talade svenska när rymdskeppet kom ner, presidentens modersmål om jag inte minns fel. På näthinnan finns ju såklart också när Diana (?) svalde den första råttan.... :) |
Svensken var FN:s generalsekreterare som var svensk
på den tiden. Vad var det han hette, Dag Hammarsköld va? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson